Basisschool Ds. J. Fraanjeschool De Burcht in Barneveld

Het team van Ds. J. Fraanjeschool De Burcht in Barneveld

Current section: team
Saparua 48
3772 Barneveld

Zie hier hoe het team van Ds. J. Fraanjeschool De Burcht is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Ds. J. Fraanjeschool De Burcht. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Ds. J. Fraanjeschool De Burcht bij jullie?

Ontdek hoe goed Ds. J. Fraanjeschool De Burcht bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Ds. J. Fraanjeschool De Burcht. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (30.3%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (15.2%)
45-55 jaar (24.2%)
55-65 jaar (12.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Ds. J. Fraanjeschool De Burcht werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.6%)
Direct ondersteunend personeel (28.1%)
Indirect ondersteunend personeel (3.1%)
Management (3.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Ds. J. Fraanjeschool De Burcht gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit van Onderwijs Garandeert

Bij Absentie van Onze Leraren: Een Zorgeloze Oplossing Op de Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zorgen we voor een naadloze continuïteit in het onderwijs. Voor geplande afwezigheid, zoals vakantie of studiedagen, beschikken we over een flexibel netwerk van vaste vervangers. Deze toegewijde professionals staan paraat om de lessen over te nemen en de educatieve ontwikkeling van uw kind te waarborgen. Wij werken met een pool van ervaren vervangingscollega's en met duo-collega's die flexibel inzetbaar zijn. Deze brede inzetbaarheid stelt ons in staat om vrijwel alle verlofaanvragen efficiënt te honoreren. Ons doel is dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde leerkracht, zonder onderbreking van het leerproces. In Onvoorziene Noodsituaties: Noodopvang en Onderwijsassistentie Mocht er onverhoopt een dringende situatie ontstaan waarbij direct vervanging nodig is, dan hebben we een noodplan. Een ervaren onderwijsassistent, onder nauwlettende begeleiding van een van onze vaste leerkrachten, kan dan de klas opvangen. Zo garanderen we de veiligheid en de educatieve structuur voor alle leerlingen, zelfs in uitzonderlijke omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool De Burcht

7

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingsproblemen
Intern Begeleider voor onderwijsondersteuning
Orthopedagoog voor leerontwikkeling
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor extra instructie
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op de Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Onze gespecialiseerde teamleden bieden gerichte ondersteuning bij taal en rekenen. Indien onze interne expertise niet volstaat, schakelen we direct gespecialiseerde externe hulp in om uw kind de best mogelijke begeleiding te garanderen.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Intern Begeleider voor sociaal-emotionele begeleiding
Orthopedagoog voor pedagogische ondersteuning
Remedial Teacher voor sociale vaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor aanpassing
Pedagogisch Educatief Professional voor welzijn

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van uw kind staat centraal in ons basisonderwijs. Onze school beschikt over een speciale zorgklas voor leerlingen die extra aandacht behoeven op dit gebied. Bovendien zijn er intern SOVA-trainers opgeleid om sociale vaardigheden te versterken. Bij specifieke behoeften maken we gebruik van externe expertise om een veilige en stimulerende omgeving te waarborgen.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor werk- en leerstrategieën
Orthopedagoog voor gedragsaanpassing
Remedial Teacher voor taakaanpak
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor motivatie
Pedagogisch Educatief Professional voor studievaardigheden

Toelichting van de school:

Effectief gedrag, een positieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak zijn cruciaal voor schoolsucces. De leerkrachten op De Burcht dragen de primaire verantwoordelijkheid voor deze aspecten en bieden waar nodig gerichte ondersteuning. Dit wordt mede gefaciliteerd in onze speciale ruimte, de Ridderhof, waar leerlingen werken aan hun ontwikkeling.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen bieden wij een breed scala aan activiteiten binnen het reguliere lesprogramma. Wij stimuleren beweging en gezonde leefstijl door middel van gymlessen en buitenspel. Specifieke ondersteuning wordt geboden op basis van individuele behoeften binnen de mogelijkheden van onze school.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Ds. J. Fraanjeschool De Burcht hecht belang aan de persoonlijke verzorging en het welzijn van alle leerlingen. Hoewel wij geen medisch personeel in dienst hebben, werken wij nauw samen met ouders en externe instanties bij specifieke zorgvragen. Wij streven ernaar een veilige en ondersteunende omgeving te bieden, waarin ieder kind zich thuis voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
handvaardigheidslokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op de Ds. J. Fraanjeschool De Burcht

Gedetailleerde Uitleg over Onze Zorgstructuur en Begeleiding

Op de Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zetten we ons dagelijks in om het onderwijs optimaal af te stemmen op de unieke leerbehoeften van elke leerling. Door een combinatie van een handelingsgerichte en opbrengstgerichte aanpak, brengen we effectief de belemmerende en compenserende factoren in kaart. Onze systematische en transparante werkwijze omvat observeren, signaleren, analyseren, communiceren, plannen en evalueren. Dit stelt ons in staat om onderwijs op maat te bieden, gericht op het behalen van het niveau dat past bij het verwachte uitstroomprofiel van de leerling. Wij erkennen dat iedere leerling zich in een eigen tempo ontwikkelt, daarom werken we met gedifferentieerde instructie op drie niveaus. Leerlingen die extra uitdaging zoeken of behoefte hebben aan verrijkingsstof, kunnen deelnemen aan onze speciale plusklas. Binnen de eigen groep biedt de leerkracht al extra ondersteuning. Is deze instructie niet toereikend, dan staat onze Remedial Teacher (RT-er) klaar om individuele hulp te bieden. Voor leerlingen die concentratieproblemen ervaren of extra begeleiding nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, is er onze zorgklas. Ouderbetrokkenheid staat centraal in onze zorg. Naast reguliere contactmomenten organiseren we specifieke gesprekken met ouders, leerkracht, Intern Begeleider (IB-er) en eventueel de RT-er of externe deskundigen. Dit waarborgt een optimale samenwerking bij extra ondersteuningsbehoeften. Toekomstgerichte Zorg: We hebben onze zorgstructuur grondig herzien en geoptimaliseerd, volledig afgestemd op de individuele behoeften van onze leerlingen. Bovendien investeren we continu in de professionalisering van ons team om leerlingen met moeilijk verstaanbaar gedrag nog beter te kunnen begeleiden en ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Visie en Doelen van Ds. J. Fraanjeschool De Burcht

Welke Educatieve Doelen Stelt Ds. J. Fraanjeschool De Burcht voor het Schooljaar 2024/2025?

Voor het schooljaar 2024/2025 en de daaropvolgende periode richt Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zich op diverse kerngebieden om de onderwijskwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Onze focus ligt op identiteit, waarbij we een selectie van geestelijke liederen bundelen in een gedrukt boekje voor alle leerkrachten. Dit versterkt onze christelijke identiteit in het dagelijks onderwijs. Op het gebied van burgerschap ontwikkelen we een profielschets voor groep 8, gekoppeld aan onze kernwaarden. Door burgerschapsdoelen te integreren in lesmethodes en wekelijks aandacht te besteden aan onze kernwaarden en leefregels, bevorderen we respect, veiligheid en een positieve schoolcultuur. In het onderwijs streven we naar een doorlopende leerlijn voor huiswerk van groep 5 tot en met 8, met nadruk op 'leren leren'. Leerlingen worden actief betrokken bij hun eigen leerproces door het stellen van persoonlijke ontwikkelingsdoelen. We hanteren een consistente registratie van rekenontwikkelingen in alle groepen. Met betrekking tot zorg creëren we een sfeer van vriendelijkheid, openheid en respect. We monitoren actief hoe gastvrij onze school is en treden direct en gezamenlijk op bij grensoverschrijdend gedrag. Leerlingen ontwikkelen praktische vaardigheden en persoonlijke groei, zoals zelfvertrouwen en planmatig werken. Startende leerkrachten volgen ons beleid voor meer- en hoogbegaafdheid. Op het gebied van personeel en organisatie zetten we onderwijsassistenten effectief in op basis van zorgzwaarte en efficiënte roostering. Huisvesting wordt gewaarborgd met een goed schoolklimaat en veilige verkeersstromen voor leerlingen en ouders. Onze communicatiestrategie omvat een communicatieplan dat alle geledingen van de school betrekt, met aandacht voor privacy en efficiëntie. Er is een sterke samenwerking tussen directie en medezeggenschapsraad (MR). Financieel streven we naar een beleidsrijkere begroting, waarin schoolambities centraal staan. Portefeuillehouders krijgen meer inspraak, verantwoordelijkheid en bevoegdheid binnen het managementteam. Ten slotte is kwaliteitszorg verankerd in onze organisatie. Elke medewerker kent en past onze kwaliteitsaanpak toe. We werken doelgericht met toetsbare doelen en streefniveaus, waarbij leerlijnen zichtbaar zijn voor leerkrachten en onderwijsassistenten. Teamleiders, intern begeleiders en schoolleiding monitoren de voortgang van leerlingen en medewerkers, en houden de kwaliteiten en ontwikkelpunten van het team nauwlettend in de gaten.

Hoe Realiseert Ds. J. Fraanjeschool De Burcht Haar Educatieve Doelstellingen?

De realisatie van onze educatieve doelstellingen verloopt via een gestructureerd proces waarbij portefeuillehouders de doelen uitwerken. Projectgroepen binnen de teams nemen vervolgens de uitvoering op zich. De voortgang en resultaten worden periodiek gemonitord en vastgelegd in een evaluatiedocument van het schoolplan en jaarplan.

Start uw Kind Succesvol: Uniek Programma voor Jonge Kinderen op Ds. J. Fraanjeschool De Burcht

Toelichting van de school

Op de Ds. J. Fraanjeschool De Burcht in Barneveld geloven we in een soepele overgang naar het basisonderwijs. Daarom onderhouden wij nauwe banden met lokale peuterspeelzalen en kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een warme en gestructureerde overdracht van informatie, zodat uw kind zich direct welkom en veilig voelt vanaf de eerste schooldag. We bieden een stimulerende omgeving waarin jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welke Extra Ondersteuning Biedt Ds. J. Fraanjeschool De Burcht aan Jonge Kinderen?

Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zet zich extra in voor de allerkleinsten met een speciaal programma voor het jonge kind. Dit omvat onder andere regelmatige voorleesmorgens, waarbij onze leerkrachten en vrijwilligers uw kind meenemen in de wereld van verhalen. Deze sessies bevorderen de taalontwikkeling en het leesplezier. Daarnaast besteden we veel aandacht aan spelend leren en sociaal-emotionele ontwikkeling, om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Ds. J. Fraanjeschool De Burcht zet zich extra in voor de allerkleinsten met een speciaal programma voor het jonge kind. Dit omvat onder andere regelmatige voorleesmorgens, waarbij onze leerkrachten en vrijwilligers uw kind meenemen in de wereld van verhalen. Deze sessies bevorderen de taalontwikkeling en het leesplezier. Daarnaast besteden we veel aandacht aan spelend leren en sociaal-emotionele ontwikkeling, om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Samenwerkingen voor het Jonge Kind Programma

De Ds. J. Fraanjeschool De Burcht werkt momenteel niet formeel samen met externe partijen voor het specifieke programma voor het jonge kind. Onze focus ligt op het intern optimaliseren van de overgang en de eerste leerervaringen. We waarderen de samenwerking met peuterspeelzalen en kinderopvang voor de warme overdracht, maar de verdere invulling van het programma wordt door ons eigen team verzorgd. Dit stelt ons in staat om een consistente en hoogwaardige aanpak te garanderen.
Team | Ds. J. Fraanjeschool De Burcht in Barneveld | [2025] Schoolregister