Basisschool Unknown School in barendrecht

De resultaten van Unknown School in barendrecht

Current section: resultaten
Adres onbekend
barendrecht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Unknown School, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Unknown School bij jullie?

Ontdek hoe goed Unknown School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De Nederlandse onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hoger Leren en Ontwikkelen op de Basisschool

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau. Het stimuleert scholen om zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit schoolspecifieke percentage dient als signaleringswaarde voor het streefniveau, wat de school helpt bij het monitoren van de onderwijsresultaten en het identificeren van verbeterpunten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Unknown School?

Vanaf schooljaar 2023-2024 ondergaat de eindtoets een transformatie en wordt het de doorstroomtoets. Alle leerlingen in groep 8 zullen in februari deelnemen aan deze toets. Dit vernieuwde systeem, met een centrale aanmeldweek, zorgt ervoor dat elke leerling gelijke kansen krijgt op een plek in het voortgezet onderwijs die aansluit bij het schooladvies. Dit is een landelijke richtlijn waar scholen zich aan moeten houden. Het schooladvies wordt samengesteld op basis van de volgende factoren: de leerresultaten en de voortgang van de leerling door de jaren heen, zoals vastgelegd in het leerlingvolgsysteem. Ook de specifieke vaardigheden van de leerling spelen een rol, evenals de input van leerkrachten en de intern begeleider. Het proces verloopt volgens een vast schema. Tussen 10 en 31 januari ontvangen leerlingen en hun ouders het voorlopige schooladvies. In de eerste of tweede week van februari legt de leerling de doorstroomtoets af. Uiterlijk 15 maart zijn de resultaten bekend en ontvangen de leerlingen en ouders uiterlijk 24 maart het definitieve schooladvies. De aanmeldingsperiode voor middelbare scholen is in de week van 25 tot 31 maart, tenzij het een overstap naar het VSO betreft. Het professionele oordeel van de school blijft doorslaggevend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Daarom wordt eerst het schooladvies gegeven, gevolgd door de doorstroomtoets. Het schooladvies kan naar boven worden bijgesteld indien de leerling beter presteert op de doorstroomtoets, tenzij dit niet in het belang van de leerling is. Hiervoor hanteert de school een specifieke afwegingskader uit de Handreiking Schooladvisering. Ouders worden hierbij ook verzorgers genoemd.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Onze Basisschool

Wij geloven dat elk kind een uniek talent bezit en stimuleren een omgeving waarin kinderen van en met elkaar leren. Onze leerlingen worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan hun eigen leerproces, verantwoordelijkheid te nemen en betrokken te zijn. We begeleiden een doorlopende ontwikkeling, waarbij we benadrukken dat fouten maken een waardevol onderdeel is van groei. Samen creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving die de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind bevordert.

Elk kind is een uniek individu

Betrokkenheid, erkenning en gehoord worden

Zelfstandigheid en zelfredzaamheid bevorderen

Hoe bevordert deze school de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school neemt haar zorgplicht serieus en streeft ernaar een veilige omgeving te bieden waarin pesten actief wordt tegengegaan. We hechten groot belang aan de vorming van burgerschap, waarbij leerlingen leren een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Dit integreren we in ons dagelijks beleid, met als doel een open cultuur te creëren waar iedereen zich prettig voelt en leert van ervaringen, inclusief fouten. We werken aan een actief en effectief veiligheidsbeleid dat de sociale groei centraal stelt.

Welke methoden gebruikt de school om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratievormen die inzicht geven in hun ontwikkeling. Deze methoden helpen ons om de sociale groei te volgen en waar nodig te ondersteunen, zodat elk kind zich optimaal kan ontplooien.

  • Kijk! observaties
  • Zien! leerlingvolgsysteem

Welke programma's zet de school in voor sociaal-emotionele educatie?

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken we gebruik van bewezen effectieve methoden. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Hiermee ondersteunen we hen in het omgaan met emoties, het opbouwen van gezonde relaties en het vergroten van hun zelfvertrouwen.

  • Leefstijl programma
  • Rots en Water training

Inspectierapport Basisschool: Wat de Onderwijsinspectie Beoordeelt

Dit rapport van de Onderwijsinspectie bevestigt dat de basisschool volledig voldoet aan alle wettelijke vereisten. De inspectie heeft geen enkele tekortkoming geconstateerd met betrekking tot de gecontroleerde voorschriften. Sinds 2013 is er geen aanleiding geweest voor de inspectie om een diepgaander onderzoek uit te voeren. Dit duidt op een consistente en stabiele kwaliteit van het onderwijs en de organisatie. Jaarlijks vindt er een grondige risicoanalyse plaats. Dit proces omvat een uitgebreid gesprek met de directie, waarbij zowel personeelszaken als onderwijsaspecten worden besproken. Tevens worden de tussentijdse en eindresultaten van leerlingen geanalyseerd, samen met de jaarlijkse schooladministratie, om de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Resultaten | Unknown School in barendrecht | [2025] Schoolregister