Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs in Baarn

Het team van Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs in Baarn

Current section: team
Margrietstraat 2
3742 Baarn

Zie hier hoe het team van Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (27.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging op De Uitkijck

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, zetten we primair in op interne oplossingen. Ons toegewijde team werkt nauw samen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Wanneer interne vervanging niet haalbaar is, schakelen we direct de gespecialiseerde vervangingspool van PIO/Transvita in. Als onderdeel van Stichting EEM-Vallei Educatief, profiteert De Uitkijck van deze samenwerking. PIO Personeel, de gezamenlijke invalpool van 46 schoolbesturen, biedt ons zowel kort- als langdurige vervangingsoplossingen. Transvita vult dit aan met een talentenpool van ervaren PO-leerkrachten met een vaste aanstelling, die flexibel inzetbaar zijn voor diverse vervangingsperiodes. In uitzonderlijke situaties, als laatste redmiddel, kan het voorkomen dat een lesgroep tijdelijk wordt verdeeld over andere klassen of dat leerlingen naar huis worden gestuurd om de kwaliteit van de opvang te garanderen. We streven er echter altijd naar om dit te allen tijde te voorkomen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van specialisten voor extra ondersteuning op Basisschool De Uitkijck

4

Taal en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerd in meer- en hoogbegaafdheid
Ervaren brugfunctionaris
Gecertificeerde NT2 specialisten
Gedreven kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Basisschool De Uitkijck biedt uitgebreide ondersteuning voor taal en rekenen, met een focus op individuele behoeften en succesvolle doorstroom. Individuele Begeleiding en Groepsdifferentiatie Leerlingen die extra hulp nodig hebben, ontvangen persoonlijke begeleiding van speciaal opgeleide leerkrachten. We organiseren ook lessen in kleine groepen, zodat we gedifferentieerd kunnen inspelen op diverse leerstijlen en tempo's. Dit zorgt voor gerichte aandacht en optimale leerresultaten. Interne en Externe Expertise Ons interne team, bestaande uit een kwaliteitscoördinator en schoolmaatschappelijk werker, werkt nauw samen met ouders en leerkrachten aan ondersteuningsplannen. Daarnaast schakelen we externe professionals in zoals logopedisten en psychologen voor gespecialiseerde hulp op gebied van taal, motoriek en welzijn. Taalklas 'De Ontdekkingsreizigers' Speciaal voor nieuwkomers biedt onze Taalklas 'De Ontdekkingsreizigers' intensieve taalondersteuning. In samenwerking met de gemeente Baarn en andere scholen bereiden we leerlingen voor op het reguliere onderwijs. De focus ligt op gepersonaliseerde lessen in kleine groepen, met actieve ouderbetrokkenheid. Doorstroom en Continue Ontwikkeling Na een jaar in de taalklas evalueren we de voortgang van de leerlingen. Met een individueel plan faciliteren we een soepele overgang naar het reguliere onderwijs, waarbij we de ontwikkeling blijven monitoren. Deze continue samenwerking met de gemeente zorgt voor effectieve taalondersteuning binnen Baarn.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Deskundige intern begeleider
Specialist voor meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Uitkijck stimuleren we een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. We creëren een veilige omgeving waar leerlingen zich gehoord en gesteund voelen. Individuele en Groepsgerichte Begeleiding Onze specialisten, waaronder een kwaliteitscoördinator en schoolmaatschappelijk werker, bieden individuele gesprekken en groepstrainingen. We richten ons op sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en emotionele weerbaarheid. Thema's als zelfbeeld, vriendschap en pestpreventie komen hierbij aan bod. Mentorprogramma's en Rustige Zones Leerlingen uit groep 7 en 8 kunnen getraind worden als mentor en fungeren als aanspreekpunt tijdens het buitenspelen. De school beschikt over speciale ruimtes waar leerlingen en mentoren tot rust kunnen komen en praten met begeleiders. Samenwerking met Externe Professionals Voor specifieke sociaal-emotionele behoeften werken we samen met kinderpsychologen en maatschappelijk werkers. Zij bieden diepgaandere begeleiding en therapie, afgestemd op de individuele leerling. Preventieve Aanpak We organiseren regelmatig workshops over pesten, omgaan met stress en sociale interactie. Hiermee versterken we het zelfbeeld en bevorderen we positieve relaties, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in je Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ervaren intern begeleider
Specialist voor meer- en hoogbegaafdheid
Praktische klusspecialist
Betrokken brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Basisschool De Uitkijck biedt gerichte ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Individuele en Groepsbegeleiding Onze leerkrachten begeleiden leerlingen individueel of in kleine groepen. Samen met ouders stellen we doelen op maat op, gericht op zelfregulatie, concentratie en doorzettingsvermogen. Groepssessies stimuleren samenwerking en reflectie. Structuur en Werkplekken Leerlingen die behoefte hebben aan structuur, leren plannen en organiseren met behulp van weekplanners. Er zijn rustige werkplekken beschikbaar voor optimale concentratie tijdens het maken van opdrachten. Klusgroep: Praktisch en Gestructureerd Leren De klusgroep biedt een praktische leeromgeving voor leerlingen die gebaat zijn bij gestructureerde taken, zoals reparaties of tuinieren. Hier leren ze samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en taken afronden, wat bijdraagt aan zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Peergroep: Executieve Functies Versterken De peergroep focust op het verbeteren van executieve functies zoals plannen, organiseren en emotieregulatie. Door gestructureerde opdrachten en samenwerking leren leerlingen effectief om te gaan met tijd en aandacht, wat hun probleemoplossend vermogen en veerkracht vergroot. Samenwerking en Externe Expertise We werken nauw samen met ouders en betrekken externe specialisten, zoals gedragsdeskundigen, voor aanvullende ondersteuning waar nodig.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Deskundige intern begeleider
Gekwalificeerde vakdocent gymnastiek
Attente pleincoaches

Toelichting van de school:

Basisschool De Uitkijck bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen, essentieel voor hun algehele welzijn. Stimuleren van Motoriek We stimuleren de ontwikkeling van grove en fijne motoriek door gevarieerde gymlessen, dans en spel. Onze activiteiten bevorderen coördinatie, balans en spierkracht, aangepast aan elk kind. Gezonde Levensstijl We besteden aandacht aan gezonde voeding en het belang van lichaamsbeweging. Leerlingen leren over een gezonde levensstijl en worden aangemoedigd deel te nemen aan sportactiviteiten. Gemeentelijke Screening en Vakspecialistische Begeleiding Alle kinderen worden motorisch gescreend door de gemeente, met een passend aanbod als resultaat. Onze vakspecialist gymnastiek observeert leerlingen en deelt bevindingen met leerkrachten voor optimale ondersteuning.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Aandachtige intern begeleider
Getrainde BHV-ers

Toelichting van de school:

Basisschool De Uitkijck biedt een veilige en zorgzame omgeving, met professionele begeleiding bij medisch handelen en persoonlijke verzorging. Veiligheid en Noodprocedures Onze school hanteert duidelijke procedures voor medische noodgevallen. Getrainde BHV-ers bieden eerste hulp en zorgen voor snelle professionele assistentie indien nodig. Ouders worden direct geïnformeerd over elke medische situatie. Verantwoord Medicijnbeheer Medicatie tijdens schooluren wordt conform strikte richtlijnen toegediend. Ouders geven schriftelijke toestemming en instructies. Medicatie wordt veilig opgeslagen en beheerd door aangewezen personeel. Respectvolle Persoonlijke Verzorging Leerlingen met specifieke verzorgingsbehoeften, zoals bij incontinentie, ontvangen hulp op een discrete en respectvolle manier. Onze medewerkers zijn getraind om deze zorg zorgvuldig te verlenen, met respect voor privacy en waardigheid. Vertrouwelijkheid en Communicatie Medische informatie wordt vertrouwelijk behandeld. We moedigen ouders aan om relevante gezondheidsinformatie te delen, zodat we de zorg optimaal kunnen afstemmen. Regelmatige evaluatie en open communicatie zorgen voor continue verbetering van ons beleid.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
BSO en een peuterspeelzaal
Peergroep en Klusgroep
Leerplein en extra werklokalen
Groen blauw schoolplein
Taalklas de Ontdekkingsreizigers

Ontdek de Ondersteuning op Basisschool De Uitkijck

Een Diepgaande Blik op Onze Educatieve Ondersteuning

Bij Basisschool De Uitkijck streven we naar optimale ontwikkeling voor ieder kind, zowel op cognitief, sociaal, motorisch als emotioneel vlak. Onze ondersteuning is nauwkeurig afgestemd op de unieke onderwijsbehoeften van elke leerling, conform de richtlijnen van ons samenwerkingsverband. Voor een gedetailleerd overzicht van ons aanbod verwijzen we u graag naar het specifieke ondersteuningsplan van SWV De Eem. Dit plan biedt inzicht in hoe wij zorg dragen voor een passend leertraject voor al onze leerlingen. Onze basisondersteuning omvat diverse strategische elementen die gericht zijn op succesvol leren en ontwikkelen. We hanteren een proactieve en planmatige aanpak, met continue monitoring van de voortgang van iedere leerling. Door middel van leerlingvolgsystemen, observaties en groepsplannen identificeren we onderwijsbehoeften en vertalen deze naar effectieve, resultaatgerichte onderwijsinterventies. Onze leerkrachten zetten het effectieve directe instructiemodel in, met flexibele differentiatie in niveau, tempo en werkvormen. Regelmatig teamoverleg zorgt voor een consistente en gedeelde aanpak. Indien nodig bieden we extra ondersteuning, zoals verlengde instructie of pre-teaching, om elk kind de kans te geven te excelleren. We koesteren een positief pedagogisch klimaat en een veilige leeromgeving, mede door wekelijkse lessen in sociaal-emotioneel leren. Dit bevordert groepsvorming, voorkomt pesten en vergroot sociale vaardigheden. Bij signalen van zorg wordt direct actie ondernomen in nauw overleg met leerling, ouders en specialisten. Onze ondersteuning is gestructureerd in drie zorgniveaus: basisondersteuning in de groep, extra ondersteuning en, indien nodig, specialistische hulp van externe experts. Hiermee waarborgen we dat elke leerling de meest passende ondersteuning ontvangt binnen een inclusieve schoolomgeving. **De Rol van onze Brugfunctionaris** Gisela Spanjer, onze toegewijde brugfunctionaris, vormt een cruciale schakel tussen thuis en school. Zij ondersteunt ouders en verzorgers met alle niet-schoolse vragen en zorgen, en weet de weg naar externe hulpbronnen. Gisela is aanwezig op maandag, woensdag en donderdag. Tijdens haar vrije inloopuren van 08:30 tot 09:00 uur in de teamkamer staat ze klaar voor alle ouders. U kunt ook contact met haar opnemen via e-mail (g.spanjer@deuitkijck.nl), mobiel (06-44488361) of telefonisch (035-5414413). **Toekomstplannen voor Extra Ondersteuning** Basisschool De Uitkijck investeert continu in de verbetering van onze leerlingondersteuning. Voor de komende jaren hebben we ambitieuze doelstellingen geformuleerd om onze begeleiding voor leerlingen met extra behoeften te optimaliseren. **Speerpunten en Ontwikkelingen 2025-2026** We streven naar stabiele en excellente leerresultaten die voldoen aan of hoger zijn dan de schoolnormen. Dit vormt de basis voor hoogwaardig onderwijs voor iedereen. We stimuleren leerling-eigenaarschap door het onderwijs meer leerlinggestuurd te maken, wat leidt tot hogere motivatie en effectievere leerervaringen. De doorgaande lijn in rekenonderwijs wordt versterkt, met focus op het automatiseren van basisvaardigheden en het effectief toepassen van het EDI-model. Een nieuwe methode voor Wereldoriëntatie en de introductie van het rapportfolio zullen de ontwikkeling van leerlingen breder en rijker inzichtelijk maken. We professionaliseren het nieuwkomersonderwijs op de Ontdekkingsreizigers, met speciale aandacht voor COA-leerlingen en hun integratie binnen de schoolgemeenschap. Onze visie op inclusief wereldburgerschap wordt concreet gemaakt met een beleidsplan dat levendigheid en impact heeft in de dagelijkse praktijk. De leerlijn digitale geletterdheid wordt structureel geïmplementeerd, zodat leerlingen vaardigheden ontwikkelen voor de digitale toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij Basisschool De Uitkijck streven we naar een sterke kwaliteitscultuur, gedragen door onderwijskundig leiderschap en continue professionele ontwikkeling van ons team. Onze schoolvisie vormt de basis voor ambitieuze doelen en concrete indicatoren voor ons onderwijs. Leerlingen worden actief betrokken bij hun leerproces. Via de leerlingenraad, waar leerlingen uit groep 5 zich voor kunnen aanmelden, krijgen zij een stem in wat en hoe ze leren. Dit bevordert eigenaarschap en een dieper begrip. Onze kwaliteitsaanpak wordt geleid door tien kern kenmerken, waaronder een gedeelde daltonmissie, hoge verwachtingen, effectief leiderschap, sterke team samenwerking, een curriculum gebaseerd op kerndoelen, continue monitoring, een stimulerende leeromgeving, samenwerking met belanghebbenden, leerlingeneigenaarschap en passend onderwijs voor elk kind. Dit laatste realiseren we onder andere met onze taalplusklas, peergroep en klusklas. Ons schoolplan, dat de doelen voor de komende vier jaar uiteenzet, focust in schooljaar 2023-2025 op de volgende speerpunten: het vergroten van de zelfstandigheid van leerlingen door middel van portfolio's, het verder ontwikkelen van ons onderwijs voor nieuwkomers met het programma 'Ontdekkingsreizigers', het implementeren van een beleidsplan rondom inclusief wereldburgerschap, het formuleren van een duidelijke visie op digitale geletterdheid voor alle groepen, en het verankeren van een doelgericht curriculum voor de basisvaardigheden rekenen-wiskunde.

Hoe evalueert de school haar onderwijsdoelen?

Om de effectiviteit van onze onderwijsaanpak te meten, stellen we onszelf continu de vragen: Hoe hebben we gepresteerd? Hoe goed was dat? En heeft het geleid tot verbetering?. De voortgang van leerlingen monitoren we nauwgezet door middel van data-analyse en groepsplannen. Deze plannen houden rekening met de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling. Groepsplanning is een essentieel instrument geworden, omdat individuele handelingsplannen in de praktijk lastig uitvoerbaar bleken. We hanteren de cyclus van Handelingsgericht Werken (HGW), gebaseerd op zeven kernprincipes: onderwijsbehoeften centraal, afstemming en wisselwerking, de cruciale rol van de leerkracht, focus op positieve aspecten, constructieve samenwerking, doelgericht handelen, en een systematische, transparante werkwijze. Hierdoor is voor iedereen duidelijk wie, wat en wanneer doet. Onze ondersteuningsstructuur is opgebouwd uit vijf niveaus, waarbij de doorloop en benodigde ondersteuning per kind wordt afgestemd op de specifieke situatie en mogelijkheden. Binnen deze niveaus bieden we het onderwijs en de ondersteuning die nodig is voor optimale ontwikkeling: - Zorgniveau 1: Algemene, preventieve en reguliere ondersteuning binnen de klas (basisondersteuning). - Zorgniveau 2: Extra ondersteuning binnen de klas (basisondersteuning). - Zorgniveau 3: Speciale ondersteuning, zowel binnen als buiten de klas (basisondersteuning). - Zorgniveau 4: Specialistische ondersteuning met inzet van externe expertise, zoals ons Samenwerkingsverband (SWV). - Zorgniveau 5: Begeleiding bij het aanvragen van een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) voor het speciaal onderwijs.

Ontwikkelingskansen voor Jonge Kinderen op Basisschool De Uitkijck

Toelichting van de school

Basisschool De Uitkijck biedt specifieke programma's voor jonge kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun ontwikkeling. Dit zorgt voor een optimale start op onze basisschool. Onze aanpak voor vroeg- en voorschoolse educatie (VVE) is nauwkeurig afgestemd op de individuele behoeften. We volgen de voortgang van elk kind met 'Mijn Kleutergroep' en maken gebruik van de expertise van onze hoogbegaafdheidsspecialist voor extra uitdaging. Voor signalering en ondersteuning bij hoogbegaafdheid hanteren we het 'Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid' (DHH). De samenwerking met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven is essentieel. Binnen de gemeente Baarn werken we gezamenlijk aan een doorlopende leerlijn voor VVE. Dit is vastgelegd in een convenant, dat we regelmatig actualiseren. De overdracht van informatie tussen kinderopvang en groep 1/2 verloopt soepel via observaties, die we registreren in Parnassys. De taalontwikkeling van kinderen uit specifieke doelgroepen wordt extra gestimuleerd door onze Taalklas, wat een warme overdracht naar de basisschool garandeert.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Uitkijck extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Uitkijck zet zich actief in voor jonge kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Door middel van gerichte programma's zorgen we voor een vliegende start en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Ja, Basisschool De Uitkijck zet zich actief in voor jonge kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Door middel van gerichte programma's zorgen we voor een vliegende start en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Kinderopvang Baarn
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt De Uitkijck samen voor het jonge kind?

Basisschool De Uitkijck werkt nauw samen met partners zoals Blos Kinderopvang om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking is gericht op het creëren van een doorlopende ontwikkelingslijn.

Basisschool De Uitkijck werkt nauw samen met partners zoals Blos Kinderopvang om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking is gericht op het creëren van een doorlopende ontwikkelingslijn.

Team | Basisschool De Uitkijck openbaar dalton onderwijs in Baarn | [2025] Schoolregister