Dorpsschool de Twa-ikker

De resultaten van Dorpsschool de Twa-ikker in Augustinusga

Current section: resultaten
Willem Barteles van der Kooiwei 2
9284 Augustinusga

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Dorpsschool de Twa-ikker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Dorpsschool de Twa-ikker bij jullie?

Ontdek hoe goed Dorpsschool de Twa-ikker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op De Twa-ikker

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op Dorpsschool de Twa-ikker streven we ernaar dat alle 87 leerlingen dit cruciale niveau bereiken. De eindtoets in groep acht toetst deze basisvaardigheden, waarbij de Inspectie een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% hanteert. Dit betekent dat 85% van de leerlingen de basiscompetenties moet demonstreren om aan de minimumnorm te voldoen. Onze leerlingen laten zien dat ze dit niveau goed beheersen, met een score die de landelijke norm overstijgt. Dit bevestigt de effectiviteit van ons onderwijs op het gebied van kernvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie Streefniveau: Verder Kijken dan de Basis

Naast het fundamentele niveau zetten we ons op Dorpsschool de Twa-ikker in voor het behalen van het streefniveau. Dit ambitieuze niveau daagt leerlingen uit om hun talenten verder te ontwikkelen en hogere academische prestaties te leveren. Het streefniveau is specifiek voor elke school bepaald door de Inspectie, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit geeft een gepersonaliseerde ambitie weer voor onze 87 leerlingen. Hoewel het streefniveau een uitdaging blijft, tonen de resultaten aan dat onze leerlingen aanzienlijke vooruitgang boeken. We blijven ons inzetten om deze prestaties verder te optimaliseren en elke leerling te stimuleren het beste uit zichzelf te halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Dorpsschool de Twa-ikker?

Op basisschool De Twa-ikker in Augustinusga ontvangt elke leerling in groep 8 een persoonlijk schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Dit advies is afgestemd op de leerprestaties, aanleg en ontwikkeling van uw kind. Het schooladvies is een belangrijk hulpmiddel bij de keuze voor een passende middelbare school. Indien een leerling een hogere eindtoetsuitslag behaalt dan het initiële schooladvies, wordt dit advies herzien. Een nieuw advies kan hoger uitvallen, maar nooit lager dan het oorspronkelijke advies. Het proces van adviesverlening gebeurt altijd in samenspraak met zowel de leerling als de ouders. Wij streven naar een nauwkeurige monitoring van de voortgang van elke leerling. Ons onderwijs is erop gericht om optimaal aan te sluiten bij de individuele onderwijsbehoeften, zodat ieder kind zich volledig kan ontplooien. De consistentie van onze schooladviezen blijkt uit het feit dat de meerderheid van onze leerlingen na drie jaar voortgezet onderwijs nog steeds succesvol is op het niveau dat overeenkomt met het advies dat zij bij het verlaten van onze school hebben ontvangen. Ons team van leerkrachten en de schoolcoördinator hebben de leerlingen gedurende hun schoolloopbaan nauwlettend gevolgd. Deze brede observatie, gecombineerd met de resultaten van de eindtoets, vormt de basis voor een betrouwbaar schooladvies. We zijn er trots op dat onze leerlingen met het juiste advies hun schoolcarrière vervolgen op een passende vervolgopleiding.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Dorpsschool de Twa-ikker: Respect, Verantwoordelijkheid en Veiligheid

Op Dorpsschool de Twa-ikker in Augustinusga staat wederzijds respect centraal. Wij creëren een omgeving waarin elke leerling zichzelf kan zijn en waar ruimte is voor diverse perspectieven. Onze kracht ligt in de acceptatie van ieder kind, ongeacht achtergrond of identiteit. Hierdoor voelt iedereen zich gezien en gehoord. Binnen onze hechte dorpsschool dragen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor elkaar. Van de jongste tot de oudste leerling, we kennen elkaar en spreken elkaar aan op gedrag, altijd vanuit positieve communicatie en met wederzijds respect. Wij waarborgen een veilige en geborgen omgeving voor al onze leerlingen, ouders en leerkrachten. Dit fundament van vertrouwen stelt ons in staat om samen te bouwen aan de persoonlijke ontwikkeling van elk kind en de groei van onze school als geheel.

Respect voor elkaar in Augustinusga

Gezamenlijke verantwoordelijkheid op school

Veiligheid en vertrouwen voorop

Hoe bevordert Dorpsschool de Twa-ikker de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school integreert sociale en maatschappelijke ontwikkeling systematisch in het onderwijs. We realiseren een veilige en stimulerende omgeving voor elk kind, leerkracht en ouder. Iedereen mag er zijn en denken wie hij of zij is, met openheid voor elkaars ideeën. Ons onderwijs is geworteld in respect en individualiteit, waarbij we elkaar in onze waarde laten. Het naleven van afspraken en regels is hierbij essentieel. We moedigen elkaar aan om elkaar aan te spreken binnen een sfeer van veiligheid. Hiervoor hanteren we school- en groepsregels, een antipestprotocol en maken we gebruik van de methode Kwink. Met de sociaal-emotionele leerprogramma's van Kwink richten we ons op burgerschap en mediawijsheid voor alle groepen. Kwink biedt een wetenschappelijk onderbouwd SEL-programma dat preventief werkt, bijvoorbeeld tegen pesten, en de kracht van een veilige groep versterkt. Dit sluit aan bij de principes van Positive Behaviour Support (PBS). Dorpsschool de Twa-ikker streeft ernaar een veilige plek te zijn waar respect voor elkaar en de omgeving voorop staat.

Welke methoden gebruikt Dorpsschool de Twa-ikker om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen te monitoren, maakt Dorpsschool de Twa-ikker gebruik van de volgende registratiesystemen:

  • Leerling in beeld, Kindbegrip
  • SuccesSpiegel

Met welke sociaal-emotionele leerprogramma's werkt de school?

Dorpsschool de Twa-ikker zet de volgende methoden in voor sociaal-emotioneel leren:

  • Kwink
  • Wijzer in executieve functies (WIEF)

Inspectierapport Dorpsschool de Twa-ikker: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie met betrekking tot Dorpsschool de Twa-ikker. Deze pagina biedt een overzicht van de inspectieresultaten, die inzicht geven in de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze school. Wij streven naar excellentie en transparantie in ons onderwijs. Lees meer over onze prestaties en hoe wij ons onderwijs continu verbeteren voor alle 87 leerlingen.

Resultaten | Dorpsschool de Twa-ikker in Augustinusga | [2025] Schoolregister