Basisschool het Talent in Asten

Het team van Basisschool het Talent in Asten

Current section: team
Asterstraat 35
5721 Asten

Zie hier hoe het team van Basisschool het Talent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool het Talent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool het Talent bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool het Talent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool het Talent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool het Talent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool het Talent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (14.3%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool het Talent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Personeelsvervanging op Basisschool het Talent

Bij Basisschool het Talent zorgen we voor een optimale leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van personeel. Indien een teamlid verlof nodig heeft, wordt vervanging geregeld via onze samenwerkingspartner, Stichting Prodas. Stichting Prodas beschikt over een eigen, flexibele vervangings- en ontwikkelpool. Vanwege het huidige lerarentekort is het vinden van directe vervanging soms een uitdaging. Wanneer er geen directe vervangende leerkracht beschikbaar is, zetten wij als school creatieve oplossingen in. Dit kan betekenen dat groepen tijdelijk worden samengevoegd of dat ondersteunend personeel wordt ingezet om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, als alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis moet. Wij doen er echter alles aan om dit te allen tijde te voorkomen en de impact op de leerlingen tot een minimum te beperken. Uw kind kan rekenen op de best mogelijke educatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Alle groepen zijn ingedeeld in units. Unit 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8. Binnen de unit werken leerkrachten, onderwijsassistenten en kinderen samen. Verder streven we ernaar om ons onderwijs actueel en prikkelend vorm te geven. Wij proberen kinderen uit te dagen en hen een ondernemende houding mee te geven. Dit doen we door thematisch onderwijs te bieden, te werken met flexplekken en groepsoverstijgend te werken. De leerkrachten zorgen hierbij voor inhoud, organisatie, de juiste feedback, feed up en feed forward en een veilig klimaat.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Oriëntatie op jezelf en de wereld
24.5%
Nederlandse Taal
23.5%
Bewegingsonderwijs
18.4%
Rekenen
14.3%
Kunstzinnige oriëntatie
10.2%
Pauze
9.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
21.8%
Rekenen/wiskunde
20.4%
Taal
17.3%
Wereldoriëntatie
12.2%
Lezen
12.2%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.8%
Engelse taal
4.1%

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij Basisschool het Talent

5

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gediplomeerd Taalspecialist
Specialist Jonge Kind
Gecertificeerd Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Op Basisschool het Talent zetten onze leerkrachten zich dagelijks in om uw kind te excelleren in taal en rekenen. We hanteren innovatieve lesmethoden en volgen een passend integraal taal-, lees- en rekenplan. Vanaf schooljaar 2025-2026 ondergaan onze Intern Begeleiders een naamsverandering naar Kwaliteitscoördinatoren (KC'ers). Deze aanpassing weerspiegelt hun uitgebreide rol in het waarborgen van de onderwijskwaliteit binnen onze school.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Toegewijde Anti-pestcoördinator
Gecertificeerd Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Ons onderwijs is verrijkt met de Sociaal Emotioneel Leren (SEL) methode 'Kwink'. Via ons ouderportaal, Social Schools, informeren we u proactief over de behandelde sociaal-emotionele lessen. Indien de behoefte er is, bieden wij ook gerichte sociale vaardigheidstrainingen aan voor specifieke groepen leerlingen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerd Kwaliteitscoördinator
Gespecialiseerde Taakspel Trainer

Toelichting van de school:

Wij besteden expliciete aandacht aan de ontwikkeling van executieve functies, cruciaal voor een succesvolle schoolloopbaan. Binnen ons team bevinden zich diverse leerkrachten die hierin gespecialiseerde trainingen hebben gevolgd.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Leerkrachten met Gymbevoegdheid

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten beschikken over de benodigde gymbevoegdheid om een stimulerende lichamelijke opvoeding te verzorgen.

2

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Leerkrachten met BHV-certificering
Gecertificeerd Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Voor de veiligheid en het welzijn van uw kind zijn onze leerkrachten BHV-gecertificeerd. Dit waarborgt een adequate reactie bij eventuele medische situaties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Human Dynamics Flexplekken
Campus
Podium + multifunctionele speelhal/werkplekken
Green screen

Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool het Talent

Onze Aanpak voor Kindgerichte Educatie

Bij Basisschool het Talent bieden we gespecialiseerde ondersteuning, met een sterke focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma versterkt de taal- en woordenschatontwikkeling van jonge kinderen met behulp van de effectieve Logo 3000 methode. Als team van school en kinderopvang werken we nauw samen om elke leerling optimaal te begeleiden. Ons handelen is gebaseerd op het gedachtegoed van Human Dynamics, waarbij we de emotionele, fysieke en mentale ontwikkeling van kinderen en collega's centraal stellen. We passen onze organisatie en begeleiding continu aan om aan te sluiten bij de individuele behoeften van elk kind. Toekomstplannen voor Versterkte Ondersteuning De komende jaren richten we ons op het verder optimaliseren van onze onderwijskwaliteit. Na een succesvolle herstructurering van ons onderwijs in taal en rekenen, zetten we nu in op het borgen van deze verbeteringen in ons dagelijks lesaanbod. Daarnaast hebben we onze zorgstructuur grondig geëvalueerd en opnieuw ingericht. Dit heeft geleid tot een robuuste zorgstructuur die we de komende jaren verder zullen integreren in al onze onderwijsactiviteiten. Een solide basis voor alle leerlingen is onze hoogste prioriteit. Verder werken we aan de hernieuwde implementatie van Human Dynamics binnen onze school. Hoewel onze visie op Human Dynamics helder is, vereisen veranderingen binnen het team een gerichte aanpak. We onderzoeken gezamenlijk hoe we deze begeleidingsfilosofie weer zichtbaar en voelbaar kunnen maken in onze schoolomgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan Basisschool Het Talent

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan?

Bij Basisschool Het Talent streven we naar voortdurende verbetering van ons onderwijs. Op basis van grondige schoolanalyses en het strategisch beleid van Prodas hebben we voor de komende drie jaar concrete speerpunten vastgesteld. Focus op Leerkrachtvaardigheden: In het schooljaar 2023-2024 hebben we, met ondersteuning van subsidie voor basisvaardigheden, een extern bureau ingeschakeld om onze kernvakken rekenen en taal te versterken. Het team heeft hierbij scholing gevolgd, met specifieke aandacht voor de didactische vaardigheden van onze leerkrachten. Dit traject is in 2024-2025 voortgezet, en de komende jaren integreren we de opgedane kennis structureel in onze school. Doelstellingen 2025-2026: - Verdere implementatie van de verbeterde aanpak voor reken- en taalonderwijs. - Inzet van een rekencoördinator voor monitoring en verdieping van leerresultaten. - Borging van opgedane kennis uit de scholing op het gebied van rekenen. - Introductie van een nieuwe methode voor spelling, taal en aanvankelijk lezen. - Verdiepingstrainingen voor de rekenmethode Pluspunt. Doelstellingen 2026-2027: - Inzet van een taalcoördinator voor monitoring en verdieping van leerresultaten. - Borging van opgedane kennis uit de scholing op het gebied van taal. - Scholing van het team op het gebied van Human Dynamics. Verbetering van Resultaten en Onderwijsbehoeften: In het schooljaar 2024-2025 hebben onze kwaliteitscoördinatoren de zorgondersteuning geoptimaliseerd door alle zorgdocumenten te herzien en aan te passen. Naar aanleiding van de scholing subsidie basisvaardigheden zijn de blokplannen in de groepen vernieuwd, om beter aan te sluiten bij de individuele onderwijsbehoeften van onze leerlingen. De komende jaren werken we samen met het team aan de verdere implementatie hiervan. Doelstellingen 2025-2026: - Effectieve implementatie van de vernieuwde blokplannen in alle groepen, met ondersteuning van de rekencoördinator en kwaliteitscoördinatoren. - Ondersteuning van leerkrachten door de kwaliteitscoördinatoren en de reken-taalcoördinator bij het borgen van de vernieuwde werkwijzen en bijbehorende actiepunten. - Analyse van trends en schoolresultaten op midden- en eindniveau. Borgen van Succesvolle Praktijken: - Vaststellen en effectief toepassen van nieuwe schoolafspraken door de gehele schoolgemeenschap. - Implementatie en naleving van het vernieuwde document voor zorgondersteuning. Doelstellingen 2026-2027: - Herziening en borging van schoolafspraken, met focus op een consequente doorlopende lijn. Ontwikkeling van Burgerschap en Inclusief Onderwijs: - Opstellen van een specifiek armoedebeleid om kansengelijkheid te bevorderen. - Verdere uitwerking van ons uitgebreide burgerschapsbeleid. Doelstellingen 2026-2027: - Integrale borging van het vastgestelde armoedebeleid binnen de schoolorganisatie.

Hoe monitort Basisschool Het Talent de onderwijskwaliteit?

Bij Basisschool Het Talent staat de professionele ontwikkeling van ons team centraal, met als hoogste prioriteit het bieden van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Wij monitoren onze onderwijskwaliteit via diverse methoden: Gestructureerde Kwaliteitsborging: We maken gebruik van het 'Werken Met Kwaliteitskaarten' (WMK) systeem en het Ondersteuningsplan 'Het Talent' voor een systematische aanpak. Daarnaast organiseren we plannen voor werk- en expertgroepen. Professionele Ontwikkeling en Samenwerking: De competenties van onze leerkrachten worden continu ontwikkeld door middel van een gestructureerde gesprekscyclus en collegiale visitaties. Verschillende overlegmomenten faciliteren kennisdeling en samenwerking binnen het team. Leren en Verbeteren: We stimuleren zowel formeel als informeel leren, waarbij de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) als leidraad dient voor continue verbetering en aanpassing van ons onderwijs.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Asten

Toelichting van de school

Basisschool het Talent in Asten biedt een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Wij werken nauw samen met onze pedagogische partner Korein. Onze pedagogisch medewerkers en leerkrachten van groep 1-2 ontwikkelen gezamenlijk boeiende lessen en activiteiten. Deze synergie zorgt voor een vertrouwde en stimulerende omgeving voor uw kind. Sinds het schooljaar 2020-2021 organiseren wij wekelijks speciale peuter- en kleutergroepen. Dit verrijkt de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Binnen ons kindcentrum kunt u tevens gebruikmaken van Voor- en Naschoolse Opvang. Neem voor meer informatie over de kosten en aanmelding contact op met Korein.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool het Talent?

Basisschool het Talent biedt specifieke programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Denk hierbij aan onze nauwe samenwerking met kinderopvang en peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele start te garanderen. Daarnaast faciliteren wij een geïntegreerd kindcentrum, wat zorgt voor een veilige en vertrouwde plek voor uw kind.

Basisschool het Talent biedt specifieke programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Denk hierbij aan onze nauwe samenwerking met kinderopvang en peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele start te garanderen. Daarnaast faciliteren wij een geïntegreerd kindcentrum, wat zorgt voor een veilige en vertrouwde plek voor uw kind.

Kinderopvang Asten
Peuteropvang en VVE in Asten
Kindcentrum Asten

Met welke partners werkt Basisschool het Talent samen voor het jonge kind?

Basisschool het Talent focust op een succesvolle samenwerking met Korein. Deze samenwerking is essentieel voor onze aanpak op het gebied van kinderopvang en vroegschoolse educatie. Korein is onze vertrouwde partner in het kindcentrum. Samen zorgen wij voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

Basisschool het Talent focust op een succesvolle samenwerking met Korein. Deze samenwerking is essentieel voor onze aanpak op het gebied van kinderopvang en vroegschoolse educatie. Korein is onze vertrouwde partner in het kindcentrum. Samen zorgen wij voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

Team | Basisschool het Talent in Asten | [2025] Schoolregister