Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel in Assen

Het team van Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel in Assen

Current section: team
Martin Luther Kingweg 46
9403 Assen

Zie hier hoe het team van Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Driesprong

Op Basisschool De Driesprong zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. NoorderBasis, waar onze school deel van uitmaakt, heeft een toegewijde coördinator die proactief alle vervangingen regelt met behulp van een poule van vaste, betrouwbare invallers. Wij erkennen de uitdagingen van het huidige lerarentekort, wat soms leidt tot een krappe invalpool. Zelfs tijdens piekperiodes zoals griepgolven kan het vullen van alle lesgevende posities een uitdaging zijn. Om deze reden schakelen we, waar mogelijk, onze getalenteerde onderwijsassistenten in om klassen tijdelijk te begeleiden bij de afwezigheid van een leerkracht. Onze gestroomlijnde procedure bij ziekte zorgt ervoor dat we snel kunnen handelen. Eerst wordt de duo-collega benaderd. Indien deze niet beschikbaar is, contacteren we een van onze vaste invallers. Als laatste redmiddel wordt een geschikte vervanger uit het centrale vervangingsbestand van NoorderBasis ingeschakeld. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen geschikte vervanging gevonden kan worden, kunnen leerlingen een dag vrij zijn. Ouders worden in dergelijke situaties direct geïnformeerd via onze communicatie-app Parro, zodat zij op de hoogte zijn van eventuele lesuitval.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

BEWEGINGSONDERWIJS

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van specialisten voor extra ondersteuning op De Driesprong

3

Taal en rekenen: Boost de leerprestaties van uw kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Uw eerste aanspreekpunt voor onderwijsontwikkeling
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Uitdaging voor talentvolle leerlingen
Bovenschoolse Orthopedagoog en ambulante begeleiders: Specialistische hulp op maat

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Driesprong volgen we de voortgang van elke leerling nauwgezet met behulp van methode- en Cito-toetsen. Bij zorgen over de ontwikkeling van een leerling, overleggen we met de intern begeleider. Leerlingen die extra instructie nodig hebben, ontvangen dit van de eigen leerkracht of de onderwijsassistent. Indien nodig, schakelen we de orthopedagoog in. Soms is verder onderzoek op school nodig, of wordt een leerling via de huisarts doorverwezen. Voor leerlingen die meer uitdaging aankunnen, bieden we compactere lesstof en verdiepende opdrachten. Er is ook een interne plusgroep vanaf groep 2. Kinderen met een IQ van 130 of hoger kunnen op donderdag deelnemen aan de bovenschoolse NoorderBasis Plusklas, met ondersteuning van een orthopedagoog. Deze plusklas focust niet alleen op cognitieve uitdaging, maar ook op het aanleren van effectieve leerstrategieën. Zo zorgen we dat elk kind zijn of haar potentieel volledig benut.

4

Sociaal-emotionele ontwikkeling: Een veilige basis voor groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Ondersteuning bij sociale en emotionele uitdagingen
Orthopedagoog: Specialistische begeleiding voor welzijn
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Aandacht voor de unieke behoeften van hoogbegaafden
Kindercoach: Praktische ondersteuning voor alledaagse problemen

Toelichting van de school:

Onze school heeft een collega die gespecialiseerd is in het begeleiden van leerlingen die tijdelijk vastlopen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit gebeurt altijd in nauw overleg met de leerkracht en de intern begeleider. Samen bepalen we welke ondersteuning het meest effectief is. Dit kan variëren van individuele gesprekken tot specifieke interventies binnen de klas. We streven ernaar een veilige omgeving te creëren waarin elk kind zich gehoord en gesteund voelt.

3

Gedrag, werkhouding en taakaanpak: Effectief leren stimuleren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie van specifieke onderwijsbehoeften
Orthopedagoog: Diagnostiek en advies voor gedragsproblematiek
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Ondersteuning bij specifieke leerstijlen

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider speelt een centrale rol in het ondersteunen van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, met name op het gebied van gedrag en werkhouding. Op aanvraag van leerkrachten voeren zij observaties uit. Indien nodig, wordt het Bovenschools Onderwijs Ondersteunings Team ingeschakeld. Dit team bestaat uit deskundigen zoals orthopedagogen, ambulant begeleiders en een psycholoog. Zij bieden aanvullende expertise om leerlingen optimaal te begeleiden.

2

Motorische en lichamelijke ontwikkeling: Actief en vaardig

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut: Expertise in bewegingsontwikkeling
Kinderoefentherapeut: Begeleiding bij fijne en grove motoriek

Toelichting van de school:

Wekelijks is een kinderoefentherapeut op school aanwezig voor individuele begeleiding van leerlingen. In groep 2 vindt een brede motorische observatie plaats. Deze observatie geeft inzicht in de sensomotorische vaardigheden van de leerlingen als voorbereiding op groep 3. De sessies worden in kleine groepjes uitgevoerd en omvatten zowel een gym- als een fijne motoriek observatie.

0

Medisch handelen en persoonlijke verzorging: Zorg en welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment hebben we geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging direct aan school verbonden. Voor vragen op dit gebied werken we nauw samen met ouders en externe zorgverleners om de benodigde ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aparte kamer voor secretaresse.
Aparte kamer voor intern begeleider.
Aparte kamer voor directeur.
Op de eerste verdieping hebben wij vier kamertjes waar onze onderwijsassistentes werken met kinderen.

Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op De Driesprong

Ons Visie op Extra Begeleiding en Talentontwikkeling

Basisschool De Driesprong biedt wekelijks uitdagende lessen aan cognitief getalenteerde leerlingen van diverse scholen in de regio, waaronder "de Cirkel", "de Parel" (beide uit Assen), "de Lichtkring" (Zuidlaren) en "Piet Prins" (Stadskanaal). Deze activiteiten vinden plaats binnen onze schoolmuren en maken deel uit van de Plusklas van onze vereniging NoorderBasis. Onze school beschikt over een gespecialiseerde hoogbegaafdheidsspecialist, die tevens fungeert als interne begeleider (IB-er). In de onderbouw hebben onze leerkrachten specialistische scholing gevolgd op het gebied van hoogbegaafdheid bij jonge kinderen. Leerlingen in de kleuterklassen die extra uitdaging nodig hebben, ontvangen tweewekelijks uitdagende lesstof en gerichte begeleiding bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën. Deze aanpak van "leren leren" en aangepaste lesstof wordt ook in de hogere groepen toegepast. Leerlingen vanaf groep 2 kunnen deelnemen aan een Plusgroepje voor verdiepende en verrijkende activiteiten. De Driesprong heeft een vaste intern begeleider die tweeënhalve dag per week beschikbaar is voor individuele begeleiding. Daarnaast wordt ons team ondersteund door het Bovenschools Onderwijs Ondersteunings Team (BOOT), bestaande uit orthopedagogen, ambulant begeleiders en een psycholoog. Ons team wordt versterkt door vier ervaren onderwijsassistenten die de leerkrachten ondersteunen bij het realiseren van optimale leerresultaten voor alle leerlingen. Door middel van kindgesprekken en open communicatie met ouders, stemmen we onze ondersteuning nauwkeurig af op de specifieke behoeften van elke leerling, ongeacht hun ontwikkelingsniveau. Ons doel is om elk kind te zien en te ondersteunen waar nodig, onderpresteren te voorkomen door effectieve leermethoden aan te bieden, en doorlopende individuele begeleiding te garanderen binnen alle groepen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Driesprong Assen

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Op Basisschool De Driesprong focussen we op de verbetering van ons rekenonderwijs. Ons primaire doel is het verhogen van het aantal leerlingen dat de 1S-niveau eindtoets haalt. Dit realiseren we door gerichte aandacht te besteden aan effectieve lesmethodieken en het aanbieden van lesmateriaal dat perfect aansluit bij de individuele behoeften van onze leerlingen. We hanteren de principes van Stichting leerKRACHT, een bewezen aanpak die stap voor stap leidt tot beter onderwijs. Al onze leerkrachten zijn uitstekend toegerust om hoogwaardige instructie te geven en delen hun expertise actief met collega's via collegiale consultatie. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, is er een duidelijk en gestructureerd aanbod, vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem Parnassys. We streven ernaar dat de resultaten van onze leerlingen minimaal voldoen aan de verwachte normen, rekening houdend met onze leerlingpopulatie. De administratie van de zorg wordt nauwkeurig bijgehouden, synchroon met de vastgestelde zorgperiodes. Daarnaast zetten we vol in op de begeleiding van toekomstige leerkrachten, met als doel een team van vakkundige professionals te vormen, gecertificeerd als Werkplek Coaches. Aankomend schooljaar volgen diverse leerkrachten de WPC-cursus. We hechten veel waarde aan een uitstekende stagebegeleiding om zo bij te dragen aan het oplossen van het lerarentekort. Een kerntaak van onze school is de algehele ontwikkeling van kinderen tot evenwichtige, respectvolle en betrokken burgers van de Nederlandse samenleving. Ons burgerschapsonderwijs is afgestemd op onze christelijke identiteit en waarden, en is doelgericht en coherent. We begeleiden kinderen in het eigen maken van normen en waarden binnen de context van onze geloofsgemeenschap. Hierbij leren kinderen over verschillende religies en het belang van respect voor ieders uniciteit. Vanaf oktober 2023 introduceren we de seksuele opvoedingsmethode 'Wonderlijk gemaakt'.

Hoe Realiseert De Driesprong Haar Educatieve Doelstellingen?

Op Basisschool De Driesprong maken we gebruik van de methodieken van Stichting leerKRACHT om onze ambitieuze doelen te bereiken. Naast reguliere vergaderingen, houden we wekelijks interactieve bordsessies. Onze lesvoorbereidingen volgen de EDI-structuur (Explicit Direct Instruction), en we stimuleren het observeren van elkaars lessen. We betrekken onze leerlingen actief bij de klasdoelen die we stellen. Binnen het samenwerkingsverband NoorderBasis leren we continu van en met elkaar door middel van interne audits en deelname aan intervisiegroepen.

Ontdek ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen - Groep 1 en 2

Toelichting van de school

Basisschool De Driesprong biedt speciaal ontwikkelde programma's voor de allerkleinsten in groep 1 en 2. We richten ons op een speelse en educatieve omgeving waar elk kind de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Kinderen met een mogelijke taal- of ontwikkelingsachterstand ontvangen extra ondersteuning. Dit gebeurt in kleine, begeleide groepjes, waardoor ze spelenderwijs de Nederlandse taal beter leren beheersen en hun sociale vaardigheden versterken. Ons doel is om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan, met aandacht voor individuele behoeften en talenten.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Driesprong?

Basisschool De Driesprong biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van taal en sociale vaardigheden. Leerlingen in groep 1 en 2 die extra ondersteuning nodig hebben, bijvoorbeeld vanwege een taalachterstand, worden begeleid door onze toegewijde onderwijsassistenten. Zij werken met kleine groepjes, wat zorgt voor persoonlijke aandacht en effectieve leerervaringen. Door middel van spel en interactieve activiteiten stimuleren we de taalontwikkeling en het zelfvertrouwen van elk kind.

Basisschool De Driesprong biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van taal en sociale vaardigheden. Leerlingen in groep 1 en 2 die extra ondersteuning nodig hebben, bijvoorbeeld vanwege een taalachterstand, worden begeleid door onze toegewijde onderwijsassistenten. Zij werken met kleine groepjes, wat zorgt voor persoonlijke aandacht en effectieve leerervaringen. Door middel van spel en interactieve activiteiten stimuleren we de taalontwikkeling en het zelfvertrouwen van elk kind.

Specifieke begeleiding voor jonge kinderen
Ondersteuning door onderwijsassistenten voor groep 1/2

Met welke partners werkt Basisschool De Driesprong samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool De Driesprong nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerking is die met Prokino, een gerenommeerde organisatie in kinderopvang en -ontwikkeling. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de opvang en het onderwijs. Samen met onze partners zetten we ons in om een veilige, stimulerende en leerzame omgeving te creëren voor alle jonge kinderen.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool De Driesprong nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerking is die met Prokino, een gerenommeerde organisatie in kinderopvang en -ontwikkeling. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de opvang en het onderwijs. Samen met onze partners zetten we ons in om een veilige, stimulerende en leerzame omgeving te creëren voor alle jonge kinderen.

Team | Basisschool De Driesprong-school met de Bijbel in Assen | [2025] Schoolregister