
Schoolweging
De schoolweging van De Cirkel Assen is 27,09 , met een spreiding van 5,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
97,6% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruimschoots boven de landelijke norm van 85%. De score ligt 1,1%-punt hoger dan het gemiddelde van vergelijkbare scholen (96,4%), wat consistentie in basisvaardigheden benadrukt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
70,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 50,1%. Dit is 9,2%-punt hoger dan bij vergelijkbare scholen (61,1%), wat duidt op effectieve onderwijsaanpassingen voor talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een sterke focus op theoretische richtingen: 33,3% vwo en 24,2% havo. Dit is significant hoger dan regionale peers (18,6% vwo en 16,1% havo). Praktijkonderwijs-adviezen (3,0%) liggen weliswaar boven het regionale gemiddelde (1,0%), maar blijven marginaal.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Cirkel Assen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.25 | 173.19 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We gebruiken van Leerling in beeld van Cito. Deze toetsen worden in januari (Middentoetsen) en juni (Eindtoetsen) afgenomen. Elke groepsleerkracht maakt n.a.v. deze toetsen, zijn of haar observaties en andere gegevens een analyse van de groep, die vervolgens besproken wordt met de intern begeleider en de directeur. Die maken op hun beurt op basis van alle groepsanalyses een schoolanalyse. Zo werken we planmatig aan het verbeteren van ons onderwijs.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 3,9% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk), terwijl 46,2% boven advies scoort. Deze uitstekende doorstroomresultaten onderstrepen de nauwkeurige advisering en continue monitoring zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Op de Cirkel werken we vanuit Liefde aan Respect, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Zo hebben we verwoord hoe we met elkaar willen omgaan. Vanuit onze levensovertuiging geloven we dat God liefde is. Zoals Hij ons lief heeft, zo hebben we ook elkaar lief. Die opdracht hebben we meegekregen. Als school hebben we ervoor gekozen om te werken met School Wide Positive Behavior Support (PBS). Dat is een schoolbrede aanpak dat uitgaat van een paar principes: 1. Schoolbreed werken vanuit gedeelde waarden 2. Preventief werken 3. Positieve insteek 4. Werkend vanuit data 5. In samenwerking met ouders en zorg Dit betekent dat sociale opbrengsten iets is van ons allemaal. Daarin neemt school het voortouw en sluiten we graag aan bij ouders en zorg. LEES MINDER
Respect
Veiligheid
Verantwoordelijkheid
Wat is de werkwijze van Basisschool De Cirkel - school met de Bijbel voor sociale ontwikkeling?
Als team hebben we tijdens gezamenlijke studiedagen deze waarden bepaald. Elke keer opnieuw gaan we deze waarden bij langs. Zo willen we werken. PBS gaat uit van een paar pijlers: 1. Heb heldere verwachtingen, 2. Leer verwachtingen aan, 3. Bekrachtig verwachtingen, 4. Minimaliseer aandacht voor ongewenst gedrag, 5. Heb heldere consequenties. Inmiddels hanteren we deze werkwijze meerdere jaren en we hebben gemerkt dat deze aanpak een erg positieve uitwerking heeft op het gedrag van leerlingen. Dit ervaren we zelf als schoolteam, maar dit krijgen we ook veel terug van ouders en externe partijen die bij ons op school komen. Al met al zorgt deze werkwijze voor een veilige omgeving waarin kinderen vanuit respect, liefde en verantwoordelijkheid omgaan met elkaar.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool De Cirkel - school met de Bijbel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool De Cirkel - school met de Bijbel gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociaal emotioneel functioneren - CITO.