
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
76% van de adviezen betreft praktijkonderwijs of vmbo-b (vs. 68% landelijk voor SBO). Opvallend is het beperkte aandeel hogere adviezen (3,3% vmbo-(g)t tegenover 7% regionaal). Dit past bij de expertise van de school in het begeleiden van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeftes. De sterke focus op praktische leerlijnen komt tevens naar voren in het schoolondersteuningsprofiel.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Klaproos | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Om ons onderwijs te evalueren en verbeteren doorlopen we twee keer per jaar een cyclus die bestaat uit: 1) Schoolbespreking 2) Data analyse in de leerteams op leerteamniveau 3) Groepsbespreking op groeps- en leerlingniveau 4) Evalueren interventies in de leerteams Op de eerste drie niveaus doorlopen we de volgende stappen: - analyse - verklaren - acties/interventies Voor elk van onze leerlingen wordt een Ontwikkelings Perspectief (hierna OPP) opgesteld. Een OPP is een wettelijk verplicht document waarin de school de geplande leerroute (onderbouwd) vastlegt en aangeeft wat er nodig is om deze ontwikkeling te realiseren. Twee keer per jaar ( na de Cito LOVS toetsen) wordt met ouders besproken hoe de leerling zich ontwikkelt en welke interventies in worden gezet om deze ontwikkeling te blijven stimuleren.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
onbekend
Sociale ontwikkeling
Op onze school geven we onderwijs aan kinderen die in hun basisschoolperiode een kwetsbare positie hebben. Voor veel van onze leerlingen geldt dat de carrière op de basisschool stagneerde. Wij zien het als onze opdracht hen te leren en te helpen hun mogelijkheden volledig te ontwikkelen en te benutten. Onze belangrijkste opdracht is onze leerlingen (weer) te laten groeien in hun ontwikkeling. De basis van ons werken ligt in de relatie met kinderen. Deze moet veiligheid, vertrouwen en warmte bieden. Van daaruit appelleren we aan de basisbehoeften van kinderen: competentie (ik kan het!) en autonomie (ik doe het!). LEES MINDER
(zelf) vertrouwen
respect voor iedereen
(zelf) vertrouwen
Wat is de werkwijze van SBO De Klaproos voor sociale ontwikkeling?
SBO De Klaproos geeft prioriteit aan het herstel en de groei van het zelfvertrouwen van leerlingen. De basis van de werkwijze is de relatie met de kinderen, in een veilige en gestructureerde leeromgeving. Er is gerichte aandacht voor omgaan met elkaar in de lessen sociaal-emotionele ontwikkeling en de Rots & Water training. De sociale ontwikkeling wordt gemonitord met de SCOL.
Welke registratievorm(en) gebruikt SBO De Klaproos om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
SBO De Klaproos gebruikt Kijk! en de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.