Basisschool Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem

Het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem

Current section: team
Breezandpad 7
6843 Arnhem

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (26.3%)
35-45 jaar (10.5%)
45-55 jaar (10.5%)
55-65 jaar (42.1%)
&ge;65 jaar (10.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Invallersregeling op Basisschool De Kringloop: Wat te doen bij afwezigheid leerkracht?

Het vinden van gekwalificeerde invallers vormt een groeiende uitdaging in het onderwijs. Om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen, heeft Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop een robuust protocol opgesteld voor noodsituaties. Dit protocol beschrijft de stappen die we volgen wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is, met als doel een stabiele leeromgeving te garanderen voor al onze leerlingen. Ons invallersprotocol is zorgvuldig samengesteld om flexibel en effectief te zijn. We streven ernaar om de impact van afwezigheid zoveel mogelijk te beperken, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs. **Stappenplan bij Leerkrachtafwezigheid:** 1. **Eerste Zoekactie:** Zodra een leerkracht zich ziek meldt of verlof aanvraagt, starten we direct de zoektocht naar een geschikte invaller. We raadplegen onze interne invallerslijst en de Delta-invallerspool. 2. **Interne Flexibiliteit en Groepsverdeling:** Indien geen externe invallers beschikbaar zijn, kijken we eerst naar mogelijkheden binnen ons eigen team. Lukt dit niet, dan volgen we een gestructureerde groepsverdeling: * **Groepen 1/2:** Bij afwezigheid van een leerkracht in de kleutergroepen, worden de leerlingen verdeeld over de overgebleven groepen 1/2. Na de kerstvakantie evalueren we de groepsgrootte en passen we de verdeling indien nodig aan. Ouders van vierjarige leerlingen (die nog niet leerplichtig zijn) worden vriendelijk verzocht hun kind mee naar huis te nemen; dit is echter geen verplichting. * **Groepen 3 t/m 8:** Bij afwezigheid van een leerkracht in de bovenbouw, worden de leerlingen verdeeld over de andere groepen 3 tot en met 8. 3. **Voorbereiding Noodprogramma:** In alle betreffende groepen ligt een duidelijke lijst klaar met de verdeling van de leerlingen en een noodprogramma voor de eerste twee dagen. Dit zorgt voor een gestructureerde opvang. 4. **Ochtendopvang en Werkboekjes:** Tussen 08:30 en 08:45 uur worden de leerlingen opgevangen door een van de aanwezige leerkrachten of de bouwcoördinator. Zij zorgen voor de verdeling en begeleiden de dag. Leerlingen van groep 3 t/m 8 ontvangen een werkboekje getiteld 'Help, de leerkracht is ziek!' en nemen deel aan de activiteiten van de groep waarin ze tijdelijk zijn geplaatst, inclusief pauzes en gym. 5. **Maximale Opvangduur:** Een groep wordt maximaal één dag opgedeeld. Gedurende deze periode blijft de directie onverminderd zoeken naar een beschikbare invaller om de reguliere lesstructuur zo snel mogelijk te herstellen. 6. **Verdere Stappen bij Langdurige Afwezigheid:** * **Eerste Dag:** De leerlingen worden verdeeld zoals beschreven. U ontvangt een bevestiging via Social Schools met de data waarop de leerlingen thuis blijven en weer op school verwacht worden. * **Tweede en Derde Dag:** De leerlingen blijven thuis. * **Vanaf de Vierde Dag:** De leerlingen hervatten de school. Indien nodig wordt de procedure van groepsverdeling herhaald. We blijven ons inzetten om zo snel mogelijk voor permanente vervanging te zorgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerkrachten werken samen om de leerlingen een optimaal en onderling afgestemd programma te bieden. Dit is o.a. te merken aan het regelmatige overleg tussen leerkrachten van parallelgroepen en aansluitende groepen. Tevens is deze afstemming onderwerp van gesprek en komt het ter sprake tijdens de studiedagen en werkmiddagen. De school is verdeeld in drie bouwen. Zo onderscheiden we de onderbouw (groepen 1 en 2), de middenbouw (groepen 3 t/m 5) en de bovenbouw (groepen 6 t/m 8). De bouwen overleggen periodiek.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Specialistische Ondersteuningsteam: Extra Hulp voor Succesvol Leren

4

Taal en Rekenen: Versterk de Basis voor een Glanzende Toekomst

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Deskundige Taalspecialist
Protocol-expert voor DHH Afname
Gedreven Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator staat klaar om leerkrachten te ondersteunen bij het bieden van gerichte hulp aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben. De taalspecialist werkt nauw samen met het team om het taalonderwijs continu te verbeteren. Een toegewijde onderwijsassistent biedt daarnaast individuele begeleiding aan leerlingen met dyslexie en NT2-achtergronden, ter ondersteuning van de leerkracht. Onze Snappet-specialist is een waardevolle aanwinst voor het team, met expertise in het optimaliseren van het rekenonderwijs en de integratie van digitale leermiddelen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist wordt ingeschakeld op initiatief van de groepsleerkracht of de kwaliteitscoördinator, om leerlingen die extra sociaal-emotionele ondersteuning nodig hebben, optimaal te begeleiden.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samen Werken aan Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Ervaren Gedragsspecialist
Stuurgroep 'De Vreedzame School'

Toelichting van de school:

De gedragsspecialist biedt deskundige ondersteuning bij gedragsuitdagingen en het verbeteren van de werkhouding, altijd in overleg met de groepsleerkracht en de kwaliteitscoördinator. Daarnaast draagt de stuurgroep van 'De Vreedzame School' bij aan een positieve groepsdynamiek en een effectieve aanpak van leer- en gedragsproblematiek, wat essentieel is voor een optimale leeromgeving.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen voor een Gezonde Groei

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze bekwame vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt met passie de gymlessen voor alle leerlingen, van groep 1 tot en met 8. Bovendien bieden wij tweemaal per week een stimulerend naschools beweegprogramma aan voor leerlingen uit groep 3 tot en met 8. Dit geeft kinderen de kans om extra te bewegen en hun motorische vaardigheden verder te ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten op deze pagina worden vermeld, staat onze school altijd klaar om, waar mogelijk, ondersteuning te bieden bij persoonlijke verzorging en welzijn, in nauwe samenwerking met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuningsmogelijkheden voor Leerlingen op Basisschool De Kringloop

Gedetailleerde Uitleg van Onze Zorgstructuur

Op Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem geloven we in het zien van kansen en mogelijkheden voor iedere leerling. Onze zorgstructuur is zorgvuldig ingericht om optimaal aan te sluiten bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. We werken nauw samen met Passend Wijs, waar onze schoolcontactpersoon, een ervaren orthopedagoog, op aanvraag beschikbaar is voor consultatie. Deze deskundige is een vaste partner binnen ons zorgteam. Hier bespreken we gezamenlijk hulpvragen vanuit leerkrachten en ouders. Het zorgteam bestaat uit een brede vertegenwoordiging: ouders, de directeur, de kwaliteitsbewaker, de groepsleerkracht, de wijkcoach en een verpleegkundige van de GGD. Deze samenwerking zorgt voor een krachtige ondersteuning. We heten kinderen met specifieke onderwijsbehoeften van harte welkom. In open communicatie met ouders bespreken we wat haalbaar is en waar, ondanks extra begeleiding, de uitdagingen liggen voor zowel de leerkracht als de leerling. We benutten de expertise en begeleiding van Passend Wijs optimaal. De ontwikkeling van onze leerlingen volgen en analyseren we planmatig. We zetten interventies, gebaseerd op toetsresultaten, gericht in op zowel school-, groeps- als individueel niveau. Ons doel is dat alle leerlingen minimaal referentieniveau 1F behalen, ter voorbereiding op een succesvolle doorstroom naar het regulier VMBO. Voor leerlingen die een aangepast leertraject volgen, stellen we vanaf groep 6 een Onderwijsondersteuningsprofiel (OPP) op. Dit OPP wordt uitgebreid met u als ouder besproken en tweemaal per jaar geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. Onze school telt vier toegewijde onderwijsassistenten. Zij bieden, onder supervisie van de leerkrachten, gerichte begeleiding aan kleine groepen leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Elke bouw heeft minimaal één onderwijsassistent toegewezen gekregen, wat zorgt voor een brede dekking van onze ondersteuningsbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Continu Verbeteren voor Optimaal Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelen uit ons schoolplan voor verbetering van het onderwijs?

Op Basisschool De Kringloop streven we naar voortdurende verbetering van ons onderwijs. Dit doen we door de implementatie van innovatieve lesmethoden. Zo introduceren we de rekenmethode Semsom in groep 4 om de leeropbrengsten te optimaliseren en zorgen we voor naadloze overgangen tussen kleuterklassen en de vroege basisschooljaren. Dit borgen we door de doorgaande lijn tussen groep 2 en 3 te versterken. Daarnaast implementeren we de interactieve taalmethode Snappet Taal in de groepen 4 tot en met 8, eveneens gericht op het verhogen van de leerresultaten. Ook de muziekmethode 123 Zing wordt uitgerold in alle groepen (1-8) om de creatieve ontwikkeling te stimuleren. Als erkende Opleidingsschool, onderdeel van 'SAMEN OPLEIDEN VOOR DE TOEKOMST', investeren we in de professionele groei van onze leerkrachten en studenten. Dit doen we door gezamenlijk te leren en praktijkgericht onderzoek uit te voeren, wat direct bijdraagt aan de kwaliteitsverbetering van onze school. Onze zorgstructuur is gericht op het vroegtijdig signaleren en ondersteunen van leerlingen. Door middel van klassikale instructie, verdiepingsstof voor snelle leerders en verlengde instructie voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we maatwerk. Groepsplannen voor rekenen, spelling en taal (en een speciaal groepsplan 'kleuterontwikkeling') helpen ons om de onderwijsbehoeften per kind te adresseren. Indien nodig, werken we samen met externe deskundigen en ons zorgteam, bestaande uit leerkrachten, directeur, orthopedagoog, schoolverpleegkundige, wijkteamcoach en ouders, voor een integrale aanpak. Ook hoogbegaafde leerlingen krijgen individuele aandacht met aangepaste leerplannen of versnelde doorstroming.

Hoe monitort Basisschool De Kringloop de voortgang en kwaliteit van het onderwijs?

Bij Basisschool De Kringloop staat de ontwikkeling van elke leerling centraal. We meten en monitoren de cognitieve, sociale en emotionele voortgang via diverse toetsen, observaties en leerlinggesprekken. Dit levert waardevolle data op die we gebruiken om het leerproces continu te optimaliseren. We evalueren de leeropbrengsten door middel van tussen- en eindtoetsen, om te zien of leerlingen de gestelde doelen behalen en om de leerwinst te meten. We volgen het ontwikkelingsproces van onze leerlingen gedurende hun hele schoolcarrière, om te verzekeren dat iedereen een ononderbroken leerpad volgt. Voor leerlingen met specifieke behoeften stellen we individuele ontwikkelingsperspectieven en leerlijnen op, met duidelijke tussendoelen. De tevredenheid van leerlingen, ouders en medewerkers meten we via enquêtes. Om de sociale en emotionele ontwikkeling te waarborgen, monitoren we de sociale competenties en de sociale veiligheid op school. Leerkrachten signaleren risico's proactief via dagelijkse observaties en kringgesprekken. De effectiviteit van ons onderwijs wordt mede bepaald door het handelen van onze leerkrachten. Via lesbezoeken met gerichte kijkwijzers beoordelen we de interactie tussen leerkracht en leerlingen. Persoonlijke Ontwikkelingsplannen (POP-gesprekken) met de directie faciliteren de groei en professionalisering van ons team. Zo borgen we dat ons onderwijs aansluit bij de behoeften en voortgang van elke leerling. Jaarlijks stellen we een jaarplan op, gebaseerd op de leerlingontwikkeling, tevredenheid, leerkrachtfunctioneren en schoolambities. Dit plan evalueren we in het jaarverslag. Interventies en professionalisering van teamleden, zoals scholing en kennisdeling, zijn integraal onderdeel van ons personeelsbeleid, gericht op het continu verbeteren van de onderwijskwaliteit.

Downloaden

Voorbereiding op de Basisschool: Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij De Kringloop

Toelichting van de school

Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem start binnenkort met een speciale peutergroep. Deze groep is ontworpen om uw kind een soepele overgang naar de basisschool te bieden. We onderhouden nauwe banden met diverse peutercentra en kinderdagverblijven in de omgeving van Arnhem. Voordat uw kind start op onze basisschool, zorgen wij voor een gedetailleerde schriftelijke overdracht van de peuteropvang. Onze onderbouwleider bezoekt regelmatig alle lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Dit om de kwaliteit van de samenwerking te waarborgen en een goede aansluiting te garanderen. Wij geloven in een geleidelijke wennen aan de nieuwe omgeving. Daarom plannen we voor nieuwe instromers maximaal acht 'wenmomenten' in. Een persoonlijk intakegesprek met u als ouder is altijd een vast onderdeel voordat uw kind definitief wordt ingeschreven. Zo bouwen we samen aan een vertrouwde start voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod biedt Basisschool De Kringloop voor jonge kinderen?

Basisschool De Kringloop Arnhem biedt een uniek programma voor jonge kinderen om hen optimaal voor te bereiden op de basisschool. Dit omvat een speciale peutergroep binnen onze school. We faciliteren een zorgvuldige overgang door middel van uitgebreide observaties en contacten met peuteropvanglocaties. Uw kind krijgt de kans om alvast te wennen aan onze schoolse omgeving en routines. Dit alles met als doel een veilige en stimulerende start te garanderen.

Basisschool De Kringloop Arnhem biedt een uniek programma voor jonge kinderen om hen optimaal voor te bereiden op de basisschool. Dit omvat een speciale peutergroep binnen onze school. We faciliteren een zorgvuldige overgang door middel van uitgebreide observaties en contacten met peuteropvanglocaties. Uw kind krijgt de kans om alvast te wennen aan onze schoolse omgeving en routines. Dit alles met als doel een veilige en stimulerende start te garanderen.

Kindcentrum De Kringloop

Met welke partners werkt Basisschool De Kringloop samen voor het jonge kind programma?

Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem werkt samen met diverse lokale organisaties voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We onderhouden structurele contacten met alle peutercentra en kinderdagverblijven in de buurt. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de peuteropvang en onze basisschool. Door gezamenlijke overdrachten en bezoeken waarborgen we een consistente en positieve leerervaring voor elk kind. Zo creëren we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem werkt samen met diverse lokale organisaties voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We onderhouden structurele contacten met alle peutercentra en kinderdagverblijven in de buurt. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de peuteropvang en onze basisschool. Door gezamenlijke overdrachten en bezoeken waarborgen we een consistente en positieve leerervaring voor elk kind. Zo creëren we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Lokale peuteropvang en kinderdagverblijven