
Het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Effectieve Invallersregeling op Basisschool De Kringloop: Wat te doen bij afwezigheid leerkracht?
Het vinden van gekwalificeerde invallers vormt een groeiende uitdaging in het onderwijs. Om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen, heeft Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop een robuust protocol opgesteld voor noodsituaties. Dit protocol beschrijft de stappen die we volgen wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is, met als doel een stabiele leeromgeving te garanderen voor al onze leerlingen. Ons invallersprotocol is zorgvuldig samengesteld om flexibel en effectief te zijn. We streven ernaar om de impact van afwezigheid zoveel mogelijk te beperken, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs. **Stappenplan bij Leerkrachtafwezigheid:** 1. **Eerste Zoekactie:** Zodra een leerkracht zich ziek meldt of verlof aanvraagt, starten we direct de zoektocht naar een geschikte invaller. We raadplegen onze interne invallerslijst en de Delta-invallerspool. 2. **Interne Flexibiliteit en Groepsverdeling:** Indien geen externe invallers beschikbaar zijn, kijken we eerst naar mogelijkheden binnen ons eigen team. Lukt dit niet, dan volgen we een gestructureerde groepsverdeling: * **Groepen 1/2:** Bij afwezigheid van een leerkracht in de kleutergroepen, worden de leerlingen verdeeld over de overgebleven groepen 1/2. Na de kerstvakantie evalueren we de groepsgrootte en passen we de verdeling indien nodig aan. Ouders van vierjarige leerlingen (die nog niet leerplichtig zijn) worden vriendelijk verzocht hun kind mee naar huis te nemen; dit is echter geen verplichting. * **Groepen 3 t/m 8:** Bij afwezigheid van een leerkracht in de bovenbouw, worden de leerlingen verdeeld over de andere groepen 3 tot en met 8. 3. **Voorbereiding Noodprogramma:** In alle betreffende groepen ligt een duidelijke lijst klaar met de verdeling van de leerlingen en een noodprogramma voor de eerste twee dagen. Dit zorgt voor een gestructureerde opvang. 4. **Ochtendopvang en Werkboekjes:** Tussen 08:30 en 08:45 uur worden de leerlingen opgevangen door een van de aanwezige leerkrachten of de bouwcoördinator. Zij zorgen voor de verdeling en begeleiden de dag. Leerlingen van groep 3 t/m 8 ontvangen een werkboekje getiteld 'Help, de leerkracht is ziek!' en nemen deel aan de activiteiten van de groep waarin ze tijdelijk zijn geplaatst, inclusief pauzes en gym. 5. **Maximale Opvangduur:** Een groep wordt maximaal één dag opgedeeld. Gedurende deze periode blijft de directie onverminderd zoeken naar een beschikbare invaller om de reguliere lesstructuur zo snel mogelijk te herstellen. 6. **Verdere Stappen bij Langdurige Afwezigheid:** * **Eerste Dag:** De leerlingen worden verdeeld zoals beschreven. U ontvangt een bevestiging via Social Schools met de data waarop de leerlingen thuis blijven en weer op school verwacht worden. * **Tweede en Derde Dag:** De leerlingen blijven thuis. * **Vanaf de Vierde Dag:** De leerlingen hervatten de school. Indien nodig wordt de procedure van groepsverdeling herhaald. We blijven ons inzetten om zo snel mogelijk voor permanente vervanging te zorgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De leerkrachten werken samen om de leerlingen een optimaal en onderling afgestemd programma te bieden. Dit is o.a. te merken aan het regelmatige overleg tussen leerkrachten van parallelgroepen en aansluitende groepen. Tevens is deze afstemming onderwerp van gesprek en komt het ter sprake tijdens de studiedagen en werkmiddagen. De school is verdeeld in drie bouwen. Zo onderscheiden we de onderbouw (groepen 1 en 2), de middenbouw (groepen 3 t/m 5) en de bovenbouw (groepen 6 t/m 8). De bouwen overleggen periodiek.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Specialistische Ondersteuningsteam: Extra Hulp voor Succesvol Leren
Taal en Rekenen: Versterk de Basis voor een Glanzende Toekomst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze Kwaliteitscoördinator staat klaar om leerkrachten te ondersteunen bij het bieden van gerichte hulp aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben. De taalspecialist werkt nauw samen met het team om het taalonderwijs continu te verbeteren. Een toegewijde onderwijsassistent biedt daarnaast individuele begeleiding aan leerlingen met dyslexie en NT2-achtergronden, ter ondersteuning van de leerkracht. Onze Snappet-specialist is een waardevolle aanwinst voor het team, met expertise in het optimaliseren van het rekenonderwijs en de integratie van digitale leermiddelen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist wordt ingeschakeld op initiatief van de groepsleerkracht of de kwaliteitscoördinator, om leerlingen die extra sociaal-emotionele ondersteuning nodig hebben, optimaal te begeleiden.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samen Werken aan Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De gedragsspecialist biedt deskundige ondersteuning bij gedragsuitdagingen en het verbeteren van de werkhouding, altijd in overleg met de groepsleerkracht en de kwaliteitscoördinator. Daarnaast draagt de stuurgroep van 'De Vreedzame School' bij aan een positieve groepsdynamiek en een effectieve aanpak van leer- en gedragsproblematiek, wat essentieel is voor een optimale leeromgeving.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen voor een Gezonde Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze bekwame vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt met passie de gymlessen voor alle leerlingen, van groep 1 tot en met 8. Bovendien bieden wij tweemaal per week een stimulerend naschools beweegprogramma aan voor leerlingen uit groep 3 tot en met 8. Dit geeft kinderen de kans om extra te bewegen en hun motorische vaardigheden verder te ontwikkelen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er geen specifieke medische specialisten op deze pagina worden vermeld, staat onze school altijd klaar om, waar mogelijk, ondersteuning te bieden bij persoonlijke verzorging en welzijn, in nauwe samenwerking met ouders en externe professionals.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuningsmogelijkheden voor Leerlingen op Basisschool De Kringloop
Gedetailleerde Uitleg van Onze Zorgstructuur
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Continu Verbeteren voor Optimaal Onderwijs
Wat zijn de belangrijkste doelen uit ons schoolplan voor verbetering van het onderwijs?
Hoe monitort Basisschool De Kringloop de voortgang en kwaliteit van het onderwijs?
Voorbereiding op de Basisschool: Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij De Kringloop
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt Basisschool De Kringloop voor jonge kinderen?
Basisschool De Kringloop Arnhem biedt een uniek programma voor jonge kinderen om hen optimaal voor te bereiden op de basisschool. Dit omvat een speciale peutergroep binnen onze school. We faciliteren een zorgvuldige overgang door middel van uitgebreide observaties en contacten met peuteropvanglocaties. Uw kind krijgt de kans om alvast te wennen aan onze schoolse omgeving en routines. Dit alles met als doel een veilige en stimulerende start te garanderen.
Met welke partners werkt Basisschool De Kringloop samen voor het jonge kind programma?
Rooms Katholieke Basisschool De Kringloop in Arnhem werkt samen met diverse lokale organisaties voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We onderhouden structurele contacten met alle peutercentra en kinderdagverblijven in de buurt. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de peuteropvang en onze basisschool. Door gezamenlijke overdrachten en bezoeken waarborgen we een consistente en positieve leerervaring voor elk kind. Zo creëren we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.