Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool in Arnhem

Het team van Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool in Arnhem

Current section: team
Gentiaanstraat 25
6813 Arnhem

Zie hier hoe het team van Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 65.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (65.9%)
Man (34.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (35.7%)
35-45 jaar (23.8%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (4.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.2%)
Direct ondersteunend personeel (4.9%)
Indirect ondersteunend personeel (2.4%)
Management (2.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten op de Heijenoordschool: Continuïteit van Onderwijs Gegarandeerd

Bij de Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool in Arnhem staat de continuïteit van het onderwijs altijd voorop. Wanneer een stamgroepleider onverwachts afwezig is, zetten wij ons maximaal in om direct passende vervanging te regelen. Onze school maakt gebruik van een eigen, flexibele invalpool. Deze pool bestaat uit een team van ervaren, professionele leerkrachten en enthousiaste, pas afgestudeerde onderwijskrachten. Dit zorgt voor een constante kwaliteit en een breed scala aan expertise. Bij afwezigheid van een stamgroepleider nemen de collega's van de parallelle stamgroepen de dagelijkse planning en begeleiding over. Zij zorgen ervoor dat het lesprogramma soepel wordt voortgezet, waardoor er minimale verschillen ontstaan tussen de leerervaringen van de kinderen in verschillende stamgroepen. In uitzonderlijke situaties, waarin het onverhoopt niet lukt om een geschikte vervanger te vinden, doen we een beroep op de medewerking van ouders. We vragen u dan om uw kind(eren) thuis op te vangen. We benadrukken dat geen enkel kind naar huis wordt gestuurd zonder dat ouders hierover persoonlijk en tijdig zijn geïnformeerd en geïnstrueerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op Jenaplanschool Heijenoordschool

4

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Jenaplanschool Heijenoordschool zetten we sterk in op taal- en rekenvaardigheden. Met twee toegewijde rekenspecialisten en twee in-opleiding EDI-coaches bieden we gerichte hulp. Onze intern begeleider, momenteel in opleiding tot kwaliteitscoördinator, coördineert de onderwijsontwikkeling. Bovendien leiden we taalspecialisten op voor alle bouwen, en een onderwijsassistent ondersteunt actief bij lezen en spelling. De specialist meer- en hoogbegaafdheid in opleiding verrijkt ons aanbod met een speciale verrijkingsgroep, wat bijdraagt aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolervaring

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op de Heijenoordschool. Jaarlijks starten we met de 'Gouden Weken', waarin groepsvorming en onderlinge verbondenheid centraal staan. Wij geloven dat een veilige en prettige omgeving essentieel is voor optimaal leren. Daarom besteden we veel aandacht aan groepsdynamiek en het welzijn van elk kind, met als doel een positieve schoolervaring te garanderen. Tijdens de 'Zilveren Weken' in februari herhalen we groepsafspraken en benadrukken we het belang ervan. We vieren de diversiteit binnen onze schoolgemeenschap en moedigen kinderen aan om zichzelf te zijn, met wederzijds respect.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Jenaplanschool Heijenoordschool focust op effectieve werkhoudingen en taakaanpakken. We werken in ontwikkelteams aan 'Leren leren' en sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO). Momenteel maken we gebruik van externe expertise om ons team verder te versterken op deze gebieden. Een gedragspecialist in opleiding biedt extra ondersteuning waar nodig. Onze intern begeleider speelt een cruciale rol in het ondersteunen van zowel het team als de leerlingen en ouders, en draagt bij aan een gestructureerde leeromgeving.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Samenwerkingsverbanden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling, werkt Jenaplanschool Heijenoordschool nauw samen met het regionale samenwerkingsverband. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen toegang hebben tot de nodige expertise.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Professionele Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien ondersteuning vereist is met betrekking tot medisch handelen of persoonlijke verzorging, schakelt de Heijenoordschool de expertise van het samenwerkingsverband in. Dit garandeert professionele zorg op maat voor elke leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Mediatheek
Speellokaal
Theater

Succesvol Leren: Ontdek Onze Ondersteuning voor Elke Leerling

Hoe de Heijenoordschool Uw Kind Verder Helpt

Op de Jenaplanschool Heijenoordschool in Arnhem geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning om elke leerling te laten excelleren. Binnen onze Jenaplanonderwijsstructuur ontvangen leerlingen in de stamgroepen ondersteuning op niveau 1 en 2. Dit omvat effectieve strategieën zoals pre-teaching, verlengde instructie en aanpassingen in leermateriaal, verzorgd door de ervaren stamgroepleiders. Voor kinderen die extra behoefte hebben aan specifieke begeleiding bij basisvaardigheden, bieden we gerichte ondersteuning buiten de stamgroep. Een toegewijde onderwijsassistent helpt deze leerlingen individueel of in kleine groepjes. Onze gespecialiseerde stamgroepleider voor hoogbegaafdheid verzorgt niveau 3 ondersteuning, inclusief verrijkingsactiviteiten in een aparte verrijkingsgroep, om leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong optimaal uit te dagen. Bij uitdagingen op het gebied van gedrag of leerontwikkeling werken we vanaf niveau 3 nauw samen met de kwaliteitscoördinator en specialisten. Samen stellen we een plan op maat op om de leerling de best mogelijke begeleiding te bieden en de aansluiting met de stamgroep te herstellen. Indien een leerling meer dan twee vakken op niveau 3 ondersteuning nodig heeft, maken we prioritering om te waarborgen dat de leerling niet te veel stamgroeptijd mist. De stamgroepleider kiest de meest passende interventies, waarbij de focus ligt op het behouden van de groepsdynamiek. We stellen doelgerichte kindplannen op voor periodes van 8 tot 10 weken, in nauwe samenwerking met de stamgroepleider. De kwaliteitscoördinator begeleidt dit proces, werkt samen met specialisten en plant evaluatiemomenten. Na evaluatie besluiten we over verlenging van de ondersteuning of een terugkeer naar de stamgroep met aangepaste begeleiding. **Ondersteuning voor Jonge Kinderen (Groep 1-2)** Onze kleuterbouw legt een sterke basis voor de verdere ontwikkeling van uw kind. Dagelijkse observaties door de stamgroepleiders, ondersteund door de observatietool 'Mijn Kleutergroep', volgen de voortgang op de kerndoelen. We richten ons op de leervoorwaarden voor groep 3 door middel van gerichte werkjes en oefeningen op het gebied van taal, rekenen, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling. Extra motorische oefeningen in de stamgroep, logopedische screenings en fysiotherapeutische ondersteuning stimuleren de grove en fijne motoriek. Een planbord helpt bij het structureren van activiteiten en samenwerking. **Stimuleren van Meerbegaafde Kinderen** Voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong bieden we zowel binnen als buiten de stamgroep uitdagende verrijkings- en verdiepingsmaterialen. We signaleren deze talenten vroegtijdig via oudergesprekken en speciale signaleringslijsten. In de kleuterklassen worden extra uitdagende materialen en opdrachten aangeboden. Bij een significante voorsprong op cognitief en sociaal-emotioneel gebied, gaan we in gesprek met de ouders. In de groepen 3-8 ontvangen leerlingen verrijkingsstof en maken we soms gebruik van 'compacten' (inkorten van de basisstof) om ruimte te creëren voor verdieping. **Interne Verrijkingsgroep (Plusklas)** Naast verrijkingsmateriaal in de groepen, hebben we een interne verrijkingsgroep voor leerlingen die sneller leren. Selectie voor deze groep gebeurt in overleg met de stamgroepleider, de meer- en hoogbegaafdheidspecialist en de kwaliteitscoördinator. **Groep Overslaan (Versnellen)** Het overslaan van een groep, oftewel versnellen, is een zeldzame beslissing die we zorgvuldig overwegen in samenspraak met ouders. Essentieel is dat het kind de minimumdoelen beheerst en een analyse van het werk aantoont dat er geen hiaten of verkeerde strategieën zijn. Een doorlopende toetsing en een goede sociaal-emotionele aansluiting bij de hogere groep zijn cruciaal voor de definitieve beslissing. **Leerjaar Verlengen** Soms adviseren we ouders om hun kind een jaar langer in de huidige bouw te laten. Dit kan nodig zijn voor verdere cognitieve, sociale of emotionele ontwikkeling, zodat het kind optimaal kan presteren. **'Herfstkinderen' en Groep 3 Overgang** De overgang naar groep 3 wordt bepaald door de ontwikkeling van het kind, niet strikt door de 1 oktober-grens. Kinderen die voor 1 januari zes worden, starten na de zomervakantie in groep 3. Voor kleuters die tussen 1 september en 1 januari jarig zijn, bespreken we de doorstroom naar groep 3 zorgvuldig. Op basis van observaties en leerlingvolginformatie, in overleg met ouders, maken we de beste keuze voor de ontwikkeling van het kind. **Toekomstig Aanbod Extra Ondersteuning** We blijven ons aanbod continu verbeteren met de inzet van specialisten zoals een gedrags-, taal-, lees- en hoogbegaafdheidsspecialist. We optimaliseren onze kwaliteit door het traject van IB naar KC en ontwikkelen ons met een specialist thematisch onderwijs, een ICT-coördinator en een cultuurcoördinator.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Visie, Plan en Ontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

De Heijenoordschool streeft naar integrale kwaliteitszorg, waarbij we onderwijs, personeel, materiële middelen en financiën in samenhang benaderen. Dit doen we via een systematische kwaliteitscyclus: we stellen de kwaliteit vast, identificeren verbeterpunten, ontwikkelen en implementeren nieuwe aanpakken, evalueren de resultaten en stellen ons beleid bij. Onze ambities vertalen we naar een vierjarig schoolplan, terwijl het jaarplan specifieke ontwikkelthema's beschrijft waar we ons op richten.

Hoe realiseren we de gestelde doelen?

Alle specifieke doelen en de methoden om deze te bereiken, inclusief de actuele ontwikkelingen en projecten, zijn gedetailleerd beschreven in ons jaarplan. Dit document biedt inzicht in onze dagelijkse praktijk en toekomstige plannen. Voor een volledig overzicht van onze aanpak en de resultaten verwijzen we u graag naar de bijlage met het meest recente jaarplan.

Ontdek Ons Jenaplan Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Stimuleer de ontwikkeling van uw kind in groep 1 en 2 met ons Jenaplan onderwijs. Wij bieden een stimulerende leeromgeving waar elke kleuter dagelijks wordt gevolgd door een ervaren stamgroepleider. Met behulp van de observatietool 'Mijn Kleutergroep' volgen we de kerndoelen en werken we gericht toe naar de leervoorwaarden voor groep 3. Onze aanpak richt zich op een brede ontwikkeling, met aandacht voor observaties, taakgerichtheid, samenwerken, spelenderwijs leren, motoriek, rekenen, taal en sociaal-emotionele groei. Dit realiseren we door dagelijkse observaties, gerichte oefeningen en een gestructureerde voorschotmethode voor rekenen en taal. Specifieke aandacht voor motorische ontwikkeling besteden we aan de hand van extra oefeningen met speciaal materiaal binnen de stamgroep. Daarnaast werken we samen met logopedisten en fysiotherapeuten voor gerichte ondersteuning. Een planbord helpt kinderen in de kleuterbouw om zelfstandig hun taken te organiseren en samenwerking te bevorderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze Jenaplanschool?

Onze school biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning, specifiek ontworpen voor de behoeften van jonge kinderen in de basisschoolleeftijd. Dit omvat extra aandacht voor hun leerproces en ontwikkeling.

Onze school biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning, specifiek ontworpen voor de behoeften van jonge kinderen in de basisschoolleeftijd. Dit omvat extra aandacht voor hun leerproces en ontwikkeling.

Specialistische begeleiding voor kleuters

Met welke partnerschappen werkt de Jenaplanschool samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende ontwikkeling te garanderen. Onze partners zijn Partou en SKAR, die aanvullende diensten aanbieden die aansluiten bij ons Jenaplanonderwijs.

Wij werken nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende ontwikkeling te garanderen. Onze partners zijn Partou en SKAR, die aanvullende diensten aanbieden die aansluiten bij ons Jenaplanonderwijs.

Team | Openbare Jenaplanschool Heijenoordschool in Arnhem | [2025] Schoolregister