Jenaplan Basisschool De Troubadour in Arnhem

Het team van Jenaplan Basisschool De Troubadour in Arnhem

Current section: team
Rijksweg-West 63
6842 Arnhem

Zie hier hoe het team van Jenaplan Basisschool De Troubadour is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jenaplan Basisschool De Troubadour. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jenaplan Basisschool De Troubadour bij jullie?

Ontdek hoe goed Jenaplan Basisschool De Troubadour bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Jenaplan Basisschool De Troubadour zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jenaplan Basisschool De Troubadour. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (58.3%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Jenaplan Basisschool De Troubadour werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jenaplan Basisschool De Troubadour gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Personeelsvervanging op Jenaplan Basisschool De Troubadour

Op Jenaplan Basisschool De Troubadour zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Bij verlof van onze gewaardeerde docenten zetten we flexibel intern personeel in. Zij nemen extra taken op zich of worden anders ingezet om de lessen te continueren. Waar mogelijk, maken we gebruik van de professionele vervangingspool van Flores Onderwijs voor optimale continuïteit. De procedures voor personeelsverlof volgen strikt de richtlijnen uit de geldende CAO, wat zorgt voor een eerlijke en transparante afhandeling voor ons gehele team.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Troubadour werkt met verschillende leeftijden in een stamgroep. Onderbouw betreft de leerjaren 0, 1 en 2 - de leeftijden (ongeveer) 4 t/m 6 jaar. Middenbouw betreft de leerjaren 3, 4 en 5 - de leeftijden (ongeveer) 7 t/m 9 jaar. Bovenbouw betreft de leerjaren 6, 7 en 8 - de leeftijden (ongeveer) 10 t/m 12 jaar.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op Jenaplan Basisschool De Troubadour

5

Taal, Rekenen en Faalangst Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator (voorheen Intern Begeleider)
Rekenspecialist
Gedrag en Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist
Leesspecialist (in opleiding)

Toelichting van de school:

Jenaplan Basisschool De Troubadour investeert in de ontwikkeling van elke leerling met gespecialiseerde ondersteuning. Onze Kwaliteitscoördinator bevordert onderwijsverbeteringen en analyseert leerresultaten om de kwaliteit te waarborgen. Daarnaast bieden wij expertise van een Taalspecialist, een begaafdheidsspecialist en een Leesspecialist in opleiding. Onze Rekenspecialist en EDI coaches versterken de didactische aanpak. Ook de interne Kunst & Cultuur Coördinator draagt bij aan een breed ontwikkeld curriculum.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kwaliteitscoördinator
Gedrags- en Hoogbegaafdheid Specialist
Motorisch Leer- en Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

De Troubadour hecht veel waarde aan een veilige en positieve leeromgeving. Een Gedragsspecialist en een Motorisch Leer- en Gedragsspecialist bieden gerichte ondersteuning. Voor sociaal-emotionele vraagstukken zijn er twee interne vertrouwenspersonen, een aandachtsfunctionaris en een coördinator sociale veiligheid actief. Onze Kwaliteitscoördinator en Gedrags- en Hoogbegaafdheid Specialist dragen eveneens bij aan een veilige schoolcultuur.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kwaliteitscoördinator
Gedrags- en Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Jenaplan Basisschool De Troubadour stimuleert een positieve werkhouding en effectieve leerstrategieën. Onze Gedragsspecialisten en de Gedrags- en Hoogbegaafdheid Specialist bieden hierbij ondersteuning. Daarnaast zetten we de expertise van onze Motorisch Leer- en Gedragsspecialist in voor kinderen die extra aandacht nodig hebben. Collega's met specifieke kennis over 'groepsgeluk', taal en rekenen versterken de aanpak binnen de stamgroepen, wat leidt tot een brede inzetbaarheid van specialistische kennis.

1

Motorische Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Motorisch Leer- en Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze Motorisch Leer- en Gedragsspecialist biedt individuele begeleiding en ondersteuning in kleine groepen aan leerlingen met motorische uitdagingen. Deze specialist kan ook helpen bij het vroegtijdig signaleren van visuele problemen. Deze gespecialiseerde hulp draagt bij aan een optimale ontwikkeling van de grove en fijne motoriek, wat essentieel is voor het leerproces en het algemene welzijn van onze leerlingen op De Troubadour.

2

Eerste Hulp en Zorg bij Medische Situaties

Beschikbare specialisten:

Vijf gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)
Vakleerkracht Gym met EHBO-diploma

Toelichting van de school:

De Troubadour is voorbereid op eerste hulp bij ongelukken. Meerdere medewerkers zijn getraind als Bedrijfshulpverlener (BHV) en de vakleerkracht gym beschikt over een EHBO-diploma. Voor medicatieverstrekking geldt dat dit incidenteel gebeurt met een schriftelijke verklaring van ouders. Bij complexere medische zorgvragen wordt ouders gevraagd zelf zorg te dragen voor de toediening of externe hulp in te schakelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Optimale Leerondersteuning voor Elk Kind bij Jenaplan De Troubadour

Onze Visie op Passend Onderwijs en Individuele Begeleiding

Jenaplan Basisschool De Troubadour in Arnhem biedt passend onderwijs binnen het dynamische Jenaplan onderwijsconcept. Onze heterogene stamgroepen zijn ontworpen om elk kind een stimulerende leeromgeving te bieden, met aandacht voor individuele behoeften. Om de onderwijskwaliteit te waarborgen, hanteren we een maximum van 30 leerlingen per stamgroep. We streven naar een evenwichtige verdeling van leerlingen over de leerjaren binnen elke stamgroep, wat bijdraagt aan een effectieve leerervaring. Wij zetten vol in op inclusief onderwijs, waarbij het belang van het kind, de stamgroep en de school centraal staat. We houden rekening met de expertise van ons team, de faciliteiten van ons gebouw en schoolplein, en de beschikbare specialisten. Ons doel is om eventuele belemmeringen in kennis of vaardigheden te minimaliseren of volledig weg te nemen. Om dit te realiseren, verkennen we continu kansen en mogelijkheden, zoals samenwerkingen met externe experts, partnerschappen en gerichte bijscholing voor ons team. We zijn transparant over de grenzen van onze mogelijkheden en communiceren proactief en open met ouders over de haalbaarheid van specifieke ondersteuningsvragen. Bij de instroom van nieuwe leerlingen, zowel vierjarigen als zij-instromers, voeren we een grondig onderzoek uit naar hun individuele ondersteuningsbehoeften. Dit stelt ons in staat om direct een passend begeleidingsplan op te stellen. Voor de komende jaren richten we ons primair op het versterken van basisvaardigheden en thematisch onderwijs. Het leveren van uitmuntend onderwijs voor alle leerlingen is hierbij ons hoofddoel. We identificeren proactief waar extra ondersteuning nodig is binnen deze gebieden en implementeren effectieve strategieën. Onze kwaliteitscoördinator, EDI-coaches en specialisten voeren regelmatig groepsbezoeken uit om de leskwaliteit te monitoren en waar nodig bij te sturen, zodat elk kind optimaal profiteert van ons onderwijsaanbod en onze begeleiding. Daarnaast besteden we specifieke aandacht aan de begeleiding van hoogbegaafde en meerbegaafde kinderen. Ons team volgt trainingen van onze begaafdheidsspecialist, en het onderwijsaanbod binnen de stamgroepen wordt verrijkt. De begaafdheidsspecialist observeert in de stamgroepen en biedt ondersteuning aan het team. Voor deze kinderen is er, indien nodig, gespecialiseerde begeleiding buiten de stamgroep, gericht op onderwerpen als de leerkuil, faalangst, perfectionisme en samenwerking.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolplan op Jenaplan Basisschool De Troubadour

Wat zijn de kernambities in ons schoolplan?

Jenaplan Basisschool De Troubadour, een trotse school binnen Flores Onderwijs, functioneert als een Professionele Leergemeenschap (PLG). Als PLG zetten we ons continu in voor gezamenlijk leren en werken, met als doel het onderwijs op onze school voortdurend te verbeteren. Dit doen we door te putten uit actueel onderzoek naar leerprocessen en door gezamenlijk lessen voor te bereiden binnen onze stamgroepleerkracht-leerteams. De expertise en vaardigheden van onze groepsleerkrachten zijn essentieel voor de kwaliteit die wij leveren. Door middel van leerteams werken onze leerkrachten continu aan de ontwikkeling en optimalisatie van het dagelijkse onderwijs voor al onze leerlingen. Om deze kwaliteit te waarborgen en continu te verhogen, maken we gebruik van diverse instrumenten. Denk hierbij aan coaching en begeleiding van leerkrachten door middel van klassenbezoeken, interne video-opnames (veilig en versleuteld opgeslagen), gerichte gesprekken en co-teaching. Daarnaast investeren we in teamscholing en maken we gebruik van de Flores Academie, die een breed scala aan trainingen, opleidingen en cursussen biedt op het gebied van pedagogiek, didactiek, professionele en persoonlijke ontwikkeling, en duurzame inzetbaarheid. Individuele ontwikkeling wordt gestimuleerd door trajecten en opleidingen bij externe aanbieders, zoals specialisaties in rekenen en lezen, en trainingen tot EDI coaches. We hanteren de cyclus van Management Rapportage, die tweemaal per schooljaar plaatsvindt in samenspraak met het College van Bestuur en de schoolleiding. Binnen de regio werken we actief samen met Directeuren Leerkringen (DLK) en Kwaliteitscoördinator Leerkringen (KCLK). Op schoolniveau is de Kwaliteitscoördinator het centrale aanspreekpunt voor alle kwaliteitszorgactiviteiten. Jaarlijks evalueren we in leerteam-overleggen het welzijn, de ontwikkeling en de leerresultaten van de kinderen. De uitkomsten van de SchoolZelfEvaluatie en de Centrale Eindtoetsen worden nauwlettend gemonitord binnen het team, waarbij we concrete vervolgafspraken en actiepunten vastleggen. Onze Kwaliteitscoördinator fungeert als coach voor Expliciete Directe Instructie (EDI); twee stamgroepleerkrachten volgen momenteel deze gespecialiseerde opleiding. Het gehele team volgt de training 'Formatief Handelen'. Dit versterkt onze EDI-lessen en verbetert onze differentiatiemogelijkheden aanzienlijk. Voor de komende jaren ligt onze focus op het verder ontwikkelen van thematisch onderwijs en het borgen van de basisvaardigheden, zoals begrijpend lezen, spelling en rekenen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Binnen onze leerteams en de Professionele Leergemeenschap bespreken en evalueren we continu de ontwikkeling op zowel groepsniveau als schoolniveau. Indien nodig passen we onze onderwijstrajecten aan om onze gestelde doelen te bereiken. Op schoolniveau hebben we ambitieuze, maar realistische doelen vastgesteld voor de ontwikkeling van de essentiële basisvaardigheden bij onze leerlingen.

Succesvolle Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen bij Jenaplan De Troubadour

Toelichting van de school

Jenaplan Basisschool De Troubadour verwelkomt kinderen uit een breed gebied in Arnhem, wat resulteert in waardevolle contacten met diverse peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. We zorgen voor een naadloze overgang van de voorschoolse opvang naar ons basisonderwijs, conform de afspraken binnen Arnhem. De overdracht van informatie verloopt doorgaans schriftelijk. Indien aanvullend contact wenselijk is, neemt onze kwaliteitscoördinator contact op met zowel ouders als de voorschoolse organisatie. Dit garandeert een zorgvuldige procedure, die wordt afgerond met een besluit op directieniveau, zodat uw kind optimaal voorbereid is op de schoolstart.

Veelgestelde vragen

Biedt Jenaplan Basisschool De Troubadour extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Jenaplan Basisschool De Troubadour richt zich primair op het bieden van een stimulerende leeromgeving binnen het reguliere Jenaplanonderwijs. We hebben geen specifieke aanvullende programma's die losstaan van ons kernaanbod voor het jonge kind.

Met welke partnerschappen werkt De Troubadour samen voor het jonge kind?

Jenaplan Basisschool De Troubadour onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een soepele overgang voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking omvat onder andere:

Jenaplan Basisschool De Troubadour onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een soepele overgang voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking omvat onder andere:

Team | Jenaplan Basisschool De Troubadour in Arnhem | [2025] Schoolregister