
Het team van Daltonschool Confetti in Arnhem
Current section: teamZie hier hoe het team van Daltonschool Confetti is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool Confetti. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Daltonschool Confetti bij jullie?
Ontdek hoe goed Daltonschool Confetti bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Daltonschool Confetti zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool Confetti. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Daltonschool Confetti werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool Confetti gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsvervanging op Daltonschool Confetti
Daltonschool Confetti, onderdeel van Flores Onderwijs, garandeert optimale continuïteit van ons onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte, verlof of calamiteiten, zetten wij onze professionele vervangingspool in. Ons toegewijde team lost waar mogelijk eerst interne uitdagingen op door flexibel met personeel te schuiven. Door het landelijke lerarentekort kan het voorkomen dat een direct beschikbare invalleerkracht niet ingezet kan worden. In uitzonderlijke situaties, waarvoor wij voorafgaand de nodige communicatie bieden, kan een klas tijdelijk thuis les krijgen. Voor kinderen waarvoor dit een probleem oplevert, organiseren wij opvang binnen andere klassen. Het team van Confetti heeft een proactief stappenplan ontwikkeld om afwezigheid van teamleden gezamenlijk en effectief op te vangen. Dit plan omvat de inzet van onze vaste parttime collega's, ouders met onderwijsbevoegdheid en interne medewerkers met diverse schooltaken. Door deze gestructureerde aanpak minimaliseren we de impact van afwezigheid en waarborgen we een stabiele leeromgeving voor elke leerling.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Confetti is een daltonschool. Dat betekent dat we ons onderwijs organiseren vanuit de pijlers zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerken, effectiviteit en reflectie. In een ritmische afwisseling en opbouw door de jaren heen komen deze pijlers elke dag opnieuw terug. We doen een beroep op deze vaardigheden bij de kinderen. We geven hen ruimte om te groeien en zich te ontwikkelen met onze hulp, begeleiding en sturing. Zo kunnen we kinderen meer ruimte geven als zij dat aankunnen maar ook meer bij ons houden en begrenzen als zij dat nodig hebben: we bieden hen vrijheid in gebondenheid. De leerkracht is altijd in de buurt om te ondersteunen en begeleiden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Daltonschool Confetti: Ons Specialisten Team
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Daltonschool Confetti biedt een breed scala aan specialistische ondersteuning om elke leerling te laten excelleren. Naast onze interne experts, werken we gedurende de week samen met externe partners zoals Passend Wijs en het Wijkteam. Ook de RID, een gespecialiseerde fysiotherapeut en onze Kluppluz-ondersteuning bieden gerichte hulp aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze diverse expertise garandeert een complete aanpak voor zowel taal- als rekenvaardigheden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op Daltonschool Confetti. We zetten ons in voor een veilige en ondersteunende omgeving waar elk kind zich thuis voelt om te groeien. We werken nauw samen met externe professionals om onze leerlingen optimaal te begeleiden. Wekelijks is er een externe RT'er beschikbaar voor specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van rekenen en gedrag. Bovendien ondersteunen logopedisten, fysiotherapeuten, een dyslexiebehandelaar en een sensomotorisch therapeut onze leerlingen. Onze gedragsdeskundige van Passend Wijs is maandelijks aanwezig voor consultatie en oudergesprekken, wat bijdraagt aan een holistische benadering van de ontwikkeling van elk kind.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Daltonschool Confetti stimuleert een proactieve aanpak voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. We streven naar een consistente en positieve benadering om de leerprestaties te optimaliseren. Onze ontwikkelgroep gedrag werkt aan een sterke doorgaande lijn voor het bevorderen van positief gedrag en het minimaliseren van uitdagingen. Door middel van collegiale consultatie en casusbesprekingen op teambijeenkomsten, versterken we onze gezamenlijke aanpak. De Confetti-gedragsmeter en de daltonpijlers fungeren als leidraad voor deze ontwikkeling, waarbij we in schooljaar '25/'26 de aanpak verder zullen formaliseren in een kwaliteitskaart.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Daltonschool Confetti faciliteert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen met gespecialiseerde zorg. We zorgen voor een laagdrempelige toegang tot professionele hulp, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken. Indien extra ondersteuning nodig is, kunnen fysiotherapeuten en ergotherapeuten tijdens schooltijd met een kind aan de slag. De school biedt hiervoor de benodigde ruimte en tijd. Deze begeleiding wordt ingezet na signalering door leerkrachten, ouders, consultatiebureaus of artsen. Alle interventies vinden plaats in overleg met ouders en worden uitgevoerd in een afgeschermde, maar toegankelijke ruimte, wat zorgt voor een veilige en transparante werkwijze.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Daltonschool Confetti bieden we zorg op maat op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. We stemmen onze aanpak nauwkeurig af op de individuele behoeften van elke leerling, in samenwerking met ouders en eventuele medische professionals. Ons zindelijkheidsprotocol beschrijft hoe we omgaan met kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. We beoordelen de zelfredzaamheid en bieden hulp waar nodig, altijd in overleg met ouders. Bij signalen van onvoldoende persoonlijke verzorging gaan we open het gesprek aan met ouders om passende ondersteuning te bieden, eventueel met hulp van het wijkteam. Onze schoolcontactpersonen van het wijkteam, Monique en Sanne, houden tweewekelijks spreekuur op school voor opvoedkundige vragen. Deze nauwe afstemming met ouders is cruciaal voor een succesvolle zorgverlening.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Daltonschool Confetti
Ons Schoolondersteuningsprofiel: Visie en Praktijk
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Daltonschool Confetti: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Effectief Onderwijs
Welke Kern Doelen Bevat Ons Dalton Schoolplan?
Hoe Zorgt Daltonschool Confetti Voor Continue Kwaliteitsverbetering?
Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Daltonschool Confetti
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Daltonschool Confetti een speciaal programma voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind aanbod?
Daltonschool Confetti werkt nauw samen met SKAR Kunstig&Zo en SKAR peuterwerk om een naadloze en rijke ontwikkelingservaring te bieden voor de allerkleinsten.