Daltonschool Confetti in Arnhem

Het team van Daltonschool Confetti in Arnhem

Current section: team
Vederwolk 17
6846 Arnhem

Zie hier hoe het team van Daltonschool Confetti is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool Confetti. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool Confetti bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool Confetti bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonschool Confetti zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool Confetti. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30.4%)
35-45 jaar (21.7%)
45-55 jaar (34.8%)
55-65 jaar (8.7%)
&ge;65 jaar (4.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonschool Confetti werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool Confetti gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Daltonschool Confetti

Daltonschool Confetti, onderdeel van Flores Onderwijs, garandeert optimale continuïteit van ons onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte, verlof of calamiteiten, zetten wij onze professionele vervangingspool in. Ons toegewijde team lost waar mogelijk eerst interne uitdagingen op door flexibel met personeel te schuiven. Door het landelijke lerarentekort kan het voorkomen dat een direct beschikbare invalleerkracht niet ingezet kan worden. In uitzonderlijke situaties, waarvoor wij voorafgaand de nodige communicatie bieden, kan een klas tijdelijk thuis les krijgen. Voor kinderen waarvoor dit een probleem oplevert, organiseren wij opvang binnen andere klassen. Het team van Confetti heeft een proactief stappenplan ontwikkeld om afwezigheid van teamleden gezamenlijk en effectief op te vangen. Dit plan omvat de inzet van onze vaste parttime collega's, ouders met onderwijsbevoegdheid en interne medewerkers met diverse schooltaken. Door deze gestructureerde aanpak minimaliseren we de impact van afwezigheid en waarborgen we een stabiele leeromgeving voor elke leerling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Confetti is een daltonschool. Dat betekent dat we ons onderwijs organiseren vanuit de pijlers zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerken, effectiviteit en reflectie. In een ritmische afwisseling en opbouw door de jaren heen komen deze pijlers elke dag opnieuw terug. We doen een beroep op deze vaardigheden bij de kinderen. We geven hen ruimte om te groeien en zich te ontwikkelen met onze hulp, begeleiding en sturing. Zo kunnen we kinderen meer ruimte geven als zij dat aankunnen maar ook meer bij ons houden en begrenzen als zij dat nodig hebben: we bieden hen vrijheid in gebondenheid. De leerkracht is altijd in de buurt om te ondersteunen en begeleiden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Daltonschool Confetti: Ons Specialisten Team

5

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Cijfervaardigheid
Hoogbegaafdheid Specialist
Logopedist voor Communicatie

Toelichting van de school:

Daltonschool Confetti biedt een breed scala aan specialistische ondersteuning om elke leerling te laten excelleren. Naast onze interne experts, werken we gedurende de week samen met externe partners zoals Passend Wijs en het Wijkteam. Ook de RID, een gespecialiseerde fysiotherapeut en onze Kluppluz-ondersteuning bieden gerichte hulp aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze diverse expertise garandeert een complete aanpak voor zowel taal- als rekenvaardigheden.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Veerkracht
Specialist voor Sociale Vaardigheden en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op Daltonschool Confetti. We zetten ons in voor een veilige en ondersteunende omgeving waar elk kind zich thuis voelt om te groeien. We werken nauw samen met externe professionals om onze leerlingen optimaal te begeleiden. Wekelijks is er een externe RT'er beschikbaar voor specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van rekenen en gedrag. Bovendien ondersteunen logopedisten, fysiotherapeuten, een dyslexiebehandelaar en een sensomotorisch therapeut onze leerlingen. Onze gedragsdeskundige van Passend Wijs is maandelijks aanwezig voor consultatie en oudergesprekken, wat bijdraagt aan een holistische benadering van de ontwikkeling van elk kind.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Discipline
Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Orthopedagoog voor Studiemotivatie

Toelichting van de school:

Daltonschool Confetti stimuleert een proactieve aanpak voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. We streven naar een consistente en positieve benadering om de leerprestaties te optimaliseren. Onze ontwikkelgroep gedrag werkt aan een sterke doorgaande lijn voor het bevorderen van positief gedrag en het minimaliseren van uitdagingen. Door middel van collegiale consultatie en casusbesprekingen op teambijeenkomsten, versterken we onze gezamenlijke aanpak. De Confetti-gedragsmeter en de daltonpijlers fungeren als leidraad voor deze ontwikkeling, waarbij we in schooljaar '25/'26 de aanpak verder zullen formaliseren in een kwaliteitskaart.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Motorische Vooruitgang
Orthopedagoog voor Lichamelijke Welzijn
Fysiotherapeut voor Bewegingsstimulatie
Ergotherapeut voor Functionele Vaardigheden
Logopedist voor Fysieke Communicatie

Toelichting van de school:

Daltonschool Confetti faciliteert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen met gespecialiseerde zorg. We zorgen voor een laagdrempelige toegang tot professionele hulp, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken. Indien extra ondersteuning nodig is, kunnen fysiotherapeuten en ergotherapeuten tijdens schooltijd met een kind aan de slag. De school biedt hiervoor de benodigde ruimte en tijd. Deze begeleiding wordt ingezet na signalering door leerkrachten, ouders, consultatiebureaus of artsen. Alle interventies vinden plaats in overleg met ouders en worden uitgevoerd in een afgeschermde, maar toegankelijke ruimte, wat zorgt voor een veilige en transparante werkwijze.

4

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Zorgcoördinatie
Orthopedagoog voor Individuele Zorgplannen
Bedrijfshulpverleners voor Veiligheid
Onderwijsassistenten voor Dagelijkse Zorg

Toelichting van de school:

Op Daltonschool Confetti bieden we zorg op maat op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. We stemmen onze aanpak nauwkeurig af op de individuele behoeften van elke leerling, in samenwerking met ouders en eventuele medische professionals. Ons zindelijkheidsprotocol beschrijft hoe we omgaan met kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. We beoordelen de zelfredzaamheid en bieden hulp waar nodig, altijd in overleg met ouders. Bij signalen van onvoldoende persoonlijke verzorging gaan we open het gesprek aan met ouders om passende ondersteuning te bieden, eventueel met hulp van het wijkteam. Onze schoolcontactpersonen van het wijkteam, Monique en Sanne, houden tweewekelijks spreekuur op school voor opvoedkundige vragen. Deze nauwe afstemming met ouders is cruciaal voor een succesvolle zorgverlening.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
spreekkamers/kantoren
vergaderlokaal/ werklokaal
kunst- / technieklokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Daltonschool Confetti

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Visie en Praktijk

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van Daltonschool Confetti voor het schooljaar 2025-2026 Welkom bij Daltonschool Confetti in Arnhem. Dit document, ons Schoolondersteuningsprofiel, is opgesteld om u inzicht te geven in hoe wij passend onderwijs organiseren. Het beschrijft de basisondersteuning die wij bieden, de specifieke extra ondersteuning die wij kunnen realiseren, en onze ambities voor de ontwikkeling van elk kind. Wij streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien. Binnen onze basisondersteuning richten we ons op een brede groep leerlingen, met instructie gebaseerd op methodetoetsen en onafhankelijke Cito-toetsen. Ons profiel wordt jaarlijks geactualiseerd en is een essentieel onderdeel van onze aanpak voor passend onderwijs. Dit omvat het verbeteren van de onderwijskwaliteit en het garanderen van goed onderwijs voor alle leerlingen, ook voor degenen die extra begeleiding nodig hebben. Inhoudsopgave: Algemene Gegevens, Basisondersteuning, Specifieke Kennis en Kunde, Inzet van Kennis en Kunde 2025-2026, Externe Deskundigheid, Grenzen en Mogelijkheden, en Toelatingsbeleid. Algemene Gegevens Schooljaar 2025-2026: Daltonschool Confetti Schoolweging 26,11 / spreidingsgetal 7.27 Directeur (a.i.): Piet Stuivenvolt (directie.confetti@floresonderwijs.nl) Kwaliteitscoördinatoren: Lisa Voets & Nieke Boekelman Aantal groepen per 01/10/2025: 17 Aantal leerlingen per 01/10/2024: 394 Subregio: Arnhem Zuid Basisondersteuning op Maat: Ons doel is een veilige, stimulerende leeromgeving te bieden waar elk kind kan excelleren. Wij differentiëren in instructie en verwerking, met aandacht voor de brede basisgroep. Door tweejaarlijkse Cito-toetsen analyseren we de voortgang en stellen we basisdoelen vast. Voor leerlingen die meer aankunnen of extra ondersteuning nodig hebben (niveau 2 en hoger), werken we aan passendere lesplannen. Onze ondersteuning is afgestemd met Passend Wijs, inclusief overleg (MDO) voor afspraken over onderzoeken en alternatieven. Onze Expertise en Kennis: Daltononderwijs, Dalton Coördinator, Kwaliteitscoördinatoren/Orthopedagogen, Gedragsspecialist, Rekenspecialist, Talentontwikkeling HB, SBAO, Leesbevordering Specialist, Taal-Leesspecialist, Vertrouwenspersoon, ICT Specialist, Cultuurcoördinator. Inzet Kennis en Kunde Schooljaar 2025-2026: De Dalton werkgroep integreert theorie en praktijk door landelijke bijeenkomsten, groepsbezoeken en teamoverleg. De vijf Dalton kernwaarden - zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerken, effectiviteit en reflectie - zijn zichtbaar in onze doorlopende leerlijn van groep 1 tot 8. Om de Daltonpedagogiek te borgen, volgen 14 medewerkers de komende twee jaar een opleiding tot Daltoncertificaat. Wij implementeren het Effectieve Directe Instructiemodel (EDI) met begeleiding van EDI-coaches van Flores Onderwijs. EDI versterkt differentiatie in aanbod en verwerking, een speerpunt voor 2025-2026. Daarnaast starten we met een pilot Nederlands Kennis Curriculum (NKC) om ons aanbod voor WO en lezen te verrijken. De meerkunners specialist ondersteunt woensdag dekskind met begeleiding, observatie en advies aan leerkrachten voor hoogbegaafde leerlingen. Externe Deskundigheid binnen de School: Wij werken samen met het Ondersteuningsteam PassendWijs voor gedragswetenschappelijke en specialistische ondersteuning op aanvraag. Fysio Dynamiek biedt fysiotherapie op vrijdagochtend en Logopediepraktijk Marian Tellers op maandag. Beide praktijken halen kinderen tijdens schooltijd op voor behandeling. Voor kinderen met dyslexie bieden wij op vrijdagen extra begeleiding door een RID-specialist, in nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten. Grenzen en Mogelijkheden: Wij hechten eraan elk kind een plek te bieden. Er zijn echter grenzen aan onze capaciteiten. Indien alle interne expertise is ingezet en er extra ondersteuning nodig is, zoeken we in overleg met Passend Wijs naar oplossingen buiten de school. Bij de aanmelding houden we rekening met factoren zoals lichamelijke verzorging, medische handelingen, gedragsproblemen die de veiligheid beïnvloeden, en kinderen die zeer intensieve begeleiding nodig hebben. Individuele Beoordeling en Ondersteuning: Elk kind en elke situatie wordt individueel beoordeeld. Onze benadering is altijd gericht op de specifieke behoeften van het kind: 'Wat heeft dit kind nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen?' en 'Wat is er nodig om dit haalbaar te maken?'. Dit doen we om te voorkomen dat we leerlingen tekortdoen, aangezien ons Daltononderwijs een groot beroep doet op zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en reflectie. Toekomstig Aanbod: Daltonschool Confetti heeft twee kwaliteitscoördinatoren, tevens orthopedagogen, die samen met de directeur het managementteam vormen. Dit team stuurt de school aan en zet de structuren uit. Ons team focust zich op het versterken van de basiskwaliteit, met een doelgericht leerstofaanbod, planmatig en resultaatgericht werken, en het bevorderen van onderwijskundig leiderschap binnen een lerende cultuur.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Daltonschool Confetti: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Effectief Onderwijs

Welke Kern Doelen Bevat Ons Dalton Schoolplan?

Daltonschool Confetti hanteert de kernprincipes van daltononderwijs om een gestructureerde en kindgerichte leeromgeving te creëren. Onze aanpak is gebaseerd op de daltonpijlers: zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerken, reflectie en effectiviteit. Deze pijlers vormen de basis voor onze dagelijkse organisatie en zorgen voor een consistente pedagogische en didactische lijn door de hele school. Door deze aanpak bieden we elk kind de ruimte en de ondersteuning die het nodig heeft, zowel individueel als in groepsverband. We stimuleren kinderen om initiatief te nemen, te experimenteren en hun grenzen te verleggen binnen een veilige en duidelijke structuur. Dit wordt ondersteund door specifieke hulpmiddelen, visuele schema's en heldere afspraken, vastgelegd in ons 'Daltonboek'. Dit boek beschrijft de pijlers en de doorgaande leerlijn van groep 1 tot en met 8, wat bijdraagt aan de rust en voorspelbaarheid waar onze school bekend om staat. Ons doel is om elke leerling op een passend niveau te brengen voor de overgang naar het voortgezet onderwijs. We monitoren de voortgang nauwkeurig via diverse evaluatiemethoden, waarbij leerkrachten, coördinatoren en de schoolleider regelmatig de leerresultaten bespreken. Leren van en met elkaar staat centraal, met openheid voor feedback en collegiale consultatie. Daltononderwijs op Confetti is synoniem aan burgerschapsonderwijs. We rusten onze leerlingen uit met de kennis, vaardigheden en attitudes die nodig zijn om actief deel te nemen aan de maatschappij. Onze school functioneert als een oefenplaats voor de echte wereld, waar kinderen leren omgaan met verschillen, fouten durven maken en waar vragen stellen wordt aangemoedigd. Ons team werkt als een Professionele Leergemeenschap (PLG) binnen de visie van Flores Onderwijs, onderverdeeld in drie leerteams (onderbouw, middenbouw, bovenbouw). Deze teams onderzoeken, stellen kritische vragen en verbeteren continu de onderwijskwaliteit. Procesbegeleiders, kwaliteitscoördinatoren en de directie bewaken gezamenlijk de schoolkoers. Voor de monitoring van leerlingontwikkeling maken we gebruik van LOVS, ESIS en Leerling in Beeld. We werken met Focus PO en Groeibewust Kleuteronderwijs om leerlijnen en ontwikkelingsdoelen te volgen. Medewerkers van Confetti zijn leergierig en streven naar continue professionele ontwikkeling, ondersteund door een breed aanbod aan cursussen en trainingen via de Academie van Flores. Nieuwe collega's volgen de daltonscholing om de gedeelde visie te waarborgen. Taken en verantwoordelijkheden worden toegewezen aan specialisten en collega's met specifieke affiniteit. De daltonpijlers blijven leidend, met constante aandacht voor de behoeften van de leerlingen en de benodigde vaardigheden van de leerkrachten. Kwaliteitscoördinatoren versterken de interne zorgstructuur en het klassenmanagement, wat zorgt voor duidelijkheid en houvast voor kinderen, ouders en het team. Dit alles is een continu proces dat borging van processen, procedures en afspraken vereist, met als doel het bieden van kwalitatief hoogwaardig onderwijs.

Hoe Zorgt Daltonschool Confetti Voor Continue Kwaliteitsverbetering?

Op Daltonschool Confetti hechten we grote waarde aan samenwerking en gezamenlijke groei. We organiseren jaarlijks studiedagen en studiedagen om gezamenlijk te werken aan de thema's die we voor het schooljaar hebben vastgesteld. Daarnaast werken onze teamleden actief binnen leerteams. Hier monitoren zij gezamenlijk de ontwikkeling van de leerlingen en de algehele onderwijskwaliteit. Specifieke werkgroepen richten zich op schoolbrede thema's, met als doel het onderwijs continu te verbeteren en de behaalde resultaten te borgen. Deze gezamenlijke inspanningen, gecombineerd met een focus op professionele ontwikkeling en collegiale feedback, zorgen ervoor dat we als team voortdurend streven naar de hoogste onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen.

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Daltonschool Confetti

Toelichting van de school

Daltonschool Confetti in Arnhem verwelkomt een steeds diversere leerlingenpopulatie, inclusief veel meertalige kinderen. Wij bieden specifieke ondersteuning met extra woordenschatonderwijs en een rijk taalaanbod om deze kinderen optimaal te laten ontwikkelen. Ons programma omvat het verkennen van leermateriaal in een veilige omgeving, interactieve spelletjes en het verrijken van woordenschat met behulp van prentenboeken en praatplaten. Indien nodig, verbinden we nieuwe woorden aan de moedertaal van het kind om bestaande taalvaardigheden te activeren en te versterken. De kleuterlokalen en leerpleinen zijn ontworpen als stimulerende leeromgevingen die zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bevorderen. Dit schooljaar introduceren we volledig vernieuwde huishoeken, waar kinderen door middel van rollenspellen de wereld ontdekken en sociale vaardigheden oefenen. Het roulerend aanbod van ontwikkelingsmaterialen garandeert een breed en boeiend leeraspect voor alle kleuters.

Veelgestelde vragen

Biedt Daltonschool Confetti een speciaal programma voor jonge kinderen?

Ja, Daltonschool Confetti heeft een zorgvuldig samengesteld programma dat gericht is op de vroege ontwikkeling van jonge kinderen, met extra aandacht voor taal en zelfstandigheid.

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind aanbod?

Daltonschool Confetti werkt nauw samen met SKAR Kunstig&Zo en SKAR peuterwerk om een naadloze en rijke ontwikkelingservaring te bieden voor de allerkleinsten.

Daltonschool Confetti werkt nauw samen met SKAR Kunstig&Zo en SKAR peuterwerk om een naadloze en rijke ontwikkelingservaring te bieden voor de allerkleinsten.

SKAR Kunstig&Zo
SKAR peuterwerk
Team | Daltonschool Confetti in Arnhem | [2025] Schoolregister