
De resultaten van Daltonschool Confetti in Arnhem
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonschool Confetti, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Daltonschool Confetti bij jullie?
Ontdek hoe goed Daltonschool Confetti bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op Daltonschool Confetti
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een minimumnorm van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties Daltonschool Confetti: Ambitieus Onderwijs
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden, met als doel een hoger niveau van taal- en rekenonderwijs te bereiken voor het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau, specifiek voor onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonschool Confetti?
Op Daltonschool Confetti in Arnhem wordt het schooladvies zorgvuldig samengesteld. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, gebaseerd op de voorspellingen van leerkrachten en opgeslagen in het leerlingendossier. Dit advies geeft een indicatie van het verwachte uitstroomniveau na de basisschool. Het definitieve schooladvies in groep 8 komt tot stand na het afnemen van de B-toetsen van Leerling in Beeld in november. Deze resultaten, samen met observaties uit voorgaande jaren, de werkhouding en het huiswerkgedrag, vormen de basis. Ook motivatie, leerbaarheid, eigenaarschap en de kwaliteit van het werk spelen een cruciale rol. Dit advies wordt begin december gedeeld met zowel de leerlingen als hun ouders. In februari volgt de Doorstroomtoets. Bij een hogere score dan het advies, wordt het advies in overleg met ouders en kind heroverzogen. Indien de toetsscore lager uitvalt dan verwacht, blijft het oorspronkelijke schooladvies van kracht.
Grafiek
Grafiek laden...
Daltonschool Confetti: Bevordering van Sociale Ontwikkeling en Positief Klimaat
Daltonschool Confetti in Arnhem is toegewijd aan een optimale sociale ontwikkeling van al haar leerlingen. Vanuit onze kernwaarden, die de basis leggen voor een veilige en prettige leeromgeving, stimuleren we zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. We creëren een omgeving waarin kinderen vrijheid ervaren binnen duidelijke kaders, wat essentieel is voor hun groei. Veiligheid staat centraal in ons pedagogisch beleid. Via de pedagogische driehoek werken we nauw samen met ouders om een positief klassenklimaat te waarborgen. Deze samenwerking, waarbij we grenzen stellen en hulp zoeken waar nodig, stelt ons in staat elk kind optimaal te ondersteunen. Samen creëren we een school waar iedereen zich welkom en gesteund voelt. Wij maken schoolbreed gebruik van de methode Kwink, die kinderen helpt bij sociaal gedrag, emotionele expressie en het omgaan met uitdagingen in onderlinge relaties. Dit draagt bij aan een positief en respectvol schoolklimaat. We monitoren de sociale vooruitgang van onze leerlingen en bieden gerichte ondersteuning waar nodig. Pesten en ander ongewenst gedrag tolereren we niet. Doorlopende dialogen met het team, leerlingen en ouders zorgen ervoor dat Confetti een fijne en veilige plek blijft voor iedereen. Resultaten uit tevredenheidspeilingen en screeningslijsten, zoals die van Leerling in Beeld, worden actief gebruikt om onze aanpak te verbeteren en ouders hierbij te betrekken.
Zelfstandigheid en Eigen Verantwoordelijkheid
Samenwerking en Respect
Vrijheid binnen Duidelijke Kaders
Hoe bevordert Daltonschool Confetti de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Daltonschool Confetti baseert haar aanpak op de kernwaarden van het Daltononderwijs, gericht op een veilig en prettig leer- en werkklimaat. We bespreken regelmatig school- en groepsregels met leerlingen, waarbij we de koppeling maken met de doelen van onze sociale methode Kwink en de Daltonprincipes. De nadruk ligt hierbij op positieve interactie en wederzijds respect. Jaarlijks evalueren we de sociale vaardigheden van leerlingen in groep 3-8 met de screeningslijst van Leerling in Beeld. De hieruit voortkomende adviezen worden door leerkrachten, in samenspraak met leerlingen en eventueel ouders, opgevolgd. We geloven in een gezamenlijke verantwoordelijkheid en stimuleren open communicatie en kritisch denken om onze onderwijsaanpak continu te verbeteren en aan te passen aan veranderende omstandigheden. Onze gezamenlijk opgestelde schoolvisie ondersteunt deze continue ontwikkeling.
Welke methoden en registraties worden gebruikt voor het monitoren van sociale opbrengsten op Daltonschool Confetti?
Daltonschool Confetti zet diverse instrumenten in om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Voor het registreren van sociale opbrengsten maken we gebruik van: * Leerling in Beeld * Groeibewust Kleuteronderwijs (Focus PO) Daarnaast hanteren we voor sociaal-emotioneel leren de volgende effectieve methode: * KWINK!
- Leerling in Beeld
- Groeibewust Kleuteronderwijs (Focus PO)
Welke methode voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast bij Daltonschool Confetti?
Daltonschool Confetti maakt schoolbreed gebruik van de effectieve methode KWINK! om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze methode biedt praktische handvatten voor leerlingen om hun sociale gedrag te verbeteren, gevoelens te uiten en constructief met elkaar om te gaan, wat bijdraagt aan een positief en veilig schoolklimaat.
Inspectierapport Daltonschool Confetti: Kwaliteit van ons onderwijs
Lees hier wat de Onderwijsinspectie heeft vastgesteld over de kwaliteit en ontwikkeling van Daltonschool Confetti. De inspectie beoordeelt ons onderwijs op diverse kerngebieden, waaronder de leeropbrengsten, de didactische aanpak en de pedagogische sfeer. Wij streven continu naar verbetering en transparantie, en delen graag de bevindingen van de inspectie met u.