
Schoolweging
De schoolweging van Confetti is 26,24 , met een spreiding van 5,47 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,0% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overtreft de school ruimschoots de landelijke norm van 85%. Deze score ligt ook hoger dan het vergelijkingsgemiddelde van 96,7%, wat de basiskwaliteit van het onderwijs bevestigt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
64,5% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 51,8%. Dit geeft aan dat de school succesvol inspeelt op de ontwikkelingsmogelijkheden van haar leerlingenpopulatie, mede door het gedifferentieerde aanbod zoals vermeld in het schoolondersteuningsprofiel.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 29,8% havo en 21,3% havo/vwo-advies. Het percentage vwo-adviezen (8,5%) blijft achter bij het regionale gemiddelde (18,6%), wat mogelijk samenhangt met de relatief hoge spreiding (5,47) in de schoolweging. Opvallend is het lagere percentage praktijkonderwijsadviezen (2,1%) ten opzichte van vergelijkbare scholen (1,0%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Confetti | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onder tussenresultaten verstaan we op Daltonschool Confetti het volgende: - resultaten van methode gebonden toetsen - registratie van observaties algemeen - registratie van ontwikkelingsdoelen (m.n. bij de kleuters) - observatie sociaal welbevinden zonder instrument - observaties met behulp van registratiesystemen Focus PO, Groeibewust Kleuteronderwijs en Leerling in Beeld - registratie van effecten van tussentijdse extra hulp van de leerkracht, onderwijsassistent, student of een externe ondersteuner - observatie en registratie door de vakdocent gymnastiek - In de groepen 8 maken de kinderen de B-toetsen en de doorstroomtoets van Leerling in beeld, in groep 3-7 maken de kinderen de M- en de E-Toetsen van Leerling in Beeld. De vorm van afname van de toetsen, op papier of digitaal, verschilt per jaargroep en in een aantal gevallen ook per vakgebied. Al deze informatie samen maakt dat de leerkracht een beeld krijgt van hoe een leerling in zijn vel zit en waar uitdagingen en kansen voor de leerling liggen op zowel sociaal emotioneel, cognitief als lichamelijk vlak. Qua cognitieve tussenopbrengsten bekijkt de leerkracht hoe de individuele leerlingen scoren op bepaalde gedoceerde onderdelen. Waar hebben kinderen extra uitleg of wellicht uitdaging nodig? Waar betreft het een individuele leerling en waar meerdere leerlingen of zelfs een hele groep? Hoe staat dat in verhouding tot de opbrengsten van bijvoorbeeld de parallelgroep? Wat betekent het evt. voor de collega van de voorliggende of daarop volgende groep. Leeropbrengsten vormen altijd aanleiding om in actie te komen. Wellicht kunnen er stukken leerstof overgeslagen worden terwijl er voor andere onderdelen extra tijd moet worden ingeroosterd om bepaalde vaardigheden aan te leren. Het streven op Daltonschool Confetti is om deze informatie te gebruiken om de dag-/ of weektaak van de kinderen verder te personaliseren en het lesrooster en instructies nog gerichter te kunnen invullen en aanbieden.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
79,3% van de leerlingen presteert op adviesniveau, significant hoger dan het vergelijkingsgemiddelde van 62,9%. Slechts 10,3% zit onder advies (landelijk: 11,8%), wat de zorgvuldige advisering onderstreept. De relatief lage score 'boven advies' (10,3% vs. 25,3% landelijk) sluit aan bij het streven naar realistische adviezen zoals beschreven in het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
Confetti is een Daltonschool. Vanuit de Daltonkernwaarden (welke eveneens uitgangspunt zijn voor de sociale opbrengsten) wordt gewerkt aan een veilig en prettig leer- en werkklimaat voor zowel kinderen, personeelsleden, ouders als andere betrokkenen. We stellen kaders waarbinnen we de kinderen de vrijheid bieden die zij aankunnen. Deze kaders kunnen opgerekt worden om de zelfstandigheid van de kinderen en de eigen verantwoordelijkheid te bevorderen. Veiligheid is essentieel om te komen tot ontwikkeling. We investeren dan ook in een veilig klassenklimaat en vinden het belangrijk om ouders daar nauw bij te betrekken vanuit de pedagogische driehoek. De samenwerking met ouders, kinderen en allen rondom de kinderen en school betrokkenen maakt dat we het kind verder kunnen brengen. Daarbij hoort ook het aangeven van grenzen. Daar waar wij het niet kunnen en handelingsverlegen zijn gaan we op zoek naar hulp om de veiligheid en de ontwikkeling van de kinderen te waarborgen. En daar waar het ons of het kind niet (meer) lukt zoeken we naar de beste mogelijkheden voor het kind. Samen zijn we de school. We maken schoolbreed gebruik van de methode Kwink. Met behulp van deze methode oefenen we met de kinderen hoe zij zich kunnen gedragen, bespreken we gevoel- en gemoedstoestand en geven we handreikingen in hoe zij zich kunnen opstellen wanneer het wat moeilijker is in de omgang met elkaar. We monitoren het sociale gedrag van de kinderen en kijken waar we de kinderen of groep moeten ondersteunen om een positief klassenklimaat te bevorderen. Pesten, grensoverschrijdend of gezagsondermijnend gedrag accepteren we niet. We zijn voortdurend met elkaar in gesprek hoe we de school voor alle kinderen, ouders en medewerkers een fijne en veilige plek kunnen laten zijn. Daar waar tevredenheidspeilingen, sociogrammen of de vragenlijsten sociale veiligheid vanuit Leerling in Beeld ons tonen dat hier iets moet gebeuren zullen we dat oppakken en ouders daarvan op de hoogte brengen. LEES MINDER
Verantwoordelijkheid
Samenwerking
Vrijheid in gebondenheid en zelfstandigheid
Wat is de werkwijze van Daltonschool Confetti voor sociale ontwikkeling?
De kernwaarden van Daltonschool Confetti komen voort uit de Daltonvisie. Het team bespreekt regelmatig of de kernwaarden op de juiste manier worden ingevuld en of er een veilig en prettig schoolklimaat is. De school- en groepsregels worden regelmatig met de leerlingen besproken en gelinkt aan de Daltonkernwaarden. De nadruk ligt op het positieve. Jaarlijks wordt de screeningslijst van Leerling in Beeld afgenomen bij de leerlingen van groep 3 tot en met 8. Er worden handelingsadviezen opgesteld en opgevolgd door de leerkrachten in afstemming met de leerlingen. Samen vormen we de school, waarbij iedereen een rol en verantwoordelijkheid heeft. De schoolvisie is gezamenlijk opgesteld.
Welke registratievorm(en) gebruikt Daltonschool Confetti om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Daltonschool Confetti gebruikt Leerling in Beeld en Groeibewust Kleuteronderwijs (Focus PO) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Daltonschool Confetti?
Daltonschool Confetti gebruikt de methode KWINK! voor sociaal-emotioneel leren.