Basisschool Openbare Daltonschool De Horst in Apeldoorn

Het team van Openbare Daltonschool De Horst in Apeldoorn

Current section: team
Glazeniershorst 402
7328 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van Openbare Daltonschool De Horst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Daltonschool De Horst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Daltonschool De Horst bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonschool De Horst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Daltonschool De Horst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Daltonschool De Horst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (27.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Daltonschool De Horst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (30%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Daltonschool De Horst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging op Daltonschool De Horst

Openbare Daltonschool De Horst garandeert continuïteit van kwalitatief onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Voor directe vervanging bij ziekte of verlof maken wij gebruik van Personeelscluster Oost Nederland (PON). PON beschikt over een flexibele pool van ervaren onderwijsprofessionals die snel ingezet kunnen worden om uw kind op te vangen. Daarnaast zetten we proactief in op interne oplossingen. We onderzoeken de mogelijkheden om collega's flexibel in te zetten of klassen tijdelijk te verdelen, om zo de impact van afwezigheid te minimaliseren. Ondanks de uitdagingen van het lerarentekort, streven we ernaar altijd een passende oplossing te vinden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer vervanging niet direct mogelijk is, informeren we u spoedig over alternatieve lesprogramma's. Voor de jongste leerlingen bepaalt de leerkracht of huiswerk noodzakelijk is, terwijl oudere leerlingen toegang krijgen tot digitaal lesmateriaal.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Daltononderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Openbare Daltonschool De Horst: Specialisten voor Uw Kind

0

Optimale Leerontwikkeling: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Openbare Daltonschool De Horst zetten we vol in op effectief leren met het model van expliciete directe instructie (EDI). Tijdens elke les monitoren we nauwgezet welke leerlingen extra ondersteuning nodig hebben en wie direct zelfstandig aan de slag kan. We stimuleren de zelfredzaamheid van onze leerlingen door hen de mogelijkheid te bieden zich in te schrijven voor specifieke leerdoelen waar ze extra hulp bij wensen. Bovendien bieden we gerichte individuele en kleine groepsondersteuning op het gebied van rekenen, lezen en taal, evenals voor sociaal-emotionele ontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Coördinator Kanjertraining
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Onze school hecht veel waarde aan een positief sociaal klimaat en preventie van pestgedrag. Met onze Kanjercoördinator, die een verdiepende opleiding volgde binnen de Kanjertraining, werken we actief aan de sociaal-emotionele vorming. De Kanjercoördinator, Séverine Jaunin, coördineert het KanVAS screeningsprogramma, waarbij zowel leerlingen als leerkrachten tweemaal per jaar de sociaal-emotionele ontwikkeling evalueren. De resultaten worden besproken met de leerkrachten om gerichte ondersteuning te bieden. Daarnaast is een Brugfunctionaris actief op onze school. Deze professional ondersteunt ons team bij vragen die buiten het directe onderwijs vallen en fungeert als een essentiële schakel tussen thuis, school en de bredere omgeving van het kind. De Brugfunctionaris biedt ouders en kinderen laagdrempelige hulp bij diverse hulpvragen en wijst de weg naar passende externe ondersteuning. Ze organiseren ook voorlichtingsbijeenkomsten voor ouders over belangrijke thema's zoals weerbaarheid en faalangst en werken nauw samen met lokale organisaties om de ondersteuning te optimaliseren.

0

Gedragsontwikkeling, Werkhouding en Taakgericht Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen Openbare Daltonschool De Horst monitort de Kwaliteitscoördinator nauwlettend de onderwijskwaliteit, de zorgstructuur en de benodigde ondersteuning voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Als onderdeel van het managementteam overlegt zij regelmatig met de directie over de voortgang van leerlingen en de schoolontwikkeling. De Kwaliteitscoördinator biedt ook ondersteuning aan leerkrachten bij specifieke vraagstukken rondom leerlingen en hun eigen professionele ontwikkeling. Bij complexere ondersteuningsvragen werken we samen met de gedragswetenschapper van het Samenwerkingsverband Apeldoorn om de meest geschikte begeleiding te bieden, variërend van korte interventies tot intensieve ondersteuning.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling door Vakspecialisten

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Alle bewegingsonderwijs op Openbare Daltonschool De Horst wordt verzorgd door een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs, wat garant staat voor kwalitatief hoogwaardige gymlessen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking en Protocol

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Daltonschool De Horst omarmt diversiteit en streeft ernaar een passende plek te bieden aan elk kind, ook op het gebied van passend onderwijs en fysieke toegankelijkheid. We zoeken actief naar oplossingen om eventuele belemmeringen weg te nemen en focussen op wat mogelijk is. Onze school beschikt over diverse faciliteiten zoals een invalidetoilet, gespreksruimtes en speciale ruimtes voor ondersteuning. Het is echter belangrijk te weten dat het personeel van Leerplein055 geen medische handelingen mag verrichten, medicatie mag verstrekken of de medicatiebewaking op zich neemt. Wij denken graag met u mee om de juiste medische hulp voor uw kind te organiseren, waarbij de eindverantwoordelijkheid bij de ouders/verzorgers ligt. Leerplein055 heeft een protocol opgesteld voor situaties rondom ziekte, medicijngebruik en medische handelingen. Dit protocol, dat beschrijft hoe scholen omgaan met deze aspecten, is opvraagbaar via school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Uitmuntende Leerlingondersteuning bij Daltonschool De Horst

Innovatieve Ondersteuningsmogelijkheden voor Elke Leerling

Daltonschool De Horst zet zich volledig in voor het leveren van op maat gemaakt onderwijs. Ons doel is om elk kind de kans te geven om dicht bij huis, in hun vertrouwde woonwijk, naar school te gaan. We streven ernaar om een inclusieve leeromgeving te creëren waar leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen. Door middel van ons Daltononderwijs stimuleren we zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking, essentieel voor de persoonlijke ontwikkeling. Onze toewijding aan passend onderwijs betekent dat we continu kijken naar de individuele behoeften van onze leerlingen. We ontwikkelen ons aanbod voortdurend om optimale ondersteuning te garanderen, zodat elk kind zijn of haar volledige potentieel kan bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Visie op Daltononderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor daltononderwijs?

Openbare Daltonschool De Horst zet vol in op het continu verbeteren van de onderwijskwaliteit. Wij monitoren nauwgezet de voortgang van elke leerling, zodat ons onderwijs naadloos aansluit bij individuele leerbehoeften en talenten. Door gerichte analyses van toetsresultaten, observaties en evaluaties identificeren we verbeterpunten en implementeren we doeltreffende strategieën om ons onderwijs te versterken. Ons vierjarige schoolplan is een dynamisch document dat de kernwaarden en ambities van onze school weerspiegelt. Dit plan is grotendeels afgestemd op het Koersplan 2024-2027 van Leerplein055, waarin de strategische doelstellingen zijn uiteengezet. Deze vertalen we naar concrete actiepunten voor De Horst. Zowel ons team, de leerlingen als de ouders dragen bij aan de inhoud van het schoolplan. Voor elk schooljaar stellen we een gedetailleerd schooljaarplan op met specifieke ontwikkelingsdoelen. Dit plan wordt gedurende het jaar en aan het einde geëvalueerd. De prioriteiten voor het komende schooljaar omvatten het versterken van de zichtbaarheid van onze Daltonprincipes, het verder integreren van cultuuronderwijs in het curriculum en het bevorderen van de betrokkenheid van ouders bij onze schoolgemeenschap.

Hoe realiseert De Horst haar onderwijsdoelen voor daltononderwijs?

Bij Openbare Daltonschool De Horst realiseren we onze ambitieuze onderwijsdoelen door een geïntegreerde aanpak, waarin nauwe samenwerking, continue evaluatie en een cultuur van verbetering centraal staan. Onze toegewijde leerkrachten en ondersteunend personeel creëren gezamenlijk een inspirerende en veilige leeromgeving die elke leerling stimuleert om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Door middel van regelmatige evaluatiemomenten en een open communicatielijn met ouders, zorgen we ervoor dat onze onderwijsdoelen niet alleen concreet, maar ook haalbaar zijn. Deze gezamenlijke inspanning garandeert een onderwijservaring van hoge kwaliteit die aansluit bij de verwachtingen van onze school en de gemeenschap.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Daltonschool De Horst Apeldoorn

Toelichting van de school

Bij Openbare Daltonschool De Horst in Apeldoorn werken we nauw samen met kinderopvang Partou om een naadloze overgang te creëren voor onze jongste leerlingen. Door gezamenlijke activiteiten en op elkaar afgestemde thema's stimuleren we de ontwikkeling van elk kind. Onze toegewijde leerkrachten en pedagogisch medewerkers onderhouden regelmatig gezamenlijk overleg, wat zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving. Deze samenwerking waarborgt dat uw kind een rijke en ondersteunende start krijgt in het basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Daltonschool De Horst?

Openbare Daltonschool De Horst biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op een optimale start. Daarnaast beschikken we over een Specialist Jonge Kind, die met specifieke expertise zorgt voor een stimulerende en ontwikkelingsgerichte omgeving. Dit bevordert de brede ontwikkeling van uw kind vanaf de vroegste jaren.

Openbare Daltonschool De Horst biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op een optimale start. Daarnaast beschikken we over een Specialist Jonge Kind, die met specifieke expertise zorgt voor een stimulerende en ontwikkelingsgerichte omgeving. Dit bevordert de brede ontwikkeling van uw kind vanaf de vroegste jaren.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
Onze Specialist Jonge Kind: Expertise voor de Allerkleinsten

Met welke partners werkt Daltonschool De Horst samen voor het jonge kind programma?

Openbare Daltonschool De Horst werkt samen met kinderopvang Partou. Deze samenwerking is essentieel voor ons programma voor jonge kinderen. Via Partou bieden we geïntegreerde educatieve programma's en zorgen we voor een harmonieuze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool. Dit versterkt het leerproces en de algehele ontwikkeling van uw kind.

Openbare Daltonschool De Horst werkt samen met kinderopvang Partou. Deze samenwerking is essentieel voor ons programma voor jonge kinderen. Via Partou bieden we geïntegreerde educatieve programma's en zorgen we voor een harmonieuze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool. Dit versterkt het leerproces en de algehele ontwikkeling van uw kind.

Team | Openbare Daltonschool De Horst in Apeldoorn | [2025] Schoolregister