Openbare Basisschool Het Web in Apeldoorn

Het team van Openbare Basisschool Het Web in Apeldoorn

Current section: team
Descartesstraat 10
7323 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Het Web is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Het Web. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Het Web bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Het Web bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Het Web zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Het Web. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (7.7%)
35-45 jaar (38.5%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Het Web werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (46.2%)
Direct ondersteunend personeel (38.5%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Het Web gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Het Web: Continuïteit van Leren

Op Basisschool Het Web werken we met een toegewijd team van vaste leerkrachten, onderwijsassistenten en ondersteunend personeel. Deze structuur, gecombineerd met een efficiënte onderwijsorganisatie en de inzet van stagiaires, zorgt ervoor dat uw kind wordt blootgesteld aan diverse onderwijsperspectieven en een breed scala aan expertise. Onze prioriteit bij ziekte of verlof van een leerkracht is het waarborgen van de lescontinuïteit. We streven ernaar om vervanging te regelen met bekende gezichten, zoals eigen leerkrachten of collega's die al verbonden zijn aan de school. Elke groep beschikt over een gedetailleerde klassenmap met daarin de voortgang van de lesstof en het geplande programma. Dit minimaliseert onderbrekingen in het leerproces en zorgt voor een gestroomlijnd onderwijsaanbod. In uitzonderlijke gevallen waarin interne en externe vervanging niet mogelijk is, kunnen leerlingen een dag thuiswerk ontvangen. Voor kinderen wiens thuissituatie dit niet toelaat, bieden we opvang op school. Zo garanderen we dat elk kind, ongeacht de omstandigheden, toegang heeft tot educatieve ondersteuning en een veilige leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Het Web: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

7

Taal en Rekenen: Versterking voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Rekenspecialist
Remedial Teacher (RT'er)
Logopedist
Leesspecialist (in opleiding)
Jonge Kind Specialist
Intensieve Taalklas Leerkracht (ITK)

Toelichting van de school:

Op Basisschool Het Web streven we naar optimale ontwikkeling voor elk kind. Ons team van specialisten biedt gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen, essentieel voor een solide leerfundament. De rol van onze specialisten is veelzijdig; zij coachen leerkrachten, ontwikkelen lesmateriaal en bieden directe hulp aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De intern begeleider (kwaliteitscoördinator) coördineert deze trajecten en is het eerste aanspreekpunt voor ouders. Voor leerlingen met een achterstand van minimaal een jaar op rekenen of lezen, of een vermoeden van dyslexie of TOS (Taalontwikkelingsstoornis), bieden onze rekenspecialist en leesspecialist intensieve begeleiding. Zij analyseren toetsresultaten, adviseren leerkrachten en voeren individuele onderzoeken uit. Onze logopedist, aanwezig op maandag en woensdag, richt zich op spraak-, taal- en communicatieontwikkeling. Ook de jonge kind specialist draagt bij aan een optimale start voor onze kleuters door hun specifieke ontwikkelingsbehoeften te stimuleren. De intensieve taalklas (ITK) leerkracht, op maandag en dinsdag aanwezig, verbetert de Nederlandse taalvaardigheid van leerlingen met een taalachterstand, met als doel een soepele doorstroming naar hogere groepen. Externe specialisten voor TOS en dyslexie werken nauw samen met school en ouders om een passend ondersteuningsplan te realiseren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Positief Gedrag

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Basisschool Het Web besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Een positief zelfbeeld en goede sociale vaardigheden zijn cruciaal voor succes op school en in het leven. Onze intern begeleider coördineert de ondersteuning op dit gebied en adviseert leerkrachten. De remedial teacher biedt individuele begeleiding aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben voor hun sociaal-emotionele welzijn. De brugfunctionaris is een laagdrempelig aanspreekpunt voor zowel kinderen als ouders bij kortdurende hulpvragen. Zij organiseert ook themabijeenkomsten en onderhoudt contacten met wijkorganisaties, waardoor we een sterk sociaal vangnet bieden. Met de methode 'Kwink' stimuleren we actief sociaal-emotionele vaardigheden. Twee gespecialiseerde leerkrachten coördineren deze aanpak binnen de school. Bovendien hebben we vertrouwenspersonen en een antipestcoördinator die zorg dragen voor een veilige leeromgeving.

1

Gedragsmanagement en Werkhouding: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, biedt Basisschool Het Web gespecialiseerde hulp. De intern begeleider (kwaliteitscoördinator) speelt hierin een centrale rol. Zij ondersteunt leerkrachten bij het creëren van een optimale leeromgeving en het bieden van passend onderwijs. Ook coördineert zij de samenwerking met ouders en externe instanties. Indien nodig, schakelen we de gedragswetenschapper of orthopedagoog van het Samenwerkingsverband Apeldoorn in. Zij adviseren over passende interventies of extra begeleiding, afgestemd op de specifieke behoeften van het kind. Onze inzet op sociaal-emotioneel leren, mede via de methode Kwink, draagt ook bij aan een positieve werkhouding en een gestructureerde aanpak van schooltaken.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Logopedist
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Basisschool Het Web stimuleert een gezonde motorische en lichamelijke ontwikkeling bij al onze leerlingen. Onze vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt uitdagende lessen en organiseert sportactiviteiten, zowel binnen als buiten schooltijd. De intern begeleider coördineert de ondersteuning voor leerlingen met specifieke motorische behoeften en adviseert leerkrachten. Onze logopedist, aanwezig op maandag en woensdag, kan ook ingeschakeld worden bij twijfels over de mondmotoriek of ademhaling, die indirect de lichamelijke ontwikkeling kunnen beïnvloeden. De vakdocent bewegingsonderwijs, verbonden aan Sportservice, implementeert de MQ-scan om de motorische vaardigheden van leerlingen te volgen en te verbeteren. Hij denkt mee over het integreren van bewegend leren in de dagelijkse lespraktijk en organiseert naschoolse sportprogramma's voor een actieve leefstijl.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
7 teamleden zijn opgeleid tot Bedrijfshulpverlener (BHV)

Toelichting van de school:

Op Basisschool Het Web vinden we het belangrijk dat elk kind zich veilig en verzorgd voelt. Hoewel ons personeel geen medische handelingen mag verrichten of medicatie mag verstrekken, bieden we wel ondersteuning bij het organiseren van de juiste zorg. De school beschikt over diverse faciliteiten, zoals een invalidentoilet, een lift en aangepast meubilair, om een toegankelijke omgeving te garanderen. Zeven teamleden zijn opgeleid tot Bedrijfshulpverlener (BHV) om eerste hulp te kunnen verlenen in geval van nood. Voor specifieke medische ondersteuning of medicatiegebruik werken we nauw samen met ouders en externe professionals. De school volgt een protocol voor medisch handelen en medicijnverstrekking, dat opvraagbaar is. Onze focus ligt op het bieden van een veilige en ondersteunende omgeving waar elk kind kan floreren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Stiltelokaal in de units en stilte coupé in de hal
De CODA boekenbus komt iedere vrijdag voor school
De gymzaal ligt op 2 minuten lopen van de school
Gratis naschools aanbod

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op Maat

Onze Visie op Passend Onderwijs en Talentontwikkeling

Op Openbare Basisschool Het Web geloven we sterk in passend onderwijs. We streven ernaar dat elke leerling een leerervaring krijgt die perfect aansluit bij zijn of haar unieke talenten, behoeften en leerstijl. Dit betekent dat we continu zoeken naar manieren om ons onderwijs te verrijken en te personaliseren, zodat niemand achterblijft en iedereen zijn of haar potentieel volledig kan benutten. Ons beleid voor passend onderwijs is erop gericht om uitdaging te bieden aan alle leerlingen, inclusief diegenen die extra stimulans nodig hebben. We herkennen dat een standaard lesprogramma soms niet volstaat voor leerlingen die een voorsprong hebben of die uitzonderlijk getalenteerd zijn. Daarom hebben we de bovenschoolse plusklas, 'Groep 9', ontwikkeld om deze leerlingen extra uitdaging en verdieping te bieden. Groep 9: Een Stimulerende Leeromgeving voor Jonge Talenten Groep 9 is specifiek ontworpen voor leerlingen vanaf groep 5 die (vermoedelijk) hoogbegaafd zijn. Deze leerlingen profiteren van een omgeving waar ze samenwerken met leeftijdsgenoten die vergelijkbare cognitieve capaciteiten en 'zijnskenmerken' delen. Denk hierbij aan een sterk rechtvaardigheidsgevoel, hoge verwachtingen van zichzelf en anderen, een kritische instelling en een verhoogde gevoeligheid. Deze gedeelde eigenschappen creëren een gevoel van herkenning en begrip, wat essentieel is voor een veilige en stimulerende leerervaring. Binnen deze peergroup wordt een sfeer van wederzijdse ondersteuning bevorderd. Leerlingen worden aangemoedigd om elkaar zowel op intellectueel als sociaal-emotioneel vlak uit te dagen. We houden rekening met de specifieke kenmerken van hoogbegaafdheid, zoals de behoefte aan autonomie en een ontwikkelingsvoorsprong in denkprocessen. Het curriculum is afgestemd op een hoog abstractieniveau en de asynchrone ontwikkeling die vaak gepaard gaat met hoogbegaafdheid, waarbij cognitieve, sociale, emotionele en fysieke ontwikkeling niet altijd synchroon lopen. Projectmatig Leren en Persoonlijke Groei Het onderwijs in Groep 9 is projectmatig van opzet, waarbij leerlingen elk schooljaar werken aan drie tot vijf uitdagende projecten. Deze projecten worden gekozen op basis van de interesses van de leerlingen en moedigen diepgaand onderzoek en creatieve probleemoplossing aan. De projecten zijn onderverdeeld in vier kerngebieden: onderzoekend leren, ontwerpend leren, verhalen vertellen en thematische kennisprojecten. Dit bevordert nieuwsgierigheid, creativiteit en een brede kijk op de wereld. Leerlingen krijgen de vrijheid om eigen vragen te stellen, keuzes te maken en actief deel te nemen aan de vormgeving van hun leerproces. Dit versterkt hun zelfstandigheid en intrinsieke motivatie. Voorbeelden van recente projectthema's zijn 'Uitvindingen', 'Kunst & het Kröller-Müller Museum', 'Kunstmatige Intelligentie (AI)', 'Ontwerp een reis', 'Escape Rooms', 'Duurzaamheid', 'Werelderfgoed' en 'Blij met biodiversiteit'. Vaardigheidsontwikkeling en Zelfinzicht Naast projectwerk wordt er veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van cruciale vaardigheden zoals zelfstandig werken, plannen, samenwerken, reflecteren en effectief feedback geven. Leerlingen worden aangemoedigd tot kritisch en abstract denken. Bovendien integreren we psycho-educatie om leerlingen te helpen zichzelf en hun gedrag beter te begrijpen. Onderwerpen als emotieregulatie, sociale interacties, de werking van het brein en filosofische vraagstukken rond identiteit en zelfbeeld komen hierbij aan bod. Bewegingsonderwijs: Gezondheid en Vitaliteit Per schooljaar 2023-2024 is er een wettelijke verplichting voor 90 minuten bewegingsonderwijs per week. Op Het Web zorgen we voor een rijke bewegingservaring. De kleuters genieten wekelijks van gymlessen van onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs, Meester Jordy, in onze ruime gymzaal, aangevuld met veel spel- en beweegactiviteiten op het schoolplein. Leerlingen van groep 3 tot en met 8 krijgen tweemaal per week 45 minuten bewegingsonderwijs van onze vakdocent, wat bijdraagt aan hun fysieke en mentale welzijn. Onze Grenzen en Toekomstvisie op Ondersteuning Hoewel we streven naar optimaal passend onderwijs voor elke leerling, erkennen we dat er soms grenzen zijn aan onze mogelijkheden. Dit kan te maken hebben met individuele leerlingfactoren of omgevingsfactoren, zoals de schoolinfrastructuur of de groepsdynamiek. We evalueren continu hoe we onze ondersteuning kunnen verbeteren. Onze ambitie is om ons team van specialisten uit te breiden. Op korte termijn willen we graag een gediplomeerd taalspecialist en een specialist op het gebied van bewegend leren aan ons team toevoegen. Hiermee versterken we onze capaciteit om diverse leerbehoeften te adresseren en innovatieve onderwijsmethoden te implementeren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg voor Toekomstig Succes

Welke ambitieuze doelen stellen we voor ons schoolplan 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op significante verbeteringen in ons onderwijs. Bij rekenen lanceren we een verbeterplan om de didactiek en pedagogiek te analyseren en te optimaliseren, met als doel de rekenresultaten te verhogen. Onze streefdoelen per jaargroep zijn ambitieus: minimaal 70% van de leerlingen werkt naar 1F, 30% naar 1S, en 70% behaalt gemiddelde of bovengemiddelde groei op methodeonafhankelijke toetsen. Tevens borgen we de effectiviteit van Blink Lezen voor groepen 4-8, met een leesspecialist in opleiding. Op het gebied van sociale en maatschappelijke ontwikkeling meten we via LIB-vragenlijsten de sociaal-emotionele ontwikkeling van bovenbouwleerlingen, strevend naar minimaal 80% positieve veiligheidsbeleving. Deze resultaten koppelen we aan de Kwink-methodiek, waarbij ons leerteam SEL adviseert over passende lessen. Onze kwaliteitsimpuls versterken we door focus op leerteams voor rekenen, lezen en sociaal-emotioneel leren, en we zetten in op een grotere ouderbetrokkenheid.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

Onze schooldoelen worden actief besproken tijdens vergaderingen, studiedagen, unitoverleggen en in onze gespecialiseerde leerteams. We formuleren SMART-doelen en integreren deze in ons taakbeleid en gezamenlijke activiteiten. De voortgang monitoren we nauwgezet via het leerlingvolgsysteem Parnassys en de notulen van onze bijeenkomsten. Voor rekenen voeren we een verbeterplan uit met externe expertise, ondersteund door studiedagen en een dedicated leerteam 'rekenen'. Twee evaluatiemomenten per jaar waarborgen de voortgang. Voor lezen ontwikkelen we een borgingsplan voor Blink Lezen via een leerteam, met een leerkracht die de opleiding tot leesspecialist volgt. Blink Lezen staat centraal op studiedagen en wordt minimaal tweemaal per teamvergadering geëvalueerd. Op sociaal-emotioneel gebied (SEL) nemen we tweemaal per jaar leerlingvragenlijsten af. De resultaten worden geanalyseerd door het leerteam SEL, besproken tijdens studiedagen, en leiden tot concrete actieplannen per unit. Aan het begin van het schooljaar maken we schoolbrede afspraken, die we ook met ouders delen. De leerteams, die minimaal zes keer per jaar vergaderen met MT-ondersteuning, werken evidence-based. Updates worden gedeeld op studiedagen. De werkgroep ouderbetrokkenheid wordt structureel ingebed in het taakbeleid.

Downloaden

Ontdek ons stimulerende programma voor jonge kinderen in Apeldoorn

Toelichting van de school

Peuters en kleuters vinden bij Openbare Basisschool Het Web een bruisende omgeving in peuterspeelzaal Het Peuterweb. De VVE-programma's van Het Peuterweb en de basisschool zijn gevestigd in hetzelfde moderne pand. Dankzij een glazen wand met deur is er een directe verbinding, wat talloze mogelijkheden biedt voor gezamenlijke speelactiviteiten en een naadloze overgang naar de basisschool. We delen niet alleen onze faciliteiten, maar ook onze innovatieve lesprogramma's, wat zorgt voor een rijke en leerzame ervaring voor zowel de allerkleinsten als de iets oudere kinderen. Onze prachtige, natuurlijke buitenruimte nodigt uit tot eindeloze ontdekkingen. Kinderen kunnen zich uitleven met het bouwen van zandkastelen, spelen met water, klimmen en van de glijbaan roetsjen. De natuurlijke omgeving biedt volop kansen voor spel en ontwikkeling. Op ons blotevoetenpad ervaren kinderen verschillende texturen, en in onze tuin planten we gezamenlijk bloemen en kruiden. We benutten de groene omgeving optimaal, omdat de natuur een schat aan leermogelijkheden biedt waar we dagelijks van genieten.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Openbare Basisschool Het Web voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool Het Web biedt uitgebreide programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. We creëren een stimulerende leeromgeving waar spelenderwijs wordt geleerd.

Openbare Basisschool Het Web biedt uitgebreide programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. We creëren een stimulerende leeromgeving waar spelenderwijs wordt geleerd.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Openbare Basisschool Het Web samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool Het Web werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Doomijn kinderopvang, die een essentiële rol speelt in onze peuteropvang en VVE-programma's. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een harmonieuze overgang van de opvang naar de basisschool.

Openbare Basisschool Het Web werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Doomijn kinderopvang, die een essentiële rol speelt in onze peuteropvang en VVE-programma's. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een harmonieuze overgang van de opvang naar de basisschool.

Team | Openbare Basisschool Het Web in Apeldoorn | [2025] Schoolregister