Openbare Basisschool De Bundel

De resultaten van Openbare Basisschool De Bundel in Apeldoorn

Current section: resultaten
Anna Bijnsring 201
7321 Apeldoorn

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Bundel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Bundel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Bundel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau: De basis voor succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie stelt een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen dit essentiële niveau dient te halen. Op Openbare Basisschool De Bundel streven we ernaar dit ambitieuze doel te overtreffen, zodat al onze leerlingen een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolcarrière. Onze focus ligt op het ontwikkelen van deze kernvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en doorontwikkeling

Het streefniveau gaat verder dan het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te behalen. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit specifieke streefpercentage fungeert als een belangrijke indicator voor de schoolprestaties. Op Openbare Basisschool De Bundel zetten we ons in om leerlingen te stimuleren en te begeleiden naar hun hoogst haalbare niveau, zodat zij optimaal voorbereid zijn op de toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Bundel?

Het bepalen van het schooladvies op Openbare Basisschool De Bundel is een zorgvuldig proces dat start in groep 6. We focussen op de individuele groei van uw kind, waarbij ontwikkeling op eigen tempo centraal staat. Dit traject wordt in groep 7 voortgezet met een hernieuwde beoordeling van de voortgang. Naast de resultaten van toetsen kijken we ook naar de werkhouding en de algemene leerontwikkeling. In samenwerking met het adviesteam stelt de leerkracht een voorlopig advies op, dat u als ouder in groep 7 ontvangt ter kennisgeving. Dit advies is flexibel en kan nog worden aangepast. In groep 8 wordt het advies verder verfijnd. In december wordt het definitieve schooladvies vastgesteld door het adviesteam. Ouders en leerlingen ontvangen het definitieve advies in januari, wat hen de gelegenheid geeft zich gericht te oriënteren op het voortgezet onderwijs. De doorstroomtoets vindt plaats in februari. Bij een hogere score op de doorstroomtoets dan het eerdere advies, kan het schooladvies in maart worden bijgesteld. Uiterlijk 24 maart ontvangen u en uw kind het definitieve schooladvies. Na deze vaststelling kunt u uw kind aanmelden bij een school voor voortgezet onderwijs. De school zorgt voor een soepele overdracht naar de nieuwe onderwijsinstelling.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel een Sterke Sociale Basis op Basisschool De Bundel

Op Openbare Basisschool De Bundel stimuleren we een positieve en veilige schoolomgeving waarin elk kind kan floreren. We zetten de Kanjertraining in, een bewezen methode die gericht is op het bevorderen van sociaal welzijn en het aanleren van effectieve sociale vaardigheden. Deze training legt de nadruk op vier essentiële Kanjerafspraken: we vertrouwen elkaar, we helpen elkaar, niemand speelt de baas, en niemand lacht uit of blijft zielig. Door middel van interactieve Kanjerlessen versterken we het onderlinge vertrouwen en het belang van samenwerking. Kinderen leren dat iedereen gelijkwaardig is en dat pesten geen plaats heeft binnen onze schoolgemeenschap. De leerkracht fungeert als een veilige autoriteit op school, terwijl ouders de primaire rol spelen in de thuissituatie. Bij conflicten tussen leerlingen hanteren we een oplossingsgerichte aanpak, waarbij we streven naar oplossingen die recht doen aan alle betrokkenen en de gemaakte afspraken waarborgen.

Respect voor elkaar en de omgeving

Ontwikkelen van (zelf)vertrouwen

Oplossingsgericht denken en effectief samenwerken

Hoe bevordert Basisschool De Bundel de sociale ontwikkeling van uw kind?

Basisschool De Bundel bevordert de sociale ontwikkeling door middel van de Kanjertraining. Deze methode legt nadruk op vertrouwen, hulpvaardigheid, gelijkwaardigheid en het actief tegengaan van pestgedrag. De school hanteert een oplossingsgerichte aanpak bij conflicten, gericht op het vinden van oplossingen die voor alle partijen acceptabel zijn en gemaakte afspraken bekrachtigen.

Welke methoden gebruikt De Bundel voor sociaal-emotioneel leren?

Onze school maakt gebruik van de effectieve Kanjertrainingen om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Deze trainingen zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld.

  • Kanjertrainingen

Hoe monitort De Bundel de sociale vooruitgang van leerlingen?

De sociale vooruitgang van onze leerlingen wordt nauwlettend gevolgd met behulp van het registratie-instrument Kanvas. Dit systeem helpt ons om de ontwikkeling op sociaal gebied in kaart te brengen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

  • Kanvas

Inspectierapport Basisschool De Bundel: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Bundel, een openbare basisschool in Apeldoorn, heeft in november 2019 een bezoek van de onderwijsinspectie ontvangen. Dit bezoek resulteerde in een algemeen 'voldoende' oordeel, wat de positieve ontwikkeling van onze school bevestigt. De inspectie beoordeelde alle onderzochte standaarden, waaronder Aanbod, Zicht op ontwikkeling, Didactisch handelen, Veiligheid, Pedagogisch klimaat, Resultaten, Kwaliteitscultuur en Verantwoording en dialoog, met een 'voldoende'. Dit weerspiegelt de aanzienlijke vooruitgang die onze school de afgelopen jaren heeft geboekt op het gebied van kwaliteitsverbetering. Zowel ons toegewijde team, de betrokken ouders als onze leerlingen ervaren de positieve veranderingen. Bijzonder positief werd de standaard Kwaliteitszorg beoordeeld met een 'goed'. Het onderwijskundig jaarplan is concreet en bevat heldere doelen voor noodzakelijke verbeteringen, waarmee de school haar eigen ambities effectief vormgeeft. Het onderwijskundig leiderschap wordt geprezen om zijn krachtige visie en voortvarende aanpak, met constante aandacht voor onderwijsontwikkeling. Het managementteam toont een proactieve, naar buiten gerichte blik gericht op continue verbetering. De school heeft oog voor de specifieke behoeften van haar leerlingen en de maatschappelijke opdracht, zoals blijkt uit de ambitie om een 'taalleesschool' te zijn. Een specifiek aandachtspunt was de standaard Extra ondersteuning. De school heeft hieraan gehoor gegeven en de herstelopdracht voor extra ondersteuning is in januari 2021 succesvol afgerond. Voor gedetailleerde informatie over de inspectie en onze school, verwijzen wij u naar de bijgevoegde documenten. Heeft u vragen, neem dan gerust contact op met de directeur via bundel@leerplein055.nl.

Resultaten | Openbare Basisschool De Bundel in Apeldoorn | [2025] Schoolregister