
Het team van IKC De Marke in Apeldoorn
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC De Marke is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Marke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC De Marke bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Marke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC De Marke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Marke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC De Marke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Marke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging bij IKC De Marke
Bij IKC De Marke zetten we ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs voor alle 136 leerlingen. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt ziek zijn of verlof opnemen, dan zorgen wij voor een adequate vervanging. We werken hiervoor nauw samen met Personeelscluster Oost Nederland (PON), een organisatie met een uitgebreide poule van bekwame leerkrachten. Ons interne team wordt altijd eerst geraadpleegd om te kijken of een interne oplossing mogelijk is. Dit kan betekenen dat een collega extra taken op zich neemt of dat een klas tijdelijk wordt opgedeeld. Deze flexibele aanpak zorgt ervoor dat de continuïteit van het onderwijs zoveel mogelijk gewaarborgd blijft. Het landelijke lerarentekort vormt een uitdaging, maar bij IKC De Marke doen we er alles aan om de impact op uw kind te minimaliseren. In uitzonderlijke gevallen, wanneer vervanging niet direct mogelijk is, informeren we u proactief over de gang van zaken. Voor jongere kinderen wordt in overleg bepaald of er lesmateriaal gemaakt dient te worden, terwijl oudere kinderen via digitale kanalen toegang krijgen tot opdrachten. Uw kind verdient het beste, en wij doen er alles aan om dit te realiseren, ook bij onvoorziene omstandigheden. We houden u via deze weg zo spoedig mogelijk opdateren over de invulling van de vervanging.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op IKC De Marke: Specialisten voor Elke Leerbehoefte
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Marke bieden we onderwijs met het model van Expliciete Directe Instructie (EDI). Dit zorgt ervoor dat elke les is afgestemd op individuele leerbehoeften. We identificeren direct welke leerlingen extra ondersteuning nodig hebben of juist een stap vooruit kunnen. Ons onderwijs is leerdoelgericht, waarbij elke leerling werkt aan persoonlijke doelen op het eigen niveau. Met behulp van 'MijnLeerlijn' kunnen kinderen zelf hun voortgang volgen en zien aan welke leerdoelen ze nog kunnen werken. Deze gestructureerde aanpak, gecombineerd met de expertise van onze gespecialiseerde teamleden, garandeert dat elke leerling de best mogelijke ondersteuning krijgt om succesvol te zijn in taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Sterke Basis voor Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Brugfunctionaris op IKC De Marke versterkt de verbinding tussen thuis, school en de bredere leefomgeving van uw kind. Deze specialist ondersteunt ons schoolteam bij vragen die buiten het directe onderwijs vallen, en biedt directe hulp aan leerlingen en gezinnen. Wij geloven dat een veilige en ondersteunende omgeving essentieel is voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. De Brugfunctionaris fungeert als een luisterend oor, een vertrouwd gezicht en een gids naar de juiste hulpbronnen in de wijk. Door proactief te werken aan thema's als weerbaarheid en faalangst, en door ouderbijeenkomsten te organiseren, zorgen we ervoor dat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel binnen als buiten de klas.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Kwaliteitscoördinator op IKC De Marke speelt een cruciale rol in het waarborgen van de onderwijskwaliteit en de zorgstructuur. Samen met de directie monitort zij de voortgang van leerlingen en de schoolontwikkeling, en biedt zij ondersteuning aan leerkrachten bij specifieke vraagstukken. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, werken we nauw samen met gedragsspecialisten. Deze experts, verbonden aan het Samenwerkingsverband Apeldoorn, helpen ons om passende begeleidingsplannen op te stellen. Of het nu gaat om een korte interventie, specialistisch advies of intensievere begeleiding (Extra Ondersteuning +), wij zetten ons in om elke leerling de juiste hulp te bieden. Onze vaste gedragswetenschapper zorgt voor expertise en afstemming, zodat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Gymlessen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Marke besteden we veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Alle gymlessen worden gegeven door een gespecialiseerde vakleerkracht. Deze deskundige begeleiding zorgt ervoor dat kinderen op een veilige en stimulerende manier kennismaken met diverse sporten en bewegingsvormen. De vakleerkracht richt zich op het ontwikkelen van zowel basale motorische vaardigheden als meer complexe bewegingspatronen. Door deze gespecialiseerde aanpak stimuleren we een actieve levensstijl en bevorderen we het algemene welzijn van elk kind op onze school.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met Ouders
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Marke streeft ernaar een inclusieve omgeving te bieden waar diversiteit wordt gewaardeerd. Hoewel ons schoolteam geen medische handelingen mag verrichten of medicatie mag toedienen, denken we graag met u mee over de benodigde medische ondersteuning voor uw kind. De uiteindelijke verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de ouders of verzorgers. Onze school is voorzien van faciliteiten zoals een invalidentoilet, gespreksruimtes en ruimtes voor ondersteuning, om tegemoet te komen aan diverse behoeften. We onderzoeken actief hoe eventuele fysieke belemmeringen opgeheven kunnen worden, zodat elk kind zich welkom voelt. Leerplein055 hanteert een protocol voor medisch handelen en medicijnverstrekking, dat via school opvraagbaar is. Dit protocol beschrijft hoe wij omgaan met situaties rondom ziekte, medicijngebruik en medische handelingen, om de veiligheid en het welzijn van uw kind te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuning op IKC De Marke
Ons Toekomstige Aanbod voor Extra Educatieve Behoeften
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Educatieve Visie van IKC De Marke
Wat zijn de kernambities in ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?
Ontwikkeling voor het Jonge Kind bij IKC De Marke
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft IKC De Marke voor jonge kinderen?
IKC De Marke biedt een rijk scala aan extra ondersteuning en stimulerende activiteiten, speciaal ontworpen voor de vroege ontwikkelingsfase van uw kind. Ons aanbod omvat onder andere een warme en veilige omgeving voor kinderopvang en gerichte voor- en vroegschoolse educatie (VVE) programma's. Als integraal kindcentrum zorgen we voor een harmonieuze overgang tussen opvang en onderwijs, wat essentieel is voor een succesvolle start.
Met welke partners werkt IKC De Marke samen voor het jonge kind?
IKC De Marke onderhoudt een sterke en waardevolle samenwerking met Doomijn kinderopvang. Deze partnerschap stelt ons in staat om een geïntegreerde aanpak te bieden, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende leeromgeving die optimaal aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.