IKC De Bongerd

Het team van IKC De Bongerd in Apeldoorn

Current section: team
Muntersdonk 13
7326 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van IKC De Bongerd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Bongerd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC De Bongerd bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC De Bongerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC De Bongerd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Bongerd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC De Bongerd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (30%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Bongerd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibel Personeelsbeleid: Vervanging bij Ziekte of Afwezigheid op IKC De Bongerd

Bij IKC De Bongerd streven we naar continuïteit in het onderwijs voor al onze 109 leerlingen. Hoewel we hopen op minimale afwezigheid van ons toegewijde team, hebben we een duidelijk beleid voor personeelsvervanging. In geval van onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zal de directie onmiddellijk actie ondernemen om een geschikte vervanger te vinden. We zetten ons volledig in om de impact op de leerlingen te minimaliseren en de lessen soepel te laten verlopen. Indien een externe vervanging niet direct mogelijk is, onderzoeken we de mogelijkheden voor interne flexibiliteit. Dit kan betekenen dat collega's tijdelijk extra taken op zich nemen om de continuïteit te waarborgen. De prioriteit ligt altijd bij het bieden van kwalitatief goed onderwijs. Als laatste redmiddel, en enkel na het uitputten van alle andere opties, kan het voorkomen dat een specifieke groep tijdelijk naar huis moet. De directie zal er echter alles aan doen om dit te allen tijde te voorkomen en de best mogelijke oplossing te bieden voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Waarvoor staan wij? Wij zijn een school waar je kunt zijn wie je bent en waar we rekening houden met elkaar. Dit doen we vanuit onze kernwaarden. Dit zijn:

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op IKC De Bongerd: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist in opleiding
Taalspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Op IKC De Bongerd zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. In het schooljaar 2025-2026 versterken we ons team met een gespecialiseerde rekenspecialist, naast onze ervaren taalspecialist. Onze specialisten, zowel intern als via samenwerkingsverbanden, ondersteunen leerkrachten met als doel leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften effectief te begeleiden. Ze coachen leerkrachten bij het bieden van passend onderwijs, coördineren begeleidingstrajecten en onderhouden contact met ouders en externe instanties. Ook denken zij mee over onderwijsbeleid. De specialist werkt vaak indirect, door de leerkracht te ondersteunen. Samenwerking staat centraal. Onze specialisten werken nauw samen met het schoolteam en ouders. We streven ernaar om onderwijs zoveel mogelijk binnen de klas te organiseren, tenzij extra ondersteuning buiten de groep noodzakelijk is. Ouders worden actief betrokken bij het onderwijs en de voortgang van hun kind. De ondersteuning is bedoeld voor leerlingen met dyslexie, moeite met rekenen, behoefte aan extra uitdaging of leerlingen met gedrags- of sociaal-emotionele vragen. Begeleiding kan plaatsvinden in kleine groepjes, individueel, of via klassikale coaching. Observaties en adviezen aan de leerkracht maken eveneens deel uit van de aanpak. We werken nauw samen met de kwaliteitscoördinator en groepsleerkrachten. Ouders worden geïnformeerd en betrokken bij evaluaties. Afstemming met externe partijen zoals jeugdzorg of logopedie vindt plaats waar nodig. Communicatie met ouders verloopt via gesprekken en evaluatiemomenten. Voor kinderen met een taalstoornis bieden we intensieve begeleiding, vaak in samenwerking met ambulante begeleiders. Via een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) bepalen we de specifieke ondersteuningsbehoefte. We streven ernaar leerlingen zoveel mogelijk in de groep te laten functioneren, met verlengde instructie of extra begeleiding waar nodig. Voor (vermoedelijk) hoogbegaafde leerlingen bieden we een uitdagend onderwijsaanbod, waaronder deelname aan de bovenschoolse plusklas 'Groep 9' van Leerplein055. Deze plusklas is bedoeld voor leerlingen vanaf groep 5 en biedt een stimulerende omgeving met ontwikkelingsgelijken. Hier leren leerlingen projectmatig, waarbij creativiteit, kritisch denken en samenwerken centraal staan. Thema's variëren van uitvindingen tot kunst en technologie. Psycho-educatie helpt leerlingen zichzelf en hun gedrag beter te begrijpen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op IKC De Bongerd besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze leerkrachten zijn deskundig in het begeleiden van kinderen in hun sociale groei en het creëren van een positief pedagogisch klimaat. Bij complexere sociaal-emotionele vraagstukken overleggen leerkrachten met ouders en de kwaliteitscoördinator. Indien nodig, schakelt de kwaliteitscoördinator specialisten in via het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn. Deze experts bieden aanvullende inzichten en ondersteuning om elk kind zich veilig en gewaardeerd te laten voelen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Praktische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator
Schoolmaatschappelijk werk / Brugfunctionaris
Docenten Vormingsonderwijs HVO, GVO en IVO

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten zijn goed toegerust om leerlingen te ondersteunen bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Bij behoefte aan extra expertise overleggen zij met de kwaliteitscoördinator, die indien nodig het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn inschakelt. We omarmen diversiteit en bieden een omgeving waar elk kind welkom is. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld staand werken, een korte pauze nemen of rustig lezen in een aparte ruimte. Samen met ouders zoeken we naar passende oplossingen, ook voor kinderen met AD(H)D of autisme. Hoewel we streven naar inclusie, kunnen we soms tegen grenzen aanlopen, zoals bij een hoge zorgvraag in combinatiegroepen of bij fysieke agressie. Bij herhaaldelijke fysieke agressie treden we op volgens protocol, met als mogelijk gevolg verwijdering. In alle gevallen werken we nauw samen met ouders en het samenwerkingsverband voor de best mogelijke ondersteuning.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

IKC De Bongerd stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Kleuters genieten wekelijks van gymlessen in hun eigen speellokaal. Leerlingen van groep 3 tot en met 8 krijgen tweemaal per week gymles in de sporthal, gegeven door een vakdocent. Voor deze lessen is sportkleding verplicht, en gymschoenen met lichte zolen worden aanbevolen om de zaalvloer te beschermen. Sieraden mogen tijdens de gymlessen niet gedragen worden vanwege de veiligheid. In het schooljaar 2025/2026 implementeren we de MQ Scan, een methode om de motorische vaardigheden van leerlingen te meten en hun ontwikkeling te volgen. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden en eventuele achterstanden aan te pakken.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met Ouders

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

IKC De Bongerd streeft naar een inclusieve omgeving waar elk kind zich thuis voelt. We onderzoeken proactief oplossingen voor eventuele fysieke belemmeringen en beschikken over voorzieningen zoals een invalidetoilet, gespreksruimtes en een speellokaal. Ons schoolteam voert geen medische handelingen uit en verstrekt of bewaakt geen medicatie. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de ouders of verzorgers. Wij denken graag met u mee over de juiste medische ondersteuning voor uw kind op school. Leerplein055 hanteert een protocol voor situaties rondom ziekte, medicijngebruik en medische handelingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Twee leerpleinen binnen school

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij IKC De Bongerd

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod in Apeldoorn

Bij IKC De Bongerd garanderen we een optimale leerervaring door een proactieve en adaptieve onderwijsaanpak. Onze kwaliteitsfunctionaris monitort voortdurend de voortgang binnen elke groep, zodat we direct kunnen inspelen op de behoeften van uw kind. Leerkrachten tonen initiatief en zelfstandigheid om individuele leerlingen te ondersteunen. Achteraf evalueren we gezamenlijk de aanpak en resultaten. Voor leerlingen die behoefte hebben aan een aangepast onderwijsprogramma op een ander niveau dan hun leeftijdsgroep, bieden wij een passend leerplan, individuele ondersteuning en gerichte begeleiding. Dit alles is ontworpen om een ononderbroken ontwikkeling te stimuleren, waarbij we periodiek de effectiviteit evalueren en interventies bijstellen. Vanaf schooljaar 2024-2025 versterken we ons team met een brugfunctionaris. Deze professional is laagdrempelig beschikbaar voor alle ouders en biedt ondersteuning bij specifieke vraagstukken. De brugfunctionaris deelt haar kennis over beschikbare instanties en helpt ouders bij het vinden van de juiste hulpverlening. Passend Onderwijs Apeldoorn garandeert dat elk kind, ook met extra ondersteuningsbehoeften, recht heeft op kwalitatief goed onderwijs binnen een reguliere schoolomgeving. Indien nodig, bieden scholen voor speciaal (basis)onderwijs de gespecialiseerde zorg. De samenwerking tussen tien schoolbesturen in Apeldoorn borgt dit. Elke school hanteert een zorgplicht, wat betekent dat wij een passende onderwijsplek garanderen. Dit kan extra ondersteuning binnen IKC De Bongerd zijn, of een plek op een andere school binnen het regulier of speciaal (basis)onderwijs. Bij de noodzaak van extra ondersteuning vindt altijd overleg plaats met de ouders. Verdere afstemming gebeurt met de kwaliteitscoördinator, gedragswetenschapper, schoolmaatschappelijk werker en jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) binnen het kernteam van de school. Ouders worden hierbij actief betrokken. Voor gedetailleerde informatie over onze ondersteuningsroutes en werkprocessen, verwijzen wij u graag naar de website van Passend Onderwijs Apeldoorn. Ouders kunnen met specifieke vragen terecht bij de school of het samenwerkingsverband. Tevens zijn er ouderorganisaties en een informatiepunt (5010, tel: 0800-5010) beschikbaar voor ondersteuning. Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in Apeldoorn biedt uitgebreide hulp, ondersteuning en zorg voor gezinnen. U kunt bij hen terecht met al uw vragen over opvoeden en opgroeien. Er zijn vier CJG-centra in Apeldoorn waar u vrijblijvend kunt binnenlopen voor advies, of telefonisch contact kunt opnemen. CJG-medewerkers zijn ook regelmatig op IKC De Bongerd aanwezig. De jeugdverpleegkundige houdt een inloopspreekuur en de doktersassistente kan gezondheidslessen verzorgen. Uw kind wordt tijdens de basisschoolperiode uitgenodigd voor controles bij het CJG. De eerste controle vindt plaats rond het vijfde levensjaar, met een digitaal formulier via Mijn Kinddossier. Tijdens dit consult bespreken we groei, ontwikkeling, gezondheid en voeren we oog- en gehoortests uit. Een tweede consult vindt plaats rond het elfde levensjaar, waarbij we de ontwikkeling en de veranderingen tijdens de puberteit bespreken. Indien nodig plannen we vervolgafspraken met de jeugdarts of logopedist. Vaccinaties worden verzorgd door het CJG. Rond het vijfde jaar ontvangt u een uitnodiging voor de DKT-vaccinatie van het RIVM, en rond het tiende jaar voor de HPV-vaccinatie. Meer informatie is te vinden op https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/vaccinatieschema. Het kernteam, inclusief de jeugdverpleegkundige, biedt ondersteuning bij zorgen over uw kind. In overleg met u en uw kind bespreken we de situatie en bepalen we het benodigde advies, de hulp of zorg. Neem contact op met het CJG Apeldoorn:  info@cjgapeldoorn.nl  (055) 357 88 75 (bereikbaar op werkdagen van 8.30-17.00 uur) www.cjgapeldoorn.nl www.facebook.com/CJGapeldoorn

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan IKC De Bongerd

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Bij IKC De Bongerd zetten we ons continu in voor de verbetering van de onderwijskwaliteit. Wij volgen de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet en passen ons onderwijs hierop aan, zodat elk kind zijn of haar volledige potentieel kan benutten. Door middel van toetsresultaten, observaties en evaluaties identificeren we gebieden voor verbetering en implementeren we gerichte acties om de kwaliteit van ons onderwijs te verhogen. Ons schoolplan, een vierjaarlijks document, beschrijft waar IKC De Bongerd voor staat en welke ambities we nastreven. Dit plan is deels afgestemd op het Koersplan 2024-2027 van Leerplein055, wat zorgt voor een consistente richting binnen ons onderwijs. Voor elk schooljaar stellen we een gedetailleerd schooljaarplan op met concrete doelen. Dit plan wordt gedurende het jaar geëvalueerd. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op de volgende kernontwikkelingen: Doel 1: Implementatie Stichting Groeikracht Ons volledige team werkt met de methodiek van Stichting Groeikracht. Een stuurgroep ontvangt intensieve begeleiding en volgt externe studiedagen, inclusief deelname aan landelijke dagen van Groeikracht. Wekelijkse teamsessies met gezamenlijk lesontwerp optimaliseren het onderwijs voor onze leerlingen. Doel 2: Verbetering van Leerresultaten Onze reken- en taalexperts, tevens coaches van Stichting Groeikracht, voeren klassenbezoeken uit om het reken- en taalonderwijs te borgen en te verbeteren. Zij rapporteren kwartaallijks aan team en directie over de voortgang en bevindingen, inclusief kennisoverdracht over nieuwe ontwikkelingen. Doel 3: Verbinding Pedagogisch en Didactisch Beleid We streven naar een betere integratie van didactiek en pedagogiek om de motivatie en betrokkenheid van leerlingen te verhogen. Dit omvat het versterken van rekenonderwijs, het aanbieden van verrijkingsmateriaal voor sterke leerlingen, het ontwikkelen van geïntegreerd en thematisch taalonderwijs, het verbeteren van het leesonderwijs en het stimuleren van een lerende cultuur. Doel 4: Groei van het Leerlingenaantal We ondernemen actieve stappen om het leerlingenaantal te vergroten, met als doel een instroom van minimaal 10% boven het aantal ingeschreven leerlingen per 1 augustus. Dit doen we ondanks de dalende geboortecijfers in de wijk De Maten.

Hoe realiseert IKC De Bongerd zijn onderwijsdoelen?

Bij IKC De Bongerd bereiken we onze ambitieuze doelen door een integrale aanpak die samenwerking, evaluatie en continue verbetering centraal stelt. Onze toegewijde leerkrachten en ondersteunend personeel creëren samen een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind optimaal kan ontwikkelen. Het schoolplan wordt in samenwerking met de medezeggenschapsraad opgesteld en gemonitord, wat de realisatie van onze doelstellingen waarborgt. Het schooljaarplan is beschikbaar voor ouders en kan opgevraagd worden bij de directie. In het schooljaar 2025-2026 implementeren we Stichting Groeikracht, een werkwijze die ons ondersteunt bij het behalen van onze doelen. Met ontvangen subsidie leiden we schoolcoaches op en begeleiden we het voltallige team. Regelmatige evaluaties en open communicatie met ouders zorgen ervoor dat onze onderwijsdoelen concreet en haalbaar blijven. De vier vastgestelde doelen worden gerealiseerd middels de volgende werkwijzen: Doel 1: Implementatie Stichting Groeikracht De stuurgroep ontvangt minimaal vijf begeleidingssessies per jaar en volgt minimaal twee externe studiedagen, inclusief deelname aan de landelijke dagen van Stichting Groeikracht. Wekelijkse teamsessies met gezamenlijk lesontwerp zorgen voor optimale voorbereiding van het onderwijs. Doel 2: Verbetering Leerresultaten Specialisten en de kwaliteitscoördinator rapporteren kwartaallijks aan het team en de directie over de voortgang en bevindingen. Kennisoverdracht over nieuwe ontwikkelingen vindt plaats binnen het team. Doel 3: Verbinding Pedagogisch en Didactisch Beleid We bieden goed onderwijs met instructies die zoveel mogelijk zijn afgestemd op de leerlingen, gebruikmakend van het EDI-model (Educationally Directed Instruction), waarbij 90% van de leerkrachten hiermee werkt. Leerkrachten bereiden gezamenlijk lessen voor en bespreken deze na via Lesson Study, wat zichtbaar is in de schoolagenda. Afspraken worden vastgelegd in kwaliteitskaarten die jaarlijks worden herzien en besproken. De ontwikkeling van kinderen wordt gemonitord met 'Leerling in Beeld' om trends te analyseren en het aanbod te optimaliseren. We werken met het Aanpak-Proces-Effect model. Betrokkenheid en welbevinden staan voorop, gemeten via SCOL-vragenlijsten en observaties door leerkrachten en directie tijdens klassenbezoeken. Leerkrachten werken aan individuele en teamontwikkeling door middel van persoonlijke ontwikkelplannen en leer-ontwikkelteams, vastgelegd in het nascholingsplan. Onze leeromgeving stimuleert autonomie en zelfstandigheid. De betrokkenheid van leerlingen wordt verhoogd met het zichtbaar opgehangen 'Sporenbeleid'. We werken steeds vaker met thema's, die vastgelegd zijn in de schoolagenda en minimaal twee keer per jaar worden uitgevoerd. Doel 4: Groei Leerlingenaantal We benaderen actief ouders die tijdens open dagen hun gegevens hebben achtergelaten en verhogen onze zichtbaarheid via PR-communicatie in de wijkkrant.

Downloaden

Stimuleren van Jonge Kinderen bij IKC De Bongerd: Een Positieve Start

Toelichting van de school

IKC De Bongerd, gelegen in Apeldoorn, biedt een stimulerende omgeving voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij geloven dat een goede start essentieel is voor toekomstig succes en welzijn. Onze focus ligt op het creëren van een veilige en inspirerende leeromgeving waarin elk kind kan uitblinken. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van spelenderwijs leren, wat cruciaal is voor de sociale en cognitieve ontwikkeling. Door spel te verrijken, leggen we een sterke basis voor leergierigheid, sociale vaardigheden en de eerste stappen in geletterdheid en gecijferdheid. Wij investeren in funderende vaardigheden die de nieuwsgierigheid aanwakkeren en zelfstandigheid bevorderen. Deze vaardigheden ondersteunen kinderen bij het verkennen van de wereld, het functioneren in groepsverband en het ontwikkelen van essentiële taal- en rekenvaardigheden. Een nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen, zoals Kinderopvang Doomijn, garandeert een soepele overgang naar ons Integraal Kindcentrum (IKC). Dit IKC biedt doorlopende opvang en onderwijs voor kinderen van 0 tot 12 jaar, met een gedeeld pedagogisch fundament. Door een warme overdracht en vroegtijdige observatie stemmen we ons onderwijs af op de individuele behoeften van elk kind, wat resulteert in een optimale leerervaring. Wij werken samen met partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te maximaliseren. Over onze partner: Doomijn Kinderopvang Doomijn Kinderopvang staat voor een wereld vol verwondering, veiligheid en ontdekking. Ze stimuleren kinderen om te spelen, te leren en zichzelf te zijn, met veel aandacht voor buiten spelen en natuurbeleving. Bij Doomijn mogen kinderen fouten maken en vies worden, want dat is waar echt leren plaatsvindt. Ze bieden ruimte voor spontaniteit en creativiteit, zonder prestatiedruk. Doomijn werkt nauw samen met ouders, omdat zij een onvervangbare rol spelen in de ontwikkeling van hun kind. Door gezamenlijke groei en leren, met oog voor wat nu belangrijk is, draagt Doomijn bij aan een betere startpositie voor elk kind. De investeringen van Doomijn resulteren direct in verbeterde kinderopvang en zichtbaar blije kinderen. Specifieke Ondersteuning: VVE Indicatie Indien een kind via de kinderopvang in aanmerking komt voor een VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) indicatie, faciliteert IKC De Bongerd de benodigde afstemming. Kinderen die bijna vier jaar zijn, worden al ruim van tevoren uitgenodigd om deel te nemen aan activiteiten in de kleutergroepen. Dit zorgt voor een geleidelijke en positieve kennismaking met onze schoolomgeving.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft IKC De Bongerd voor jonge kinderen?

IKC De Bongerd biedt een rijk en afgestemd aanbod voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling.

IKC De Bongerd biedt een rijk en afgestemd aanbod voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling.

Uitgebreide kinderopvang mogelijkheden
Integraal Kindcentrum (IKC) diensten

Met welke partners werkt IKC De Bongerd samen voor het jonge kind programma?

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Doomijn Kinderopvang om een naadloze en stimulerende leerervaring te garanderen.

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Doomijn Kinderopvang om een naadloze en stimulerende leerervaring te garanderen.

Team | IKC De Bongerd in Apeldoorn | [2025] Schoolregister