
Het team van De Roos in Apeldoorn
Current section: teamZie hier hoe het team van De Roos is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Roos. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Roos bij jullie?
Ontdek hoe goed De Roos bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Roos zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Roos. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Roos werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Roos gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak voor Lescontinuïteit op Basisschool De Roos
Bij Basisschool De Roos staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Ondanks het landelijke tekort aan onderwijzend personeel, hebben wij een robuust plan om uitval van leerkrachten effectief op te vangen. Onze eerste prioriteit is het waarborgen van een soepele lesvoortgang voor alle leerlingen. Daarom zetten we een gelaagd systeem van vervanging in, waarbij we steeds zoeken naar de meest geschikte oplossing. We beschikken over een flexibel netwerk van vaste invalkrachten die we direct benaderen bij leerkrachtuitval. Daarnaast kunnen onze toegewijde parttime leerkrachten ingeschakeld worden om hun werkdagen uit te breiden, waardoor klassen optimaal bezet blijven. In bepaalde situaties kan een getalenteerde onderwijsassistent, onder deskundige begeleiding van onze interne begeleider, een deel van de lesstof verzorgen. Ook het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere klassen behoort tot de mogelijkheden, met een maximum van één dag per week per groep om de groepsdynamiek te behouden. In het uitzonderlijke geval dat er geen geschikte vervanging gevonden kan worden, informeren wij ouders minimaal een dag van tevoren via e-mail over de thuisblijfdag van de betreffende groep. We bieden dan, waar mogelijk, opvang voor leerlingen wiens ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen, door hen tijdelijk in andere klassen te plaatsen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Roos
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Roos geloven we in de kracht van samenwerking. Onze toegewijde specialisten werken nauw samen met de leerkrachten, intern begeleiders en uiteraard u als ouder. Ons primaire doel is om onderwijs zoveel mogelijk binnen de klas te bieden, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Alleen wanneer een leerling specifiek baat heeft bij extra begeleiding buiten de groep, wordt dit in overleg met u vormgegeven om de beste aanpak voor uw kind te garanderen. We hechten groot belang aan transparantie en uw betrokkenheid. Daarom informeren we u proactief over de ondersteuning die uw kind ontvangt. We bespreken samen de leerdoelen en houden u continu op de hoogte van de geboekte vooruitgang. Zo bent u altijd volledig geïnformeerd. De rol van onze specialisten is veelzijdig. Zij ondersteunen leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, coachen leerkrachten bij het creëren van passend onderwijs, coördineren de begeleiding en zorgen voor een soepele afstemming met u als ouder en eventuele externe instanties. Bovendien dragen zij bij aan de beleidsontwikkeling binnen onze school. Deze expertise is bedoeld voor leerlingen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben. Denk hierbij aan leerlingen met een vermoeden van dyslexie, kinderen die meer stof nodig hebben dan het reguliere lesaanbod, of leerlingen die behoefte hebben aan begeleiding op sociaal-emotioneel gebied of bij hun werkhouding. De ondersteuning wordt georganiseerd op basis van de individuele behoefte van uw kind. Dit kan variëren van begeleiding in kleine groepjes, individuele sessies gedurende een bepaalde periode met tussentijdse evaluaties, tot coaching in de klas (co-teaching) of observaties met handelingsadviezen voor de leerkracht. De frequentie en vorm worden altijd afgestemd op wat voor uw kind het meest effectief is. Onze specialisten onderhouden nauwe contacten met de intern begeleider en de groepsleerkracht. Uw kind staat hierbij centraal. Ouders worden geïnformeerd bij de start van de begeleiding en actief betrokken bij de evaluatiemomenten. Indien nodig, wordt er afgestemd met externe partners zoals jeugdzorg of gespecialiseerde dyslexiezorg, om een integrale aanpak te waarborgen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Roos stimuleren we een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. We creëren een veilige en ondersteunende omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en leert omgaan met verschillende emoties en sociale interacties. Dit doen we door middel van onze dagelijkse lespraktijk en gerichte activiteiten.
Gedrag en Werkhouding: Focus op Succesvolle Leertrajecten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
In het schooljaar 2025/2026 versterken we onze school met een gespecialiseerde gedragsexpert. Deze professional zal ons team ondersteunen bij het creëren van optimale leeromstandigheden en het bevorderen van een positieve werkhouding bij alle leerlingen, zodat iedereen succesvol kan leren.
Motorische Ontwikkeling: Beweging en Coördinatie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Marjolein Peters, onze toegewijde kinder-oefentherapeut van Oefentherapie Cesar & Kinderoefentherapie, is één dag per week op basisschool De Roos aanwezig. Zij biedt gerichte ondersteuning aan kinderen die extra hulp nodig hebben bij hun motorische ontwikkeling. Deze begeleiding vindt plaats in nauwe samenwerking met de groepsleerkracht en u als ouder. Samen zorgen we ervoor dat uw kind de best mogelijke ondersteuning krijgt om zijn of haar fysieke vaardigheden te verbeteren en optimaal te kunnen functioneren binnen en buiten de schoolmuren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn van onze leerlingen staat voorop op basisschool De Roos. Hoewel we geen specifieke medische specialisten in vaste dienst hebben, zorgen we voor een veilige omgeving en werken we nauw samen met ouders en externe zorgverleners indien medische of verzorgingsgerelateerde ondersteuning nodig is.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Ondersteuning en Talentontwikkeling op Basisschool De Roos
Ontdek hoe wij uw kind extra begeleiden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Hoogwaardige Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan op Basisschool De Roos
Wat zijn de strategische doelen van Basisschool De Roos?
Hoe borgt Basisschool De Roos de onderwijskwaliteit en leerlingontwikkeling?
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij Basisschool De Roos
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Roos voor jonge kinderen?
Basisschool De Roos biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, gericht op een vliegende start. Ons specifieke aanbod omvat: Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) die de taalontwikkeling en cognitieve vaardigheden van uw kind stimuleert. Dit sluit naadloos aan op het onderwijs in de kleuterklassen. Wij zorgen voor een gestructureerde kennismaking met de schoolse vaardigheden, speelplezier en sociale interactie. Zo leggen we een solide basis voor verdere leerontwikkeling.
Met welke partners werkt Basisschool De Roos samen voor het jonge kind programma?
Om een optimale ontwikkeling en doorlopende leerlijn voor uw kind te garanderen, werkt Basisschool De Roos nauw samen met kwalitatieve partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is Partou Kinderopvang. Zij bieden deskundige kinderopvang en dragen bij aan de voor- en vroegschoolse educatie, wat essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een harmonieuze overgang van kinderopvang naar school.