De Ontdekking PC Jenaplanschool in Apeldoorn

Het team van De Ontdekking PC Jenaplanschool in Apeldoorn

Current section: team
Schopenhauerstraat 277
7323 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van De Ontdekking PC Jenaplanschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Ontdekking PC Jenaplanschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Ontdekking PC Jenaplanschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Ontdekking PC Jenaplanschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Ontdekking PC Jenaplanschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Ontdekking PC Jenaplanschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (44.4%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Ontdekking PC Jenaplanschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Ontdekking PC Jenaplanschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers en Flexibele Oplossingen bij De Ontdekking Jenaplanschool

Bij De Ontdekking PC Jenaplanschool zorgen we voor een optimale leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. PCBO Apeldoorn, onze overkoepelende stichting, beschikt over een uitgebreide pool van bekwame invallers. Deze vervangingspool wordt actief ingezet om continuïteit in het onderwijs te waarborgen. Bij onverwachte afwezigheid of gepland verlof van leerkrachten, zetten wij onze interne middelen in. Denk hierbij aan het tijdelijk verhogen van de werkdruk voor onze toegewijde leerkrachten of het flexibel aanpassen van werkdagen. In uitzonderlijke situaties waarin geen geschikte vervanger beschikbaar is, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk thuisonderwijs krijgt. Ouders worden hierover direct en transparant geïnformeerd. Mocht opvang voor deze leerlingen een uitdaging zijn, dan biedt de school ondersteuning en regelt passende opvang. Uw kind blijft altijd welkom en verzorgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Ontdekking Jenaplanschool

3

Taal, Lezen en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB-KC)
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op De Ontdekking Jenaplanschool zetten we ons in voor optimale taal-, lees- en rekenontwikkeling. Onze Intern Begeleider/Kwaliteitscoördinator (IB-KC) speelt een centrale rol in het coördineren van de leerlingenzorg en het ondersteunen van leerkrachten. De IB-KC fungeert als zorgregisseur, leercoördinator en trendanalist. Deze specialist onderhoudt nauwe banden met leerkrachten, externe instanties en de directie om een consistent hoog niveau van onderwijs te waarborgen. Daarnaast beschikken we over een gespecialiseerde taalspecialist die zich richt op het verbeteren van leesvaardigheid en taalplezier. Deze expert signaleert leesproblemen, begeleidt leerkrachten bij effectief leesonderwijs en ontwikkelt interventies. Ook een logopedist is aanwezig om leerlingen met spraak-, taal- of gehooruitdagingen te ondersteunen, wat essentieel is voor hun communicatie en participatie. Indien nodig, maken we gebruik van aanvullende expertise van PCBO Apeldoorn of externe partners, conform ons meerjarenplan, om te zorgen dat elke leerling de best mogelijke ondersteuning krijgt.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjertraining en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Kanjerspecialist

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal bij De Ontdekking Jenaplanschool. Vrijwel alle stamgroepleiders zijn getraind in de Kanjertraining, een bewezen methode voor het bevorderen van positieve sociale interacties en het versterken van weerbaarheid. Enkele leerkrachten volgen nog de Kanjertraining, wat de continue ontwikkeling binnen ons team waarborgt. Daarnaast maken we, indien nodig en binnen ons meerjarenplan, gebruik van gespecialiseerde expertise van PCBO Apeldoorn of externe partners om onze leerlingen optimaal te begeleiden in hun sociaal-emotionele groei.

0

Gedrag en Werkhouding: Begeleiding bij Leren en Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, maken wij gebruik van de expertise van PCBO Apeldoorn en externe specialisten. Dit gebeurt altijd in lijn met ons meerjarenplan en wanneer de ontwikkeling van leerlingen daarom vraagt. Denk hierbij aan het inzetten van gerichte interventies zoals de Kanjertraining of weerbaarheidstrainingen. Deze aanvullende ondersteuning zorgt ervoor dat we proactief kunnen inspelen op individuele behoeften en leerlingen helpen hun volledige potentieel te bereiken.

2

Motorische Ontwikkeling: Fysiotherapie en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

De Ontdekking Jenaplanschool besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Een logopediste is wekelijks op school aanwezig om kinderen met communicatieve uitdagingen te ondersteunen, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling. Daarnaast verzorgt een gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs de gymlessen voor de midden- en bovenbouw, wat bijdraagt aan de grove motoriek en sportiviteit. Een fysiotherapeut is eveneens wekelijks op school om leerlingen te helpen bij fijne en grove motorische vaardigheden, houding en coördinatie. Deze fysiotherapeut werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de beste resultaten te behalen. Onze aanpak is gericht op het bieden van laagdrempelige ondersteuning, zodat elke leerling zich fysiek optimaal kan ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij De Ontdekking Jenaplanschool hechten we groot belang aan de medische veiligheid en persoonlijke verzorging van onze leerlingen. Ons team beschikt over diverse BHV'ers en collega's met EHBO- en Kinder EHBO-diploma's, wat ons in staat stelt snel en adequaat te handelen bij calamiteiten. We hebben een gedetailleerd BHV-plan, de nodige medische hulpmiddelen, veiligheidsvoorzieningen en een AED. Twee keer per jaar organiseren we ontruimingsoefeningen om zowel het team als de leerlingen voor te bereiden op noodsituaties. Daarnaast integreren we persoonlijke verzorging in ons lesprogramma, waarbij we leeftijdsadequate onderwerpen behandelen. We onderhouden nauw contact met ouders voor afstemming en consultatie. Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) is een belangrijke partner. De jeugdverpleegkundige en jeugdarts van het CJG zijn regelmatig op school aanwezig voor consultatie en ondersteuning, en volgen de groei en ontwikkeling van uw kind. U kunt contact opnemen met het CJG Apeldoorn via info@cjgapeldoorn.nl of 055-357 88 75. Ook het Ouder- en Jeugdsteunpunt (via swvapeldoornpo.nl) biedt ondersteuning aan ouders en leerlingen bij vragen over passend onderwijs. Onze Brugfunctionaris, Alissa van der Venis, is een cruciaal aanspreekpunt voor ondersteuning bij niet-onderwijsgerelateerde vragen, zowel voor leerlingen, ouders als het schoolteam. Zij legt verbinding tussen thuis, school en de omgeving, en wijst de weg naar de juiste hulp en organisaties. Het kernteam, inclusief de jeugdverpleegkundige, biedt multidisciplinaire ondersteuning bij zorgen over kinderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Wereldzaal: een breed inzetbare ruimte voorzien van podium
Werkhoeken
Chromebooks

Ontdek de Extra Ondersteuning op De Ontdekking Jenaplanschool

Uw School in Apeldoorn: Een Toelichting op Ons Onderwijsaanbod

Op De Ontdekking Jenaplanschool bieden we dagelijks kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij we de unieke onderwijsbehoeften van elk kind centraal stellen. We streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Onze aanpak is erop gericht om proactief inspelen op individuele leerroutes en ondersteuningsvragen. Passend Onderwijs en Samenwerking in Apeldoorn Als onderdeel van Samenwerkingsverband SWV PO Apeldoorn werken we nauw samen om kinderen met speciale zorgvragen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Ons doel is om samen passend onderwijs vorm te geven, waarbij deskundigheid wordt gedeeld en vragen worden beantwoord. Binnen onze school is een intern begeleider (IB’er) aangesteld die een cruciale rol speelt in de coördinatie van leerlingbegeleiding. Individuele Begeleiding en Externe Expertise De IB’er coördineert alle zorg rondom leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Dit kan variëren van aanvullende toetsingen tot oudergesprekken over de voortgang. Via het samenwerkingsverband maken we ook gebruik van externe experts, zoals gedragswetenschappers, om een compleet beeld te krijgen en de juiste begeleiding te bieden. Alle stappen worden altijd in samenspraak met ouders en verzorgers genomen. Curriculum en Leerlijnen De IB’er en de stamgroepleiders delen de verantwoordelijkheid voor de inhoud en de voortgang van het lesprogramma. Zij zorgen ervoor dat leerlingen de lesstof effectief verwerken, ook als dit een aangepaste leerlijn vereist. Voor kinderen die moeite hebben met het reguliere tempo, bieden we de mogelijkheid om een eigen leerlijn te volgen, afgestemd op hun specifieke behoeften. Speciaal Onderwijs en Doorverwijzing In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een kind meer gespecialiseerde zorg nodig heeft dan wij op De Ontdekking kunnen bieden. In overleg met de stamgroepleider, de IB’er en een gedragswetenschapper kunnen ouders dan overwegen hun kind aan te melden bij een school voor speciaal (basis)onderwijs. Zitten Blijven: Een Zorgvuldige Afweging Het 'zitten blijven' wordt als een mogelijke oplossing overwogen om leerachterstanden aan te pakken, met name in de groepen 3 en 4. Voor de jongere kinderen in groep 1 en 2 spreken we eerder van een verlengde kleuterperiode, gezien de variërende instroommomenten. Zeer uitzonderlijk, bijvoorbeeld na langdurige ziekte, kan dit ook in hogere groepen plaatsvinden. Procedures en Besluitvorming bij Zitten Blijven Beslissingen over het blijven zitten worden altijd genomen in samenspraak met de stamgroepleider, de intern begeleider en de ouders/verzorgers. Indien er geen overeenstemming wordt bereikt, neemt de school een beslissing. Een kind mag gedurende de acht jaar basisonderwijs slechts één keer blijven zitten. Kinderen die blijven zitten en een speciaal onderwijsprogramma volgen, kunnen na het afronden van groep 7 de school verlaten, wat dan geldt als hun achtste jaar basisonderwijs. Nieuwkomersonderwijs: Wereldschool De Vlinder in Apeldoorn In Apeldoorn werken schoolbesturen en de gemeente samen aan een kwalitatief hoogwaardig onderwijsaanbod voor nieuwkomers van 4 tot 12 jaar, verzorgd door Wereldschool De Vlinder. Voor 4-jarigen wordt instroom in het regulier onderwijs sterk aanbevolen. Definitie Nieuwkomers en Aanmeldprocedure Nieuwkomers zijn kinderen die recent in Nederland zijn aangekomen en de Nederlandse taal nog niet beheersen. Dit omvat kinderen van asielzoekers, statushouders, arbeidsmigranten en expats. Kinderen die zich in Apeldoorn vestigen, melden zich eerst aan bij de dichtstbijzijnde school (de stamschool), die vervolgens de aanmelding bij Wereldschool De Vlinder regelt. Na een jaar aan de Wereldschool stromen de kinderen uit naar hun gekozen stamschool. Meer Informatie Wereldschool Wereldschool De Vlinder is een initiatief van de vooraanstaande schoolbesturen voor basisonderwijs in Apeldoorn, waaronder PCBO Apeldoorn. Meer details zijn te vinden op de website: www.wereldschooldevlinder.nl. Toekomstig Aanbod: Versterking Rekenonderwijs Dit schooljaar breiden we ons rekenonderwijs verder uit. Naast de reguliere lessen richten we ons op specifieke rekenonderdelen waar leerlingen extra ondersteuning bij nodig hebben. Met behulp van concreet materiaal en een digitaal programma bieden we gerichte begeleiding. Leerlingen werken hier zelfstandig aan of ontvangen ondersteuning van een leerkrachtondersteuner. Rol van de Onderwijsassistent Onze onderwijsassistent speelt een belangrijke rol door individueel of in kleine groepjes extra instructie te geven. Deze ondersteuning bereidt leerlingen voor op de klassikale lessen en helpt hen de leerstof beter te begrijpen. Leerlingbetrokkenheid bij Ondersteuningsaanbod Wij hechten grote waarde aan de mening van onze leerlingen en ouders over het ondersteuningsaanbod. Daarom hebben we hen gevraagd naar hun ervaringen en suggesties. Hun feedback helpt ons om ons aanbod continu te verbeteren en beter af te stemmen op de behoeften binnen onze schoolgemeenschap. Wat helpt mij om goed te leren? Leerlingen geven aan dat rust in de klas essentieel is voor concentratie en het goed volgen van de uitleg. Beweging tussendoor en een effectieve groepsindeling dragen ook bij aan een optimale leeromgeving. Lesstof die aansluit bij hun niveau en de mogelijkheid om samen te werken, bevorderen het leerproces. Wat vind ik belangrijk om me fijn te voelen? Een gevoel van acceptatie, veel vrienden en inclusieve pauzes zijn cruciaal voor het welzijn van leerlingen. Rustig kunnen luisteren naar de uitleg zonder onderbrekingen is ook een belangrijke factor voor een prettige schoolervaring. Wat doet de school al goed? Leerlingen waarderen de kleinschaligheid van De Ontdekking, de herkenbaarheid binnen de school en het leuke schoolplein. De aanwezigheid van voldoende en deskundige leerkrachten die helder kunnen uitleggen, wordt ook als een sterk punt ervaren. Wat kan de school nog beter doen? Leerlingen wensen meer uitdaging in de lessen, zoals afwisselendere of moeilijkere lesstof. Een rustplek of stilteplek wordt gemist, evenals meer Kanjertraining om de sociale omgang te verbeteren. Als ik het voor het zeggen had… Leerlingen zouden een stilteplek creëren, meer uitdagende lessen aanbieden en een samenspeelbankje plaatsen. Extra huiswerkhulp en een ‘praatjuf’ voor emotionele ondersteuning zouden ook wenselijk zijn. Welke hulp zou ik fijn vinden? Samenwerken met klasgenoten en extra uitleg van leerkrachten of medeleerlingen worden als zeer helpend ervaren bij het begrijpen van lastige stof. Wat zou ik veranderen aan de school? Verbeteringen aan het voetbalveld, de toevoeging van een glijbaan aan het speeltoestel, een moestuinrooster en beter onderhoud van het schoolplein worden door leerlingen genoemd als gewenste aanpassingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Streven naar Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan

Welke Visie en Doelen Vormen Ons Schoolplan?

Op De Ontdekking PC Jenaplanschool werken we met een dynamisch schoolplan om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Dit plan garandeert dat ons onderwijs aansluit bij de verwachtingen van leerlingen, ouders en ons team. Kwaliteitszorg is de kern van onze aanpak, waarbij we systematisch de voortgang richting onze gestelde doelen monitoren. Vanuit het strategisch beleidsplan van PCBO Apeldoorn formuleren wij, als school, concrete doelstellingen voor de komende vier jaar, vastgelegd in ons schoolplan. Elk schooljaar werken we met een gedetailleerd jaarplan, waarin de specifieke doelen voor dat jaar worden uitgewerkt. De expertise van onze leerkrachten is hierbij cruciaal; zij zorgen voor een optimale inzet van lesmaterialen en methodieken. Jaarlijks vinden er studiedagen plaats voor gezamenlijke professionele ontwikkeling en reflectie op onze jaarplan-doelen en actiepunten. Bovendien stimuleren we individuele bijscholing voor ons team. Dit schooljaar focussen we specifiek op: * **Burgerschapsvorming:** Ontwikkeling en implementatie van ons burgerschapsplan. * **Leren Leren:** Optimaliseren van instructie en verwerking, met extra aandacht voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben door middel van weektaken en eigenaarschap. * **Rekenen:** Verdieping van de didactiek, focus op automatiseren en het opstellen van een kwaliteitskaart. * **Taalonderwijs:** Effectieve uitvoering van ons taalbeleidsplan voor schriftelijk taalonderwijs. * **Jonge Kind:** Versterking van woordenschatonderwijs, NT2-ondersteuning, thematisch werken en borging van deze aanpak. * **Wetenschap en Techniek:** Evaluatie middels een vragenlijst en een soepele overgang binnen onze TEAMS. * **Teamgerichte Organisatie:** Verdere ontwikkeling van onze samenwerkingsstructuren.

Hoe Realiseren en Evalueren Wij Onze Onderwijsdoelen?

Ons jaarplan bevat duidelijke doelstellingen die we aan het einde van elk schooljaar evalueren. De inzichten uit voorgaande evaluaties vormen de basis voor nieuwe actiepunten en de planning van onze activiteiten. De directie, intern begeleiders en specialisten bezoeken regelmatig de klassen om de voortgang op de jaarplan-onderwerpen te observeren. Een tussenbalans van het jaarplan wordt opgemaakt tijdens de studiedag in februari, gevolgd door een algehele evaluatie en de opstelling van een nieuw jaarplan tijdens de studiedag in juni. Dit jaar werken we tevens aan een nieuw schoolplan dat onze ambities voor de komende vier jaar uiteenzet. Regelmatig bespreken we als team kritische vragen zoals: * Zijn de gekozen leermiddelen passend? * Wordt de juiste instructie gehanteerd? * Is de groepsindeling effectief? * Welke uitdagingen zijn we tegengekomen? * Voldoen de gebruikte methodes nog aan onze eisen? Om onze kwaliteit continu te meten, maken we gebruik van het instrument 'Werken met kwaliteitskaarten' (WMK). De uitkomsten van deze evaluaties leiden tot gewenste veranderingen en identificeren benodigde bijscholing. Zo waarborgen en verbeteren we continu de kwaliteit van ons onderwijs. De leerlingresultaten worden tweemaal per jaar geanalyseerd in trendanalysegesprekken, waarbij we toetsen of deze voldoen aan onze normen. Op De Ontdekking staat het individuele kind centraal, beginnend bij de stamgroepleider die de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling nauwlettend volgt. Voor kleuters gebruiken we de leerlijnen in Parnassys. Groepen 3 tot en met 8 maken gebruik van methodegebonden toetsen en de toetsen van IEP, waarvan de resultaten worden vastgelegd in Parnassys. Bij zorgen over een kind wordt direct contact opgenomen met intern begeleiders en ouders, en indien nodig een individueel begeleidingsplan opgesteld en geëvalueerd. Bij onvoldoende resultaten zoeken we externe expertise. Na de trendanalyses identificeren intern begeleiders leerlingen en groepen die extra ondersteuning nodig hebben. Hiervoor hebben we formatieruimte gecreëerd, waarbij onderwijsassistenten of leerkrachtondersteuners direct met leerlingen of kleine groepjes aan de slag gaan.

Peuteropvang en VVE bij De Ontdekking: Een Vliegende Start

Toelichting van de school

Ontdek de wereld bij onze peuteropvang, een integraal onderdeel van ons kindcentrum. Hier beleven peuters volop plezier tijdens het spelen en ontdekken in onze inspirerende groepsruimte. Het houten speelhuis is een ware publieksfavoriet! Wij bieden een rijk programma voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Van gezellige voorleessessies, creatieve knutsels en muzikale activiteiten tot actieve spellen in ons speellokaal en smakelijke uitstapjes naar de bakker. Buiten wacht een avontuurlijke jungle met een stoere jeep, een uitnodigende zandbak en uitdagende boomstammen. Partou De Ontdekking verzorgt VVE voor kinderen van 2 tot 4 jaar, ondersteund door een doordacht pedagogisch werkplan en het bewezen succesvolle programma 'Startblokken'. Elke dag biedt een fijne balans tussen leerzame activiteiten en welverdiende rustmomenten. Bij goed weer spelen we dagelijks buiten; onze gekwalificeerde pedagogisch medewerkers stimuleren sociale vaardigheden en zelfvertrouwen door middel van spel. Onze peuterspeelgroep werkt nauw samen met de kleuterklassen, wat zorgt voor een soepele overgang naar groep 1 van onze basisschool. Kinderen raken vertrouwd met de schoolomgeving, de route en de sfeer, wat de stap naar het basisonderwijs heel natuurlijk maakt. Meer informatie over onze peuteropvang, inclusief het informatiepakket, de algemene voorwaarden, kosten en huisregels, vindt u op de website van Partou (www.partou.nl) of vraag ernaar op school. Aanmeldformulieren zijn ook daar beschikbaar. Openingstijden: Maandag, woensdag en vrijdag: 08:15 - 12:15 uur Donderdag: 12:15 - 15:15 uur

Veelgestelde vragen

Biedt De Ontdekking Jenaplanschool extra programma's voor peuters en jonge kinderen?

Absoluut! De Ontdekking Jenaplanschool biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, waaronder een stimulerende peuteropvang en een VVE-programma om kinderen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Absoluut! De Ontdekking Jenaplanschool biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, waaronder een stimulerende peuteropvang en een VVE-programma om kinderen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Peuteropvang De Ontdekking
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke externe partners werkt De Ontdekking samen voor kinderopvang en VVE?

De Ontdekking Jenaplanschool werkt nauw samen met Partou kinderopvang om een hoogwaardige en veilige omgeving te bieden voor onze jongste leerlingen.

De Ontdekking Jenaplanschool werkt nauw samen met Partou kinderopvang om een hoogwaardige en veilige omgeving te bieden voor onze jongste leerlingen.

Team | De Ontdekking PC Jenaplanschool in Apeldoorn | [2025] Schoolregister