
De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong in Amsterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong
Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong?
Het schooladviesprofile draait om praktische richtingen: 44% praktijkonderwijs en 44% vmbo-b – samen 88% van de adviezen. Dit ligt hoger dan bij vergelijkbare scholen (40.6% praktijkonderwijs en 27.7% vmbo-b). Slechts 4% van de leerlingen krijgt een vso-advies, wat lager is dan het regionale gemiddelde (9.1%). De school lijkt hiermee een bewuste focus te hebben op doorstroom naar praktisch gerichte vervolgtrajecten.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Driesprong Amsterdam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage leerlingen dat onder advies presteert: slechts 7.1% tegen 11.8% landelijk. Maar liefst 28.6% van de leerlingen stroomt door boven het geadviseerde niveau – een positief signaal dat de adviezen ruimte laten voor groei. Dit sluit aan bij de specifieke ondersteuningsbehoeften in het speciaal onderwijs, waar ontwikkelingstrajecten vaak minder lineair verlopen.