School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong

De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong in Amsterdam

Current section: resultaten
Sloterweg 1192
1066 CV Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong?

Het schooladviesprofile draait om praktische richtingen: 44% praktijkonderwijs en 44% vmbo-b – samen 88% van de adviezen. Dit ligt hoger dan bij vergelijkbare scholen (40.6% praktijkonderwijs en 27.7% vmbo-b). Slechts 4% van de leerlingen krijgt een vso-advies, wat lager is dan het regionale gemiddelde (9.1%). De school lijkt hiermee een bewuste focus te hebben op doorstroom naar praktisch gerichte vervolgtrajecten.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe Driesprong AmsterdamGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Driesprong in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is het lage percentage leerlingen dat onder advies presteert: slechts 7.1% tegen 11.8% landelijk. Maar liefst 28.6% van de leerlingen stroomt door boven het geadviseerde niveau – een positief signaal dat de adviezen ruimte laten voor groei. Dit sluit aan bij de specifieke ondersteuningsbehoeften in het speciaal onderwijs, waar ontwikkelingstrajecten vaak minder lineair verlopen.