Professor H. Burgerschool

De resultaten van Professor H. Burgerschool in Amsterdam

Current section: resultaten
Jan Sluijtersstraat 5
1062 CJ Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Professor H. Burgerschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Professor H. Burgerschool

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past Professor H. Burgerschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Professor H. Burgerschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Professor H. Burgerschool?

55% van de leerlingen ontvangt een praktijkonderwijs- of VMBO-basisadvies (regio: 48%), passend bij het speciaal onderwijsprofiel. Toch ontvangt 15% een havo- of havo/vwo-advies, wat de diversiteit in ontwikkelingsmogelijkheden benadrukt. Dit is lager dan het Amsterdamse gemiddelde (22%), maar toont wel doorstroompotentieel voor leerlingen met communicatieve uitdagingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Zitten de oud-leerlingen van Professor H. Burgerschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

67% van de leerlingen presteert op of boven het schooladvies in het VO (2023-2024), tegen 58% landelijk voor cluster 2-scholen. Het lage percentage onderadvisering (3.2% vs. 8.1% regio) reflecteert zorgvuldige advisering door het ondersteuningsteam, zoals beschreven in het schoolplan 2022-2026.

Sociale ontwikkeling

Goed kunnen leren en werken kan alleen in een sociaal en fysiek veilige omgeving. Dit uit zich in de manier waarop wij met elkaar omgaan in en om de school. En in de toestand van het gebouw, het schoolplein en de omgeving van de school. Naast de feitelijke onveiligheid en incidenten speelt ook de beleving van veiligheid een rol: leerlingen en medewerkers moeten zich in en om school veilig kunnen voelen, de zogenoemde sociale veiligheid. Pesten en fysiek geweld zijn factoren die een school in sociaal opzicht onveilig maken. Daarbij is het van belang om voor ogen te hebben dat bijvoorbeeld pesten ook via ‘social media’ plaatsvindt. Binnen ons veiligheidsbeleid maken wij een onderscheid tussen sociale en fysieke veiligheid. Veel van het veiligheidsbeleid is voor alle scholen binnen VierTaal hetzelfde. Daarnaast hebben we specifiek voor onze school een aantal maatregelen ontwikkeld. LEES MINDER

Sociaal/fysiek veilig

Gedragsregels

Humaniteit