PI-school Professor Waterink West in Amsterdam

Het team van PI-school Professor Waterink West in Amsterdam

Current section: team
Jan De Louterstraat 21
1063 Amsterdam

Zie hier hoe het team van PI-school Professor Waterink West is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PI-school Professor Waterink West. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PI-school Professor Waterink West bij jullie?

Ontdek hoe goed PI-school Professor Waterink West bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PI-school Professor Waterink West zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.4%)
Man (11.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84%)
Man (16%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PI-school Professor Waterink West. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (23.6%)
45-55 jaar (15.3%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (4.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (24.1%)
35-45 jaar (27.6%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PI-school Professor Waterink West werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (33.3%)
Direct ondersteunend personeel (62.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PI-school Professor Waterink West gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Onderwijs bij PI-school Professor Waterink West

Bij PI-school Professor Waterink West zorgen we ervoor dat de lessen altijd doorgaan, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze prioriteit is een ononderbroken leerervaring voor uw kind. Daarom hebben we een robuust systeem voor leerkrachtvervanging. In geval van ziekte of andere verhinderingen van de vaste leerkracht, wordt er direct opvang geregeld. Dit kan betekenen dat een bekwame collega-leerkracht of een ervaren onderwijsassistent de les tijdelijk overneemt. In zeldzame noodsituaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, informeren we u proactief. We vragen u dan vriendelijk om uw kind die dag thuis op te vangen, zodat we de kwaliteit van het onderwijs kunnen waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Deskundige Ondersteuning op PI-school Professor Waterink West: Specialisten voor Elke Uitdaging

4

Taal- en Rekenzorg: Versterking van Fundamentele Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Logopedist voor Taalontwikkeling
Intern Begeleider voor Leerplannen
Fysiotherapeut voor Fijne Motoriek
Schoolpsychologen voor Cognitieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op PI-school Professor Waterink West zetten we ons maximaal in voor de taal- en rekenvaardigheden van elke leerling. Onze intern begeleiders en schoolpsychologen monitoren continu het lesaanbod en ontwikkelen strategieën om deze kernvakken te versterken. Een externe logopediste ondersteunt ons team met waardevolle coaching, zodat leerkrachten een stimulerende en aangepaste taalrijkdom kunnen bieden in de klas. We hanteren een strikt dyslexieprotocol, dat leerkrachten praktische handvatten biedt en de te volgen stappen bij een vermoeden van dyslexie uiteenzet. Dit protocol wordt in nauwe samenwerking met ouders uitgevoerd, en is opvraagbaar bij de directie. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals hoogbegaafde kinderen, bieden we verrijkend materiaal. Meer details hierover kunt u aanvragen bij onze schoolpsychologen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Sociaal Gedrag
Pedagogisch Educatief Professional voor Welbevinden
Intern Begeleider voor Individuele Plannen
Muziektherapeut voor Emotionele Expressie
Schoolpsychologen voor Psychosociale Ondersteuning

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op onze school. Schoolpsychologen, orthopedagogisch medewerkers en onze intern begeleider werken harmonieus samen om een veilige en stimulerende omgeving te creëren. Indien nodig ontwikkelen zij, in overleg met de leerkracht, individuele handelingsplannen die aansluiten bij de behoeften van elk kind. Door middel van gerichte observaties krijgen we dieper inzicht in gedragspatronen, wat ons helpt om kinderen effectief te ondersteunen. Onze orthopedagogisch medewerkers zijn gespecialiseerd in het aanleren van essentiële sociale vaardigheden. Zij helpen kinderen bij het ontwikkelen van zelfsturing, emotieregulatie en positieve interacties met leeftijdsgenoten en volwassenen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren en Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Gedragsverandering
Pedagogisch Educatief Professional voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Educatieve Strategieën
Fysiotherapeut voor Motorische Ondersteuning
Schoolpsychologen voor Cognitieve Stimulatie

Toelichting van de school:

PI-school Professor Waterink West biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze schoolpsychologen, orthopedagogisch medewerkers en intern begeleider werken nauw samen om leerlingen te helpen excelleren. Zij ontwikkelen samen met de leerkracht op maat gemaakte handelingsplannen die gericht zijn op het verbeteren van de concentratie en taakgerichtheid in de klas. De orthopedagogisch medewerkers bieden praktische begeleiding bij het aanleren van basisvaardigheden. Deze vaardigheden zijn cruciaal voor succesvol klassikaal werk en stellen leerlingen in staat hun volledige cognitieve potentieel te benutten en te floreren.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsstimulatie
Logopedist voor Spraak- en Mondmotoriek
Gymleerkracht voor Sport en Spel
Muziektherapeut voor Ritmische Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door middel van een gevarieerd aanbod. Een toegewijde vakleerkracht bewegingsonderwijs geeft uitdagende lessen die de fysieke vaardigheden stimuleren. Daarnaast onderhouden we sterke samenwerkingsverbanden met externe specialisten. Zo is er een nauwe band met een gerenommeerde fysiotherapiepraktijk en een praktijk gespecialiseerd in kinderoefentherapie, wat zorgt voor een brede expertise op dit gebied.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid en Welzijn Begeleid

Beschikbare specialisten:

Schoolarts (via GGD) voor Preventieve Gezondheidszorg

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Daarom werken we samen met de schoolarts van de GGD. Deze arts biedt preventieve gezondheidszorg en kan adviseren bij specifieke medische of verzorgingsvraagstukken.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Extra Ondersteuning op Maat: Het Aanbod van PI-school Professor Waterink West

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsprofiel

Bij PI-school Professor Waterink West zetten we ons in voor optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel (SOP) is volledig geïntegreerd in onze schoolgids, zodat u een compleet beeld krijgt van ons zorgvuldig samengestelde aanbod. Wij investeren continu in de professionalisering van ons team, met een focus op traumasensitief onderwijs. Dit betekent dat we dieper ingaan op het gedrag en de emoties van kinderen om hen te begeleiden naar positieve gedragsveranderingen. Deze aanpak sluit naadloos aan bij Positive Behavior Support, waarbij we gewenst gedrag consequent bekrachtigen om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Daarnaast verkennen we actief mogelijkheden om ons didactisch aanbod te versterken, met speciale aandacht voor vroege geletterdheid en gecijferdheid. Onderzoek naar een verdiept gebruik van het observatie- en mentoringsysteem (OVM) staat ook op de agenda. Het SJSO-programma wordt voortgezet, waarbij we kinderen en gezinnen individuele ondersteuning bieden om het welzijn en de schoolprestaties van het kind te verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Pedagogisch Schoolplan: Een Diepgaande Blik

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan op PI-school Professor Waterink West?

PI-school Professor Waterink West streeft naar continue verbetering van de onderwijskwaliteit. We stellen ons de vraag: wat beloven wij aan onze leerlingen en hun ouders, en hoe realiseren we deze beloftes? We meten onze prestaties systematisch en vergelijken deze met onze ambities. Dit doen we door de tevredenheid van ouders, leerlingen en ons team te peilen met behulp van het kwaliteitsinstrument 'Werken met Kwaliteit' (WMK). De resultaten van deze enquêtes vormen de basis voor onze jaarlijkse doelstellingen en zorgen ervoor dat we beproefde methoden borgen en verbeterpunten aanpakken. Ons Kwaliteitshandboek, verkrijgbaar bij de directie, beschrijft deze cyclus gedetailleerd. Daarnaast volgen we de ontwikkeling van elk kind via het Ontwikkelingsvolgmodel (OVM). Dit model brengt de vooruitgang op gebieden zoals taal, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling driejaarlijks in kaart. Voor de komende periode focussen we op PBS-certificering, verdere ontwikkeling van het ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) en het implementeren van traumasensitief lesgeven. Verbetering van taalvaardigheid, inclusief communicatieve redzaamheid, en rekenvaardigheden blijven onze prioriteit. In samenwerking met PI-school Professor Waterink Zuid versterken we ons burgerschapsonderwijs. We besteden aandacht aan culturele diversiteit en de rol van de burger in de maatschappij, geïntegreerd in onze lesmethoden zoals PBS en PAD en in onze dagelijkse omgang met de kinderen.

Hoe realiseert PI-school Professor Waterink West haar onderwijsdoelen?

Onze onderwijsdoelen bereiken we door een doordachte en gestructureerde aanpak, die we regelmatig evalueren tijdens teambijeenkomsten. Jaarlijks meten we onze kwaliteit, ondersteund door gerichte observaties en functioneringsgesprekken. Het schooljaar 2024-2025 staat in het teken van verdere professionalisering. We richten ons op de spraak- en taalontwikkeling, verbreden onze kennis met LOGO 3000, integreren muziek in de klas, en verstevigen de basis op het gebied van ontluikende geletterdheid en gecijferdheid. Ook de communicatie met ouders en de kennis over autisme krijgen extra aandacht, evenals mediawijsheid voor jonge kinderen. Tijdens dit schooljaar hebben we tevredenheidsonderzoeken uitgevoerd bij zowel ouders als leerkrachten om onze dienstverlening te optimaliseren. U kunt ons actuele schoolplan en jaarplan vinden op onze website: https://piwaterinkwest.nl/organisatie/#organisatie

Speciaal Jonge Kind Programma op PI-school Professor Waterink West

Toelichting van de school

PI-school Professor Waterink West in Amsterdam biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Ons onderwijs is gericht op de ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor spelend leren en sociale vaardigheden. Wij geloven in een sterke basis leggen voor de toekomst van uw kind. Onze toegewijde leerkrachten zorgen voor een veilige en inspirerende leeromgeving waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd. Ontdek hoe ons programma uw kind kan helpen groeien. Wij nodigen u van harte uit om onze school te bezoeken en zelf de unieke sfeer te ervaren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op PI-school Professor Waterink West?

Op PI-school Professor Waterink West bieden we speciaal aanvullend onderwijs en ondersteuning voor onze jongste leerlingen. Dit programma is ontworpen om de vroege ontwikkeling te stimuleren en een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen. We focussen op spelenderwijs leren en het ontwikkelen van essentiële sociale en cognitieve vaardigheden. Ons team van ervaren onderwijzers staat klaar om elk kind de aandacht te geven die het verdient.

Op PI-school Professor Waterink West bieden we speciaal aanvullend onderwijs en ondersteuning voor onze jongste leerlingen. Dit programma is ontworpen om de vroege ontwikkeling te stimuleren en een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen. We focussen op spelenderwijs leren en het ontwikkelen van essentiële sociale en cognitieve vaardigheden. Ons team van ervaren onderwijzers staat klaar om elk kind de aandacht te geven die het verdient.

Gespecialiseerde jeugdhulp via MOC 't Kabouterhuis en Levvel (SJSO)

Met welke partnerschappen werkt PI-school Professor Waterink West samen voor het jonge kind programma?

PI-school Professor Waterink West werkt nauw samen met specialistische jeugdhulpverleners zoals MOC 't Kabouterhuis en Levvel (SJSO). Deze samenwerkingen zijn cruciaal om een breed scala aan ondersteuning te bieden, specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen en hun gezinnen. Door deze partnerschappen kunnen wij een compleet pakket aan zorg en educatie garanderen.
Team | PI-school Professor Waterink West in Amsterdam | [2025] Schoolregister