PI-school Professor Waterink West
Jan De Louterstraat 21
1063 KX Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
38.39
Spreiding
4.51

De schoolweging van Immanuelschool Amsterdam is 38,39 , met een spreiding van 4,51 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 21% havo/vwo en 18% vwo-advies (vs. 14% en 15% regio). Praktijkonderwijs blijft met 6% wel iets boven het regionale gemiddelde van 4%. Deze verdeling past bij een leerlingenpopulatie met significante verschillen in uitgangspositie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsImmanuelschool AmsterdamGemeente AmsterdamNederland
LIB175.51174.31175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 7% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 12%), terwijl 28% boven het advies scoort. Dit illustreert de zorgvuldige advisering, mogelijk mede door het ‘maatwerkportfolio’ dat de school sinds 2022 hanteert voor doorstroommonitoring.

Sociale ontwikkeling

Competentiegericht Werken (CGW) is onze basismethodiek. Dit houdt in dat we zoveel mogelijk aansluiten bij de eigen kracht en mogelijkheden van elk kind. Zo kan elk kind optimaal tot leren komen. We streven naar een klimaat waarin ieder kind zich veilig voelt en geaccepteerd wordt. Omdat de klassen klein zijn kunnen we ons richten op de verschillende onderwijsbehoeften van de kinderen, die allemaal hun eigen hulpvraag hebben. We bieden rust, structuur en regelmaat door: positieve verwachtingen uit te spreken het goede voorbeeld te geven gedrag bespreekbaar te maken duidelijk aan te leren welk gedrag we willen zien ruimte te geven aan de eigen ontwikkeling van het kind samenwerken en delen met andere kinderen te stimuleren verantwoordelijkheid te geven daar waar dat kan LEES MINDER

respectvol - veilig

ontwikkeling

verantwoordelijkheid