PI-school Professor Waterink Noord in Amsterdam

De resultaten van PI-school Professor Waterink Noord in Amsterdam

Current section: resultaten
Kopjachtplein 19
1034 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van PI-school Professor Waterink Noord, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past PI-school Professor Waterink Noord bij jullie?

Ontdek hoe goed PI-school Professor Waterink Noord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van PI-school Professor Waterink Noord?

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale en Emotionele Ontwikkeling op PI-school Professor Waterink Noord

Op PI-school Professor Waterink Noord in Amsterdam focussen we op Competentiegericht Werken (CGW), waarbij we de unieke talenten en mogelijkheden van elk kind centraal stellen. Ons doel is een veilige en accepterende leeromgeving te creëren waar elk kind zich gewaardeerd voelt. De kleine klassen stellen ons in staat om intensieve aandacht te geven aan de individuele onderwijsbehoeften en leerdoelen van onze leerlingen. Wij bieden een gestructureerde en voorspelbare schoolomgeving die kinderen houvast geeft en hen helpt bij hun emotionele ontwikkeling. Door positieve bekrachtiging, duidelijke verwachtingen en het aanleren van sociale vaardigheden, ondersteunen we kinderen bij het begrijpen en reguleren van hun emoties. Onze aanpak is gericht op het versterken van zelfvertrouwen en het stimuleren van samenwerking. We bieden leerlingen kansen om invloed uit te oefenen op hun eigen leerproces, waarbij we aansluiten bij hun persoonlijke interesses en sterke punten. Rust, structuur en regelmaat zijn de pijlers van ons pedagogisch klimaat. Dit realiseren we door het uitspreken van positieve verwachtingen, het tonen van goed voorbeeldgedrag, en het gezamenlijk bespreken van gewenst gedrag. We moedigen kinderen aan om verantwoordelijkheid te nemen en stimuleren samenwerking en delen. Onze pedagogische aanpak, gebaseerd op Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS), is ontworpen om gedragsproblemen te voorkomen en te beperken. Dit doen we door positief geformuleerde routines en door het actief inoefenen van gewenst gedrag. Pictogrammen zorgen voor herkenbaarheid en structuur in de dagelijkse gang van zaken. We dagen leerlingen uit om in kleine, haalbare stappen vooruitgang te boeken en zorgen voor veel positieve bekrachtiging. Extra ondersteuning en nauw toezicht helpen escalatie van gedrag te voorkomen. Leerkrachten creëren voorspelbaarheid door consequent te zijn in hun communicatie en handelen, en bieden veel positieve feedback. Beloningssystemen worden ingezet om gewenste vaardigheden aan te leren. Gouden Weken: Een Sterke Start voor Elk Schooljaar Elk schooljaar beginnen we op PI-school Professor Waterink Noord met de Gouden Weken, een periode van zes tot acht weken die gericht is op het opbouwen van een veilige en positieve groepsdynamiek. Deze periode is essentieel om leerlingen elkaar en de leerkracht beter te leren kennen. Samen stellen we groepsregels op, bouwen we aan vertrouwen en respect, en leggen we de basis voor een prettig en productief schooljaar, met speciale aandacht voor het voorkomen van pestgedrag en het bevorderen van samenwerking. De Gouden Weken omvatten diverse kennismakingsactiviteiten, energizers en groepsopdrachten. Leerkrachten focussen op duidelijke communicatie en positieve groepsvorming, terwijl leerlingen actief betrokken worden bij het maken van afspraken en het oplossen van conflicten. Een succesvolle start in de Gouden Weken garandeert een rustige, gestructureerde en veilige omgeving waarin elk kind optimaal kan leren.

Respect en Veiligheid bevorderen

Kinderen verantwoordelijkheid geven

Individuele ontwikkeling stimuleren

Inspectierapport PI-school Professor Waterink Noord: Kwaliteit van Onderwijs Onder de Loep

PI-school Professor Waterink Noord, gevestigd aan Kopjachtplein 19 in Amsterdam Noord, is een levendige basisschool met 86 leerlingen. Wij bieden openbaar primair onderwijs, waarbij we streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind. De onderwijsinspectie beoordeelt regelmatig de kwaliteit van basisscholen in Nederland. Dit rapport geeft inzicht in de bevindingen van de inspectie met betrekking tot PI-school Professor Waterink Noord. Ontdek hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, leerresultaten en pedagogisch klimaat. We nodigen u uit om het volledige inspectierapport te bekijken. Hierin vindt u gedetailleerde informatie over de sterke punten en ontwikkelpunten van onze school, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken voor het onderwijs van uw kind.

Resultaten | PI-school Professor Waterink Noord in Amsterdam | [2025] Schoolregister