Basisschool Oecumenische basisschool Pro Rege in Amsterdam

Het team van Oecumenische basisschool Pro Rege in Amsterdam

Current section: team
Hemsterhuisstraat 87 A
1065 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Oecumenische basisschool Pro Rege is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische basisschool Pro Rege. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oecumenische basisschool Pro Rege bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische basisschool Pro Rege bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Oecumenische basisschool Pro Rege zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.6%)
Man (23.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische basisschool Pro Rege. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (2.1%)
25-35 jaar (17%)
35-45 jaar (36.2%)
45-55 jaar (23.4%)
55-65 jaar (19.1%)
&ge;65 jaar (2.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Oecumenische basisschool Pro Rege werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (20.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische basisschool Pro Rege gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Pro Rege: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Oecumenische Basisschool Pro Rege streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten wij alles op alles om voor een passende vervanging te zorgen. Dit kan betekenen dat er tijdelijk een andere vertrouwde leerkracht voor de klas staat, wat een soepele overgang garandeert. Soms worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen, zodat de lesinhoud en de dagelijkse routine zoveel mogelijk behouden blijven. In uitzonderlijke situaties, waar geen andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk naar huis moet. Wij informeren u hierover direct en transparant.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Dynamische schooldag/ Bewegend leren:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam voor Uw Kind op Pro Rege

4

Excellente Taal- en Rekenondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedreven Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Specialist Jonge Talenten en Hoogbegaafdheid
Vakkundige Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Pro Rege zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze specialisten bieden gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Wij geloven in een proactieve aanpak om leerachterstanden te voorkomen en talenten te stimuleren. Elk kind krijgt de kans om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Ons team werkt nauw samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waar iedereen kan groeien.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Ondersteunende Orthopedagoog
Talentencoach voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Praktische Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal bij Pro Rege. Ons team biedt begeleiding bij het omgaan met emoties en sociale interacties. Wij creëren een omgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Dit draagt bij aan zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld. Onze specialisten werken samen met leerkrachten en ouders om elk kind te helpen floreren, zowel op school als daarbuiten.

4

Gedragsmanagement en Effectieve Taalaanpak

Beschikbare specialisten:

Analytische Intern Begeleider
Oog voor Detail Orthopedagoog
Stimulerende Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Oplossingsgerichte Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Pro Rege biedt gespecialiseerde hulp voor gedragsuitdagingen en een effectieve aanpak voor taalontwikkeling. Wij helpen kinderen om succesvoller om te gaan met schoolse taken en sociale situaties. Onze aanpak is gericht op het aanleren van positieve gedragingen en het versterken van communicatieve vaardigheden. Dit bevordert een prettige klassfeer. Wij werken met bewezen methoden die kinderen ondersteunen in hun groei naar zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Deskundige Motorisch Remedial Teacher (MRT)

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek, biedt Pro Rege gespecialiseerde begeleiding. Onze MRT helpt bij het ontwikkelen van fijne en grove motorische vaardigheden. Een goede motorische ontwikkeling is essentieel voor schoolsucces, van schrijven tot sporten. Wij bieden praktische oefeningen en advies. Ons doel is om elk kind te helpen zijn of haar fysieke potentieel te bereiken en met plezier deel te nemen aan alle schoolactiviteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Pro Rege geen specifieke medische professionals in vaste dienst heeft voor deze taken, werken we nauw samen met externe zorgverleners indien nodig. We zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving voor alle leerlingen. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn belangrijk. We staan klaar om te assisteren waar mogelijk en verwijzen door naar gespecialiseerde hulp. Onze school streeft ernaar om een veilige plek te bieden waar alle kinderen zich comfortabel en verzorgd voelen.

0

Gedrag, Werkhouding en Pedagogische Aanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Pro Rege richt zich op het bevorderen van een positieve werkhouding en sociaal wenselijk gedrag bij alle leerlingen. We bieden ondersteuning aan kinderen die extra begeleiding nodig hebben op dit vlak. Onze aanpak is gericht op het creëren van een gestructureerde en voorspelbare leeromgeving. Dit helpt kinderen om zich beter te concentreren en taken succesvol af te ronden. Wij geloven in de kracht van positieve bekrachtiging en heldere verwachtingen om kinderen te helpen hun potentieel te realiseren.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Computerlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Pro Rege

Ons Streven naar Passend Onderwijs

Zorgplicht voor Passend Onderwijs Op Oecumenische basisschool Pro Rege nemen we onze zorgplicht serieus. Dit betekent dat we ons inzetten om voor elke leerling, van aanmelding tot en met het schooljaar, een passende onderwijsplek te garanderen. We onderzoeken eerst wat we binnen onze eigen schoolomgeving kunnen bieden, eventueel aangevuld met extra middelen. Ouders zijn hierbij onze belangrijkste partners. We gaan met u in gesprek om de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind te begrijpen en de meest effectieve ondersteuning te bepalen. Meer details over passend onderwijs en onze zorgplicht vindt u via deze link. Wat Betekent Passend Onderwijs Concreet? Passend onderwijs houdt in dat Pro Rege de benodigde hulp en begeleiding levert die uw kind nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. Mocht uw kind meer ondersteuning vereisen dan onze school kan bieden, dan zoeken we samen met u naar een geschikte alternatieve onderwijsplek. Het initiatief hiervoor ligt altijd bij de school. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd de expertise die intern aanwezig is, zoals gespecialiseerde leerkrachten voor rekenen en dyslectie. Indien nodig, schakelen we externe deskundigen in, zoals gedragsdeskundigen, logopedisten of psychologen. Factoren als klasgrootte en fysieke toegankelijkheid spelen ook een rol in de geboden ondersteuning. Samenwerking met Samenwerkingsverband Amsterdam Diemen Als het onverhoopt niet lukt om passend onderwijs binnen Pro Rege te realiseren, doen we een beroep op het Samenwerkingsverband Amsterdam Diemen (SWV). Zij adviseren en ondersteunen ons bij het vinden van de juiste onderwijsplek, zoals speciaal basisonderwijs (SBO) of speciaal onderwijs (SO). Voor kinderen met specifieke taalontwikkelingsstoornissen kan Kentalis een beoordeling uitvoeren voor een passende school. Het SWV Amsterdam Diemen, een samenwerkingsverband van alle Amsterdamse en Diemerse schoolbesturen, ondersteunt ons bij de uitvoering van passend onderwijs. Meer informatie vindt u op www.swvamsterdamdiemen.nl. U kunt hen bereiken via: Samenwerkingsverband primair onderwijs Amsterdam Diemen Bijlmerdreef 1289-2 1103 TV Amsterdam T: 020 7237100 E: secretariaat@swvamsterdamdiemen.nl Jeugdhulp en Gemeente Amsterdam: Een Sterke Connectie Wij hechten veel waarde aan een goede samenwerking met jeugdhulpinstanties. Daarom werken we nauw samen met de Ouder- en Kindteams van de gemeente Amsterdam. Heeft u vragen of zorgen over uw kind, neem dan contact op met onze schoolcontactpersoon: Fatima Jellouli via f.jellouli@oktamsterdam.nl. Medezeggenschap en Passend Onderwijs Diverse medezeggenschapsorganen zijn betrokken bij passend onderwijs. De Medezeggenschapsraad (MR) van onze school, bestaande uit ouders en leerkrachten, adviseert over ons schoolondersteuningsprofiel. De Ondersteuningsplanraad van het SWV Amsterdam Diemen, met vijf ouders en vijf personeelsleden, heeft instemmingsrecht op het ondersteuningsplan. De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) van de schoolbesturen vertegenwoordigt de scholen op een hoger niveau. Hoewel de GMR formeel geen directe rol speelt bij passend onderwijs, is haar inbreng cruciaal. Zij heeft inzicht in de budgetverdeling voor extra ondersteuning en kan adviseren over de aanpak van schoolbesturen. Onze Toekomstige Ondersteuningsplannen De ambities en plannen voor extra ondersteuning op Pro Rege zijn vastgelegd in ons schoolondersteuningsprofiel. De meest recente versie kunt u hier raadplegen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan op Oecumenische Basisschool Pro Rege

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Op Oecumenische Basisschool Pro Rege streven we continu naar onderwijsverbetering. We evalueren ons onderwijsaanbod grondig en implementeren nieuwe inzichten en verbeterde plannen. Elke aanpassing wordt zorgvuldig geëvalueerd om de effectiviteit te waarborgen. Voor de komende periode focussen we ons specifiek op de volgende belangrijke pijlers: Het succesvol uitvoeren van ons plan voor basisvaardigheden. Een versterkte aandacht voor de kernvakken Taal en Rekenen, evenals voor Burgerschapsonderwijs.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Wij monitoren de voortgang door de resultaten van methodeonafhankelijke toetsen na elke afnameperiode te analyseren. Deze evaluatie vindt plaats op individueel leerling-, groeps- en schoolniveau. De inzichten uit deze analyses helpen ons om het onderwijsaanbod af te stemmen op de specifieke behoeften van onze leerlingen voor de volgende periode. Om onze prestaties te benchmarken, vergelijken we onze schoolresultaten met die van vergelijkbare basisscholen in Nederland. Zo stellen we vast of onze leeropbrengsten voldoen aan de gestelde normen en het landelijk gemiddelde. Indien resultaten achterblijven, ondernemen we proactieve stappen. Dit omvat het achterhalen van de oorzaken van de prestatiekloof. Vervolgens zetten we gerichte interventies in, zowel individueel als voor groepen, om de resultaten te verbeteren. Tot slot formuleren we nieuwe schoolambities om specifieke vakgebieden en onderwijscompetenties verder te ontwikkelen.

Ontwikkelingskansen voor Peuters en Kleuters bij Pro Rege Amsterdam

Toelichting van de school

Bij Oecumenische Basisschool Pro Rege in Amsterdam zetten we het observatiesysteem 'Kijk' in om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te begeleiden. Dit systeem volgt uw kind van 2,5 jaar tot en met 6 jaar, en zorgt voor een consistente en afgestemde aanpak in de doorgaande leerlijn. We bieden een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zijn potentieel kan ontdekken en ontwikkelen. Onze focus ligt op een vroege en effectieve ondersteuning, zodat uw kind met een solide basis aan de basisschoolperiode begint.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Pro Rege voor jonge kinderen?

Oecumenische Basisschool Pro Rege biedt uitgebreide mogelijkheden voor jonge kinderen. We zetten ons in voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de peuteropvang, om zo een vliegende start te garanderen. Dit programma is speciaal ontworpen om de educatieve en sociale ontwikkeling van peuters en kleuters te stimuleren, met aandacht voor alle ontwikkelingsgebieden.

Oecumenische Basisschool Pro Rege biedt uitgebreide mogelijkheden voor jonge kinderen. We zetten ons in voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de peuteropvang, om zo een vliegende start te garanderen. Dit programma is speciaal ontworpen om de educatieve en sociale ontwikkeling van peuters en kleuters te stimuleren, met aandacht voor alle ontwikkelingsgebieden.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Pro Rege samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale begeleiding van onze jongste leerlingen werkt Oecumenische Basisschool Pro Rege nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is die met Partou kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak, van de opvang tot aan het begin van de basisschool.

Voor de optimale begeleiding van onze jongste leerlingen werkt Oecumenische Basisschool Pro Rege nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is die met Partou kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak, van de opvang tot aan het begin van de basisschool.

Team | Oecumenische basisschool Pro Rege in Amsterdam | [2025] Schoolregister