
Het team van Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam
Current section: teamZie hier hoe het team van Oecumenische basisschool De Driemaster is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische basisschool De Driemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie?
Ontdek hoe goed Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Oecumenische basisschool De Driemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 87% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische basisschool De Driemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Oecumenische basisschool De Driemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische basisschool De Driemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Personeelsvervanging op De Driemaster: Zekerheid voor uw Kind
Op Oecumenische Basisschool De Driemaster zorgen we voor een continue leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. Voor langdurige afwezigheid zetten we bekwame, externe vervangers in die de continuïteit van het onderwijs waarborgen. Ons doel is altijd om uw kind de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. Bij kortdurende afwezigheid van leerkrachten, streven we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat de lesuren flexibel worden ingedeeld of dat gespecialiseerd ambulant personeel wordt ingezet. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse routine van de leerlingen en zorgen we voor een stabiele lesomgeving. Ondanks de uitdagingen van het huidige lerarentekort, hanteren we diverse strategieën om de onderwijskwaliteit te handhaven. Soms kan het noodzakelijk zijn om klassen tijdelijk te verdelen over andere groepen. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen we genoodzaakt zijn om ouders te informeren en kinderen tijdelijk naar huis te sturen, uiteraard met duidelijke communicatie en passende alternatieven.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Onderwijstijd:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Specialistische Ondersteuning voor Elk Kind op De Driemaster
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op De Driemaster zetten we ons actief in voor de taal- en rekenontwikkeling van elk kind. Onze interne begeleiders, rekenspecialisten en remedial teachers werken nauw samen om leerlingen met specifieke behoeften te ondersteunen. Voor aanvullende expertise werken we samen met externe partners zoals Viertaal, RID, Logopediepraktijken, het ABC en Zien in de Klas. Deze organisaties bieden gespecialiseerde hulp bij taal- en spraakproblemen, waaronder dyslexie, en begeleiden leerlingen intensief. Hun professionals zijn opgeleid als logopedist, dyslexie- of taalspraakspecialist.
Sociaal-Emotionele Ondersteuning en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het sociaal-emotionele welzijn van uw kind staat centraal op De Driemaster. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en remedial teachers bieden gerichte ondersteuning. We onderhouden nauwe banden met diverse externe organisaties, waaronder het Ouder- en Kindteam, Jeugdbescherming, Veilig Thuis, Bureau Halt, PIT, de Opvoedpoli, de GGD, de Wijkagent, Groei en Glunder, Bureau Leerplicht, MOC Kabouterhuis, Levvel en Bureau Altra. Deze partners helpen kinderen met sociaal-emotionele of psychische uitdagingen en bieden ondersteuning bij complexe gezinssituaties, verzuim en sociale veiligheid. Hun experts zijn onder meer orthopedagogen, kindercoaches en maatschappelijk werkers.
Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij bevorderen een positieve werkhouding en effectieve studieaanpak bij alle leerlingen van De Driemaster. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en Kanjer coördinatoren spelen hierin een sleutelrol. Voor extra begeleiding werken we samen met het Ouder- en Kindteam, Bureau Halt, PIT, de Opvoedpoli, de Wijkagent, Groei en Glunder, Sports and Behaviour, MOC Kabouterhuis, Levvel en Bureau Altra. Deze samenwerkingsverbanden zorgen ervoor dat leerlingen de juiste ondersteuning krijgen op het gebied van gedrag en studievaardigheden. Hun professionals zijn opgeleid tot gedragskundigen, kindercoaches en meer.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen wordt bevorderd door onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs, die ook MRT verzorgt. Een externe fysiotherapeut is aan onze school verbonden voor aanvullende ondersteuning. Daarnaast maken we gebruik van de expertise van Kinderfysiotherapie en Ergo. Deze organisaties helpen kinderen die uitdagingen ervaren met hun motoriek, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Oecumenische basisschool De Driemaster volgen we het AMOS protocol voor medisch handelen, wat hier te raadplegen is. Ons uitgangspunt is dat medewerkers geen medische handelingen verrichten, tenzij dit strikt noodzakelijk is in geval van nood. Veiligheid en welzijn zijn prioriteit. Onze BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) zijn getraind om adequaat te handelen in noodsituaties. Voor specifieke zorgvragen verwijzen we naar de juiste externe instanties.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op De Driemaster
Ons Toewijde Zorgbeleid en Samenwerking
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan 2023-2027
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor De Driemaster?
Hoe realiseert De Driemaster haar onderwijsdoelen?
Ontwikkeling van het Jonge Kind: Speciale Programma's bij De Driemaster
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Driemaster?
Basisschool De Driemaster biedt een rijk scala aan aanvullende programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat essentiële Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn erop gericht om de taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en de algemene kennis van jonge kinderen te stimuleren. Wij zorgen voor een speelse en educatieve start, die de overgang naar de basisschool soepeler maakt. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven, met een programma dat aansluit bij hun ontwikkelingsfase en nieuwsgierigheid.
Met welke partners werkt Basisschool De Driemaster samen voor het jonge kind programma?
Om een naadloze en hoogwaardige educatieve ervaring te garanderen, werkt Oecumenische Basisschool De Driemaster nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Partou Kinderopvang. Deze samenwerking stelt ons in staat om een consistente en kwalitatieve doorstroom te bieden van kinderopvang naar het basisonderwijs. Kinderen profiteren van een vertrouwde omgeving en vertrouwde gezichten, wat de integratie bevordert. Samen met Partou zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling en het welzijn van elk kind, vanaf de vroegste leeftijd.