Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam

Het team van Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam

Current section: team
Binnenvaart 1
1034 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Oecumenische basisschool De Driemaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische basisschool De Driemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Oecumenische basisschool De Driemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87%)
Man (13%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische basisschool De Driemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (20.8%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Oecumenische basisschool De Driemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.6%)
Direct ondersteunend personeel (21.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische basisschool De Driemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Personeelsvervanging op De Driemaster: Zekerheid voor uw Kind

Op Oecumenische Basisschool De Driemaster zorgen we voor een continue leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. Voor langdurige afwezigheid zetten we bekwame, externe vervangers in die de continuïteit van het onderwijs waarborgen. Ons doel is altijd om uw kind de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. Bij kortdurende afwezigheid van leerkrachten, streven we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat de lesuren flexibel worden ingedeeld of dat gespecialiseerd ambulant personeel wordt ingezet. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse routine van de leerlingen en zorgen we voor een stabiele lesomgeving. Ondanks de uitdagingen van het huidige lerarentekort, hanteren we diverse strategieën om de onderwijskwaliteit te handhaven. Soms kan het noodzakelijk zijn om klassen tijdelijk te verdelen over andere groepen. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen we genoodzaakt zijn om ouders te informeren en kinderen tijdelijk naar huis te sturen, uiteraard met duidelijke communicatie en passende alternatieven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijstijd:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialistische Ondersteuning voor Elk Kind op De Driemaster

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op De Driemaster zetten we ons actief in voor de taal- en rekenontwikkeling van elk kind. Onze interne begeleiders, rekenspecialisten en remedial teachers werken nauw samen om leerlingen met specifieke behoeften te ondersteunen. Voor aanvullende expertise werken we samen met externe partners zoals Viertaal, RID, Logopediepraktijken, het ABC en Zien in de Klas. Deze organisaties bieden gespecialiseerde hulp bij taal- en spraakproblemen, waaronder dyslexie, en begeleiden leerlingen intensief. Hun professionals zijn opgeleid als logopedist, dyslexie- of taalspraakspecialist.

4

Sociaal-Emotionele Ondersteuning en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Remedial Teacher voor Emotionele Ontwikkeling
Kanjercoördinator voor een Positieve Groepssfeer

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotionele welzijn van uw kind staat centraal op De Driemaster. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en remedial teachers bieden gerichte ondersteuning. We onderhouden nauwe banden met diverse externe organisaties, waaronder het Ouder- en Kindteam, Jeugdbescherming, Veilig Thuis, Bureau Halt, PIT, de Opvoedpoli, de GGD, de Wijkagent, Groei en Glunder, Bureau Leerplicht, MOC Kabouterhuis, Levvel en Bureau Altra. Deze partners helpen kinderen met sociaal-emotionele of psychische uitdagingen en bieden ondersteuning bij complexe gezinssituaties, verzuim en sociale veiligheid. Hun experts zijn onder meer orthopedagogen, kindercoaches en maatschappelijk werkers.

4

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Leermethoden
Intern Begeleider voor Studieplanning
Remedial Teacher voor Gerichte Studiehulp
Kanjer Coördinator voor Positieve Werkroutines

Toelichting van de school:

Wij bevorderen een positieve werkhouding en effectieve studieaanpak bij alle leerlingen van De Driemaster. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en Kanjer coördinatoren spelen hierin een sleutelrol. Voor extra begeleiding werken we samen met het Ouder- en Kindteam, Bureau Halt, PIT, de Opvoedpoli, de Wijkagent, Groei en Glunder, Sports and Behaviour, MOC Kabouterhuis, Levvel en Bureau Altra. Deze samenwerkingsverbanden zorgen ervoor dat leerlingen de juiste ondersteuning krijgen op het gebied van gedrag en studievaardigheden. Hun professionals zijn opgeleid tot gedragskundigen, kindercoaches en meer.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs voor Actieve Lessen

Toelichting van de school:

De lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen wordt bevorderd door onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs, die ook MRT verzorgt. Een externe fysiotherapeut is aan onze school verbonden voor aanvullende ondersteuning. Daarnaast maken we gebruik van de expertise van Kinderfysiotherapie en Ergo. Deze organisaties helpen kinderen die uitdagingen ervaren met hun motoriek, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

BHV-ers voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

Op Oecumenische basisschool De Driemaster volgen we het AMOS protocol voor medisch handelen, wat hier te raadplegen is. Ons uitgangspunt is dat medewerkers geen medische handelingen verrichten, tenzij dit strikt noodzakelijk is in geval van nood. Veiligheid en welzijn zijn prioriteit. Onze BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) zijn getraind om adequaat te handelen in noodsituaties. Voor specifieke zorgvragen verwijzen we naar de juiste externe instanties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op De Driemaster

Ons Toewijde Zorgbeleid en Samenwerking

Zorgplicht: Een Belofte aan Elke Leerling De Driemaster neemt haar zorgplicht serieus. Dit betekent dat we ons inzetten om passend onderwijs te bieden aan elke leerling die onze school bezoekt of zich aanmeldt. We onderzoeken continu hoe we, met of zonder extra ondersteuning, het beste onderwijs kunnen realiseren. Samen met u als ouder bespreken we de onderwijsbehoeften van uw kind. Zo vinden we de optimale ondersteuning die aansluit bij uw kind. Meer weten over passend onderwijs en onze zorgplicht? Klik hier voor gedetailleerde informatie. Samenwerkingsverband Amsterdam Diemen: Krachten Bundelen voor Passend Onderwijs Alle schoolbesturen in Amsterdam en Diemen werken samen binnen het Samenwerkingsverband Amsterdam Diemen (SWV). Dit verband ondersteunt en adviseert scholen bij de effectieve implementatie van passend onderwijs. Contactgegevens SWV Primair Onderwijs Amsterdam Diemen: Bijlmerdreef 1289-2, 1103 TV Amsterdam Telefoon: 020 7237100 Website: www.swvamsterdamdiemen.nl E-mail: secretariaat@swvamsterdamdiemen.nl Gemeentelijke Samenwerking voor Jeugdhulp: Een Netwerk van Ondersteuning Voor ondersteuning die verder reikt dan het directe schoolse, werken Amsterdamse scholen nauw samen met de Ouder- en Kindteams van de gemeente. Heeft u vragen of zorgen over de ontwikkeling van uw kind? Neem dan contact op met onze toegewijde ouder- en kindadviseur. Medezeggenschap: Uw Stem Telt bij Passend Onderwijs Leerlingenparticipatie: Leeftijdsadequate Input De mening van onze leerlingen is essentieel. We betrekken hen, op een manier die past bij hun leeftijd, bij de evaluatie van onze schoolse ondersteuning. Medezeggenschapsraad (MR): Ouders en Leerkrachten Samen Onze MR, bestaande uit leerkrachten en ouders, heeft adviserend stemrecht over het passend onderwijsbeleid zoals beschreven in onze schoolgids. Zij controleren tevens of alle leerlingen de kans hebben gekregen hun mening te geven voordat de schoolgids wordt goedgekeurd. Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR): Overzicht en Inzicht De GMR, met vertegenwoordigers van alle scholen, speelt een indirecte rol bij passend onderwijs. Zij monitort hoe het schoolbestuur de extra ondersteuning organiseert, aangezien het budget hiervoor door het Samenwerkingsverband wordt toegedeeld. Ondersteuningsplanraad: Instemming met het Plan Deze raad van het Samenwerkingsverband heeft instemmingsrecht op het ondersteuningsplan. Dit plan bevat de afspraken die ervoor zorgen dat elk kind een passende onderwijsplek krijgt. De raad bestaat uit vijf ouders en vijf personeelsleden van de scholen. Onze Grenzen: Transparantie in Ondersteuning Wij streven ernaar zoveel mogelijk leerlingen te ondersteunen, maar erkennen ook de grenzen van onze capaciteiten. Hieronder lichten we toe waar deze grenzen liggen en welke richtlijnen we hanteren. Toelating en Ondersteuning: Leerlingen met een toelaatbaarheidsverklaring voor het S(B)O, die reeds een aanvraag hebben of hebben ingediend, kunnen niet op onze school worden toegelaten. De veiligheid en het welzijn van alle leerlingen staan voorop. Afwijkend gedrag dat de leeromgeving van andere leerlingen negatief beïnvloedt, wordt niet getolereerd, zelfs niet met extra scholing van leerkrachten. Arrangementen en Voorzieningen: Ondersteuningsarrangementen moeten zoveel mogelijk binnen de school uitgevoerd kunnen worden. Waar nodig schakelen we externe expertise in, zoals ambulante begeleiders. Voor leerlingen met een arrangement zorgen we voor adequate begeleiding en eventuele aanpassingen aan het schoolgebouw. Deze voorzieningen zijn tijdelijk en mogen niet duurder zijn dan een plaatsing op het SBO/SO. Hygiëne en Zindelijkheid: Elk kind dient zindelijk te zijn, tenzij er sprake is van een specifieke beperking. In dit laatste geval gaan we in overleg met de ouders om de mogelijkheden te verkennen. Onderzoek en Begeleiding: Indien ouders adviseren van de school negeren met betrekking tot onderzoek, overplaatsing of hulpverlening, volgt een gesprek. Hierin lichten we de grenzen van onze zorgverlening toe. De gemaakte afspraken worden vastgelegd in een contract. Toekomstvisie: Op Weg naar een Inclusieve School De Driemaster werkt actief aan het worden van een inclusieve school. We willen meer buurtkinderen een plek bieden, ook als zij langdurig intensieve ondersteuning nodig hebben. Dit doen we in samenwerking met experts uit het speciaal onderwijs en lokale partnerscholen. Onze vooruitgang naar inclusiviteit blijkt uit: Een effectieve methode voor vroegtijdige signalering en ondersteuning van leerlingen. Een breed scala aan interventies en ondersteuningsmogelijkheden. Medewerkers met diepgaande kennis en affiniteit met Taalontwikkelingsstoornissen (TOS). Verdere Ontwikkeling van Ons Ondersteuningsaanbod: Intensievere samenwerking en kennisuitwisseling met het S(B)O en Cluster 2 en 3 scholen. Ontwikkeling van praktisch en passend onderwijs voor leerlingen met een PRO of VMBO-B/K uitstroomprofiel.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan 2023-2027

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor De Driemaster?

Op Oecumenische basisschool De Driemaster streven we naar onderwijskwaliteit die de wettelijke normen overstijgt. We organiseren ons onderwijs met oog voor de individuele leerling, zodat elk kind op eigen niveau wordt uitgedaagd en gestimuleerd. Onze school committeert zich aan continue verbetering. Door ons onderwijs systematisch te onderzoeken en nieuwe inzichten te integreren, passen we onze praktijk en verbeterplannen voortdurend aan. Na analyse en implementatie volgt nieuwe evaluatie, wat resulteert in een cyclus van kwaliteitszorg. We werken handelingsgericht volgens de PDCA-cyclus. Ons Schoolondersteuningsprofiel biedt structuur aan deze cyclische aanpak, waardoor de kwaliteit van ons onderwijs het resultaat is van planmatig handelen, gerichte observatie en continue bijstelling. Daarnaast verzamelen we actief feedback van ouders, leerlingen, collega's, het bestuur en externe instanties zoals de Onderwijsinspectie. Voor de periode 2023-2027 focussen we op: • Het borgen van de onderwijsresultaten voor Taal en Rekenen. • Het versterken en verdiepen van ons aanbod voor (wereld)burgerschap. • Het verbeteren van de analyse- en onderzoeksvaardigheden van al onze medewerkers.

Hoe realiseert De Driemaster haar onderwijsdoelen?

Onze ambitieuze onderwijsdoelen worden vastgelegd in gedetailleerde jaarplannen, onderwijsplannen en diverse kwaliteitsdocumenten. Deze documenten vormen de basis voor periodieke evaluaties. Tijdens deze evaluaties, zoals opbrengstvergaderingen met het team, besprekingen tussen leerkrachten en de intern begeleider, en managementgesprekken met het bevoegd gezag (AMOS), monitoren we de voortgang. We stellen doelen bij, voeren aanpassingen door en vieren behaalde successen. Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat we continu werken aan de optimalisatie van ons onderwijsaanbod en de prestaties van onze leerlingen.

Ontwikkeling van het Jonge Kind: Speciale Programma's bij De Driemaster

Toelichting van de school

Oecumenische Basisschool De Driemaster in Amsterdam Noord biedt een stimulerende leeromgeving voor kinderen vanaf de jongste jaren. Ons onderwijs is gericht op een brede ontwikkeling, waarbij we elk kind de aandacht geven die het verdient. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière. Wij geloven in een holistische benadering van onderwijs, waarbij cognitieve, sociale en emotionele groei hand in hand gaan. Onze ervaren leerkrachten zetten zich dagelijks in om een veilige en inspirerende sfeer te creëren waarin kinderen zich optimaal kunnen ontplooien. Bekijk ons aanbod en ervaar zelf de unieke aanpak van De Driemaster. Wij heten u en uw kind van harte welkom om deel uit te maken van onze schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Driemaster?

Basisschool De Driemaster biedt een rijk scala aan aanvullende programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat essentiële Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn erop gericht om de taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en de algemene kennis van jonge kinderen te stimuleren. Wij zorgen voor een speelse en educatieve start, die de overgang naar de basisschool soepeler maakt. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven, met een programma dat aansluit bij hun ontwikkelingsfase en nieuwsgierigheid.

Basisschool De Driemaster biedt een rijk scala aan aanvullende programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat essentiële Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn erop gericht om de taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en de algemene kennis van jonge kinderen te stimuleren. Wij zorgen voor een speelse en educatieve start, die de overgang naar de basisschool soepeler maakt. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven, met een programma dat aansluit bij hun ontwikkelingsfase en nieuwsgierigheid.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool De Driemaster samen voor het jonge kind programma?

Om een naadloze en hoogwaardige educatieve ervaring te garanderen, werkt Oecumenische Basisschool De Driemaster nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Partou Kinderopvang. Deze samenwerking stelt ons in staat om een consistente en kwalitatieve doorstroom te bieden van kinderopvang naar het basisonderwijs. Kinderen profiteren van een vertrouwde omgeving en vertrouwde gezichten, wat de integratie bevordert. Samen met Partou zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling en het welzijn van elk kind, vanaf de vroegste leeftijd.

Om een naadloze en hoogwaardige educatieve ervaring te garanderen, werkt Oecumenische Basisschool De Driemaster nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Partou Kinderopvang. Deze samenwerking stelt ons in staat om een consistente en kwalitatieve doorstroom te bieden van kinderopvang naar het basisonderwijs. Kinderen profiteren van een vertrouwde omgeving en vertrouwde gezichten, wat de integratie bevordert. Samen met Partou zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling en het welzijn van elk kind, vanaf de vroegste leeftijd.

Team | Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam | [2025] Schoolregister