Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam

De resultaten van Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam

Current section: resultaten
Binnenvaart 1
1034 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Oecumenische basisschool De Driemaster, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische basisschool De Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen De Driemaster

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die alle basisschoolleerlingen aan het einde van groep 8 zouden moeten beheersen. Dit wordt geoptimaliseerd en gemeten met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, gelijk voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie voor Elk Kind op De Driemaster

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en excelleren in taal en rekenen. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie, om de prestaties op dit hogere niveau te beoordelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Oecumenische basisschool De Driemaster?

De overgang van basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs in Amsterdam verloopt via de officiële kernprocedure PO-VO. Deze procedure, ontwikkeld door Amsterdamse schoolbesturen en de gemeente, zorgt voor een gestroomlijnd aanmeldings- en inschrijvingsproces. Meer details over de kernprocedure vindt u via de officiële kanalen. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan het voorlopig advies en het oriënterend gesprek aan het einde van groep 7. Dit gesprek biedt een moment voor verdere oriëntatie op het voortgezet onderwijs. Ons schoolbeleid volgt de afspraken zoals vastgelegd in de kernprocedure. Dit omvat adaptief toetsen voor leerlingen met een potentieel voor praktijkonderwijs of vmbo-trajecten. In groep 8 wordt een capaciteitenonderzoek afgenomen door het ABC, indien van toepassing. Het voorlopig schooladvies in groep 8 wordt zorgvuldig opgesteld door ons team, rekening houdend met kindfactoren, toetsresultaten en observaties. Dit advies wordt persoonlijk toegelicht in een gesprek met de leerling en ouders, waarna de doorstroomtoets in februari de definitieve richting bepaalt.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Driemaster: Samen Groeien

Oecumenische Basisschool De Driemaster stimuleert de sociale ontwikkeling van elk kind vanuit een rijke levensbeschouwelijke visie. Wij integreren inzichten uit de christelijke traditie en diverse religieuze stromingen, om kinderen te inspireren tot zelfontdekking en wederzijds begrip. Ons toegewijde team creëert een omgeving waar respect en verantwoordelijkheid centraal staan. We focussen op de drie fundamentele behoeften van kinderen: verbinding, competentie en autonomie, met sociale veiligheid als onwrikbare basis. De oecumenische identiteit, verankerd in het AMOS-netwerk, vormt de leidraad voor ons pedagogisch handelen. Met gezamenlijke kringen, vieringen en boeiende buitenschoolse activiteiten bevorderen we actief 'aandacht voor elkaar'. Deze interactieve momenten versterken niet alleen het samenwerken, maar ook het gevoel van saamhorigheid, essentieel voor een positieve schoolervaring.

Zelfverzekerde leerlingen

Sociaal betrokken kinderen

Actief participerende schoolgemeenschap

Hoe bevordert De Driemaster de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Driemaster is een trotse Kanjerschool, waarbij alle leerkrachten gespecialiseerd zijn in het geven van de Kanjertraining. Deze training is gebaseerd op kernprincipes zoals wederzijds vertrouwen, hulpvaardigheid, het vermijden van dominantie, het uitsluiten van pestgedrag en het bieden van steun aan iedereen. Door deze afspraken consequent te hanteren, voor te leven en met de kinderen te bespreken, cultiveren we een positief pedagogisch klimaat. Hierin worden kinderen aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag, met schoolbrede regels en afspraken die voor iedereen gelden. Dit waarborgt dat leerlingen zich niet alleen cognitief, maar ook sociaal optimaal kunnen ontwikkelen.

Welke methoden en registraties worden gebruikt voor sociale opbrengsten?

Voor het monitoren van sociale opbrengsten en het bevorderen van sociaal-emotioneel leren, hanteert Basisschool De Driemaster de volgende effectieve methoden en registraties: * **Registratie:** Wij maken gebruik van Kanvas en Planzo om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen. * **Methoden:** De kern van onze aanpak voor sociaal-emotioneel leren wordt gevormd door de gerenommeerde Kanjer trainingen.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren zet De Driemaster in?

Op Basisschool De Driemaster zetten we de Kanjertrainingen in als onze primaire methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze trainingen bieden een gestructureerde en bewezen aanpak om kinderen essentiële sociale vaardigheden bij te brengen.

Inspectierapport Oecumenische Basisschool De Driemaster: Een Diepgaande Blik op Onderwijskwaliteit

De Onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteit van scholen in Nederland met gestandaardiseerde methoden, zodat een eerlijke vergelijking mogelijk is. Normaal gesproken wordt hierbij gekeken naar de gemiddelde score van verplichte eindtoetsen. Voor het schooljaar 2021/2022 past de Inspectie van het Onderwijs haar beoordelingscriteria aan. Scholen in het funderend onderwijs worden in dit specifieke jaar niet beoordeeld op basis van toetsresultaten. Deze aanpassing maakt het mogelijk om rekening te houden met de bijzondere omstandigheden die zijn ontstaan door de COVID-19 maatregelen. Meer gedetailleerde informatie hierover is te vinden op de officiële website van de inspectie. De Driemaster heeft in november 2013 een waardering van 'basistoezicht' ontvangen van de onderwijsinspectie. Dit betekent dat de school op dat moment voldeed aan haar onderwijskundige opdracht en de basiskwaliteit leverde die van een basisschool verwacht mag worden.

Resultaten | Oecumenische basisschool De Driemaster in Amsterdam | [2025] Schoolregister