OBS Multatuli in Amsterdam

De resultaten van OBS Multatuli in Amsterdam

Current section: resultaten
Sara Burgerhartstraat 5
1055 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS Multatuli, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past OBS Multatuli bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Multatuli bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen op OBS Multatuli

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt getoetst in groep 8 met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat we streven naar een solide basis voor al onze leerlingen op OBS Multatuli. Onze school presteert hierin uitstekend, wat de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerkrachten weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten van OBS Multatuli: Ambitieus Onderwijs

Het streefniveau op OBS Multatuli symboliseert een verdieping van de leerstof, waarbij we leerlingen uitdagen om meer te bereiken dan het basisniveau. Het succesvol behalen van dit niveau is een indicatie van excellente prestaties. Voor iedere basisschool stelt de inspectie een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als een belangrijke indicator voor de schoolontwikkeling. Op OBS Multatuli zetten we ons in om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken, wat bijdraagt aan hun verdere academische carrière.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS Multatuli?

Kansrijk adviseren op de Multatulischool: een focus op potentieel. Op de Multatulischool geloven we in kansrijk adviseren. Dit betekent dat we hoge verwachtingen hebben van elke leerling en bij twijfel altijd de kans geven om zich te bewijzen in het voortgezet onderwijs. Kansrijk adviseren komt de leerling ten goede, omdat deze vaak aan deze verwachtingen voldoet. Onze aanpak kijkt verder dan alleen de resultaten van de Cito Leerling in Beeld toetsen. We nemen de gehele ontwikkeling van een leerling mee, inclusief sociaal-emotionele groei, ambitie, doorzettingsvermogen en werkhouding, om tot een passend schooladvies te komen. De doorstroomtoets en de Kernprocedure in Amsterdam. Alle leerlingen in groep 8 doen een doorstroomtoets, in Amsterdam is dit de CITO Doorstroomtoets. Deze toets sluit naadloos aan bij de CITO Leerling in Beeld toetsen die we op school gebruiken. De overstap van primair naar voortgezet onderwijs in Amsterdam wordt geregeld via de Kernprocedure. Het tijdpad van de Kernprocedure. In groep 7 vindt het Doorstroomperspectiefgesprek plaats. Hierin bespreken we met ouders en leerling de mogelijkheden voor het voortgezet onderwijs en de verwachtingen. Dit is nog geen definitief advies. In groep 8, van januari tot maart, doorlopen we het proces van voorlopig advies, open dagen van VO-scholen, de Doorstroomtoets en de uitslag, deadlines voor de hardheidsclausule, definitieve adviesgesprekken en de centrale digitale aanmeldweek. Als een leerling een hogere score behaalt op de doorstroomtoets dan het voorlopige advies, kan de school een hoger definitief advies geven, mits dit in het belang van de leerling is en goed gemotiveerd wordt. De Keuzegids: uw gids naar het voortgezet onderwijs. Alle ouders in groep 8 ontvangen de Keuzegids, die hen helpt bij het kiezen van de juiste vervolgopleiding. De Keuzegids legt ook de Amsterdamse Kernprocedure uit. Meer informatie en downloads vindt u op voschoolkeuze020.nl. De resultaten van de Doorstroomtoets 2023-2024 kunt u vinden op scholenopdekaart.nl. Informatie over VO-scholen en open dagen vindt u ook via keuzegidsamsterdam.nl en scholenopdekaart.nl.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Burgerschap op OBS Multatuli

Op OBS Multatuli stimuleren we actief burgerschap en sociale cohesie, essentieel voor een prettig en harmonieus samenleven in onze diverse Nederlandse samenleving. Als openbare basisschool in Amsterdam omarmen we verschillen in denkbeelden, opvattingen en culturen. We geloven dat een sterke basis van democratische waarden cruciaal is voor onze leerlingen. Burgerschapsonderwijs is een wettelijke taak die wij serieus nemen. Het bevordert kennis van onze democratische rechtsstaat en ontwikkelt de sociale en maatschappelijke vaardigheden die nodig zijn om hierin te functioneren. De Inspectie van het Onderwijs monitort de kwaliteit hiervan. Op OBS Multatuli focussen we op sociale opbrengsten, gemeten met het Cito Leerling in Beeld pakket. Dit draagt bij aan een veilige en vertrouwde omgeving, zowel tussen leerlingen onderling als tussen leerlingen, medewerkers en ouders. Kinderen die zich veilig en gezien voelen, kunnen zich beter richten op hun schoolse leerproces. Een positieve schoolervaring, met plezier in samen leren, maakt kinderen veerkrachtig, vriendelijk en avontuurlijk. Om deze veilige omgeving te waarborgen, implementeren wij vanaf schooljaar 25-26 het programma 'De Vreedzame School'. Dit programma biedt een gestructureerde aanpak voor het aanleren van democratische waarden en sociaal-maatschappelijke competenties. Op alle scholen die het 'De Vreedzame School' programma volgen, wordt de schoolcultuur afgestemd op de basiswaarden, wordt de omgeving ingericht om deze waarden te oefenen en heerst er een klimaat waarin iedereen zich veilig en geaccepteerd voelt.

Een veilige en vertrouwde leeromgeving

Respectvol omgaan met elkaar

Individuele aandacht voor elke leerling

Hoe monitort OBS Multatuli de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Gedurende het schooljaar vullen leerkrachten en leerlingen (groep 3-8) digitale vragenlijsten in die deel uitmaken van het Cito Leerling in Beeld pakket. Naast cognitieve prestaties, meten we ook het welzijn en de groepsdynamiek. Dit helpt ons om signalen van bijvoorbeeld pestgedrag vroegtijdig te herkennen, wat met alleen observatie niet altijd volledig in beeld komt. Het instrument 'Sociaal Emotioneel Functioneren' geeft ons een gedetailleerd inzicht in elke leerling, inclusief degenen die minder opvallend zijn. Wij erkennen dat sociaal-emotionele uitdagingen het leerproces aanzienlijk kunnen beïnvloeden. Een veilige leeromgeving is daarom een fundamentele voorwaarde voor het welzijn en de ontwikkeling van elke leerling. De resultaten van de metingen worden, aangepast aan de leeftijd en het ontwikkelingsniveau, besproken met de kinderen. Zo betrekken we hen actief bij het creëren van een veilige en positieve schoolsfeer, en leren ze samen verantwoordelijkheid te dragen voor een prettige schooltijd.

Welke registratiemiddelen gebruikt OBS Multatuli voor sociale opbrengsten?

OBS Multatuli gebruikt het volgende registratiemiddel om sociale opbrengsten in kaart te brengen:

  • Sociaal-emotioneel functioneren, onderdeel van het Cito Leerling in Beeld pakket Compleet.

Hanteert OBS Multatuli een specifieke methode voor sociaal-emotioneel leren?

Op dit moment werkt OBS Multatuli nog niet met een specifieke, externe methode voor sociaal-emotioneel leren. De focus ligt op de integratie van deze vaardigheden binnen het dagelijkse schoolbeleid en de implementatie van 'De Vreedzame School' vanaf schooljaar 25-26.

    Inspectierapport OBS Multatuli: Kwaliteit en Ontwikkeling

    Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over OBS Multatuli, uw vertrouwde basisschool in Amsterdam. Deze pagina biedt inzicht in de laatste inspectiegegevens, zodat u een helder beeld krijgt van onze onderwijskwaliteit en de aandachtspunten voor verdere ontwikkeling. Wij streven naar excellentie en transparantie, en de rapporten van de inspectie helpen ons hierbij.

    Resultaten | OBS Multatuli in Amsterdam | [2025] Schoolregister