OBS Aldoende in Amsterdam

Het team van OBS Aldoende in Amsterdam

Current section: team
Tweede Boerhaavestraat 22
1091 Amsterdam

Zie hier hoe het team van OBS Aldoende is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Aldoende. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Aldoende bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Aldoende bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Aldoende zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Aldoende. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Aldoende werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (16.7%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Aldoende gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij OBS Aldoende: Zekerheid voor Uw Kind

Bij OBS Aldoende staat de continuïteit van onderwijs voorop. Wanneer een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof, zetten wij alles op alles om passende vervanging te regelen. Ons doel is een stabiele leeromgeving te waarborgen, zodat uw kind ongestoord kan blijven leren en ontwikkelen. Wij hanteren diverse strategieën om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Vaak kunnen we een gekwalificeerde vervangende leerkracht inzetten. Soms bieden collega's uit het team flexibiliteit door een dag extra te werken, wat de continuïteit versterkt. Deze oplossingen dragen bij aan een consequente onderwijsstructuur. Indien deze directe oplossingen niet haalbaar zijn, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Dit gebeurt doorgaans als een leerkracht zich in de ochtend ziek meldt. Een klas wordt dan enkel op de eerste dag van de afwezigheid verdeeld. Voor langdurigere afwezigheid zoeken we naar alternatieve, stabiele oplossingen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer meerdere klassen tegelijkertijd verdeeld moeten worden, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. Dit is een laatste redmiddel, waarbij de school nauwkeurig bijhoudt welke groepen hiervan hinder ondervinden. We streven naar een eerlijke verdeling van deze situaties over het schooljaar. De leerkracht van de groep die thuis blijft, wordt ingezet om de klas met de zieke leerkracht te ondersteunen. Zo garanderen we dat de leerlingen die wel aanwezig zijn, optimaal begeleid worden. Uw kind kan rekenen op de inzet van ons toegewijde team, zelfs in onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Aldoende heeft in het schooljaar 2021-2022 16 groepen. Deze groepen zijn als volgt verdeeld:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind

0

Sterke Basis: Taal- en Rekenspecialisten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op OBS Aldoende zetten we ons actief in voor excellent taal- en rekenonderwijs. Onze toegewijde werkgroepen ontwikkelen en verfijnen continu kwaliteitskaarten. Deze kaarten vormen de ruggengraat van ons onderwijs en worden regelmatig bijgesteld om aan te sluiten bij de nieuwste inzichten en de behoeften van onze leerlingen. Wij geloven in een sterke basis, waarin elk kind de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen op het gebied van taal en rekenen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich gezien en gehoord voelt. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en veerkracht. We werken aan een positieve groepsdynamiek en bieden individuele begeleiding waar nodig. Samen bouwen we aan een school waar kinderen met plezier leren en groeien, zowel sociaal als emotioneel.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Focus

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een positieve werkhouding en een proactieve taakaanpak bij al onze leerlingen. Door duidelijke verwachtingen en gerichte ondersteuning helpen we kinderen om hun leerdoelen te bereiken. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van zelfstandigheid, doorzettingsvermogen en effectieve studievaardigheden. We bieden individuele begeleiding en strategieën om leerlingen te ondersteunen. Samen zorgen we ervoor dat elk kind met plezier en succes leert, met aandacht voor zowel gedrag als academische vooruitgang.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS Aldoende besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. We stimuleren een actieve levensstijl en bieden volop mogelijkheden voor beweging. Vanuit de gymlessen tot buitenspelactiviteiten, wij zorgen voor een gevarieerd aanbod dat de grove en fijne motoriek bevordert. Dit draagt bij aan een gezonde ontwikkeling en een betere concentratie in de klas. Wij geloven dat beweging essentieel is voor zowel fysiek als cognitief leren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. We bieden ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, in nauwe samenwerking met ouders. Onze school is ingericht om leerlingen met specifieke zorgbehoeften te ondersteunen, met oog voor hygiëne en een veilige omgeving. We zorgen voor een respectvolle en zorgzame benadering. Wij streven ernaar dat elk kind zich prettig en veilig voelt op school, met de nodige ondersteuning voor persoonlijke verzorging.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Aldoende

Onze Visie op Passend Onderwijs en Begeleiding

OBS Aldoende heet in principe alle kinderen welkom, en streeft naar passend onderwijs voor iedereen. We realiseren ons dat sommige leerlingen extra aandacht en specifieke begeleiding nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. Daarom zetten wij ons in om leerlingen die iets meer zorg nodig hebben, de juiste opvang en begeleiding te bieden. Dit doen we door een nauwe samenwerking tussen ons onderwijzend personeel, onderwijsondersteunend personeel en externe specialisten. Zo zorgen we voor een perfecte afstemming tussen wat onze school kan bieden en welke ondersteuning extern ingeschakeld kan worden. Onze school biedt op maat gemaakte ondersteuning aan diverse leerlingen. Dit omvat kinderen met aanzienlijke niveauverschillen, waarvoor we individuele leerlijnen ontwikkelen. Ook bieden we structuur en duidelijkheid aan leerlingen die baat hebben bij een voorspelbaar dagritme, zoals een weektaak en gedifferentieerde lesstof. Daarnaast besteden we speciale aandacht aan leerlingen met leerproblemen, door hun uitdagingen te erkennen en aan te passen leerstof en methoden aan hun specifieke niveau. Kinderen met lichte medische of fysieke zorg, zoals diabetes of obesitas, ontvangen de nodige verpleegkundige zorg en acceptatie binnen de schoolgemeenschap. Voor meer- en hoogbegaafde kinderen stimuleren we een onderzoekende leerhouding en helpen we hen inzicht te krijgen in hun eigen leerprocessen. Leerlingen die behoefte hebben aan vertrouwen en veiligheid, vinden bij ons een omgeving waar ze zichzelf kunnen zijn, gekenmerkt door een duidelijke structuur en een consequent dagritme.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons Kwaliteitszorg en Schoolplan bij OBS Aldoende

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan op OBS Aldoende?

Op OBS Aldoende geloven we in doelgerichte verbetering, waarbij we verandertrajecten zorgvuldig selecteren en borgen om effectiviteit te garanderen. In plaats van het 'stapelen' van vernieuwingen, zoals onderzoek van Jaap Boonstra aangeeft, kiezen we bewust voor projecten die bewezen resultaten opleveren. De afgelopen jaren hebben we onze leermethodes vernieuwd met een gestructureerde aanpak: teamonderzoek, vakgroepvorming, implementatie en borging, wat heeft geleid tot aantoonbare verbeteringen in leeropbrengsten. Momenteel ontwikkelen we verder aan belangrijke pijlers zoals het kindportfolio, kindgesprekken, thematisch werken binnen zaakvakken en het doorontwikkelen van ons daltononderwijs. Deze focus zorgt voor een continue kwaliteitsimpuls binnen onze school. We streven naar een solide basis voor de ontwikkeling van elke leerling. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons onderwijs, essentieel gezien onze diverse leerlingenpopulatie in Amsterdam-Oost. We stimuleren respect, empathie en samenwerking, zodat leerlingen bewuste, betrokken burgers worden. Onze nieuwe methode 'Topontdekkers' (2023-2024) is kritisch beoordeeld op burgerschapsaspecten, aangevuld met actuele thema's door onze leerkrachten. Een specifiek burgerschapsplan is in ontwikkeling en zal binnenkort als bijlage beschikbaar zijn.

Welke methodiek hanteert OBS Aldoende voor het bereiken van haar educatieve doelen?

OBS Aldoende gebruikt de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) als leidraad voor continue verbetering en verankering van onderwijsvernieuwingen. Deze gestructureerde aanpak zorgt voor een systematische ontwikkeling van onze school. **Plan:** We beginnen met het zorgvuldig formuleren van onze doelen. Het team onderzoekt de meest effectieve methoden en strategieën, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaringen. Elk doel, van kindportfolio tot burgerschapsontwikkeling, wordt voorzien van een gedetailleerd implementatieplan. **Do:** De geplande werkwijzen en methoden worden vervolgens schoolbreed geïmplementeerd door alle leerkrachten. Tijdens deze fase verzamelen we actief feedback van zowel het onderwijzend personeel als de leerlingen, om de effectiviteit van de aanpak te monitoren en te valideren. **Check:** Na de implementatie evalueren we de resultaten grondig. We analyseren leerlinggegevens, observeren de klassituaties en verzamelen feedback om te bepalen of de gestelde doelen zijn behaald en waar eventuele bijsturing nodig is. **Act:** Op basis van de evaluatieresultaten passen we de aanpak aan waar nodig en borgen we de succesvolle elementen in onze dagelijkse praktijk. Regelmatige voortgangsgesprekken en intervisies faciliteren dit proces, waardoor we continu streven naar optimalisatie van ons onderwijs. Deze cyclus garandeert dat onze verbeteringen duurzaam en effectief zijn.

Ontdek 'Ik & Ko': Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

OBS Aldoende presenteert met trots 'Ik & Ko', een uitgebreid Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma, specifiek ontworpen voor onze jongste leerlingen in de kleuterklassen. Dit programma draagt het officiële VVE-keurmerk en richt zich primair op het versterken van de Nederlandse taalvaardigheid. Binnen 'Ik & Ko' besteden we ook veel aandacht aan de ontwikkeling van beginnende gecijferdheid en sociaal-emotionele vaardigheden. Dit alles gebeurt aan de hand van creatieve en boeiende thema's, waarbij onze lieve knuffelpop Ko een centrale rol speelt in het leerproces van uw kind.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS Aldoende specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, OBS Aldoende biedt het erkende VVE-programma 'Ik & Ko' aan voor onze kleuters. Dit programma is specifiek ontwikkeld om de taalvaardigheid, rekenvaardigheid en sociaal-emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Met welke partners werkt OBS Aldoende samen voor het programma voor jonge kinderen?

OBS Aldoende werkt nauw samen met Dynamo Jeugdwerk om het programma voor het jonge kind, 'Ik & Ko', te verrijken en te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale ontwikkeling en een breed scala aan activiteiten voor onze jongste leerlingen.

OBS Aldoende werkt nauw samen met Dynamo Jeugdwerk om het programma voor het jonge kind, 'Ik & Ko', te verrijken en te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale ontwikkeling en een breed scala aan activiteiten voor onze jongste leerlingen.

Dynamo Jeugdwerk
Team | OBS Aldoende in Amsterdam | [2025] Schoolregister