
Schoolweging
De schoolweging van Azalea is 22,82 , met een spreiding van 6,09 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Azalea | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op onze school wordt gewerkt met IEP. Hiervoor worden voor de diverse vakgebieden vanaf groep 3 (M en E) toetsen afgenomen. De leerlingen maken de toets die past bij hun ontwikkelniveau. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat het kind een toets maakt hoger en of lager dan aangeduid voor zijn leeftijdsniveau. De toetsen worden op leerling- en groepsniveau geëvalueerd door de leerkracht. De leerkracht stelt aan de hand van de evaluatie de ambitie voor de leerling en per groep bij en past het onderwijs hierop aan. Op bouwniveau worden de resultaten met elkaar bekeken, besproken en op basis van deze analyse komen gezamenlijke speerpunten naar voren. De intern begeleiders analyseren de resultaten op schoolniveau. Hiervan vindt een terugkoppeling plaats naar het team.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Alleen wanneer kinderen zich veilig voelen kunnen ze zich optimaal ontwikkelen. Op onze school is de sfeer over het algemeen erg goed. Natuurlijk zijn er soms conflicten. We leren de kinderen om te gaan met sociale botsingen. We besteden veel aandacht aan het zo zelfstandig mogelijk oplossen hiervan door de kinderen zelf. We streven er steeds naar een school te zijn waar kinderen zichzelf kunnen zijn. Waar ze zich gezien en gewaardeerd voelen. Waar respect voor ieders eigenheid vanzelfsprekend is. LEES MINDER
veiligheid
zelfstandigheid
respect
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Wij hanteren op school in de onderbouw de methode 'Goed Gedaan'. Hieruit wordt eens in de twee weken een les gegeven of vaker als er een bepaald onderwerp speelt in de groep. In de midden- en bovenbouwgroepen wordt gewerkt met GroepsGeluk. De sociale opbrengsten worden geregistreerd middels de vragenlijsten 'Hart en handen'. De observatielijsten worden door de leerkrachten ingevuld. Vanaf groep 5 wordt 'Hart en handen' door de leerlingen zelf ingevuld. In ons veiligheidsplan leest u meer over ons beleid sociale veiligheid. We werken met een actieve leerlingenraad.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Hart en handen (IEP)