KC De Leertuin

Het team van KC De Leertuin in Amsterdam

Current section: team
Generaal Vetterstraat 27A
1059 Amsterdam

Zie hier hoe het team van KC De Leertuin is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KC De Leertuin. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KC De Leertuin bij jullie?

Ontdek hoe goed KC De Leertuin bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school werken een aantal excellente leerkrachten die naast hun lesgevende taken zich hebben ontwikkeld of aan het ontwikkelen zijn in een specialisme.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Beweging
28.3%
Taal
24.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
20.8%
Rekenen
9.4%
Vrije ruimte
7.5%
Schrijven
3.8%
Pauze
3.8%
Levensbeschouwing
1.9%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
19.7%
Rekenen/wiskunde
18.9%
Taal
17.6%
Lezen
17.1%
Wereldoriëntatie
9.4%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.6%
Bewegingsonderwijs
6.6%
Engelse taal
2.2%
Levensbeschouwing
1.9%

Deskundige Ondersteuning op KC De Leertuin: Ontdek Onze Specialisten

7

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Pedagogische Ondersteuning
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsstimulering
Rekenspecialist voor Rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Fysiotherapie voor Motorische Ontwikkeling
Werkgroep Taal en Rekenen voor Verbetering

Toelichting van de school:

Bij KC De Leertuin bieden we gespecialiseerde ondersteuning. Onze intern begeleider en speciaal opgeleide leerkrachten staan klaar om leerlingen te helpen excelleren. Met onze vakleerkrachten voor het Doe-lab en Flexlab stimuleren we de talenten van meer- en hoogbegaafde kinderen. We zorgen voor een uitdagende leeromgeving die aansluit bij hun individuele behoeften.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Remedial Teacher voor Emotionele Steun
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij investeren in de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen. Onze toegewijde schoolmedewerkers bieden extra ondersteuning binnen en buiten de klas. Deze zorgzame aanpak creëert een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We werken proactief aan het welzijn van alle leerlingen.

6

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Structuur voor Leren en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Gedragsverandering
Intern Begeleider voor Studieaanpak
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsondersteuning
Remedial Teacher voor Werkhouding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Externe Fysiotherapie voor Lichamelijke Ondersteuning

Toelichting van de school:

KC De Leertuin legt de nadruk op een gestructureerde aanpak voor gedrag en werkhouding. Onze specialisten helpen leerlingen met effectieve studiemethoden. Ons sociaal omgangsbeleid is up-to-date en draagt bij aan een positief schoolklimaat. We streven ernaar dat elke leerling zich kan concentreren en optimaal presteert.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling
Ergotherapeut voor Fijne Motoriek

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen werken we samen met gespecialiseerde therapeuten. Een externe fysiotherapeut en ergotherapeut zijn wekelijks op school aanwezig. Zij bieden gerichte begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied. Onze leerkrachten bewegingsonderwijs versterken deze aanpak door extra motorische remedial teaching.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverlener (BHV) voor Noodsituaties
Eerste Hulp Bij Ongelukken (EHBO) Professional

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. KC De Leertuin beschikt over een team van vijf getrainde bedrijfshulpverleners. Deze professionals zijn voorbereid om adequaat te handelen bij medische noodgevallen en zorgen voor een veilige omgeving waarin persoonlijke verzorging van leerlingen gewaarborgd is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Flexlab voor Meerkunners
Lokaal voor Nederlandse lessen voor de ouders
Doe-lab voor praktische leerlingen
Bevolokaal

Extra Ondersteuning voor Leerlingen bij KC De Leertuin

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Inclusieve Aanpak

Ontdek hoe KC De Leertuin, uw kindcentrum in Amsterdam, extra ondersteuning biedt aan elke leerling. In ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) leest u gedetailleerd welke specifieke hulp en begeleiding wij bieden, naast de standaard basisondersteuning die u van elke basisschool mag verwachten. Dit profiel beschrijft onze visie en de praktische invulling daarvan om ieder kind optimaal te laten groeien. Handelings- en oplossingsgericht werken vormt de kern van onze ondersteuningsstructuur. Wij streven naar "passend onderwijs" binnen een positief pedagogisch klimaat. Dit realiseren we door handelingsgericht te werken, waarbij de drie basisbehoeften van kinderen – relatie, competentie en autonomie – centraal staan. Door het continue volgen en evalueren van ons onderwijs, waarborgen we dat leerlingen hun doelen bereiken en optimaal profiteren van de geboden hulp. We toetsen de effectiviteit van onze instructie en leerzame materialen, zodat we tijdig kunnen bijsturen en de lesstof aansluit bij de behoeften van de leerling. KC De Leertuin hanteert een onderwijscontinuüm, gebaseerd op handelingsgericht werken, dat van toepassing is op alle leergebieden en zowel voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben als voor leerlingen die uitdaging zoeken: * **Extra aandacht in de klas:** Dit niveau van ondersteuning is terug te vinden in onze subgroepsplannen (niveau 2). * **Individueel handelingsplan/groeidocument:** Voor leerlingen die extra individuele aandacht en aangepast lesmateriaal nodig hebben, stellen we een persoonlijk plan op. Dit geldt zowel voor leerlingen met een leerachterstand als voor leerlingen die sneller door de leerstof gaan. * **Overleg met en hulp van externe instanties (niveau 3):** Wanneer wij behoefte hebben aan gespecialiseerde kennis of hulp, schakelen we externe experts in. Met de opgedane inzichten stellen we, indien nodig, een individuele leerlijn voor de leerling samen. * **Verwijzing naar SBO of SO-school (niveau 4):** Als KC De Leertuin niet over de specifieke expertise beschikt om een kind optimaal te begeleiden, verwijzen we door naar een school voor speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs. **Ontwikkelingsperspectief (OPP)/ Groeidocument** Het OPP is een cruciaal document dat richting geeft aan het onderwijs, met als doel de optimale ontwikkeling van de leerling te stimuleren. Hierbij houden we rekening met individuele capaciteiten, beschermende factoren en mogelijke belemmeringen, evenals de specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. Bij het opstellen van het OPP baseren we ons op verwachte leerresultaten per vakgebied tot het einde van groep 8, gebruikmakend van CITO-gegevens en partiële leerrendementen. Indien er diagnostisch onderzoek is uitgevoerd, integreren we deze bevindingen. Het verwachte uitstroomniveau naar het voortgezet onderwijs wordt per vakgebied duidelijk omschreven.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor een Bloeiende Toekomst

Wat Zijn de Speerpunten van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan 2024-2025, met de actuele speerpunten, biedt een duidelijk kader voor de educatieve ontwikkeling van uw kind. Het document beschrijft onze ambitieuze doelen en de strategieën om deze te realiseren, met een focus op een stimulerende leeromgeving. ASKO hanteert een gestructureerde gesprekkencyclus voor alle medewerkers, die doorgaans twee jaar beslaat. Elk jaar vindt er een persoonlijk gesprek plaats met elke directeur, beginnend met een competentiegesprek. Dit wordt gevolgd door een voortgangsgesprek en na twee jaar een beoordelingsgesprek. Voorafgaand aan elk gesprek voeren we een werkbezoek om de context goed te begrijpen. De gesprekken en afspraken worden vastgelegd met behulp van de formulieren uit het instrument Werken Met Kwaliteitskaarten (WMK). We werken vanuit competentiemanagement om individuele en organisatieontwikkeling naadloos op elkaar af te stemmen. Elke medewerker op KC De Leertuin onderhoudt een persoonlijk bekwaamheidsdossier. Hierin worden resultaat- en ontwikkelafspraken vastgelegd die aansluiten bij onze schoolontwikkeling. Medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van hun dossier, dat minimaal de loopbaanontwikkeling, gespreksverslagen en relevante diploma's of certificaten bevat.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

De realisatie van onze schoolse doelstellingen wordt nauwgezet gevolgd en geëvalueerd. Dit proces is gedetailleerd beschreven in de evaluatie van ons meerjarenplan en het actuele schoolplan. We streven continu naar verbetering en transparantie in onze onderwijsaanpak.

Kindcentrum De Leertuin: Stimuleren van Jonge Kinderen met VVE

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Leertuin geloven we sterk in de kracht van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) als fundament voor succesvol onderwijs. Onze voorschool, onder beheer van Impuls, verwelkomt alle peuters vanaf twee jaar met open armen. De voorschool is een plek waar kinderen spelenderwijs leren en plezier maken, samen met onze toegewijde leidsters en leeftijdsgenootjes. Ze ontwikkelen essentiële sociale vaardigheden zoals delen, op hun beurt wachten, en het opruimen van speelgoed. Deze dagelijkse routines vormen een belangrijk onderdeel van hun ontwikkeling. Daarnaast bieden we een breed scala aan boeiende activiteiten, waaronder zingen, luisteren naar verhalen, creatief knippen, plakken en schilderen. Onze gediplomeerde leidsters maken gebruik van het erkende Kaleidoscoop lesprogramma. Deze succesvolle aanpak wordt naadloos voortgezet in groep 1 en 2 van KC De Leertuin, waardoor een consistente leerervaring wordt gewaarborgd.

Veelgestelde vragen

Biedt KC De Leertuin Amsterdam extra ondersteuning voor jonge kinderen?

KC De Leertuin biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, met een sterke focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma bereidt peuters optimaal voor op de basisschool. Onze voorschool, beheerd door Impuls, is toegankelijk voor alle peuters vanaf twee jaar. Kinderen leren hier spelenderwijs sociale vaardigheden en nemen deel aan diverse creatieve en educatieve activiteiten. De continuïteit van de VVE-aanpak wordt gewaarborgd in de kleuterklassen, wat zorgt voor een soepele overgang naar het basisonderwijs.

KC De Leertuin biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, met een sterke focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma bereidt peuters optimaal voor op de basisschool. Onze voorschool, beheerd door Impuls, is toegankelijk voor alle peuters vanaf twee jaar. Kinderen leren hier spelenderwijs sociale vaardigheden en nemen deel aan diverse creatieve en educatieve activiteiten. De continuïteit van de VVE-aanpak wordt gewaarborgd in de kleuterklassen, wat zorgt voor een soepele overgang naar het basisonderwijs.

VVE peuteropvang Amsterdam
Kindcentrum Amsterdam
Kinderopvang Impuls Amsterdam

Welke partnerschappen heeft KC De Leertuin voor het jonge kind programma?

KC De Leertuin werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor de kwaliteit en continuïteit van onze educatieve programma's. Onze belangrijkste partner is Impuls, die zowel de voorschool als de buitenschoolse opvang (BSO) verzorgt. Dit zorgt voor een geïntegreerde aanpak, van de eerste educatieve stappen tot na schooltijd. Deze samenwerking met Impuls garandeert een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

KC De Leertuin werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor de kwaliteit en continuïteit van onze educatieve programma's. Onze belangrijkste partner is Impuls, die zowel de voorschool als de buitenschoolse opvang (BSO) verzorgt. Dit zorgt voor een geïntegreerde aanpak, van de eerste educatieve stappen tot na schooltijd. Deze samenwerking met Impuls garandeert een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Team | KC De Leertuin in Amsterdam | [2025] Schoolregister