KC De Leertuin

De resultaten van KC De Leertuin in Amsterdam

Current section: resultaten
Generaal Vetterstraat 27A
1059 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KC De Leertuin, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past KC De Leertuin bij jullie?

Ontdek hoe goed KC De Leertuin bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van KC De Leertuin?

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale Ontwikkeling op KC De Leertuin: Een Veilige Basis

Op KC De Leertuin hechten we enorm veel waarde aan de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind. We monitoren dit nauwgezet en zetten diverse interventies in om het welbevinden van onze leerlingen te bevorderen, zoals de competentie- en sprinttraining, het programma ‘Samen in de klas’ en Taakspel. Een positief pedagogisch klimaat is hierbij essentieel. Ons vernieuwde pestprotocol, in combinatie met Taakspel en de Vragenlijst Sociale Veiligheid, vormt de leidraad voor een veilige en levendige leeromgeving. Wij geloven dat een veilige omgeving cruciaal is voor effectief onderwijs. Ons motto ‘Je mag er zijn!’ weerspiegelt deze overtuiging en is zichtbaar in al onze activiteiten. Daarnaast besteden we aandacht aan burgerschap, sociale integratie en mediawijsheid. De leerdoelen op dit gebied worden geïmplementeerd met actieve betrokkenheid van ouders.

Veiligheid voorop

Gezamenlijk vertrouwen

Gedeelde verantwoordelijkheid

Hoe bevordert KC De Leertuin de sociale ontwikkeling van leerlingen?

KC De Leertuin ziet ouders en school als gezamenlijke partners in de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Om het welbevinden van leerlingen te waarborgen, monitoren we dit via het leerlingvolgsysteem ‘Hart & Ziel’. Leerkrachten vullen tweemaal per jaar een vragenlijst in om vroegtijdig eventueel probleemgedrag te signaleren en het welbevinden en gedrag van elke leerling te beoordelen. Onderzoek toont aan dat het systematisch aanleren van Social Emotional Learning (SEL)-competenties, oftewel levensvaardigheden, essentieel is voor een veilige leer- en leefomgeving. Deze competenties omvatten zelfbewustzijn, sociaal bewustzijn, verantwoordelijke besluitvorming, zelfmanagement en effectief relatiebeheer. Door deze vaardigheden te ontwikkelen, dragen we bij aan een positief schoolklimaat en de persoonlijke groei van elke leerling.

Welke methodieken gebruikt KC De Leertuin voor het registreren van sociale opbrengsten?

KC De Leertuin maakt gebruik van de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen: * Kijk! * Hart & Ziel en Vragenlijst Sociale Veiligheid

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op KC De Leertuin?

Op KC De Leertuin zetten we diverse methoden in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren: * Plezier op school * Taakspel * KWINK

Wat zegt de inspectie over de school?

Resultaten | KC De Leertuin in Amsterdam | [2025] Schoolregister