
De resultaten van Joop en Willy Westerweel in Amsterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Joop en Willy Westerweel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Joop en Willy Westerweel bij jullie?
Ontdek hoe goed Joop en Willy Westerweel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau, een norm die geldt voor alle basisscholen. Op Basisschool Joop en Willy Westerweel streven we ernaar dat al onze leerlingen dit essentiële niveau bereiken, wat cruciaal is voor hun verdere schoolloopbaan en persoonlijke ontwikkeling. De resultaten tonen aan hoe dicht we bij dit doel zijn.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie Streefniveau Taal en Rekenen
Het streefniveau bouwt voort op het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om nog hogere academische prestaties te leveren. Het is onze ambitie om zoveel mogelijk leerlingen in groep 8 dit ambitieuze niveau te laten behalen. De Onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie, om de voortgang op dit hogere niveau te monitoren. Deze specifieke doelstelling helpt ons om gericht te werken aan de verdere ontwikkeling van onze leerlingen. De prestaties van onze school laten zien hoe we presteren ten opzichte van deze individueel bepaalde ambitieuze doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Joop en Willy Westerweel?
Ontdek het schooladvies dat leerlingen van Basisschool Joop en Willy Westerweel ontvangen. Wij zijn er trots op dat de adviezen die wij onze leerlingen meegeven, uitstekend blijken aan te sluiten bij hun potentieel. Een zeer hoog percentage van onze leerlingen behaalt succesvol een einddiploma op het niveau dat door ons is geadviseerd. Dit bevestigt de effectiviteit van onze begeleiding en de kwaliteit van ons onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sterke Sociale Ontwikkeling op Basisschool Joop en Willy Westerweel
Op basisschool Joop en Willy Westerweel in Amsterdam hechten we enorm veel waarde aan de sociale ontwikkeling van ieder kind. Als Vreedzame School bieden we een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen leren omgaan met diversiteit en verschillen. We geloven dat conflicten een natuurlijk onderdeel zijn van het leven en leren kinderen hoe ze deze op een constructieve manier kunnen oplossen. Door kinderen praktische handvatten en vaardigheden aan te reiken, bevorderen we samenwerking en wederzijds begrip. Ieder kind is uniek, maar samen vormen we een hechte gemeenschap waar iedereen zich gezien en gehoord voelt.
Vreedzaam samenleven en leren
Respectvol omgaan met iedereen
Gezamenlijk conflicten oplossen
Hoe bevordert Joop en Willy Westerweel de sociale vaardigheden van leerlingen?
Onze school hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, met de Vreedzame School als kernmethode. Jaarlijks evalueren we de sociale veiligheid met de 'Veiligheidsthermometer' voor groepen 3 tot en met 8. De resultaten worden gedeeld en besproken in de klas, de leerlingenraad en met het voltallige team. Daarnaast gebruiken leerkrachten tweemaal per jaar 'Leerling in Beeld' om de ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig te volgen. Deze inzichten worden gedeeld met onze zorgcoördinator, zodat we waar nodig extra ondersteuning kunnen bieden. Zo zorgen we voor een optimale sociale en emotionele groei voor al onze leerlingen.
Welke instrumenten zet de school in voor het monitoren van sociale opbrengsten?
Basisschool Joop en Willy Westerweel gebruikt specifieke instrumenten om de sociale vooruitgang van leerlingen te meten en te volgen: * Veiligheidsthermometer: Een jaarlijkse meting voor de groepen 3 t/m 8 om de sociale sfeer en veiligheid te beoordelen. * Leerling in Beeld: Een tweemaal per jaar uitgevoerde observatie en registratie van de sociale en leerontwikkeling van individuele leerlingen.
Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Onze school integreert diverse bewezen methodieken om het sociaal-emotioneel leren van kinderen te versterken: * Taakspel: Gericht op het verbeteren van gedrag en samenwerking tijdens leertaken. * Vreedzame School: Een uitgebreid programma voor een positief sociaal klimaat en conflictbeheersing. * Bibbers de Baas: Helpt kinderen om te gaan met angst en spanning. * Rots en Water: Een fysieke en mentale training voor zelfvertrouwen en weerbaarheid.
Inspectierapport Basisschool Joop en Willy Westerweel: Een Diepgaande Analyse
Ontdek de gedetailleerde bevindingen van de onderwijsinspectie voor basisschool Joop en Willy Westerweel in Amsterdam. Dit rapport biedt inzicht in de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de resultaten van onze leerlingen. Wij streven naar uitstekend onderwijs en een veilige leeromgeving. De inzichten uit het inspectierapport helpen ons om continu te verbeteren en onze educatieve doelstellingen te realiseren. Lees meer over onze schoolprestaties en ontdek hoe wij de ontwikkeling van elk kind stimuleren.