Basisschool IKC NoordRijk in Amsterdam

Het team van IKC NoordRijk in Amsterdam

Current section: team
Braeburnstraat 1
1036 Amsterdam

Zie hier hoe het team van IKC NoordRijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC NoordRijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC NoordRijk bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC NoordRijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC NoordRijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC NoordRijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (18.5%)
55-65 jaar (25.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC NoordRijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63%)
Direct ondersteunend personeel (29.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC NoordRijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Onderwijzend Personeel bij IKC NoordRijk: Soepel en Efficiënt Geregeld

Bij IKC NoordRijk begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom hebben we een doordacht systeem voor personeelsvervanging, zodat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde professional. Onze school is aangesloten bij de gerenommeerde vervangingspool 'Adam Onderwijs'. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel en effectief de juiste vervanging te regelen bij zowel gepland verlof als onverwachte ziekte van onze leerkrachten. Adam Onderwijs werkt nauw samen met gespecialiseerde externe detacheringsbureaus. Dit garandeert ons toegang tot een breed netwerk van ervaren en bevoegde onderwijskrachten, die perfect passen bij de unieke onderwijsaanpak van IKC NoordRijk. Zo zorgen we ervoor dat de leerervaring van uw kind altijd optimaal blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

IKC NoordRijk probeert alle kinderen te ondersteunen in hun ontwikkeling. Wij hebben twee ouder- en kindadviseurs die de school helpen met de juiste zorg voor onze kinderen. Ouders kunnen ook als ze tegen bepaalde zaken bijv. in de thuissituatie, opvoedkwesties, geldproblemen aanlopen, een afspraak maken met Wendy Luong (06-41768120) en Amal Roda (06-18606823), onze ouder- en kindadviseurs.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Onderwijsondersteuningsteam op IKC NoordRijk

6

Taal en Rekenen: Versterk de Basis

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider voor Optimale Leerlingenzorg
Rekenspecialist voor Sterke Rekenvaardigheden
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Extra Uitdaging
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie
Specialist Jonge Kind voor een Vliegende Start

Toelichting van de school:

Onze twee interne begeleiders coördineren de leerlingenzorg en ondersteunen leerkrachten en ouders met specifieke hulpvragen. Zij beheren het zorgbeleid, met een aparte begeleider voor de onderbouw (groepen 1-4) en bovenbouw (groepen 5-8). De taalspecialist verbetert het taal- en spellingsonderwijs door coaching van leerkrachten en gerichte lesbezoeken. Dit zorgt voor een sterke basis in taalontwikkeling. Onze rekenspecialist verbetert het rekenonderwijs door leerkrachten te coachen en te ondersteunen, inclusief lesbezoeken. Dit garandeert een effectieve rekenaanpak. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we het 'Levelwerk' via onze hoogbegaafdheidsspecialist. Deze leerlingen volgen een halve dag per week gespecialiseerd onderwijs, naast hun reguliere programma, wat hun talenten optimaal benut. Onze remedial teachers, ondersteund door onderwijsassistenten en leraarondersteuners, bieden gerichte hulp bij leerachterstanden in lezen, taal en rekenen. We gebruiken bewezen methodes zoals 'Veilig Leren Lezen' en 'Blink Lezen' voor leesmotivatie, en 'Staal' voor effectief taal- en spellingonderwijs. Voor wereldoriëntatie zetten we 'Blink Wereld' in, een thematische methode die leerlingen verbindt met de echte wereld. Rekenonderwijs gebeurt met 'Wereld in Getallen', een methode die differentiatie en extra oefensoftware biedt voor gepersonaliseerd leren.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Sfeer

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor een Positief Klimaat
Interne Begeleider voor Holistische Ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist implementeert 'De Vreedzame School', een programma dat sociale competentie en democratisch burgerschap bevordert. Dit programma creëert een veilige en zorgzame leeromgeving waarin elk kind zich gehoord en gewaardeerd voelt. Binnen 'De Vreedzame School' leren leerlingen conflicten positief op te lossen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun gemeenschap. Getrainde 'leerling mediatoren' helpen actief mee om een harmonieuze sfeer te handhaven, vooral tijdens pauzes, door zichtbaar aanwezig te zijn met speciale hesjes.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Werkstrategieën
Interne Begeleider voor Gestructureerde Ondersteuning
Remedial Teacher voor Gerichte Verbetering

Toelichting van de school:

Ons onderwijsbegeleidingsplan is gericht op handelingsgericht werken (HGW), waarbij we de individuele leerbehoeften van elk kind centraal stellen. Dit helpt ons om passende ondersteuning te bieden en de voortgang nauwkeurig te volgen. We hanteren een stapsgewijze aanpak voor ondersteuning, van basisondersteuning in de klas tot intensieve begeleiding en, indien nodig, externe expertise. Dit zorgt ervoor dat elk kind de juiste hulp krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces. Ouders worden nauw betrokken bij het ondersteuningsproces, zodat we samen de beste oplossingen kunnen vinden voor de ontwikkeling van hun kind. Bij specifieke behoeften werken we samen met externe partners, zoals het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs, om de meest geschikte onderwijsplek te garanderen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs met Specialisatie

Toelichting van de school:

Alle leerlingen ontvangen twee keer per week 45 minuten bewegingsonderwijs in onze moderne gymzaal. Dit bevordert een actieve levensstijl en fysieke vaardigheden. Via de '4 S-en test' identificeren we leerlingen die extra motorische ondersteuning nodig hebben. Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs biedt deze gerichte hulp tijdens schooltijd, aanvullend op de reguliere gymlessen, om de motorische ontwikkeling optimaal te stimuleren.

4

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider voor Coördinatie
BHV-ers voor Noodsituaties
Diabeteszorg Deskundigen
EHBO-ers voor Eerste Hulp

Toelichting van de school:

Ons schoolteam beschikt over gekwalificeerde EHBO'ers en BHV-ers, waardoor we adequaat kunnen handelen in geval van nood. De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan hierbij voorop. Daarnaast hebben specifieke teamleden kennis van en ervaring met de zorg voor leerlingen met diabetes, conform de geldende zorgprotocollen. Dit zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving voor alle kinderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerlab
Theaterzaal

Extra Ondersteuning op Maat: Uw Kind Centraal bij IKC NoordRijk

IKC NoordRijk: Een Diepgaande Kijk op Leerlingondersteuning

Ontwikkelingsperspectiefplan: Een Gids voor Succes Bij IKC NoordRijk geloven we in het potentieel van elke leerling. Daarom bieden we een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) aan voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Dit plan is een essentieel instrument dat de unieke sterktes en uitdagingen van uw kind in kaart brengt. Samen met u stellen we concrete doelen op en schetsen we de effectieve ondersteuningsstrategieën die onze school zal inzetten om deze mijlpalen te bereiken. Het OPP is een levend document, dat continu wordt aangepast aan de voortgang van uw kind. Toekomstig Aanbod: Versterking door Specialisten Leraarondersteuners en Onderwijsassistenten: Uw Kind in Goede Handen Onze toegewijde leraarondersteuners en onderwijsassistenten bieden gespecialiseerde hulp, zowel individueel als in kleine groepen. Ze focussen zich op kernvakken zoals taal, rekenen en lezen, en bieden extra ondersteuning door middel van preteaching en gerichte herhaling. De selectie van kinderen voor deze intensieve begeleiding gebeurt zorgvuldig door onze interne begeleiders, die de voortgang nauwlettend volgen met behulp van actuele toetsgegevens. Dit garandeert dat de hulp op elk moment perfect aansluit bij de onderwijsbehoeften van uw kind, met veel persoonlijke aandacht. Bouwspecialist: Sterker Lezen Vanaf Groep 1 Voor leerlingen in groep 1, 2 en 3 die extra ondersteuning op het gebied van lezen nodig hebben, hebben we het programma BOUW! ontwikkeld. Dit programma is speciaal ontworpen om leesvaardigheden spelenderwijs te versterken en legt een solide basis voor toekomstig leesplezier en succes.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan IKC NoordRijk: Ons Visie op Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

In het schooljaar 2024-2025 focussen wij op de verdere ontwikkeling van onze leerteams. Deze teams, bestaande uit toegewijde leerkrachten en specialisten, werken intensief samen aan de verbetering van rekenen, taal, sociaal-emotionele ontwikkeling en digitale geletterdheid. Onze belangrijkste speerpunten voor het schooljaar 2025-2026 zijn gericht op het versterken van onze professionele cultuur, het borgen van onze grondwet, het optimaliseren van reken- en leesonderwijs, en het structureel verbeteren van de resultaten in begrijpend lezen. We streven naar een schoolomgeving waar onderwijs van topkwaliteit centraal staat, met aandacht voor zowel de individuele leerling als de collectieve groei van ons team.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Onze jaarlijkse doelen worden vastgesteld na grondige evaluatie van het voorgaande jaarplan, waarbij het hele team actief betrokken wordt bij de ontwikkeling en implementatie. Door middel van leerteams, studiedagen en continue professionele ontwikkeling zorgen we ervoor dat ons team optimaal toegerust is om onze leerlingen te begeleiden. We zetten diverse evaluatiemethoden in, waaronder methodetoetsen, Cito-toetsen en een doorstroomtoets in groep 8. De resultaten analyseren we nauwgezet om gerichte ondersteuning te bieden en ervoor te zorgen dat elke leerling zijn of haar leerdoelen behaalt. Naast extra ondersteuning voor leerlingen die dat nodig hebben, bieden we ook uitdagende leeractiviteiten voor talentvolle leerlingen. Het Leerlab stimuleert kritisch denken, probleemoplossend vermogen en creativiteit door middel van verdiepende projecten, terwijl onze verrijkingsprogramma's voor rekenen, zoals het Levelspel, zorgen voor op maat gemaakte uitdagingen op elk niveau.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij IKC NoordRijk

Toelichting van de school

IKC NoordRijk biedt een verrijkend programma speciaal voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang. Wij garanderen een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich sociaal, emotioneel, cognitief en fysiek optimaal kunnen ontwikkelen. Onze integrale aanpak, verankerd in de grondwet, bevordert een vreedzame en ontwikkelingsgerichte leersfeer. Door de nauwe samenwerking met kinderopvangorganisatie Tinteltuin zorgen we voor een naadloze overgang en een doorlopende leerlijn. Intern overleg en samenwerking zijn cruciaal binnen IKC NoordRijk. Regelmatige afstemming tussen locatieleiders, directie, leerkrachten, pedagogisch medewerkers en ondersteunend personeel waarborgt een consistente en effectieve aanpak. De onderbouwcoördinator en pedagogisch medewerkers van Tinteltuin overleggen structureel, waarbij indien nodig ook de interne begeleider aanschuift. Deze samenwerking zorgt ervoor dat thema's en lesmethoden op elkaar worden afgestemd, wat de ontwikkeling van elk kind ten goede komt. Gezamenlijke vieringen van feestdagen zoals Sinterklaas, Kerst en Eid al-Fitr, evenals jaarlijkse studiedagen, versterken de gemeenschapszin binnen ons kindcentrum. Ontdek hoe IKC NoordRijk uw kind een vliegende start geeft met ons gespecialiseerde aanbod voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod heeft IKC NoordRijk voor jonge kinderen?

IKC NoordRijk biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang. Dit programma is ontworpen om de sociaal-emotionele, cognitieve en fysieke ontwikkeling van uw kind te stimuleren.

IKC NoordRijk biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang. Dit programma is ontworpen om de sociaal-emotionele, cognitieve en fysieke ontwikkeling van uw kind te stimuleren.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Specifieke ontwikkelingsprogramma's voor jonge kinderen

Met welke kinderopvangpartners werkt IKC NoordRijk samen voor het jonge kind?

IKC NoordRijk werkt nauw samen met Tinteltuin, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om een doorlopende leerlijn te garanderen voor onze jongste leerlingen.

IKC NoordRijk werkt nauw samen met Tinteltuin, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om een doorlopende leerlijn te garanderen voor onze jongste leerlingen.

Team | IKC NoordRijk in Amsterdam | [2025] Schoolregister