Drostenburg in Amsterdam

Het team van Drostenburg in Amsterdam

Current section: team
Drostenburg 1
1102 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Drostenburg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Drostenburg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Drostenburg bij jullie?

Ontdek hoe goed Drostenburg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Drostenburg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 79.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.6%)
Man (9.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (79.5%)
Man (20.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Drostenburg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (1.2%)
25-35 jaar (14.1%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (32.9%)
55-65 jaar (29.4%)
&ge;65 jaar (2.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (20.4%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (24.4%)
55-65 jaar (21.6%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Drostenburg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (40%)
Direct ondersteunend personeel (55.3%)
Management (4.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Drostenburg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten en Onderwijzend Personeel op Basisschool Drostenburg

Op Basisschool Drostenburg streven we ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde leerkracht. Bij onverwachte afwezigheid van een medewerker, zoals ziekte, zetten we alles op alles om passende vervanging te regelen. We begrijpen het belang van continuïteit in het onderwijs en werken continu aan oplossingen om dit te waarborgen. Onze school hanteert een proactieve aanpak bij het vinden van vervanging. Dit kan betekenen dat een onderwijsondersteuner tijdelijk de les verzorgt, of dat de leerlingen van de betreffende groep worden verdeeld over andere klassen. In uitzonderlijke situaties, wanneer er echt geen andere optie is, kunnen we genoodzaakt zijn een groep tijdelijk vrij te geven. We informeren u hierover altijd zo spoedig mogelijk. Voor therapeuten geldt dat zij bij langdurige afwezigheid worden vervangen om de continuïteit van specialistische begeleiding te garanderen. Bij kortdurende afwezigheid zoeken we naar interne oplossingen om de impact op uw kind te minimaliseren. Indien de afwezigheid van therapeuten langer dan een week duurt, worden ouders en verzorgers actief op de hoogte gehouden van de situatie en de getroffen maatregelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Snoezelruimte
Zwembad
Fitnessruimte
Therapieruimtes
Speellokaal

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling bij Drostenburg

Onze Aanpak voor Ontwikkeling en Zorg

Bij Basisschool Drostenburg bieden we gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen binnen Cluster 3, die te maken hebben met lichamelijke, medische of ontwikkelingsuitdagingen. Ons expertisecentrum richt zich op het creëren van een stimulerende leeromgeving waar de unieke behoeften van elk kind centraal staan. Wij geloven dat gepersonaliseerd onderwijs de sleutel is tot succes. Daarom baseren onze toegewijde leerkrachten hun pedagogische en didactische aanpak op de specifieke leerbehoeften van iedere leerling. Dit maximaliseert het leerrendement en bevordert de algehele ontwikkeling, rekening houdend met diverse uitstroombestemmingen, cognitieve mogelijkheden en leerresultaten. De leerlingenpopulatie van Drostenburg kenmerkt zich door een breed spectrum aan ontwikkelingsperspectieven. Dit omvat variatie in cognitieve capaciteiten, leeropbrengsten, gedragskenmerken en medische/fysieke condities. Deze diversiteit, inclusief complexe problematiek, wordt door ons team nauwlettend gevolgd en geïntegreerd in het onderwijsaanbod. Naast het reguliere onderwijs, integreren we essentiële revalidatie en medische zorg binnen de schooluren. Door nauwe samenwerking met een multidisciplinair team van professionals, zorgen we ervoor dat elke leerling optimaal kan floreren en zijn of haar potentieel volledig kan benutten. Het Ontwikkelingsperspectief Plan (OPP) is ons centrale instrument voor individuele begeleiding. Hierin worden de onderwijsdoelen voor het komende schooljaar gedetailleerd beschreven, met input van de groepsleerkracht en andere specialisten. Dit plan wordt regelmatig geëvalueerd en besproken met ouders, en dient tevens als verantwoording voor de professionele aanpak. Voor een dieper inzicht in het OPP van uw kind, kunt u een handleiding aanvragen bij de leerkracht. Meer informatie over ons schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar via deze LINK. Samen werken we aan een succesvolle toekomst voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Basisschool Drostenburg

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Onze schoolontwikkeling is stevig verankerd in ons schoolplan (SP) 2019-2023 en het schoolverslag (SV) 2021-2022. Hierin blikken we terug op behaalde beleidsresultaten, leerlingprestaties en effectiviteit van onze kwaliteitsmetingen, inclusief een rapportage over sociale veiligheid. Voor het schooljaar 2022-2023 focussen we op drie cruciale thema's die het leren en welzijn van onze leerlingen centraal stellen. Deze thema's zijn zorgvuldig geselecteerd om aan te sluiten bij nieuwe onderwijsontwikkelingen en de specifieke behoeften van onze school. De belangrijkste speerpunten voor het komende schooljaar zijn: 1. Traumasensitief Onderwijs (TSO). Na succesvolle scholing van ons team in het creëren van een traumasensitief leerklimaat, zetten we concrete stappen om TSO te implementeren en zichtbaar te maken in onze schoolomgeving. 2. Optimalisatie van het Trips Analyse Instrument. Momenteel werken we aan het opschonen van brongegevens, met name in Parnassys, om de data van Trips betrouwbaar en bruikbaar te maken. Dit stelt ons in staat om nauwkeurige analyses te maken van de leerlingontwikkeling. 3. Versterking van Sociale en Maatschappelijke Competenties. Voor afdeling GEEL is een methodiek beschikbaar om sociaal-emotionele vooruitgang te monitoren. Bovendien heeft Drostenburg eigen kwaliteitsnormen vastgesteld voor de ontwikkeling van deze essentiële vaardigheden bij onze leerlingen.

Hoe waarborgt Drostenburg de onderwijskwaliteit?

Basisschool Drostenburg hanteert een planmatige, cyclische en systematische aanpak om de kwaliteit van ons onderwijs en onze zorg continu te verbeteren en te borgen. We maken hierbij gebruik van een breed scala aan kwaliteitsinstrumenten. Deze instrumenten stellen ons in staat om proactief doelen te formuleren, de voortgang en resultaten tijdens het schooljaar te monitoren, en achteraf te evalueren of onze ambities zijn gerealiseerd. Onze kwaliteitsborging vindt plaats op verschillende niveaus: de school als geheel, de individuele groepen en elke leerling persoonlijk. De instrumenten zijn zo verspreid over de vier schooljaren dat er voortdurend actuele kwaliteitsanalyses worden uitgevoerd. Dit zorgt voor een continue cyclus van verbetering en optimalisatie. Voor een gedetailleerde uiteenzetting van ons kwaliteitsbeleid en de toegepaste methodieken, nodigen wij u uit om ons uitgebreide schoolplan te raadplegen. U vindt alle informatie via de volgende link.

Speciaal Onderwijs voor Jonge Kinderen bij Basisschool Drostenburg

Toelichting van de school

Basisschool Drostenburg biedt een uniek programma voor jonge kinderen, met een focus op een veilige en stimulerende leeromgeving. We werken nauw samen met gespecialiseerde partners om kinderen de best mogelijke start te geven. Deze samenwerkingen omvatten de Medisch Kinderdagverblijven Nifterlake en Zig Zag, als ook de therapeutische Peutergroep van Reade. Onze aanpak is gericht op de individuele ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor zowel sociale als cognitieve vaardigheden. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolloopbaan.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Drostenburg voor jonge kinderen?

Basisschool Drostenburg legt een sterke nadruk op de ontwikkeling van jonge kinderen door middel van een gespecialiseerd programma. Dit programma is ontworpen om een optimale start te garanderen, met aandacht voor de specifieke behoeften van jonge leerlingen. Ons aanbod is afgestemd op de vroege ontwikkelingsfase, waarbij we een veilige en uitdagende omgeving creëren waarin kinderen kunnen groeien en ontdekken. We streven ernaar om elk kind de ondersteuning te bieden die nodig is om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Met welke organisaties werkt Basisschool Drostenburg samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma gericht op jonge kinderen onderhoudt Basisschool Drostenburg waardevolle samenwerkingen met vooraanstaande instellingen. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en bieden extra expertise voor onze jongste leerlingen. Concreet werken wij samen met de Medisch Kinderdagverblijven Nifterlake en Zig Zag, die gespecialiseerd zijn in de zorg en ontwikkeling van jonge kinderen. Daarnaast is er een nauwe band met de therapeutische Peutergroep van Reade, wat ons in staat stelt om gespecialiseerde ondersteuning te bieden waar nodig. Deze partnerschappen garanderen een holistische benadering van de ontwikkeling van het jonge kind, waarbij we expertise bundelen om de best mogelijke leerervaring te bieden.
Team | Drostenburg in Amsterdam | [2025] Schoolregister