Drostenburg
Drostenburg 1
1102 AM Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

Analyse van de schooladviezen laat zien dat 19% van de leerlingen een havo/vwo-advies krijgt, tegenover 15% regionaal. Het percentage vwo-adviezen (12%) ligt iets onder het regionale gemiddelde (14%). Het aandeel praktijkonderwijsadviezen (8%) toont een stijging ten opzichte van voorgaande jaren, wat past bij de toenemende diversiteit in de leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Van de uitgestroomde leerlingen presteert 68% op of boven het schooladvies, waarvan 22% uitblinkt. Het percentage onderpresteerders (5,7%) blijft onder het landelijk gemiddelde (9,4%), wat past bij de gedifferentieerde onderwijsaanpak zoals beschreven in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

Op Drostenburg leren wij de leerlingen vaardigheden aan die zij nodig hebben om, ondanks hun beperking/ ziekte, zo goed mogelijk te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Essentieel is dat de leerlingen: leren omgaan met verschillen door hun zelfkennis te vergroten rekening houden met anderen door hen te leren te relativeren voldoende zelfvertrouwen opbouwen door hen weerbaar te maken voldoende zelfbeheersing ontwikkelen door samen te spelen en te werken bewust eigen keuzes kunnen maken en zich kunnen verplaatsen in anderen Voor de sociaal- emotionele ontwikkeling werken wij o.a. met de zelfontwikkelde leergang Gewoon Iets Anders. Deze worden in combinatie met bestaande methodieken aangeboden, denk bijv. aan: Goed Gedaan, Ko Totaal, Doos vol gevoelens enz. LEES MINDER

We zijn goed voor ons zelf

We zijn goed voor een ander

We zijn goed voor de omgeving