Basisschool De Tamboerijn in Amsterdam

Het team van De Tamboerijn in Amsterdam

Current section: team
Reigersbos 301
1107 Amsterdam

Zie hier hoe het team van De Tamboerijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Tamboerijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Tamboerijn bij jullie?

Ontdek hoe goed De Tamboerijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Tamboerijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Tamboerijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (8.3%)
35-45 jaar (27.8%)
45-55 jaar (19.4%)
55-65 jaar (30.6%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Tamboerijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (61.8%)
Direct ondersteunend personeel (8.8%)
Indirect ondersteunend personeel (20.6%)
Management (8.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Tamboerijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Lerarenvervanging op Basisschool De Tamboerijn

Bij Basisschool De Tamboerijn zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We hanteren een gestructureerd plan om uw kind altijd van kwalitatief onderwijs te voorzien. Onze prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Daarom zetten we bij ziekte of verlof van een leerkracht diverse oplossingen in. Dit begint bij het inzetten van een bevoegde vervanger of een parttime collega. Indien nodig schuiven we collega's met niet-klasgebonden taken bij, of werken we samen met LIO-stagiaires. Ook een bekwame stagiaire of een collega zonder directe onderwijsbevoegdheid, onder supervisie van de directeur of een ervaren leerkracht, kan een klas overnemen. Soms organiseren we inspirerende workshops die aansluiten bij de leerlijnen. Als laatste redmiddel, en enkel na zorgvuldige overweging, kan een klas tijdelijk naar huis worden gestuurd. In het zeldzame geval dat een klas naar huis moet, informeren we ouders direct via de Parro-app en telefonisch. Kinderen kunnen vaak op school worden opgevangen. De medezeggenschapsraad wordt te allen tijde op de hoogte gesteld van deze beslissingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Dit schooljaar zijn er 17 groepen, waarbij groep 1/2 een combinatiegroep is. Ook hebben we een combinatiegroep 3/4.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op De Tamboerijn: Vind de Juiste Hulp

7

Taal- en Rekenspecialisten voor Optimale Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Dyslexie-expert voor lees- en schrijfproblemen
Intern Begeleider voor leerstrategieën
Orthopedagoog voor didactische ondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling
Specialist Trauma Sensitief Onderwijs voor emotionele veiligheid

Toelichting van de school:

De Tamboerijn zet zich in voor iedere leerling met gerichte extra ondersteuning. Onze gespecialiseerde teams bieden hulp aan leerlingen die extra uitdaging of begeleiding nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Deze ondersteuning kan ook preventief worden ingezet om toekomstige leerproblemen te voorkomen. Door nauwe samenwerking met vaste deskundigen binnen onze school, maximaliseren we de kans dat alle leerlingen profiteren van effectieve leerondersteuning en hun volledige potentieel bereiken.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Sfeer

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal-emotionele begeleiding
Orthopedagoog voor gedragsanalyses
Externe trainer voor effectieve groepstrainingen

Toelichting van de school:

Op basisschool De Tamboerijn creëren we een omgeving waarin elk kind zich thuis voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Wij streven ernaar om alle leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Mocht een leerling echter specifieke behoeften hebben die buiten onze expertise vallen, dan zullen we dit open communiceren en samen naar oplossingen zoeken. Ons doel is een positieve en inclusieve leeromgeving voor iedereen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gedragsmanagement
Orthopedagoog voor leerstrategieën

Toelichting van de school:

De Tamboerijn biedt gestructureerde begeleiding voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze Intern Begeleiders werken nauw samen met de leerkrachten om individuele plannen te ontwikkelen die aansluiten bij de specifieke behoeften van elke leerling. Deze ondersteuning wordt zowel binnen als buiten de klas geboden, zodat leerlingen de juiste tools krijgen om succesvol te zijn in hun leerproces.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor motorische ontwikkeling
Orthopedagoog voor functionele analyses
Externe Gym+ coach voor naschoolse sportactiviteiten
Externe logopedist voor fijne motoriek en communicatie

Toelichting van de school:

Basisschool De Tamboerijn stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Gedurende het schooljaar bieden we naschoolse activiteiten aan via Gym+, speciaal voor leerlingen die extra beweging en uitdaging nodig hebben. Binnen schooltijd ondersteunen we de fijne motoriek met gespecialiseerde fysiotherapie van externe aanbieders. Daarnaast werken we samen met de schoolarts en jeugdverpleegkundige en organiseren we sportspreekuren om de algehele gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te bevorderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Tamboerijn hecht belang aan duidelijke richtlijnen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. Ons samenwerkingsverband, Amsterdam-Diemen, biedt waardevolle ondersteuning en handvatten voor scholen. Dit schooljaar ontwikkelen wij een protocol om de procedures en grenzen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging helder te definiëren, zodat wij onze zorgtaken op een veilige en professionele manier kunnen uitvoeren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Naschoolse activiteiten (Rijke Schoodag)
Taalles en ouderbijeenkomsten in de ouderkamer
Theaterpodium in de speelzaal van de school
Bevo-lokaal (beeldende vorming)

Maatwerk Ondersteuning: Succesvol Leren en Ontwikkelen op De Tamboerijn

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid voor Elk Kind

Bij basisschool De Tamboerijn in Amsterdam geloven we in een omgeving waar elk kind de aandacht en hulp krijgt die het nodig heeft om optimaal te floreren. Op deze pagina leest u alles over ons inclusieve en passend onderwijs beleid. We leggen uit wat deze termen betekenen en hoe wij deze principes dagelijks in de praktijk brengen. Ontdek hoe wij de leer- en ontwikkelcurve van uw kind volgen en ondersteunen, of er nu sprake is van leeruitdagingen, gedragsproblemen of een behoefte aan extra stimulans. Wij bieden ondersteuning op maat, zodat uw kind zich veilig en zelfverzekerd voelt om het beste uit zichzelf te halen. Passend onderwijs betekent voor ons dat elk kind, waar in Amsterdam of Diemen ook, toegang krijgt tot onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Hoewel de meeste leerlingen prima meekomen, hebben sommigen extra ondersteuning nodig. Gelukkig beschikken wij binnen ons team over de expertise om veel van deze uitdagingen aan te gaan, bijvoorbeeld op het gebied van lezen en rekenen. We werken ook samen met externe partners om de best mogelijke zorg te garanderen. Meer informatie over onze specifieke ondersteuningsmogelijkheden en onze samenwerkingspartners vindt u via de links op deze pagina. Inclusief onderwijs is de toekomst van het onderwijs, met als doel dat alle scholen in Nederland voor 2035 inclusief werken. In Amsterdam en Diemen zijn we al volop bezig met deze transitie. Dit houdt in dat we steeds meer kinderen met speciale onderwijsbehoeften een plek bieden binnen ons reguliere basisonderwijs. We versterken onze school continu met gespecialiseerde kennis op het gebied van jeugdhulp en zorg. Dit proces, dat enkele jaren in beslag neemt, stelt ons in staat om leerlingen dichter bij huis de ondersteuning te bieden die ze anders in speciaal onderwijs zouden ontvangen. Dit bevordert niet alleen hun leerproces, maar ook hun sociale contacten en hun begrip van diversiteit. Samenwerking en Verwijzing: Het Samenwerkingsverband Indien een kind ondanks onze inspanningen en de hulp van onze partners extra ondersteuning nodig heeft, betrekken we het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Amsterdam Diemen (SWV). In een gezamenlijk ondersteuningsteam bespreken we de vervolgstappen, zodat uw kind de best mogelijke zorg krijgt. Meer details over dit proces en de rol van het SWV vindt u via de aangeboden links. Ook voor algemene informatie over passend onderwijs en de samenwerkingsverbanden verwijzen we u graag naar de website van het SWV Amsterdam Diemen. Onze Aanpak: Passend en Inclusief Onderwijs in de Praktijk Bij De Tamboerijn zien we passend onderwijs als de basis voor goed onderwijs voor iedereen. Dit begint bij onze toegewijde leerkrachten die elk kind nauwlettend volgen en signaleren wanneer extra ondersteuning nodig is. We creëren een stimulerende leeromgeving en werken nauw samen met u als ouder. U herkent ons passend onderwijs aan concrete voorbeelden zoals: Extra begeleiding van gespecialiseerde leerkrachten bij lees-, spelling- of rekenproblemen. Op maat gemaakte ondersteuningsplannen, ook wel arrangementen genoemd. Uitnodigingen voor gesprekken binnen het ondersteuningsteam over de ontwikkeling van uw kind. Onderzoeken naar intelligentie, gedrag of executieve functies indien nodig. Zorgvuldige registratie van ondersteuningsactiviteiten via ParnasSys/Kindkans. Speciaal aangepast lesaanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Gebieden van Expertise en Ondersteuning binnen Onze School: Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning op diverse gebieden om de ontwikkeling van uw kind te stimuleren: Taal en Lezen: Extra hulp bij leesontwikkeling, leesvaardigheid en woordenschat met methodes zoals Bouw! en Glotti. Ook bieden we extra lessen, logopedie, dyslexiebehandeling en begeleiding via cluster 2 arrangementen. Rekenen: Gerichte ondersteuning bij rekenvaardigheden, geleverd door onze onderwijsassistenten, leerkrachten of gespecialiseerde medewerkers, afhankelijk van de specifieke hulpvraag. Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Begeleiding door middel van individuele gesprekken, SOVA- en rots- en watertrainingen, en SEMMI-programma's. We werken ook samen met externe jeugdhulpverleners voor gespecialiseerde ondersteuning. Werkhouding en Gedrag: Individuele afspraken en leerdoelen, extra begeleiding door deskundigen en deelname aan praktijklabs om de leerhouding te verbeteren. Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Motorische remedial teaching, ondersteuning bij schrijfvaardigheid, nauwe samenwerking met schoolartsen en jeugdverpleegkundigen, en fysiotherapie. Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Afspraken over medicatiegebruik op school, samenwerking met de GGD, schoolartsen, jeugdverpleegkundigen en de ZIEZON-deskundigen van het samenwerkingsverband. Specifieke Ondersteuning voor Ouders: Onze toegewijde ouderconsulent biedt brede ondersteuning aan ouders op het gebied van opvoeding, financiën, huisvesting en contact met instanties. Zij fungeert als uw eerste aanspreekpunt en verbindt u met de juiste organisaties. Het volledige Schoolondersteuningsplan (SOP) is beschikbaar op de website van OBS De Tamboerijn. Toekomstige Ontwikkelingen in Ons Ondersteuningsaanbod: We streven ernaar ons aanbod voortdurend te verbeteren. Zo verkennen we een samenwerking met Levvel op School en ontwikkelen we ons aanbod voor kinderen die baat hebben bij handelend leren. Onze Weg naar een Inclusieve School: De komende jaren willen we uitgroeien tot een school waar elk kind uit de buurt, ongeacht de benodigde ondersteuning, een plek vindt. Dit doen we in samenwerking met experts uit het speciaal onderwijs en andere scholen in de wijk. Om dit te realiseren, richten we ons op: Verdieping van onze kennis op het gebied van meerkunnersonderwijs. Ontwikkeling van vaardigheden in traumasensitief lesgeven. Versterking van onze expertise rondom kinderen met taalontwikkelingsachterstanden of -stoornissen. Verbetering van onze kennis op het gebied van neurodiversiteit.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van De Tamboerijn

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Basisschool De Tamboerijn streven we naar excellente prestaties in rekenen en taal. Voor rekenen zetten we in op een leerstofaanbod en didactiek die perfect aansluiten bij de individuele leerbehoeften van onze leerlingen. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de verwachte resultaten behaalt, met jaarlijks vastgestelde eigen streefdoelen. Op het gebied van taal en lezen hanteren we een duidelijke visie, waarbij leesplezier centraal staat. Dagelijks lezen we 30 minuten voor en wordt er 30 minuten vrij gelezen in alle klassen. We zijn trots partner van het Leesoffensief Zuidoost en ambiëren om dé Leesschool van de regio te worden. Daarnaast bevorderen we betrokken leerlingen die zelfvertrouwen hebben in hun leerproces en eigenaarschap tonen. De leerkrachten geloven in de potentie van elk kind en handelen hiernaar. Binnen ons team benutten we de unieke talenten, kennis en vaardigheden optimaal. Iedereen draagt bij aan continue verbetering door feedback te geven en te ontvangen, en is mede-verantwoordelijk voor de ontwikkeling van zowel zichzelf als de school.

Hoe realiseren we onze schoolontwikkelingsdoelen?

Om onze ambitieuze ontwikkelpunten te realiseren, werken we gestructureerd in kernteams. Elk kernteam vertegenwoordigt alle onderwijsniveaus ('bouwen') en komt regelmatig bijeen voor strategische afstemming. In deze kernteams worden de jaardoelen en concrete actieplannen opgesteld. De voortgang van deze plannen wordt nauwlettend gevolgd en besproken tijdens specifieke Kernteam-directieoverleggen. Het schooljaar wordt afgesloten met een grondige evaluatie van de behaalde doelen. Op Basisschool De Tamboerijn zijn de volgende kernteams actief: Taal & Lezen, Rekenen, Pedagogisch Klimaat, ICT & Media, Kwaliteit, Wereldburgerschap en Inclusie. Elk team draagt bij aan de algehele kwaliteitsverbetering van ons onderwijs.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Tamboerijn

Toelichting van de school

Basisschool De Tamboerijn biedt een stimulerende voorschoolse educatie voor kinderen van 2 tot 4 jaar, in nauwe samenwerking met onze voorschoolse partner Zonova Opvang. De voorschool is dagelijks geopend van 8:45 tot 14:00 uur, waardoor een flexibele opvang gegarandeerd wordt. Eén van de twee groepen van Zonova Opvang is met trots gehuisvest binnen ons schoolgebouw. De andere groep bevindt zich op een steenworp afstand in de nabije omgeving, wat zorgt voor een brede toegankelijkheid. De Tamboerijn zet zich in voor een naadloze en doorlopende leerlijn, van de voorschoolse periode tot aan de basisschool. Om deze overgang optimaal te faciliteren, werken de ervaren pedagogisch medewerkers van Zonova Opvang wekelijks mee in onze groepen 1 en 2. Zij bieden deskundige begeleiding aan de allerjongste kleuters, wat bijdraagt aan een succesvolle start op de basisschool.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Tamboerijn extra programma's voor peuters en kleuters?

Basisschool De Tamboerijn focust op een geïntegreerde aanpak en werkt nauw samen met Zonova Opvang voor de voorschoolse educatie. Extra gespecialiseerde programma's specifiek voor de jongste kinderen worden momenteel niet los aangeboden buiten deze samenwerking.

Met welke kinderopvangorganisatie werkt De Tamboerijn samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Tamboerijn werkt voor het programma voor jonge kinderen samen met Zonova Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorschoolse educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Basisschool De Tamboerijn werkt voor het programma voor jonge kinderen samen met Zonova Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorschoolse educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Team | De Tamboerijn in Amsterdam | [2025] Schoolregister