De Rozemarn

Het team van De Rozemarn in Amsterdam

Current section: team
Huntum 16
1102 Amsterdam

Zie hier hoe het team van De Rozemarn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Rozemarn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Rozemarn bij jullie?

Ontdek hoe goed De Rozemarn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Rozemarn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80.6%)
Man (19.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Rozemarn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25.8%)
35-45 jaar (22.6%)
45-55 jaar (16.1%)
55-65 jaar (22.6%)
&ge;65 jaar (12.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Rozemarn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (54.8%)
Direct ondersteunend personeel (22.6%)
Indirect ondersteunend personeel (12.9%)
Management (9.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Rozemarn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij De Rozemarn

Bij Basisschool De Rozemarn zorgen wij voor een efficiënte regeling van leerkrachtvervanging. We maken onderscheid tussen gepland en ongepland verlof. Gepland verlof, zoals zwangerschapsverlof of studiedagen, wordt intern opgelost. Hierdoor garanderen we continuïteit in het onderwijs en de vertrouwde gezichten voor uw kind. Bij onvoorzien ziekteverzuim van leerkrachten zetten we primair de centrale vervangingspool van de gemeente in. Wanneer deze pool ontoereikend is, zoeken we proactief naar alternatieve oplossingen. Denk hierbij aan het flexibel inzetten van leerkrachten zonder directe groepsverantwoordelijkheid of het bieden van ondersteuning door onderwijsassistenten onder deskundige begeleiding. In uitzonderlijke gevallen, waarbij het niet mogelijk is om vervanging te garanderen, kunnen groepen tijdelijk naar huis worden gestuurd. Indien opvang thuis niet mogelijk is, faciliteert De Rozemarn opvang binnen andere groepen om de educatieve continuïteit te waarborgen. We streven ernaar om de impact op uw kind tot een minimum te beperken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De groepsindeling ziet er voor het schooljaar 2025/2026 als volgt uit:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool De Rozemarn

7

Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Rozemarn bieden we elke leerling dagelijks gerichte instructie op basis van hun lesdoelen. Leerlingen die de stof beheersen, ontvangen uitdagende verdiepings- of verrijkingsopdrachten. Voor hen wordt de reguliere oefenstof vaak ingekort of overgeslagen om de voortgang te optimaliseren. Leerlingen die extra uitleg nodig hebben, krijgen verlengde instructie in de klas, vaak ondersteund door speciaal materiaal. Indien aanvullende oefening vereist is, stellen we een plan van aanpak op om beheersing van de leerdoelen te waarborgen. Voor taal en lezen zetten we middelen zoals Bouw of Letterster in, zowel binnen als buiten de klas. Deze ondersteuning wordt verleend door interne medewerkers onder supervisie van de leerkracht en intern begeleider. Bij aanhoudende leesproblemen schakelen we een expert van het RID in. Bij rekenen bieden we ondersteuning met Rekensprint (Bareka) in en buiten de klas, uitgevoerd door interne medewerkers. Hardnekkige rekenproblemen worden aangepakt met hulp van een RID-expert. Indien nodig voor de ontwikkeling van uw kind, werken we samen met externe partners voor gespecialiseerde ondersteuning. Raadpleeg het SOP van De Rozemarn voor meer details.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Wanneer de ontwikkeling van een kind op sociaal-emotioneel gebied stagneert, zoeken leerkrachten, in overleg met ouders, naar passende oplossingen. Als een leerkracht na inspanning toch zorgen blijft houden, kan het kind worden aangemeld bij de intern begeleider voor nader onderzoek. Onze intern begeleider observeert regelmatig in klassen en richt zich op leer- en gedragsproblemen. De intern begeleider voert pedagogisch onderzoek uit, geeft advies aan leerkrachten, stelt hulpplannen op, voert oudergesprekken en onderhoudt contacten met externe instanties zoals de schoolarts en jeugdzorg. Een medewerker van Levell ondersteunt de school een dag per week. Voor extra ondersteuning vragen we arrangementen aan, inclusief een plan van aanpak. Dit kan zowel groepsgericht als individueel zijn. We werken ook samen met partners voor trainingen op sociaal-emotioneel gebied. Indien nodig voor de ontwikkeling van uw kind, kunnen externe specialisten worden ingeschakeld. Wij werken samen met diverse partijen. Zie het SOP van De Rozemarn voor verdere informatie.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Sommige leerlingen profiteren van extra begeleiding om hun leerpotentieel volledig te benutten. Hiervoor stellen we een gedetailleerd plan van aanpak op. Voor leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben, vraagt de intern begeleider, in samenspraak met ouders en leerkracht, een passend arrangement aan. Dit kan zowel groepsgericht als individueel zijn. Daarnaast werken we nauw samen met externe partijen die gespecialiseerde trainingen aanbieden op het gebied van werkhouding en gedrag. Deze samenwerkingen zijn essentieel om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden. Indien de ontwikkeling van uw kind extra gespecialiseerde hulp vereist, kunnen externe experts worden ingeschakeld. Wij onderhouden contacten met diverse gespecialiseerde organisaties. Raadpleeg het SOP van De Rozemarn voor een uitgebreide toelichting op onze werkwijze.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Basisschool De Rozemarn stimuleert beweging en sport met minimaal 1,5 uur gym per week. Daarnaast organiseren we begeleide buitenspelen en diverse naschoolse sportactiviteiten. Jaarlijks meten we de motorische vaardigheden van alle leerlingen om hun ontwikkeling in kaart te brengen. Kinderen die baat hebben bij extra ondersteuning, krijgen gym+ of een doorverwijzing naar de jeugdarts. Indien de ontwikkeling van uw kind specifieke motorische of lichamelijke ondersteuning vereist, kunnen externe specialisten worden ingeschakeld. Wij werken hiervoor samen met een netwerk van deskundige partners. Meer details vindt u in het SOP van De Rozemarn.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons schoolteam ontvangt jaarlijks een EHBO-training om adequaat te kunnen handelen bij ongevallen. Persoonlijke medische aandachtspunten van leerlingen worden zorgvuldig vastgelegd in het leerlingendossier, zodat alle leerkrachten geïnformeerd zijn. We houden rekening met de medische geschiedenis van elk kind, waarvoor ouders relevante informatie aanleveren. In overleg met ouders stellen we gezamenlijk een plan van aanpak op voor specifieke zorgbehoeften. Indien nodig voor de ontwikkeling van uw kind, kunnen externe partijen worden benaderd voor gespecialiseerde medische of verzorgende ondersteuning. Raadpleeg het SOP van De Rozemarn voor een gedetailleerd overzicht van onze samenwerkingspartners.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Atelier voor Beeldende vorming en Techniek
Brede naschoolse activiteiten
Ipads en chromebooks beschikbaar voor alle leerlin
Onderzoekslab en een Doelab

Optimale Leerondersteuning op De Rozemarn: Handelingsgericht Werken

Ons Plan voor Passend Onderwijs en Kindontwikkeling

De Rozemarn biedt als basisschool in Amsterdam-Zuidoost passend onderwijs aan alle leerlingen. Wij hanteren een zorgplicht om de individuele onderwijsbehoeften van elk kind te identificeren en te vervullen. Binnen ons Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Amsterdam Diemen (SWV) volgt ons stappenplan de principes van handelingsgericht werken (HGW). Handelingsgericht werken vormt de kern van onze onderwijsaanpak. Deze gestructureerde methode stelt ons in staat om de specifieke leer- en ontwikkelingsbehoeften van uw kind nauwkeurig in kaart te brengen. Door effectief in te zetten op de juiste ondersteuning, de juiste specialisten en continue monitoring, maximaliseren we de leerresultaten en het welzijn van ieder kind. Onze HGW-aanpak kent vijf ondersteuningsniveaus, visueel voorgesteld in een piramide. Hogere niveaus impliceren een intensievere begeleiding en nauwere samenwerking met ouders en externe professionals. Toekomstig Aanbod voor Uitgebreide Ondersteuning De Rozemarn streeft ernaar alle leerlingen, ongeacht hun ondersteuningsbehoefte, te stimuleren in hun persoonlijke groei. We leggen de nadruk op het ontwikkelen van leerstrategieën en het behalen van gestelde leerdoelen. Dit versterkt het zelfvertrouwen en helpt kinderen hun talenten optimaal te benutten. Naast klassikale instructie biedt De Rozemarn verrijkende activiteiten buiten de reguliere lessen: Het Doelab: Praktische Ontwikkeling voor Groepen 4-7 Dit lab is speciaal ontworpen voor praktisch ingestelde leerlingen uit groep 4 tot en met 7. Elke woensdag komen zij 1,5 uur bijeen voor projectmatig werk. Hierdoor ontwikkelen leerlingen leerdoelen op een concrete, ervaringsgerichte manier. Ze vergroten hun leervaardigheden, ervaren succes en ontdekken het plezier van leren. Het Onderzoekslab: Cognitieve Uitdaging voor Groepen 4-7 Voor cognitief getalenteerde leerlingen uit groep 4 tot en met 7 biedt het Onderzoekslab uitdagende opdrachten. Leerlingen oefenen met doorzettingsvermogen bij complexe taken en ontmoeten leeftijdsgenoten met vergelijkbare interesses. Leerlingen die excelleren in het Onderzoekslab kunnen vanaf groep 5 deelnemen aan de Day a Weekschool (DWS). De Rozemarn ambieert de uitbreiding van dit aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, met meer groepen en langere begeleidingsuren. Integraal Kindcentrum (IKC) Rozemarn: Een Toekomstvisie Onze ambitie is de realisatie van een Integraal Kindcentrum Rozemarn, dat kinderen van 2 tot 13 jaar omvat. Dit centrum zal een naadloze integratie van voorschoolse educatie, basisonderwijs, buitenschoolse opvang (BSO) en brede schoolactiviteiten (PPOZO) waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelplan Basisschool De Rozemarn

Wat zijn de ontwikkelingsdoelen van De Rozemarn voor het schooljaar 2025-2026?

Basisschool De Rozemarn stelt voor het schooljaar 2025-2026 een nieuw, ambitieus Schoolplan op. Dit plan vormt de leidraad voor onze continue kwaliteitsverbetering en onderwijsontwikkeling, gebaseerd op het strategisch beleidsplan van Zonova. Wij zetten vol in op gedifferentieerd lesgeven, waarbij we rekening houden met de individuele behoeften en leerstijlen van elke leerling, passend binnen het kader van passend onderwijs. Door middel van gerichte observaties en analyses van het leerwerk, streven we ernaar het leerproces van onze leerlingen optimaal te ondersteunen en te stimuleren. De aandacht voor sociale veiligheid en verantwoord mediagebruik blijft een belangrijk onderdeel van ons pedagogisch beleid. Daarnaast focussen we op het versterken van burgerschap binnen onze lesgebieden en zorgen we ervoor dat ons onderwijs uitdagend en toekomstgericht blijft. Vragen over leerlingbetrokkenheid, effectieve groepsorganisatie en mogelijke alternatieven voor het leerstofjaarklassensysteem, verkennen we om ons onderwijs continu te vernieuwen. Onze belangrijkste ontwikkelingsdoelen zijn: leerlingen stimuleren om eigenaar te worden van hun leerproces middels een persoonlijk groeiportfolio; een professionele leergemeenschap creëren waarin iedereen groeit en elkaar ondersteunt met positieve feedback; kwalitatief hoogstaand onderwijs bieden gericht op wereld-burgerschap en een succesvolle toekomst; naast kernvakken, creativiteit en ondernemerschap bevorderen met een onderzoekende houding; en fungeren als een lerende organisatie waar iedereen van en met elkaar leert en samenwerkt.

Hoe waarborgt De Rozemarn de onderwijskwaliteit en bereikt zij haar doelen?

Het bestuur en de scholen van Zonova hebben een heldere visie op onderwijskwaliteit, met toetsbare doelen en regelmatige evaluaties om de voortgang te bewaken. Eventuele knelpunten analyseren we grondig en pakken we doelgericht aan, met een duidelijke taak- en verantwoordelijkheidsverdeling. Onze kwaliteitszorgcyclus is gebaseerd op een Plan-Do-Check-Act (PDCA) model, versterkt door interne en externe audits, zelfevaluaties en tevredenheidspeilingen. Regelmatige klassenbezoeken door de directie en collegiale consultaties binnen het team zorgen voor continue feedback en bijsturing van het didactisch handelen. Het team is proactief in scholing en ontwikkeling, en werkt continu aan het verbeteren van de lesstructuur en leerlingbetrokkenheid. Leerlingontwikkeling volgen we nauwgezet met het leerlingvolgsysteem ParnasSys, inclusief trendanalyses om individuele leerbehoeften te signaleren. Bij stagnatie of specifieke leeruitdagingen passen we gerichte interventies toe, ondersteund door diagnostische gesprekken met leerlingen om hun leerproces verder te optimaliseren. We streven naar effectieve uitleg, een duidelijke structuur in de les en een zichtbare afstemming op de individuele verschillen tussen leerlingen, wat dagelijks wordt gemonitord via observaties en digitale registratie.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Rozemarn

Toelichting van de school

Op basisschool De Rozemarn in Amsterdam bieden we een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale vaardigheden. Wij geloven in een warme overgang van thuis of kinderopvang naar de basisschool. Daarom hebben we speciale programma's en faciliteiten ingericht om jonge kinderen een fantastische start te geven in hun schoolcarrière. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij De Rozemarn.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft basisschool De Rozemarn voor jonge kinderen?

Basisschool De Rozemarn biedt diverse extra ondersteuning voor jonge kinderen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Dit omvat nauwe samenwerking met kinderopvangfaciliteiten en toegang tot programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze initiatieven zijn ontworpen om de taalontwikkeling, cognitieve vaardigheden en sociale interactie van jonge kinderen te stimuleren, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart. Wij zorgen voor een doorlopende leerlijn vanaf de peuteropvang tot aan groep 8.

Basisschool De Rozemarn biedt diverse extra ondersteuning voor jonge kinderen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Dit omvat nauwe samenwerking met kinderopvangfaciliteiten en toegang tot programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze initiatieven zijn ontworpen om de taalontwikkeling, cognitieve vaardigheden en sociale interactie van jonge kinderen te stimuleren, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart. Wij zorgen voor een doorlopende leerlijn vanaf de peuteropvang tot aan groep 8.

Met welke partners werkt De Rozemarn samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Basisschool De Rozemarn onderhoudt waardevolle samenwerkingen met externe partners om het onderwijs voor jonge kinderen te verrijken. Een van onze gewaardeerde partners is kinderopvang 'Hummeltje Tummeltje' van Swazoom. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak, waarbij de expertise van zowel de kinderopvang als de basisschool wordt ingezet. Dit bevordert een consistente en ontwikkelingsgerichte benadering voor alle jonge leerlingen in Amsterdam-Zuidoost.

Basisschool De Rozemarn onderhoudt waardevolle samenwerkingen met externe partners om het onderwijs voor jonge kinderen te verrijken. Een van onze gewaardeerde partners is kinderopvang 'Hummeltje Tummeltje' van Swazoom. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak, waarbij de expertise van zowel de kinderopvang als de basisschool wordt ingezet. Dit bevordert een consistente en ontwikkelingsgerichte benadering voor alle jonge leerlingen in Amsterdam-Zuidoost.

Team | De Rozemarn in Amsterdam | [2025] Schoolregister