Daltonschool De Waterkant in Amsterdam

Het team van Daltonschool De Waterkant in Amsterdam

Current section: team
Bilderdijkpark 18
1052 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Daltonschool De Waterkant is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool De Waterkant. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool De Waterkant bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool De Waterkant bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool De Waterkant gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers: Continuïteit van Onderwijs bij Daltonschool De Waterkant

Bij Daltonschool De Waterkant staan wij garant voor een consistente en kwalitatieve leerervaring voor uw kind. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn wegens ziekte, verlof of een waardevolle nascholing, dan zorgen wij direct voor een gekwalificeerde vervanger. Ons doel is het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Wij volgen een zorgvuldig stappenplan om de continuïteit te waarborgen. Eerst benaderen we gespecialiseerde invalpools zoals ADAM (openbaar onderwijs) en Flexleerkracht, evenals onze eigen zorgvuldig opgebouwde database van ervaren invallers. Indien nodig, vragen we ook onze flexibele en toegewijde ambulante collega's of deeltijdwerkers om bij te springen. Als geen van deze opties een passende oplossing biedt, kunnen we in uitzonderlijke gevallen genoodzaakt zijn de leerlingen tijdelijk over andere groepen te verdelen. In zeer zeldzame situaties, wanneer alle mogelijke oplossingen zijn uitgeput, vragen we met klem het begrip van ouders om hun kind voor één dag thuis te houden. Dit doen we uitsluitend als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te allen tijde te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het team wordt aangestuurd door de directeur, Annelies Verkade. Zij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs. Hierbij wordt zij ondersteund door het MT bestaande uit:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Aula met een podium.

Ontdek de Ondersteuning bij Daltonschool De Waterkant Amsterdam

Gedetailleerde Uitleg Over Onze Onderwijsondersteuning

Daltonschool De Waterkant, een openbare basisschool in Amsterdam, verwelkomt leerlingen van 4 tot 12 jaar. Met circa 300 leerlingen verdeeld over 12 groepen, weerspiegelt onze school de diverse sociale en culturele achtergronden van de buurt. Wij geloven in een omgeving waar ieder kind zichzelf kan zijn en waar diversiteit wordt omarmd. Ons Daltononderwijs biedt flexibiliteit, waardoor we leerlingen extra verdieping of verrijking kunnen bieden door middel van verlengde instructies. De school beschikt over gespecialiseerde leermiddelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, inclusief uitdagende programma's voor meerpresteerders. We streven ernaar om het beste uit elke leerling te halen, aangepast aan hun individuele leermogelijkheden. Sinds de invoering van passend onderwijs in 2014 is de organisatie en financiering van extra ondersteuning veranderd. Daltonschool De Waterkant investeert een aanzienlijk deel van deze middelen in extra ondersteunend personeel. Kleine groepjes of individuele begeleiding blijken zeer effectief voor leerlingen die extra hulp nodig hebben. Onze ondersteuning omvat: - Vier dagen per week een onderwijsassistent voor de kleutergroepen, die de leerkracht in staat stelt gericht met kleine groepjes te werken. - In groep 3/4 is er drie dagen per week een onderwijsassistent en vijf dagdelen RT (Remedial Teaching) voor lees- en rekenondersteuning. - Voor groep 5 tot en met 8 verzorgt een RT'er zeven dagdelen per week extra lees- en rekenondersteuning. - Voor hoogbegaafde leerlingen hebben we het Denklab en een mini-denklab, speciaal ontworpen voor extra uitdaging. Het team van De Waterkant zet zich volledig in voor de zorg en begeleiding van elke leerling. We werken volgens de principes van handelingsgericht werken, waarbij we uitgaan van de onderwijsbehoeften van de leerlingen en hun positieve eigenschappen centraal stellen. Zo garanderen we een optimale ontwikkeling voor elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan: Daltonschool De Waterkant

Welke Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Bij Daltonschool De Waterkant zetten we diverse instrumenten in om de kwaliteit van ons onderwijs continu te monitoren en te verbeteren. Denk hierbij aan ons leerlingvolgsysteem, de jaarlijkse gesprekscycli, en uitgebreide tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en medewerkers. Net als alle basisscholen binnen stichting AWBR, hanteren wij een gestructureerd zelfevaluatie-instrument. Hiermee toetsen we minimaal eens per vier jaar alle onderdelen die de onderwijsinspectie beoordeelt. Jaarlijks bespreken onze interne begeleiders en directie met de bestuurder de actuele schoolkwaliteit. Deze inzichten gebruiken we om concrete ontwikkelpunten te identificeren, verbeterplannen te evalueren, prioriteiten te stellen en gerichte scholing en begeleiding in te kopen. De onderwijsinspectie houdt eveneens toezicht op onze school, waarbij zij de kwaliteit van ons onderwijs beoordelen. Ons team ontwikkelt zich voortdurend door middel van nascholing. Volgend schooljaar focussen we op verdere verbetering van pedagogisch en didactisch handelen. Onze kernambities omvatten het versterken en borgen van het Daltononderwijs, met een focus op leerlingen die zich verantwoordelijk voelen en inzicht hebben in hun eigen ontwikkeling. De invoering van een digitaal rapportfolio ondersteunt dit proces. Tevens richten we ons op het verbeteren van rekenonderwijs, Engels en begrijpend lezen met nieuwe methodes die aansluiten bij de Daltonvisie. Ook ontwikkelen we nieuw beleid voor talentontwikkeling, waarbij we diverse middelen en werkvormen inzetten om leerdoelen effectief te behalen. ICT wordt daarbij optimaal benut voor oefening, onderzoekend leren en mediawijsheid.

Hoe Realiseren We Onze Onderwijsdoelen?

De kwaliteitszorg op Daltonschool De Waterkant is gebaseerd op de PDSA-cyclus (Plan-Do-Study-Act), de kern van ons systeem voor Duurzaam Verbeteren. Deze cyclus garandeert planmatig en doelgericht werken, waarbij we op basis van onderzoek en analyse realistische doelen stellen en deze regelmatig evalueren. De uitkomsten van de evaluaties bepalen de vervolgstappen, waarbij we continu streven naar verbetering. Kwaliteit realiseren we samen; daarom betrekken we iedereen actief bij de PDSA-cyclus. Hun feedback en input zijn essentieel voordat we de volgende stap zetten. Professionele discussies en dialogen, gevoerd tijdens studiedagen en vergaderingen, zijn onlosmakelijk verbonden met onze kwaliteitszorg. De directie integreert de verzamelde informatie uit gesprekken, onderzoeken en metingen in de schoolplannen, doelen en evaluaties. Dit zorgt ervoor dat we ons schoolplan effectief realiseren. Eén keer per jaar vindt er een monitorbezoek plaats door het bestuur. Tijdens dit bezoek worden de data uit het leerlingvolgsysteem, de gesprekscycli en tevredenheidsonderzoeken kritisch geanalyseerd. Deze analyse helpt ons om ontwikkelpunten tijdig te signaleren, verbeterplannen te evalueren en strategische prioriteiten te stellen.