Basisschool Basisschool De Mijlpaal in Amsterdam

Het team van Basisschool De Mijlpaal in Amsterdam

Current section: team
Westmallepad 11 A
1066 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Basisschool De Mijlpaal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Mijlpaal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Mijlpaal bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Mijlpaal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Mijlpaal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.4%)
Man (27.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Mijlpaal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Mijlpaal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.1%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (10.7%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Mijlpaal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Mijlpaal: Zekerheid voor Continu Leren

Bij Basisschool De Mijlpaal zorgen we voor een deskundige en snelle vervanging van onze leerkrachten. Ons toegewijde team werkt eraan om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatieve lessen. In de meeste gevallen wordt de vervanging intern geregeld door onze eigen getalenteerde leerkrachten. Dit zorgt voor een vertrouwde leeromgeving en minimale onderbreking van het lesprogramma. We geloven in de kracht van ons eigen team om flexibel in te springen waar nodig. Voor uitzonderlijke situaties, waarbij interne vervanging niet mogelijk is, maken we gebruik van de erkende invalpoule van de gemeente Amsterdam. Zo garanderen we dat er altijd een gekwalificeerde professional voor de klas staat, met de juiste expertise om de lessen voort te zetten. Uw gemoedsrust en de leerervaring van uw kind staan bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De meeste groepen bij ons op school zijn leerstofjaarklassen, indien noodzakelijk (i.v.m. leerlingaantal of formatie) kan een heterogene groep worden samengesteld in de groepen 3 t/m 8.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
37.3%
Rekenen
19.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11.8%
Bewegingsonderwijs
9.8%
Sociaal emotionele ontwikkeling
9.8%
Wereldoriëntatie
7.8%
Levensbeschouwing
3.9%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
26.8%
Rekenen/wiskunde
22.9%
Lezen
15.7%
Wereldoriëntatie
13.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9.2%
Bewegingsonderwijs
5.9%
Levensbeschouwing
3.9%
Engelse taal
2.6%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Mijlpaal

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Succes Garanatie

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor Leesvaardigheid
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Rekencoördinator voor Wiskundige Groei
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze toegewijde dyslexiespecialist verbetert de leesvaardigheid van leerlingen uit groep 3 tot en met 6 met intensieve begeleiding in kleine groepen, drie dagen per week. Dit garandeert gerichte vooruitgang. De taalcoördinator waarborgt de kwaliteit en ontwikkeling van alle taalactiviteiten binnen onze school. Een proactieve aanpak voor optimale communicatievaardigheden. Onze rekencoördinator zorgt voor een consistente en effectieve aanpak van rekenonderwijs. We investeren in deze rol om een duidelijke leerlijn te garanderen en succes te stimuleren. De specialist voor meer- en hoogbegaafdheid stimuleert talent door middel van compacte en verrijkende lesstof. Zij leidt ook ons inspirerende Denklab, waar creativiteit en probleemoplossend vermogen centraal staan. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij rekenen, werken met het Niveauboek. Dit materiaal biedt herhaling en vereenvoudiging, zodat alle leerlingen dezelfde leerdoelen behalen op hun eigen tempo en niveau.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider als Eerste Aanspreekpunt
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid voor Emotionele Balans
Orthopedagogen van Zien in de Klas
Kindercoach voor Persoonlijke Groei

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders zijn uw eerste aanspreekpunt voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Zij werken nauw samen met de orthopedagogen van Zien in de Klas voor deskundige begeleiding. Wanneer een kind extra ondersteuning nodig heeft om beter in zijn vel te zitten, biedt onze kindercoach individuele of groepsgerichte coaching. Zo zorgen we voor een positieve en veerkrachtige ontwikkeling.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Structuur en Focus
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid voor Verdieping

Toelichting van de school:

Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid biedt een dag per week les in het Denklab. Hier werken leerlingen projectmatig aan uitdagende taken die aansluiten bij hun leervoorkeuren. Dit bevordert een actieve en zelfstandige leerhouding. Daarnaast ondersteunt zij leerkrachten een dag per week bij het ontwikkelen van verdiepende lesactiviteiten binnen de klas. Zo maximaliseren we de leeropbrengsten voor alle leerlingen.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Fit

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsondersteuning
Oefentherapeut Kind en Motoriek voor Fysieke Vooruitgang
Coördinator Dynamische Schooldag voor Plezier
Coördinator Gym-Plus voor Extra Uitdaging

Toelichting van de school:

Onze bewegingscoördinator geeft vorm aan een actieve schooldag en leidt een gespecialiseerd leerteam. Hij stimuleert een gezonde levensstijl en plezier in bewegen. De vakdocent bewegingsonderwijs biedt wekelijks Gym-Plus aan leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, wat bijdraagt aan hun fysieke ontwikkeling. Een gespecialiseerde therapeut van Kind & Motoriek is één dag per week beschikbaar voor behandelingen. De intern begeleiders verzorgen de screening en plaatsing, zodat elk kind de juiste ondersteuning ontvangt.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Schooltandarts voor Preventieve Zorg

Toelichting van de school:

Onze schooltandarts bezoekt ons tweemaal per jaar voor preventieve controles. Dit waarborgt de mondgezondheid van al onze leerlingen, wat essentieel is voor hun algehele welzijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Lokaal voor beeldende vorming
Lokaal voor het Denklab
Lokaal voor leesbegeleiding
Ouderkamer
Muzieklokaal

Extra Ondersteuning en Passend Onderwijs bij Basisschool De Mijlpaal

Hoe Basisschool De Mijlpaal leerlingen optimaal begeleidt

Bij Basisschool De Mijlpaal geloven we in een proactieve aanpak voor vroegtijdige signalering van ondersteuningsbehoeften. Drie maanden voor de start van het schooljaar nodigen we ouders uit voor een intakegesprek, inclusief een warme overdracht vanuit de voorschoolse opvang. Een gestructureerde cyclus van gesprekken en verslaglegging, van groep 0 tot en met groep 8, met zowel ouders als kinderen, vormt de basis van onze begeleiding. Regelmatige groepsbesprekingen tussen leerkrachten en intern begeleiders zorgen ervoor dat de ontwikkeling van elke leerling nauwlettend wordt gevolgd. Dit stelt ons in staat om tijdig te identificeren op welk niveau van ondersteuning een kind zich bevindt, met als primair doel om elk kind passend onderwijs te bieden binnen onze school. Passend onderwijs betekent voor ons dat kinderen in de regio Amsterdam en Diemen de educatie ontvangen die aansluit bij hun individuele behoeften en leerstijl. Hoewel de meeste leerlingen de reguliere lessen goed kunnen volgen, erkennen we dat sommige kinderen extra hulp nodig hebben. Basisschool De Mijlpaal biedt deze aanvullende ondersteuning vaak intern aan, soms in samenwerking met externe specialisten. Ons streven is om goed onderwijs te garanderen voor alle leerlingen, ondersteund door goed geschoolde leerkrachten en een stimulerende leeromgeving. Een sterke samenwerking met ouders is hierbij essentieel voor de optimale ontwikkeling van elk kind. De Mijlpaal: Een School voor Ontwikkeling en Zorg Bij De Mijlpaal staat de ononderbroken ontwikkeling van elk kind centraal. Wanneer er twijfel bestaat over de overgang naar een volgend leerjaar, hanteren we een zorgvuldig overgangsproces met een speciale overgangslijst. Dit proces, inclusief een vast stappenplan, zorgt voor een weloverwogen beslissing. Ouders worden gedurende dit traject actief betrokken via oudergesprekken. Leerkrachten en intern begeleiders baseren hun advies op observaties en leerresultaten, waarbij een eventuele doublering altijd in het belang van het kind wordt overwogen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de school. Grenzen van ons Onderwijsaanbod en Samenwerking met SWV Wij koesteren hoge verwachtingen van onze leerlingen en bieden graag extra aandacht aan kinderen die dit nodig hebben. Er kunnen echter situaties ontstaan waarin, ondanks onze inspanningen en externe ondersteuning, een kind meer nodig heeft dan wij als basisschool kunnen bieden. In dergelijke gevallen gaan we in open overleg met ouders over de benodigde vervolgstappen. Het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Amsterdam Diemen (SWV) biedt hierbij waardevolle ondersteuning aan zowel ouders als school. Situaties waarin een kind mogelijk niet meer passend geplaatst kan worden op onze school, omvatten: ernstige gedragsproblemen of specifieke kindkenmerken die de veiligheid van het kind of de groep in gevaar brengen; een te grote belasting voor de leerkracht die de onderwijskwaliteit voor de groep negatief beïnvloedt; of lichamelijke/geestelijke beperkingen die effectieve deelname aan het onderwijs verhinderen. Ook stagnatie in de cognitieve of sociaal-emotionele ontwikkeling kan een reden zijn. Bij handelingsverlegenheid zoekt de school samen met ouders en de onderwijsadviseur van het SWV naar de meest geschikte plek voor het kind. Indien een verwijzing naar een SBO- of SO-school de beste optie is, faciliteert de onafhankelijke onderwijsadviseur van het SWV dit proces, inclusief het verkrijgen van een toelaatbaarheidsverklaring. Bij urgente gevallen, waarbij de veiligheid van het kind of de omgeving in het geding is, kan een noodprocedure worden gevolgd voor versnelde plaatsing. Nieuwe Aanmeldingen en Zorgindicatie Bij aanmelding van een nieuwe leerling onderzoekt de directie samen met de intern begeleider de plaatsingsmogelijkheden. De intern begeleider neemt contact op met de vorige school om informatie over gedrag, leerresultaten en overige relevante zaken uit te wisselen. Openheid en medewerking van ouders zijn hierbij cruciaal. Op basis van deze informatie beoordelen we of wij de benodigde zorg kunnen bieden, mede afhankelijk van de huidige zorgleerlingverdeling binnen de klassen. Een te hoge concentratie van zorgleerlingen kan ertoe leiden dat we een aanmelding moeten weigeren. Partnerschappen voor Optimale Ondersteuning Basisschool De Mijlpaal werkt nauw samen met diverse partners om de best mogelijke ondersteuning te bieden: * **Ouder Kind Team (OKT):** Biedt ondersteuning bij opvoedingsvragen en organiseert trainingen voor sociaal-emotionele ontwikkeling. * **Schoolarts/Verpleegkundige:** Voert lichamelijke onderzoeken uit bij vijf- en tienjarigen en biedt advies. Wordt ook ingeschakeld bij frequent schoolverzuim. * **Leerplichtambtenaar:** Wordt geïnformeerd over verzuim en ingeschakeld wanneer nodig. * **Zien in de klas:** Voert onderzoeken uit, biedt arrangementen en adviseert ouders en school. * **Samenwerkingsverband (SWV):** Geeft advies over het ondersteuningsaanbod en helpt bij de keuze tussen regulier en specialistisch onderwijs. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning De Mijlpaal blijft zich inzetten voor het verbeteren van de zorg en ondersteuning. Geplande verbeteringen omvatten het hanteren van een gestandaardiseerd ondersteuningsprofiel (SOP), het versterken van de samenwerking met het Zorg- en Adviescentrum (ZAC), en het inzetten van experts bij specifieke begeleidingsvragen. Daarnaast nemen we de niet-schoolse cognitieve capaciteitentest (NSCCT) af bij leerlingen in groep 4 en 7 om hun capaciteiten te meten en een passend aanbod voor herhaling of verrijking te creëren. De professionele leergemeenschap wordt continu ontwikkeld, met de onderzoekscoördinator aan het roer van onderzoeken en begeleiding van studenten, en regelmatige afstemming met externe onderwijsinstellingen zoals de HvA/UPVA.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Mijlpaal's Toewijding aan Onderwijs Excellence

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?

Bij Basisschool De Mijlpaal zetten we ons continu in voor de verbetering van de onderwijskwaliteit. Onze kwaliteitszorg is gericht op de volgende kernvragen: Doen we de juiste dingen? Voeren we onze taken correct uit? Hoe meten we ons succes? Delen anderen onze visie? En hoe benutten we deze inzichten? We maken gebruik van de platformen mijnschoolplan.nl en mijnschoolteam.nl om onze onderwijskwaliteit planmatig te verhogen. Zowel het uitgebreide schoolplan als het jaarlijkse actieplan zijn beschikbaar op onze schoolwebsite voor inzage.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Gedurende het schooljaar volgen we de doelstellingen uit het jaarplan, die fungeren als leidraad voor alle schoolontwikkelingen en als rode draad voor ons team. De doelen uit het schoolplan en de daaruit voortvloeiende jaarplannen worden jaarlijks grondig geëvalueerd door het voltallige team. De resultaten worden gepresenteerd aan de Medezeggenschapsraad (MR). Het nieuwe jaarplan wordt opgesteld op basis van de langetermijndoelen uit het schoolplan en de evaluatie van het voorgaande jaar. We werken actief in Professionele Leergemeenschappen (PLG's), die we binnen onze school kennen als leerteams. Onze onderzoekscoördinator bewaakt het gehele proces en waarborgt de kwaliteit, in nauwe samenwerking met de coördinatoren van de leerteams en de schoolleiding.

Ontwikkelingskansen voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Mijlpaal

Toelichting van de school

Basisschool De Mijlpaal in Amsterdam biedt een stimulerende omgeving voor de eerste jaren van uw kind. Wij geloven in een speelse en veilige start, waarbij de natuurlijke nieuwsgierigheid van elk kind wordt aangewakkerd. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor sociale, emotionele, cognitieve en motorische vaardigheden. We zorgen voor een soepele overgang van thuis of de peuteropvang naar de basisschool. Ontdek hoe wij uw kind helpen om vol zelfvertrouwen de wereld te ontdekken en een stevige basis te leggen voor toekomstig leren. Welkom bij De Mijlpaal, waar elk kind telt!

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Mijlpaal voor jonge kinderen?

Basisschool De Mijlpaal biedt een uitgebreid programma voor de allerkleinsten, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een voorsprong te geven in hun ontwikkeling. We focussen op speelse leeractiviteiten die de taalvaardigheid, sociale interactie en cognitieve groei bevorderen. Dit draagt bij aan een optimale voorbereiding op de basisschool. Onze VVE-programma's stimuleren de creativiteit en probleemoplossende vaardigheden, essentieel voor de vroege kinderjaren.

Basisschool De Mijlpaal biedt een uitgebreid programma voor de allerkleinsten, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een voorsprong te geven in hun ontwikkeling. We focussen op speelse leeractiviteiten die de taalvaardigheid, sociale interactie en cognitieve groei bevorderen. Dit draagt bij aan een optimale voorbereiding op de basisschool. Onze VVE-programma's stimuleren de creativiteit en probleemoplossende vaardigheden, essentieel voor de vroege kinderjaren.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt De Mijlpaal samen voor het jonge kind?

Om de beste ontwikkelingskansen te garanderen, werkt Basisschool De Mijlpaal nauw samen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Voorschool Impuls - Groeipark. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de voorschoolse opvang en het basisonderwijs. We delen kennis en ervaringen om de overgang voor uw kind zo prettig mogelijk te maken. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, waarbij we de ontwikkeling van uw kind optimaal blijven ondersteunen.

Om de beste ontwikkelingskansen te garanderen, werkt Basisschool De Mijlpaal nauw samen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Voorschool Impuls - Groeipark. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de voorschoolse opvang en het basisonderwijs. We delen kennis en ervaringen om de overgang voor uw kind zo prettig mogelijk te maken. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, waarbij we de ontwikkeling van uw kind optimaal blijven ondersteunen.

Voorschool Impuls - Groeipark
Team | Basisschool De Mijlpaal in Amsterdam | [2025] Schoolregister