Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School in Amsterdam

Het team van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School in Amsterdam

Current section: team
Niersstraat 41
1078 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 89.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (89.7%)
Man (10.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.1%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (17.9%)
45-55 jaar (25.6%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Anne Frank

Bij Basisschool Anne Frank zorgen we voor een naadloze continuïteit in het onderwijs, ook tijdens afwezigheid van leerkrachten. Onze flexibele aanpak omvat het inschakelen van ervaren parttime leerkrachten voor extra lesdagen, waardoor uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde professional. Bovendien biedt ons systeem leerkrachten de mogelijkheid om verlofuren op te nemen op speciaal hiervoor gereserveerde lesvrije dagen, wat bijdraagt aan een gebalanceerde werk-privéverhouding en de kwaliteit van ons onderwijs waarborgt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vakleerkrachten Wij hebben op school een specialist voor muziek zodat elke groep eenmaal per 14 dagen een muziekles krijgt. Ook hebben we twee vakleerkrachten voor bewegingsonderwijs. Deze vakleerkrachten geven les aan de midden- en bovenbouwleerlingen. De tijd die hiervoor beschikbaar is, is eerlijk verdeeld. De onderbouw gymt éénmaal per week onder leiding van de vakleerkracht en éénmaal per week onder leiding van de eigen leerkracht.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School

5

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor gepersonaliseerd leren
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Remedial teacher voor extra ondersteuning
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
KeC-coördinator voor curriculumontwikkeling

Toelichting van de school:

Vijf toegewijde specialisten versterken ons team om zowel leerlingen als leerkrachten optimaal te ondersteunen. Deze experts bieden gerichte coaching en begeleiding, organiseren interne workshops en studiedagen. Zij spelen een cruciale rol in het waarborgen van de hoge kwaliteit van ons onderwijs, specifiek gericht op taal- en rekenontwikkeling. Deze expertise zorgt ervoor dat elke leerling de aandacht krijgt die nodig is voor succesvolle academische groei.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veerkracht

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor emotionele intelligentie
Kwaliteitscoördinator voor een veilige omgeving

Toelichting van de school:

Drie gespecialiseerde professionals zetten zich in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Zij bieden begeleiding aan zowel kinderen als het onderwijspersoneel. Deze specialisten dragen bij aan een positief schoolklimaat door middel van workshops en studiedagen. Ze waarborgen de kwaliteit van de sociaal-emotionele ondersteuning. Ons doel is het bevorderen van veerkracht, zelfvertrouwen en positieve interacties binnen onze schoolgemeenschap.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor optimale leeromgeving
Intern begeleider voor effectieve leerstrategieën
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor gerichte aanpak

Toelichting van de school:

Drie interne experts focussen op het verbeteren van gedrag, werkhouding en taakaanpak bij onze leerlingen. Zij bieden waardevolle coaching aan zowel kinderen als leerkrachten. Deze professionals organiseren interne trainingen en studiedagen om de effectiviteit van onze onderwijsaanpak te vergroten. Hun inzet garandeert de kwaliteit van de begeleiding op deze cruciale gebieden. Door gerichte aandacht voor deze aspecten, stimuleren we een proactieve en succesvolle leerhouding bij elke leerling.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Lichaamshouding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment hebben we geen gespecialiseerde leerkrachten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. We richten ons op het stimuleren van beweging binnen de reguliere lessen en activiteiten. We moedigen alle leerlingen aan om actief deel te nemen aan sport en spel. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en fysieke ontwikkeling. Onze school biedt diverse mogelijkheden voor beweging, zelfs zonder specifieke motorische specialisten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzame Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen specifieke medische specialisten op onze school. Voor medische vragen verwijzen we naar de huisarts of specialistische hulpverleners buiten de school. Persoonlijke verzorging wordt ondersteund door de leerkrachten en de schoolleiding. Wij zorgen voor een veilige en hygiënische omgeving voor alle leerlingen. We werken samen met ouders om de gezondheid en het welzijn van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Stilteruimte
Materialenlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op Montessori Basisschool Anne Frank

Maatwerk en Begeleiding voor Elke Leerling in Amsterdam

Op Montessori Basisschool Anne Frank in Amsterdam zetten we vol in op een effectieve leerlingenzorg. De dagelijkse observatie door de toegewijde groepsleerkrachten vormt de basis van onze aanpak. Elke leerkracht bespreekt vier keer per jaar de voortgang van zowel de groep als individuele leerlingen met onze intern begeleider. Samen creëren we groepsplannen die naadloos aansluiten bij de specifieke leer- en begeleidingsbehoeften van elke leerling. De ontwikkeling van uw kind monitoren we nauwkeurig via diverse methoden, waaronder toetsen en gerichte observaties. Wij hechten enorm veel waarde aan een open communicatie en actieve betrokkenheid van ouders bij dit proces. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om het eindniveau van groep 8 te behalen, stellen we een persoonlijk ontwikkelingsperspectief op. Dit document schetst de weg naar succes. Daarnaast versterken we onze toekomstige extra ondersteuning door een nog grotere en effectievere samenwerking met gespecialiseerde schoolbegeleidingsdiensten. Zo garanderen we optimale kansen voor elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan voor Montessori Onderwijs

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan?

Ons schoolplan is de leidraad voor continu verbetering van ons onderwijs. We stellen onszelf vier cruciale vragen om de kwaliteit te waarborgen: Doen we de juiste dingen voor onze leerlingen? Voeren we deze activiteiten ook effectief uit? Wordt onze aanpak positief beoordeeld door betrokkenen? En hoe benutten we de opgedane kennis voor verdere ontwikkeling? Deze vragen vormen de basis voor ons jaarlijkse verbeterplan. We verzamelen input van ouders, leerlingen en ons toegewijde team. Daarnaast verrijken we ons plan met inzichten uit audits van collega-scholen binnen ons bestuur en van de Nederlandse Montessori Vereniging. Alle plannen worden gedeeld en besproken met het schoolbestuur, het voltallige team en de medezeggenschapsraad. Door deze brede betrokkenheid zorgen we voor een schoolplan dat aansluit bij de behoeften van iedereen binnen onze schoolgemeenschap en dat gericht is op optimale leerresultaten voor elk kind.

Hoe realiseren we de gestelde onderwijsdoelen?

Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin we specifieke doelen uit ons overkoepelende schoolplan vertalen naar concrete acties. In nauwe samenwerking met ons team werken we aan het behalen van deze doelstellingen en borgen we de gemaakte afspraken om de continuïteit van kwaliteitsverbetering te verzekeren. Voor elk jaarplan voeren we een grondige tussen- en eindevaluatie uit. De resultaten van deze evaluaties worden transparant gedeeld met zowel het team als de Medezeggenschapsraad, zodat iedereen op de hoogte is van de voortgang en eventuele bijsturingsmogelijkheden. Zo blijven we samen werken aan de beste leeromgeving voor onze leerlingen.

Uitgebreid Aanbod Jonge Kind: Voor- en Naschoolse Opvang bij Montessori Basisschool Anne Frank

Toelichting van de school

Sinds 1 augustus 2010 is Basisschool Anne Frank wettelijk verplicht om voor-, tussen- en naschoolse opvang te faciliteren voor alle ouders. De tussenschoolse opvang wordt al jarenlang met zorg door onze eigen school georganiseerd, wat zorgt voor een naadloze overgang tussen lessen en pauzes. Voor de voor- en naschoolse opvang hebben we duurzame partnerships gesloten met gerenommeerde kinderopvangorganisaties in de directe omgeving van onze school. Deze organisaties zijn geselecteerd op hun kwaliteit en hun vermogen om een stimulerende en veilige omgeving te bieden. Deze samenwerkingen garanderen ook opvang tijdens studiedagen en schoolvakanties, zodat uw kind altijd een vertrouwde plek heeft. Ouders die gebruik willen maken van deze uitstekende opvangmogelijkheden, kunnen rechtstreeks contact opnemen met de door hen gekozen opvangorganisatie om de plaatsing en contractuele afspraken te regelen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Anne Frank voor jonge kinderen?

Basisschool Anne Frank biedt diverse extra activiteiten en ondersteuning voor onze jongste leerlingen, waaronder het aanbod van DutchClub. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling en het plezier van jonge kinderen te stimuleren, zowel binnen als buiten de schooluren.

Basisschool Anne Frank biedt diverse extra activiteiten en ondersteuning voor onze jongste leerlingen, waaronder het aanbod van DutchClub. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling en het plezier van jonge kinderen te stimuleren, zowel binnen als buiten de schooluren.

DutchClub

Met welke kinderopvangpartners werkt onze Montessori basisschool samen?

Onze school werkt nauw samen met professionele kinderopvangorganisaties om een compleet pakket aan faciliteiten te bieden. Zo hebben we uitstekende partnerschappen met Woest Zuid en Hestia Kinderopvang, beide bekend om hun kwalitatieve aanbod en kindgerichte aanpak.

Onze school werkt nauw samen met professionele kinderopvangorganisaties om een compleet pakket aan faciliteiten te bieden. Zo hebben we uitstekende partnerschappen met Woest Zuid en Hestia Kinderopvang, beide bekend om hun kwalitatieve aanbod en kindgerichte aanpak.

Team | Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School in Amsterdam | [2025] Schoolregister