
De resultaten van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School in Amsterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op Basisschool Anne Frank
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten door middel van de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het behalen van het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Op Basisschool Anne Frank wordt dit niveau met 100% van de leerlingen behaald, wat significant hoger is dan de landelijke vergelijking van 98.21%. Dit toont een uitstekende basisvaardigheid bij onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie en Resultaten: Het Streefniveau op Basisschool Anne Frank
Het streefniveau biedt een uitdaging die verder gaat dan de basisvaardigheden. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van de betreffende basisschool. Basisschool Anne Frank behaalt een score van 85.51% voor het streefniveau, wat aanzienlijk beter is dan de landelijke vergelijking van 72.78%. Onze school overtreft daarmee de specifieke signaleringswaarde van 61.9%, wat de effectiviteit van ons onderwijsbeleid onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School?
Bij Basisschool Anne Frank 6e Montessori-School hechten we veel waarde aan de doorstroom van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs. We volgen hun ontwikkeling op de middelbare school nauwlettend, vaak met persoonlijke updates van de leerlingen zelf. Dit stelt ons in staat om de effectiviteit van ons schooladvies voor het vervolgonderwijs te evalueren. Hoewel de puberteit (leeftijd 13-16 jaar) een periode van grote persoonlijke ontwikkeling is, waarin we niet altijd directe invloed hebben, streven we ernaar dat elke leerling de juiste plaats vindt in het onderwijs en daar succesvol zijn schoolloopbaan kan voortzetten. Ons doel is een optimale aansluiting op het middelbaar onderwijs voor al onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sterke Sociale Ontwikkeling op Basisschool Anne Frank
Op Basisschool Anne Frank stimuleren we de sociale ontwikkeling door kinderen te plaatsen in heterogene groepen met verschillende leeftijden. Deze unieke opzet zorgt ervoor dat elk kind, ongeacht leeftijd, de kans krijgt om de jongste, middelste en oudste te zijn. Dit bevordert actief rekening houden met elkaar, zorgzaamheid en wederzijdse leerervaringen. Door middel van de Kanjertraining leren onze leerlingen zelfreflectie toe te passen en bouwen ze aan onderling vertrouwen.
Vertrouwen opbouwen
Respect voor medemens
Zelfreflectie stimuleren
Hoe bevordert Basisschool Anne Frank de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze school hanteert de Montessori-pedagogiek, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat. Kinderen leren en groeien binnen een heterogene groep, wat essentieel is voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Het kind wordt aangemoedigd om zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en persoonlijkheid te ontwikkelen, gesteund door het vertrouwen van de leerkracht. Wij creëren een actieve leergemeenschap waar samenwerken, samen leren en samen denken de basis vormen. Elk kind wordt erkend als een uniek individu, vrij om zichzelf te ontwikkelen in relatie tot anderen en de omgeving. Dit leidt tot emotionele onafhankelijkheid en een sterk zelfbewustzijn. Leren wordt gezien als een ontdekkingsreis, waarbij vragen stellen de drijvende kracht is. Onze Montessori-leerkrachten observeren nauwlettend en bieden ondersteuning binnen de zone van naaste ontwikkeling, reflecterend op de behoeften van elk kind. Daarnaast integreren we de Kanjertraining om kinderen te leren reflecteren op hun eigen gedrag en vertrouwen in elkaar op te bouwen.
Welke methoden gebruikt Basisschool Anne Frank voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool Anne Frank gebruik van de volgende registratiemethode:
- Kanvas
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op onze school?
Basisschool Anne Frank zet de volgende methoden in voor sociaal-emotioneel leren:
- Kanjertrainingen
Inspectierapport Basisschool Anne Frank: Een Blik op Kwaliteit en Veiligheid
Bij Basisschool Anne Frank hechten we enorm veel waarde aan de mening van onze leerlingen. Daarom hebben we recentelijk een uitgebreide enquête gehouden onder de kinderen van groep 6, 7 en 8 om hun ervaringen met sociale veiligheid te peilen. De resultaten van dit onderzoek, dat de basis vormt voor ons inspectierapport, laten zien dat onze leerlingen zich over het algemeen zeer veilig en geborgen voelen op school. Dit positieve gevoel van veiligheid is een kernwaarde binnen onze Montessori-onderwijsaanpak en draagt bij aan een optimale leeromgeving.