11e Montessorischool Boven 't IJ
Kampina 5
1025 DD Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
27.7
Spreiding
7.81

De schoolweging van Boven ’t IJ Montessori-School is 27,70 , met een spreiding van 7,81 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsBoven ’t IJ Montessori-SchoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op onze school wordt gewerkt met het Iep LVS. Hiervoor worden voor de diverse vakgebieden (M en E) toetsen afgenomen. Van de M-toetsen wordt door de Interne Begeleiders een uitgebreide zelfevaluatie gemaakt, die wordt terug gekoppeld naar het team. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan het behalen van de gestelde norm, maar m.n. ook aan de individuele vaardigheidsgroei. De E-toetsen worden door de leerkracht zelf geëvalueerd.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Alleen wanneer kinderen zich veilig voelen kunnen ze zich optimaal ontwikkelen. Op onze school is de sfeer over het algemeen erg goed. Natuurlijk komen kinderen elkaar soms tegen en zijn er conflicten. We besteden veel aandacht aan het zo zelfstandig mogelijk kunnen oplossen hiervan door de kinderen. We streven er steeds naar een school te zijn waar kinderen zichzelf kunnen zijn. Waar ze zich gezien en gewaardeerd voelen. Waar respect voor ieders eigenheid vanzelfsprekend is. LEES MINDER

veiligheid

zelfstandigheid

respect

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Wij hanteren op school de methode 'Goed gedaan'. Hieruit wordt eens in de twee weken een les gegeven of vaker als er een bepaald onderwerp speelt in de groep. De sociale opbrengsten worden geregistreerd middels de vragenlijsten van ons LVS 'Iep'. Deze lijsten worden door de leerkracht en vanaf groep 5 ook door de leerlingen zelf ingevuld. In ons veiligheidsplan leest u meer over ons beleid.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: "Hart en Handen", uit het LVS Iep.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Goed gedaan