
Het team van OBS de Pioniers in Amstelveen
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS de Pioniers is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS de Pioniers. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS de Pioniers bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS de Pioniers bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS de Pioniers zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS de Pioniers. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS de Pioniers werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS de Pioniers gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij OBS de Pioniers
Bij OBS de Pioniers streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht afwezig is, zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat we collega's binnen onze school vragen om de lessen waar te nemen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, doen we een beroep op gespecialiseerde detacheringsbureaus. Zij helpen ons bij het vinden van gekwalificeerde invallers om de onderwijsdoelen te waarborgen. We begrijpen dat flexibiliteit essentieel is voor een soepele gang van zaken. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat er geen geschikte externe of interne vervanger beschikbaar is. In zo'n situatie kiezen we ervoor om, waar mogelijk, de leerlingen van de betreffende groep te verdelen over andere klassen. Dit doen we om de impact op het leerproces te minimaliseren. Als absolute uitzondering en in het uiterste geval kan het gebeuren dat een groep tijdelijk naar huis moet worden gestuurd. Ouders worden hierover altijd tijdig geïnformeerd via onze communicatiekanalen. Mocht dit zich voordoen, dan is er een noodopvang beschikbaar waar kinderen alsnog kunnen worden ondergebracht in een andere groep. Dit garandeert dat kinderen die niet thuis kunnen blijven, toch een veilige en leerzame omgeving hebben. Voor de leerlingen die verplicht thuis moeten blijven, stellen wij een uitgebreid thuiswerkprogramma samen. Dit programma zorgt ervoor dat het leerproces ook buiten de schoolmuren effectief doorgang vindt, met opdrachten die aansluiten bij het curriculum.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Vakleerkracht gym: Het kunnen meedoen aan bewegingsactiviteiten geeft kinderen de mogelijkheid om met andere kinderen te spelen en zich te ontwikkelen zowel op motorisch als sociaal gebied. Door middel van bewegingsonderwijs wordt de basis gelegd van waaruit de leerlingen zichzelf verder kunnen ontwikkelen. De basisschool leeftijd is een zeer gevoelige leeftijd. De vakleerkracht gym volgt de ontwikkeling van de leerlingen en stemt de lessen daarop af.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Specialisten voor Optimale Leerlingondersteuning op OBS de Pioniers
Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde intern begeleider stelt het schoolondersteuningsprofiel op, waarin vier zorgniveaus gedetailleerd worden beschreven. Dit profiel omvat de specifieke kenmerken van elk niveau, de toegepaste aanpak en de benodigde interventies om onze leerlingen optimaal te begeleiden, conform de principes van handelingsgericht werken. Leerkrachten worden actief betrokken bij dit proces en hebben tweemaal per jaar een groepsbespreking met de intern begeleider. Voorafgaand aan deze gesprekken vullen leerkrachten in Parnassys de stimulerende en belemmerende factoren voor elke leerling in, met focus op hun leerproces. Tevens worden de specifieke onderwijsbehoeften van de kinderen nauwkeurig vastgelegd.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien met Zelfvertrouwen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Elk kind is uniek, met een eigen persoonlijkheid en ontwikkelingspad. Door de doelen van onze sociaal-emotionele lessen te verbinden met burgerschapsvorming, bieden we leerlingen een rijke basis om hun eigen overtuigingen en meningen te ontwikkelen. Regelmatige kindgesprekken faciliteren het stellen van leerdoelen, waarbij we samen met het kind kijken naar de benodigde ondersteuning voor succes. We hanteren hierbij de principes van feed-up, feed-back en feed-forward, wat eigenaarschap en autonomie bevordert. Sociaal-emotionele veiligheid is cruciaal voor ontwikkeling. Ons HiRO-programma, voortkomend uit Schooljudo, richt zich op ervarend leren en integreert de zeven kernwaarden van judo: Vertrouwen, Samenwerken, Respect, Beheersing, Weerbaarheid, Discipline en Plezier. Deze waarden vormen de basis voor een positieve en veilige leeromgeving.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Door proactieve gesprekken betrekken we leerlingen actief bij hun eigen leerproces. Gezamenlijk stellen we persoonlijke doelen op, zowel cognitief als sociaal-emotioneel, en identificeren we de benodigde ondersteuning. We gebruiken toetsresultaten van diverse methodes om de beheersing van leerstof te evalueren. Op basis hiervan bespreken we met de leerling en ouders de vervolgstappen. Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, krijgen hier ook volop aandacht voor. Ter ondersteuning van positief gedrag hanteren we een gedetailleerd reactieschema, dat zorgt voor een veilige en gestructureerde leeromgeving.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
In elke groep wordt minimaal tweemaal per week een gymles verzorgd door gediplomeerde docenten. Daarnaast stimuleren we bewegend leren gedurende de dag, door beweging te integreren in diverse lessen. Tweemaal per jaar voeren we de MQ-scan uit om de motorische ontwikkeling van alle leerlingen te meten en te analyseren. De resultaten hiervan gebruiken we om onze gymlessen en bewegingsactiviteiten te optimaliseren en aan te passen aan de individuele behoeften.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel onze leerkrachten geen medische handelingen mogen verrichten, staan we altijd open voor overleg met ouders over mogelijke ondersteuning in specifieke situaties. Onze leerkrachten met een BHV-certificering bieden direct hulp bij verwondingen of andere medische ongemakken die zich tijdens de schooldag voordoen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elk Kind op OBS de Pioniers
Hoe OBS de Pioniers Leerlingen Begeleidt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek ons schoolplan: Kwaliteitszorg en toekomstvisie voor OBS de Pioniers
Welke focusgebieden heeft OBS de Pioniers voor het komende schooljaar?
Hoe monitort OBS de Pioniers de voortgang van de schoolplandoelen?
Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij OBS de Pioniers
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijsaanbod heeft OBS de Pioniers voor jonge kinderen?
OBS de Pioniers biedt diverse extra ondersteuning en uitdagende activiteiten specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. We zetten in op een brede, spelenderwijs aangeboden leerervaring. Onze aanpak omvat onder andere een focus op taalontwikkeling met de LOGO 3000 methode, die garant staat voor een solide basis. Daarnaast stimuleren we creativiteit, motorische vaardigheden en sociale interactie door middel van diverse activiteiten en projecten. Wij geloven in de kracht van een vroege, positieve leerervaring en bieden daarom een programma dat aansluit bij de nieuwsgierigheid en leergierigheid van jonge kinderen.