Basisschool Katholieke basisschool De Triangel in Amstelveen

Het team van Katholieke basisschool De Triangel in Amstelveen

Current section: team
Zeelandiahoeve 5 - 7
1187 Amstelveen

Zie hier hoe het team van Katholieke basisschool De Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Katholieke basisschool De Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Katholieke basisschool De Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed Katholieke basisschool De Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Katholieke basisschool De Triangel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 89.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (89.4%)
Man (10.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Katholieke basisschool De Triangel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.3%)
25-35 jaar (27.7%)
35-45 jaar (17%)
45-55 jaar (14.9%)
55-65 jaar (34%)
&ge;65 jaar (2.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Katholieke basisschool De Triangel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.6%)
Direct ondersteunend personeel (10.6%)
Indirect ondersteunend personeel (4.3%)
Management (8.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Katholieke basisschool De Triangel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Professionele Lesvervanging bij Basisschool De Triangel

Bij Basisschool De Triangel zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We zetten primair in op het inzetten van onze eigen, bevoegde ambulante leerkrachten. Deze professionals zijn flexibel en direct inzetbaar om uw kind te begeleiden. Indien een interne oplossing onverhoopt niet mogelijk is, informeren we u tijdig. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat we de groepslessen tijdelijk verplaatsen naar thuisonderwijs. Dit gebeurt altijd in overleg en met duidelijke communicatie, zodat uw kind optimaal ondersteund blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De organisatie van KBS De Triangel

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Triangel

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedragsspecialist
Kanjertraining Specialist
NT2 Specialist

Toelichting van de school:

Voor gedetailleerde informatie over onze aanpak van dyslexie, kunt u het protocol (versie november 2022) opvragen bij de directie van onze school. Wij streven naar optimale ondersteuning voor elke leerling.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Binnen onze schoolfunctioneert een gespecialiseerde vakgroep Welbevinden. Deze groep bestaat uit een kinderpsycholoog, een mediacoach en een gedragsspecialist, allen met lesgevende taken. De vakgroep richt zich op het bevorderen van sociale veiligheid en biedt gerichte begeleiding. Ze organiseren themabijeenkomsten voor ouders, verzorgen Kanjertrainingen voor het team en stellen een plan voor mediawijsheid op. Tevens wordt het protocol tegen pesten bijgesteld en een beleidsplan voor sociale veiligheid ontwikkeld. Deze initiatieven waarborgen een veilige en stimulerende leeromgeving voor al onze leerlingen, waarbij we proactief werken aan het welzijn van ieder kind.

1

Gedrag, Werkhouding en Taalaanpak

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher
3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over drie Intern Begeleiders, elk toegewezen aan een specifiek leerteam. Daarnaast zetten we een externe Remedial Teacher in voor drie ochtenden per week, waarbij twee ochtenden gericht zijn op de middenbouw en één ochtend op de bovenbouw.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Katholieke basisschool De Triangel neemt haar zorgplicht serieus door ieder kind een passend onderwijs- en ondersteuningsaanbod te bieden. Wij geloven dat elk kind unieke talenten en mogelijkheden heeft. Om deze reden werken we binnen elke groep op drie niveurs: een basisaanpak, extra ondersteuning met instructie en Remedial Teaching voor leerlingen die extra hulp nodig hebben, en uitdagende verrijkingsstof voor snelle leerlingen. Voor meer- en hoogbegaafdheid bieden we 'A Different Day'. Methoden vanaf groep 3 bevatten 'plusboeken' met verdiepingsopdrachten. In groep 5 identificeren we leerlingen die extra uitdaging aankunnen, resulterend in bijzondere lessen in filosofie, taal en wiskunde in een aparte groep. Dit gebeurt in samenwerking met onderwijsadviesbureau ABC uit Amsterdam, met begeleiding van gekwalificeerde leerkrachten en na zorgvuldige selectie in overleg met ouders. Passend onderwijs betekent voor ons dat elk kind recht heeft op goed onderwijs en gelijke kansen. We brengen samen met ouders de onderwijsbehoeften in kaart en focussen op wat het kind kan. Onze brede basisondersteuning omvat hulp bij concentratieproblemen, leerproblemen (dyslexie), rekenproblemen, AD(H)D, autisme spectrum stoornissen, motorische en medische problemen (inclusief noodzakelijk medisch handelen door school), en hoogbegaafdheid. We monitoren het welbevinden van leerlingen nauwlettend, omdat frustratie of onvoldoende groei kan duiden op de behoefte aan een andere onderwijsvorm. Ons gedragsteam 'welbevinden' denkt mee over gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling. Naast interne RT-mogelijkheden voor kernvakken, werken we samen met de externe RT-praktijk 'Precies! Leren' voor cognitieve en sociaal-emotionele ondersteuning. Onze Intern Begeleiders onderhouden contacten met externe partners voor aanvullende zorg. Bij overschrijding van de basisondersteuning werken we samen met externe partijen zoals de Gemeente (ouder-/kindcoach), Expertisecentrum Orion, SBO-scholen, 1801 Jeugd- en Onderwijsadvies en andere zorgpartners. Het Ondersteuningsteam (OT), bestaande uit de leraar, IB-er, ouders en een onderwijsspecialist van SWV Amstelronde, evalueert de voortgang en stelt een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Indien nodig sluiten externe deskundigen aan. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft hoe we omgaan met extra ondersteuningsbehoeften, van lichamelijke beperkingen tot leerstoornissen, in nauw overleg met ouders en instanties.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over drie Intern Begeleiders, één per leerteam. Daarnaast bieden wij externe Remedial Teaching aan op drie ochtenden per week, verdeeld over de midden- en bovenbouw.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Computerlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op De Triangel

Ontwikkeling van Ons Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning

Voor gedetailleerde informatie over onze uitgebreide ondersteuningsmogelijkheden, inclusief het welbevinden van uw kind, verwijzen wij u graag naar de specifieke informatiepagina over onze vakgroep Welbevinden. Hier vindt u alle details over de programma's en initiatieven die wij ontwikkelen om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden. Ons team zet zich dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving, waarin talenten optimaal worden benut.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons Kwaliteitszorgplan: Vooruitstrevend Onderwijs bij De Triangel

Wat zijn de kern­doelstellingen van ons schoolplan?

Onze school streeft naar excellentie door middel van drie kernprioriteiten. Ten eerste, 'Internationalisering', waarbij we de Engelse taalvaardigheid van onze leerlingen bevorderen door middel van interactieve lessen en meertalige communicatie. Dit bereidt hen voor op een geglobaliseerde wereld en ondersteunt ook ouders met een niet-Nederlandse achtergrond. Voor nieuwkomers ligt de focus op het snel aanleren van de Nederlandse taal, essentieel voor succesvolle integratie en schoolsucces. Ten tweede, 'Leren in deze tijd', met de nadruk op leerling­betrokkenheid. We integreren nieuwe inzichten uit de onderwijswetenschap, zoals de kracht van feedback en het belang van beweging en muziek voor de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling. Leren wordt zichtbaar gemaakt, en leerlingen worden aangemoedigd hun eigen leerproces te sturen. Ten derde, 'Door­­gaande ontwikkeling en innovatie', anticiperend op maatschappelijke veranderingen. Dit omvat de ver­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­3. De Triangel en techniekonderwijs, met een focus op het integreren van techniek in het curriculum en het aanschaffen van moderne ICT-middelen, inclusief de overstap naar cloud-gebaseerde systemen, om onze leerlingen voor te bereiden op de technologische toekomst.

Hoe realiseren we deze ambitieuze doelen?

Voor 'Internationalisering' hebben we duidelijke einddoelen per groep geformuleerd, ondersteund door de Earlybird-methode. Engels is een vast onderdeel van ons thematisch onderwijs en dagelijkse rooster voor groep 3 tot en met 8. Docenten volgen trainingen om hun competenties te vergroten, en we hebben specifieke leerstofkeuzes gemaakt voor CLIL-onderwijs en leertrajecten ontwikkeld die via Sharepoint beschikbaar zijn. Met 'Leren in deze tijd' bouwen we verder aan onze visie op leerling­betrokkenheid. Leerkrachten worden getraind om leerlingen actief te betrekken bij hun leerproces en de leerdoelen zichtbaar te maken. We evalueren continu de effectiviteit van ons onderwijs en streven naar verhoogde leeropbrengsten en betrokkenheid. Collegiale consultatie en flexibel lesgeven op maat van de groep zijn hierbij cruciaal. Wat betreft 'Door­­gaande ontwikkeling en innovatie', zorgen we voor een structureel aanbod van techniekonderwijs in de midden- en bovenbouw. Dit kan door specifieke technieklessen te geven of door techniek te integreren in andere vakgebieden en thema's, zodat onze leerlingen optimaal voorbereid zijn op de toekomst.

Start de Educatieve Reis van Uw Kind op Basisschool De Triangel Amstelveen

Toelichting van de school

Welkom bij Katholieke Basisschool De Triangel, een levendige leergemeenschap in Amstelveen waar wij ons inzetten voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Met 724 leerlingen bieden wij een warme en stimulerende omgeving voor basisonderwijs. Onze school is er trots op een breed scala aan educatieve mogelijkheden te bieden, speciaal gericht op de eerste schooljaren en de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij geloven in een aanpak waarbij kinderen spelenderwijs leren en ontdekken. Onze ervaren leerkrachten creëren een sfeer van veiligheid en nieuwsgierigheid, wat essentieel is voor de eerste stappen in het onderwijs. De Triangel is meer dan een school; het is een plek waar kinderen met plezier naar toe gaan en waar hun talenten worden ontdekt en gestimuleerd. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een succesvolle toekomst. Onze school is toegankelijk voor alle gezinnen in Amstelveen en omgeving die op zoek zijn naar kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Kom langs en ervaar de unieke sfeer van De Triangel.

Veelgestelde vragen

Biedt Katholieke Basisschool De Triangel Amstelveen extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Katholieke Basisschool De Triangel in Amstelveen richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons basisonderwijs. Wij zorgen voor een stimulerende omgeving waarin elk kind zich welkom voelt en de kans krijgt om te groeien. Onze aanpak is erop gericht om de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen te voeden en hun leerproces te ondersteunen. We bieden een solide basis voor hun verdere schoolcarrière, met aandacht voor zowel academische als sociale vaardigheden. Elk kind krijgt de ruimte om zich op eigen tempo te ontwikkelen.

Met welke partners werkt Basisschool De Triangel samen voor het jonge kind?

Katholieke Basisschool De Triangel in Amstelveen werkt nauw samen met diverse gerenommeerde partners om een breed en geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve programma's en bieden aanvullende mogelijkheden voor de ontwikkeling van uw kind. Onze gewaardeerde partners zijn Kinderrijk, Mirakel en BSO Boon. Zij dragen bij aan een doorlopende leerlijn en zorgen voor een naadloze overgang tussen school en buitenschoolse opvang. Door deze samenwerkingen bieden wij optimale ondersteuning en een rijke leeromgeving.

Katholieke Basisschool De Triangel in Amstelveen werkt nauw samen met diverse gerenommeerde partners om een breed en geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve programma's en bieden aanvullende mogelijkheden voor de ontwikkeling van uw kind. Onze gewaardeerde partners zijn Kinderrijk, Mirakel en BSO Boon. Zij dragen bij aan een doorlopende leerlijn en zorgen voor een naadloze overgang tussen school en buitenschoolse opvang. Door deze samenwerkingen bieden wij optimale ondersteuning en een rijke leeromgeving.

Team | Katholieke basisschool De Triangel in Amstelveen | [2025] Schoolregister