
De resultaten van Plevier in Amersfoort
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Plevier, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Plevier
Hoe goed past Plevier bij jullie?
Ontdek hoe goed Plevier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Plevier?
Basisschool Plevier geeft 15.8% vwo-adviezen (landelijk: 18.9%) en 21.1% havo/vwo-combinaties (landelijk: 19.4%). Praktijkonderwijs blijft met 5.3% beperkt, wat past bij de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 27.1). De adviezen liggen 6% hoger dan gemiddeld in de COROP-regio Utrecht, bij gelijke sociaal-economische samenstelling.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Plevier in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Van de Plevier-leerlingen presteert 21.4% boven hun advisering (regionaal 17.2%), terwijl slechts 7.1% onder presteert (landelijk 12.3%). Deze positieve trend sluit aan bij het intensieve 'doorstroomprotocol' met VO-partners dat beschreven staat in het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
Leerlingen komen bij ons op school met specifieke onderwijsbehoeften gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze sociaal-emotionele ontwikkeling brengen we bij de start van een leerling in kaart en verwerken we in het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). De Sociaal-Emotionele ontwikkeling en het Leren Leren 'meten' wij twee keer per jaar door middel van het inschalen. Tijdens het inschalen bekijken wij op welk niveau van de leerlijn de leerling zit en of dit passend is bij zijn doel (terug te vinden in de leerlijnen Sociaal-Emotionele ontwikkeling en Leren Leren). De ontwikkeling van de groep en van de leerlingen wordt besproken tijdens de groeps- en leerlingbesprekingen. Als er zorgen zijn om de sociaal-emotionele ontwikkeling worden leerlingen besproken in een individuele leerlingbespreking waar de leerkracht, ib-er/orthopedagoog en ouders aansluiten. LEES MINDER