Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land

De resultaten van Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land in Amersfoort

Current section: resultaten
Watersteeg 87
3824 Amersfoort

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemeten in groep acht middels de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Het Nieuwe Land.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie voor Verbeterde Leerresultaten

Het streefniveau legt de lat hoger dan het fundamenteel niveau. Het biedt een uitdagend doel, waarbij we streven naar het hoogst haalbare voor al onze leerlingen aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per basisschool een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als leidraad om de prestaties van de school af te zetten tegen de gestelde doelen voor het streefniveau.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land?

Ontdek het schooladvies voor leerlingen van Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land in Amersfoort. Onze basisschool bereidt leerlingen voor op diverse uitstroomprofielen binnen het voortgezet onderwijs, van praktijkonderwijs tot VWO. Wij geloven in het potentieel van elke leerling en stellen hoge verwachtingen. Onze focus ligt op de ontwikkeling en leerresultaten van elk kind. We beoordelen nauwkeurig de leerstof, het tempo en de hoeveelheid die een leerling beheerst, altijd in relatie tot hun individuele capaciteiten. Dit omvat een zorgvuldige afweging van de werkhouding, zelfstandigheid en inzet van de leerling. Om een passend schooladvies te formuleren, maken we gebruik van diverse evaluatiemethoden. Hieronder vallen methodegebonden toetsen, de inzichten van leerkrachten, de intern begeleider en de schooldirectie. Ook gegevens uit ons Leerling Volg Systeem (LVS) spelen een cruciale rol in dit proces. De schooladviesprocedure start al in groep 7. Gedurende midden en eind groep 7 bespreken we met zowel de leerling als de ouders een eerste indicatie van het uitstroomprofiel. In groep 8 wordt een voorlopig advies uitgebracht. Na ontvangst van de resultaten van de Doorstroomtoets, wordt dit advies definitief vastgesteld en gecommuniceerd.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Onze visie op sociale opbrengsten is gebaseerd op de uitgangspunten van de methode "Vreedzaam". Dit is een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap. Het beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen, en waarin kinderen leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Kinderen voelen zich verantwoordelijk voor elkaar en voor de gemeenschap, en staan open voor de verschillen tussen mensen. In het kader van onze methode Vreedzaam' hebben we op onze school leerlingmediatoren. Dit zijn kinderen uit de bovenbouw die opgeleid zijn om te bemiddelen bij conflicten die kunnen ontstaan tijdens het spelen. Zij krijgen hiervoor een training van één van onze leerkrachten op school. De mediatoren hebben in de speelpauze ‘pleinwacht’ en zijn herkenbaar aan een mediatorhesje. Er is natuurlijk altijd een leerkracht aanwezig op het plein die kan ondersteunen bij het bemiddelen. Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen heeft veel invloed op hun totale functioneren.

Verantwoordelijkheid

Respect

Veiligheid

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Mijn Kleuter Groep

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren:

  • Vreedzame school

Onderwijsinspectie Resultaten voor Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land

Ontdek de kwaliteitsbeoordeling van Kindcentrum Het Nieuwe Land in Amersfoort. Wij zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elk kind kan groeien en zich optimaal kan ontwikkelen. Deze pagina biedt u inzicht in de bevindingen van de Onderwijsinspectie. Lees meer over onze aanpak en de resultaten die we behalen om de educatieve reis van uw kind te ondersteunen. Wij streven naar continue verbetering en transparantie in ons onderwijsbeleid. Bekijk de officiële rapporten voor een gedetailleerd beeld van onze schoolprestaties.

Resultaten | Openbaar Kindcentrum Het Nieuwe Land in Amersfoort | [2025] Schoolregister