
De resultaten van obs de Dubbelster in Amersfoort
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van obs de Dubbelster, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past obs de Dubbelster bij jullie?
Ontdek hoe goed obs de Dubbelster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamentele Niveau
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als signaleringswaarde en geldt voor alle Nederlandse basisscholen. Op obs de Dubbelster zien we dat 100% van de leerlingen dit essentiële basisniveau bereikt, wat duidt op een sterke basis voor verdere ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Bereiken van het Streefniveau
Het streefniveau vertegenwoordigt een hoger ambitieniveau in taal en rekenen, waarbij we streven naar een zo groot mogelijk aantal leerlingen dat dit niveau aan het einde van groep acht behaalt. Dit niveau is maatwerk per school. De onderwijsinspectie bepaalt voor iedere basisschool individueel welk percentage van de leerlingen het streefniveau zou moeten halen, gebaseerd op specifieke kenmerken van de leerlingenpopulatie. Dit percentage is de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van de school. Obs de Dubbelster laat zien dat 48.89% van de leerlingen het streefniveau behaalt, wat een indicatie geeft van de verdere academische prestaties binnen onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van obs de Dubbelster?
Obs De Dubbelster in Amersfoort beschouwt de doorstroomtoets als een waardevolle aanvulling op onze eigen bevindingen. Wij zijn enorm trots op de prestaties van onze leerlingen en zien de toetsuitslag als een bevestiging van het door ons gegeven schooladvies. Het belangrijkste doel is dat elke leerling op de juiste plek terechtkomt, passend bij zijn of haar individuele niveau en potentieel. Ons schooladvies is gebaseerd op een breder beeld dan alleen toetsresultaten. We kijken naar de unieke eigenschappen, de werkhouding en de inzet van elk kind gedurende acht jaar basisschool. Zo zorgen we ervoor dat iedere leerling een plek krijgt die recht doet aan zijn of haar talenten en mogelijkheden. De adviezen die onze leerlingen meekrijgen voor het voortgezet onderwijs zijn in voorgaande jaren consistent correct gebleken, perfect afgestemd op hun capaciteiten. Wij streven naar een kansrijk en realistisch schooladvies, met focus op verdere ontwikkeling. De positieve leerontwikkeling van onze oud-leerlingen op het voortgezet onderwijs bevestigt de effectiviteit van onze aanpak. Hoewel de doorstroomtoets van Cito dit jaar als ondersteuning diende, blijft de persoonlijke, warme overdracht tussen basis- en voortgezet onderwijs leidend voor ons advies.
Sociale Vaardigheden en Welzijn op OBS de Dubbelster
Op OBS de Dubbelster stimuleren we de natuurlijke drang van kinderen om te ontwikkelen en de wereld te ontdekken. Met een focus op internationalisering en wereldburgerschap bereiden we leerlingen voor op hun toekomst. Onze doorgaande leerlijn Engels en de nadruk op respectvolle omgang met elkaar bevorderen het begrip voor diversiteit. Ieder kind krijgt hier de ruimte om zichzelf te zijn en zich volledig te ontplooien. We hanteren drie kernachtige schoolregels die in elke groep zichtbaar zijn: vriendelijk zijn voor elkaar, rekening houden met elkaar en zorgvuldig omgaan met spullen. Deze regels vormen de basis voor een veilige en prettige leeromgeving. Er is veel aandacht voor sociale cohesie en veiligheid, zodat leerlingen zichzelf en hun klasgenoten goed leren kennen. Dit creëert een sfeer van vertrouwen en een hechte groep. Kinderen leren niet alleen effectief met elkaar omgaan, maar ook succesvol samenwerken. Wekelijks besteden we aandacht aan sociaal-emotioneel leren met de methode Kwink. Tweejaarlijks evalueren we de sociale vooruitgang van onze leerlingen met behulp van Kindbegrip.
Ontdekken en Ontwikkelen
Vertrouwen en Veiligheid
Samenwerken en Respect
Hoe bevordert OBS de Dubbelster de sociale ontwikkeling van leerlingen?
OBS de Dubbelster stimuleert sociale ontwikkeling door een focus op wereldburgerschap, respect voor diversiteit en een veilige leeromgeving. Met de methode Kwink en aandacht voor samenwerking leren kinderen effectief met elkaar omgaan en zichzelf beter kennen.
Welke methoden gebruikt OBS de Dubbelster voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten?
OBS de Dubbelster gebruikt de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen te monitoren:
- Zien
- Kindbegrip
Welke sociaal-emotionele leerprogramma's worden aangeboden op OBS de Dubbelster?
Op OBS de Dubbelster wordt de sociaal-emotionele ontwikkeling ondersteund met de methode Kwink, die wekelijks wordt ingezet in alle groepen.
Inspectierapport obs de Dubbelster: Kwaliteit en Ontwikkeling Gewaarborgd
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over obs de Dubbelster in Amersfoort. Wij streven naar hoogwaardig basisonderwijs waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ons toegewijde team zet zich dagelijks in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. De inspectie bevestigt onze inzet voor kwaliteitsverbetering en de groei van onze 80 leerlingen. Lees het volledige inspectierapport voor gedetailleerde inzichten in onze onderwijsaanpak en resultaten. Hier vindt u alle informatie over de prestaties en de toekomstvisie van obs de Dubbelster.