Obs Atlantis in Amersfoort

Het team van Obs Atlantis in Amersfoort

Current section: team
Oceaan 4
3825 Amersfoort

Zie hier hoe het team van Obs Atlantis is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Obs Atlantis. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Obs Atlantis bij jullie?

Ontdek hoe goed Obs Atlantis bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Obs Atlantis zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Obs Atlantis. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (28.9%)
35-45 jaar (18.4%)
45-55 jaar (28.9%)
55-65 jaar (18.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Obs Atlantis werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.9%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Obs Atlantis gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Obs Atlantis: Een Duidelijke Aanpak

Bij Obs Atlantis streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Gelukkig kennen we een laag ziekteverzuim onder onze toegewijde leerkrachten. Mocht er onverhoopt toch een leerkracht uitvallen, dan zetten we ons actief in om een gekwalificeerde vervanger te vinden. Vaak kunnen parttime leerkrachten flexibel een extra dag inroosteren om de continuïteit te waarborgen. Wanneer dit niet mogelijk is, maken we gebruik van gespecialiseerde organisaties die zorgdragen voor de aanstelling van invalleerkrachten. Obs Atlantis is aangesloten bij zowel de PIO-invalpool als STIP, wat ons toegang geeft tot een breed netwerk van beschikbare professionals. In het zeldzame geval dat meerdere leerkrachten tegelijkertijd afwezig zijn en er geen directe vervanging beschikbaar is, hanteren we een zorgvuldig voorbereid protocol om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Op de eerste dag worden de leerlingen van de betreffende groep verdeeld over andere klassen, zodat de lessen zo veel mogelijk doorgaan. Indien de situatie aanhoudt op de tweede dag, geven we de leerlingen van de betreffende groep vrij. We bieden echter, in gevallen van absolute noodzaak, opvangmogelijkheden op school. Dit is altijd een laatste redmiddel, met als doel de thuissituatie van onze gezinnen te ondersteunen. Op de derde dag van aanhoudende afwezigheid wordt een andere groep vrij geroosterd. Een leerkracht die normaal vrij is, neemt dan tijdelijk de lessen van de afwezige collega waar. Deze maatregel zorgt ervoor dat de continuïteit van het onderwijs voor zoveel mogelijk leerlingen gewaarborgd blijft. Wij informeren ouders proactief over eventuele wijzigingen in het lesrooster. U ontvangt uiterlijk de dag voorafgaand aan een dag waarop een groep vrij krijgt een bericht via Parro, met een gedetailleerde toelichting en verdere instructies.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Atlantis is een grote school, de organisatie is opgezet met drie afdelingen. Dit zijn de onder-, midden- en bovenbouwafdelingen, t.w. de groepen 1-2, de groepen 3-4 en de groepen 5-8. De afdelingen zijn gehuisvest in gebouw de Bron. De groei van de school kan in goede banen worden geleid door de ingestelde wachtlijst. In het schooljaar 2024-2025 zijn er 26 Atlantis-groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Obs Atlantis: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Intern Begeleider
Ervaren Rekenspecialist
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedreven Taalspecialist

Toelichting van de school:

Obs Atlantis hanteert een gestructureerd leerstofjaarklassensysteem met dagelijkse EDI-instructies (Expliciete Directe Instructie). Onze leerkrachten differentiëren op drie niveaus om aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften van elke leerling. We stimuleren actieve betrokkenheid door dagelijks coöperatieve werkvormen toe te passen, wat essentieel is voor effectief leren. Onze basisondersteuning (niveau 1-3) omvat intensieve taal- en leesstimulans. We werken met protocollen voor dyslexie en bieden een rijke, taal- en leesomgeving die de nieuwsgierigheid prikkelt en kennisontwikkeling bevordert, met een focus op de doorgaande leerlijn naar referentieniveau 2F. Op ondersteuningsniveau 2 bieden we verlengde instructie, extra oefening in kleine groepen en compacting van leerstof. Voor specifieke ondersteuning op niveau 3 zetten we programma's zoals BOUW! en Letterster in, met extra aandacht voor nog niet beheerste doelen. Dyslexie-afspraken worden vastgelegd in een individueel plan, en onze taal-leesspecialist biedt gerichte observatie en handelingsadviezen. Voor rekenen volgen we het ERWD-protocol en streven we naar referentieniveau 1S. Rekenvaardigheden worden cyclisch aangeleerd met herhaling en verdieping. Leerkrachten zijn geschoold in methodieken als EDI, Met sprongen vooruit, Bareka en Rekensprint. Niveau 2-ondersteuning omvat verlengde instructie, extra oefening en het gebruik van rekenmaterialen. Op niveau 3 intensiveren we de inzet van Rekensprint en de Bareka-rekenmuur, met speciale aandacht voor het behalen van 1F-doelen vanaf groep 6, en bieden we diagnostische gesprekken en ondersteuning voor dyscalculie.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Obs Atlantis creëert een veilig en gestructureerd leerklimaat waarin kinderen zich gewaardeerd voelen. We stimuleren positieve werkhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van de 7 Gewoonten en coöperatieve werkvormen. Onze basisondersteuning (niveau 1-3) richt zich op het ontwikkelen van sociale en maatschappelijke competenties. We gebruiken een stappenplan voor gedrag en het respectprotocol om een positieve omgang met elkaar te bevorderen. Op niveau 2 bieden we gerichte aanpassingen en extra begeleiding binnen de groep, inclusief groepsinterventies voor werkhouding en taakaanpak. Voor diepgaandere ondersteuning op niveau 3 stellen we individuele handelingsplannen op, gericht op gedrags- en werkhoudingsdoelen, met actieve betrokkenheid van ouders en leerlingen. Onze pedagogisch specialist biedt observaties en handelingsadviezen. Op niveau 4 werken we samen met externe ketenpartners zoals De Gedragstolk voor ambulante ondersteuning binnen de groep en diagnostiek. We bieden ook ondersteuning via het wijkteam en externe partners voor diagnostiek en behandeling, zoals MetMaya, om een breed scala aan sociaal-emotionele en gedragsmatige behoeften te adresseren.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Obs Atlantis biedt een gestructureerde aanpak voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, nauw verbonden met onze sociaal-emotionele ondersteuning. Onze leerkrachten creëren een positief leerklimaat waarin deze vaardigheden centraal staan. We werken met de 7 Gewoonten en coöperatieve werkvormen om de zelfstandigheid en taakgerichtheid van leerlingen te bevorderen. Ons basisaanbod (niveau 1-3) omvat duidelijke routines en positieve gedragsverwachtingen. Op niveau 2 bieden we gerichte begeleiding en aanpassingen binnen de groep, inclusief individuele gesprekken en groepsinterventies. Voor leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben (niveau 3), stellen we individuele handelingsplannen op die focussen op gedrags- en werkhoudingsdoelen. Hierbij betrekken we ouders en leerlingen actief. Onze pedagogisch specialist biedt observaties en advies. Op niveau 4 werken we samen met externe partners voor gespecialiseerde begeleiding en diagnostiek, zoals ambulante ondersteuning voor specifieke gedragsuitdagingen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Inclusie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Obs Atlantis hecht belang aan sport en bewegen, met tweemaal per week bewegingsonderwijs door een vakdocent. We besteden aandacht aan fijnmotorische vaardigheden en een doorlopende schrijfontwikkeling van groep 1 tot en met 8. Onze ondersteuning richt zich ook op leerlingen met een functiebeperking (visueel, auditief, motorisch). Op niveau 2 bieden we aanpassingen in de klas, zoals de plaatsing, leermiddelen en toetsing. Niveau 3-ondersteuning kan bestaan uit het gebruik van speciale apparatuur en aangepaste gymlessen, met beperkte aanpassingen in het schoolgebouw zoals een lift. Voor extra ondersteuning op niveau 4 werken we samen met externe partners zoals Auris (auditief), Bartimeus (visueel) en De Kleine Prins (motorisch). Ook kinderoefentherapie, ergotherapie en kinderfysiotherapie behoren tot de mogelijkheden om optimale ontwikkeling te garanderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen Obs Atlantis werken BHV'ers, EHBO'ers en preventiemedewerkers samen aan medische zorg en persoonlijke verzorging. Er is nauwe afstemming tussen deze experts, leerkrachten, intern begeleiders en directie. We stellen medische kaarten op met relevante informatie en handelingsprotocollen, zichtbaar voor het hele team. Leerkrachten begeleiden het zelfstandig innemen van medicatie en treden op in acute noodsituaties. Zindelijkheid is een voorwaarde voor aanvang op onze school, wat bijdraagt aan een veilige en verzorgde leeromgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerunits
Buitenschoolse opvang
Peuterspeelzaal
Kinderdagverblijf
Welzijnsorganisatie indebuurt 033

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op OBS Atlantis

Een Diepgaande Blik op Onze Zorg voor Elke Leerling

Op OBS Atlantis zetten we ons in voor inclusief en verrijkend onderwijs, waar elk kind zich welkom voelt en zijn potentieel kan ontwikkelen. We bieden waar mogelijk op maat gemaakte ondersteuning, maar vinden het ook belangrijk transparant te zijn over de grenzen van onze faciliteiten. Het behouden van een gezonde balans binnen onze klassen en de school is cruciaal voor een positief leer- en leefklimaat voor al onze leerlingen. Individuele Ondersteuning: Wat Wij Bieden en Waar Onze Grenzen Liggen Bij de inschrijving van een nieuwe leerling onderzoeken we zorgvuldig of OBS Atlantis de juiste omgeving en de benodigde ondersteuning kan bieden voor een succesvolle schoolloopbaan. Onze hulp moet haalbaar zijn binnen de beschikbare middelen en expertise van onze school. We kunnen geen passend onderwijs garanderen wanneer: * Er een constante behoefte is aan intensieve, één-op-één begeleiding. * Gedragsproblematiek dermate complex is dat deze het niveau van lichte ondersteuning overstijgt. * Een leerling meer of andere specifieke hulp nodig heeft dan wat mogelijk is binnen onze personele en materiële capaciteit (binnen de kaders van het bestuursarrangement). * De ontwikkeling van een leerling, ondanks onze inspanningen, stagneert. * Ouders niet akkoord gaan met een aangepast leerplan bij een didactische achterstand van meer dan 15 maanden. * De didactische achterstand twee volledige leerjaren of meer bedraagt. * Er medische handelingen of intensieve fysieke assistentie vereist is. * Een leerling in aanmerking komt voor gespecialiseerd onderwijs. Voor leerlingen waarvoor wij geen adequate begeleiding kunnen bieden, werken we nauw samen met ouders en experts binnen het samenwerkingsverband om een passende alternatieve schoolomgeving te vinden. Groepsdynamiek en Ondersteuning Een veilige en effectieve leeromgeving vereist dat er binnen elke groep voldoende ruimte is voor zowel het onderwijs als de individuele ondersteuning. Dit betekent dat: * De onderwijsbehoeften van de groep in evenwicht moeten blijven met de ondersteuningsvraag van individuele leerlingen. * Een opeenstapeling van ondersteuningsvragen binnen een groep de draagkracht van de groep kan belasten. * Bij te volle groepen hanteren we een wachtlijst om de kwaliteit van onderwijs te waarborgen. Schoolbrede Ondersteuning: Kaders en Capaciteit OBS Atlantis beschikt over een beperkt aantal uren en middelen voor extra ondersteuning, zoals gedetailleerd beschreven in ons School Ondersteuningsprofiel (SOP). De grenzen van onze ondersteuning worden bereikt wanneer: * De extra zorgbehoefte de capaciteit van een individuele leerkracht of het hele team overstijgt. * Een leerling, ondanks extra hulp, niet meer geïntegreerd kan deelnemen aan de groep of het leerproces van de groep significant belemmert. * De veiligheid van de leerling zelf, andere leerlingen of onze medewerkers in het geding komt. * De samenwerking met ouders ernstig verstoord raakt of niet tot stand komt. * Ouders cruciale informatie achterhouden of systematisch de beslissingen van de school onder druk zetten. Deze grenzen worden continu gemonitord, ook voor leerlingen die al aan onze school verbonden zijn. Indien de benodigde ondersteuning onze capaciteit te boven gaat, zoeken we samen met ouders en relevante partijen naar een passende oplossing, in lijn met onze zorgplicht. Toekomstig Aanbod en Samenwerking Binnen OBS Atlantis werken onze specialisten al nauw samen op diverse expertisegebieden. Er is constante afstemming tussen deze experts, de groepsleerkrachten, de intern begeleiders en de directie. Waar nodig worden externe specialisten ingeschakeld om mee te denken en ons te voorzien van waardevolle handvatten voor de begeleiding van leerlingen en leerkrachten. De huidige samenwerking met het Ondersteuningsteam (Wijkteam en Samenwerkingsverband) wordt als zeer positief ervaren. De komende jaren willen we onze samenwerking met partners in wijk Vathorst verder uitbreiden. Dit doen we om proactief te werken aan nog inclusiever onderwijs. Denk hierbij aan samenwerking met andere scholen (zowel regulier als speciaal basisonderwijs), de GGD, preventiewerkers, Indebuurt033 en andere lokale organisaties.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Obs Atlantis: Kwaliteitsborging en Schoolplan voor Uitstekend Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2027?

Ons schoolplan, 'Werken aan een Sterke Onderwijsbasis', focust op cruciale pijlers: reken- en taalvaardigheden, het International Primary Curriculum (IPC), de 7 Gewoonten voor persoonlijke groei, en het Huis van Werkvermogen voor duurzame inzetbaarheid van ons team. Deze basisvaardigheden zijn onmisbaar voor de toekomstige maatschappelijke deelname en verdere academische ontwikkeling van onze leerlingen. Binnen Obs Atlantis zetten we ons actief in om deze kerncompetenties te versterken, geïntegreerd met ons curriculum en gericht op de professionele groei van ons onderwijsteam. Via een systematische vierjarenplanning evalueren en optimaliseren we continu de kwaliteit van ons onderwijs. Jaarlijks stellen we een actieplan op met concrete doelen en activiteiten voor het team. In het jaarverslag reflecteren we op de behaalde resultaten en de effectiviteit van onze inspanningen. Kwaliteitszorg is nauw verweven met ons personeelsbeleid, wat zorgt voor een duurzame ontwikkeling van zowel de school als onze medewerkers. Voor het schooljaar 2025-2026 ligt onze prioriteit bij het versterken van reken- en taalvaardigheden. We zetten in op doelgerichte, data-gestuurde instructie, effectieve interventies en continue monitoring van de leerlingontwikkeling. Differentiatie en de methodiek 'Zicht op Ontwikkeling' zijn hierin leidend. Binnen het IPC integreren we basisvaardigheden in betekenisvolle thema's, met een groeiende focus op close reading om onderzoekend, samenwerkend en reflecterend leren te stimuleren. Burgerschapsonderwijs krijgt hierbij een prominente plaats. Daarnaast investeren we in de ontwikkeling van sociale en gedragsmatige vaardigheden, zoals doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheid, geïnspireerd door kaders als 'The 7 Habits'. Dit bevordert zelfregulatie en samenwerking, essentieel voor levenslang leren. Het schooljaar 2025-2026 markeert het tweede jaar waarin we ons beredeneerde aanbod borgen en portfolio's koppelen aan IPC-projecten, met een focus op het Huis van Werkvermogen voor de professionele ontwikkeling van ons team via een krachtige gesprekkencyclus.

Hoe waarborgt Obs Atlantis de kwaliteit van het onderwijs?

Bij Obs Atlantis hanteren we een proactieve aanpak voor kwaliteitsborging, gericht op het behalen van onze schoolplanambities en het continu verbeteren van ons onderwijs voor leerlingen en ouders. Kwaliteitszorg is de motor achter onze voortdurende ontwikkeling. Ons schoolplan vormt de leidraad voor jaarlijkse doelstellingen en actieplannen. Jaarlijks evalueren we de voortgang en leggen we verantwoording af in ons jaarverslag. De ontwikkeling van ons team is hierin een integraal onderdeel; we streven naar groei op zowel school- als individueel niveau door nauwe samenwerking. We geloven sterk in gepersonaliseerd onderwijs, waarbij we de lesstof en begeleiding afstemmen op de unieke leerbehoeften van elke leerling. Groepsplannen worden dagelijks aangepast aan de voortgang. Voor leerlingen die een eigen leerlijn volgen, stellen we een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op, met specifieke leerdoelen en ondersteunende materialen om hun leerproces te optimaliseren. Onze onderwijsaanpak is gebaseerd op de Handelingsgericht Werken (HGW) cyclus, ondersteund door een signaleringskalender en regelmatige voortgangsgesprekken. Dit leidt tot gerichte actiepunten en op maat gemaakte begeleiding voor leerkrachten. We differentiëren binnen de klas door middel van subgroepen voor intensieve of verdiepende hulp, en bieden instructie op drie niveaus om elke leerling optimaal te laten presteren. Voor kernvakken zoals rekenen, begrijpend lezen en spelling hebben we gestructureerde kwaliteitskaarten ontwikkeld. Leerkrachten zetten expliciete directe instructie in, met continue ondersteuning van onze vakspecialisten en intern begeleiders. Het team blijft zich professioneel ontwikkelen door middel van studiedagen en individuele deskundigheidsuren.

Op welke wijze realiseert de school haar onderwijsdoelen?

Het kwaliteitsbeleid van Obs Atlantis is een gestructureerd proces van plannen, uitvoeren, evalueren en bijsturen van ons onderwijs, personeelsbeleid en de organisatie. Onze strategische doelen vloeien voort uit onze missie, visie en grondige analyses van onze onderwijskwaliteit. We gebruiken diverse instrumenten, waaronder inspectierapporten, interne analyses, en data van Cito, Kindbegrip en het ParnasSys leerlingvolgsysteem. Deze gegevens verwerken we tot concrete verbeterpunten, waarover we in overleg met het team en de medezeggenschapsraad prioriteiten stellen. Atlantis kenmerkt zich door een robuuste Handelingsgericht Werken (HGW) cyclus en een cultuur gericht op ontwikkeling. We monitoren leerlingvoortgang via een signaleringskalender, voeren resultaatgesprekken, formuleren onderzoeksvragen en stellen actiepunten op. Leerkrachten ontvangen op maat gemaakte begeleiding van interne en externe specialisten en het managementteam, om het onderwijsaanbod optimaal af te stemmen op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Elke leerkracht werkt met onderwijsplanningen en groepsoverzichten om instructie, aanbod en tijd af te stemmen op de specifieke kenmerken van leerlingen, subgroepen en individuele behoeften. We monitoren continu of deze differentiatie effectief is en bijdraagt aan ononderbroken leerontwikkeling. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een leerling significant afwijkt van leeftijdgenoten, stellen we een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit document beschrijft de leerstof, begeleiding, specifieke vakdoelen en de aanpak van de leerkracht. We werken doelgericht en planmatig naar deze doelen toe, met kleine leerstappen, tussendoelen en extra leermateriaal, aangevuld met gerichte toetsmomenten om de leeropbrengsten te meten. Het onderwijs op Atlantis sluit naadloos aan bij de behoeften van de leerlingen door continu gebruik van data, observaties en evaluaties. Deze aanpak garandeert gerichte groei voor elke leerling en zorgt voor optimale ontwikkeling, zowel individueel als in groepsverband. Zo blijft Obs Atlantis een bloeiende leeromgeving.

Succesvolle Start voor Jonge Kinderen op Obs Atlantis

Toelichting van de school

Obs Atlantis biedt een warme en veilige start voor elk kind. We realiseren dit door intensieve samenwerking met lokale kinderdagverblijven en peuterspeelzalen. Deze verbinding garandeert een soepele overgang en een consistente ontwikkelingslijn vanaf de vroegste jaren. Onze pedagogische visie omvat regelmatige afstemming tussen kinderopvang professionals, onze ervaren leerkrachten en onze interne begeleiders. Dit gezamenlijke overleg focust op de individuele ontwikkeling en het welzijn van elk kind, wat essentieel is voor een positieve start in het basisonderwijs. Bij de overstap van kinderopvang naar Obs Atlantis zorgen wij voor een gedetailleerde en persoonlijke overdracht. Met toestemming van ouders delen wij cruciale observaties over de sociaal-emotionele groei, spelontwikkeling, taalvaardigheid en eventuele specifieke ondersteuningsbehoeften. Deze aanpak stelt onze leerkrachten in staat om elk kind optimaal voor te bereiden en te begeleiden. Deze proactieve samenwerking en zorgvuldige overdracht waarborgen een doorlopende leerlijn en verzekeren dat ieder kind zich vanaf dag één welkom, gezien en gehoord voelt op Obs Atlantis.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Obs Atlantis voor jonge kinderen?

Obs Atlantis focust op een optimale start door samenwerking, in plaats van op aparte programma's voor jonge kinderen. Wij zorgen voor een naadloze integratie en ondersteuning.

Met welke organisaties werkt Obs Atlantis samen voor de jongste leerlingen?

Obs Atlantis werkt nauw samen met diverse lokale kinderopvangcentra en peuterspeelzalen om een harmonieuze overgang en een doorgaande ontwikkeling te garanderen.
Team | Obs Atlantis in Amersfoort | [2025] Schoolregister